Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Eens.

Maar denk dat 1 uit dat rijtje The Killers / Lana Del Rey / Tame Impala / Arcade Fire voor DTRH zeker financieel haalbaar is. En / en zal niet mogelijk, al schaar ik the Chemical Brothers niet in datzelfde rijtje. Die zie ik wel komen met een grotere naam als A$AP Rocky of Alt-J ervoor.

De verwachtingen liggen altijd hoog op dit forum. Zeer benieuwd wanneer die bekendmaking volgt, kan wel eens heel erg snel zijn:

Net even teruggezocht in het 2019 topic. Facebook/Twitter/Insta van Down The Rabbit Hole werden pas op de dag van de eerste bekendmakingen aangepast.

Weet wel dat de site pas online kwam toen ook de namen bekend gemaakt werden.

Dikke headliners binnenhalen zoals in 2018 had dan ook weer zijn gevolgen voor de undercard (behalve op zondag was dat eigenlijk bedroevend, niet?), het is maar wat je prefereert maar ik heb liever wat kleinere headliners wat dat betreft. Acts doorschuiven tot headliners zorgt ook voor vernieuwing en verfrissing in het muzieklandschap.

Dat was ik inderdaad, James. Ik hoop dat ze wat dat betreft wat graantjes meepikken van de line up van Melt.

Dikke headliners binnenhalen zoals in 2018 had dan ook weer zijn gevolgen voor de undercard (behalve op zondag was dat eigenlijk bedroevend, niet?), het is maar wat je prefereert maar ik heb liever wat kleinere headliners wat dat betreft. Acts doorschuiven tot headliners zorgt ook voor vernieuwing en verfrissing in het muzieklandschap.

Dat was ik inderdaad, James. Ik hoop dat ze wat dat betreft wat graantjes meepikken van de line up van Melt.

Eens, al is Melt natuurlijk wel uniek in het feit dat het festival daar grotendeels ook om techno draait.
Er zijn daar zat mensen die enkel voor techno komen en er zijn ook 4 stages waar alleen maar techno wordt gedraait, dus Melt geeft wel een heel groot deel van zijn budget uit aan dit soort artiesten.
DTRH zal (zo komt het in ieder geval over) niet veel uitgeven aan nachtprogrammering wat leidt tot dit vaak zwakke programma.
Mall Grab, Ben UFO, Palms Trax & Giant Swan (om maar wat te noemen) lijken me een groot publiek aanspreken en zouden DTRH ten goede komen, dit soort namen zullen echter wel in de Teddy moeten denk ik, want het is al zo druk in de Fuzzy Lop...

Raskolnikov wrote:
Faith No More?

Zou zo ongelofelijk wreed zijn.

Hoop ergens dat ze de London Grammars en Alt-J’s mijden. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere wens.

Ik hoop zoooo op Faith No More. Er zijn al 2 show in België aangekondigd. Nederland mag toch niet ontbreken? Ik dacht eerst...da's te veel "rock". Maar als QOTSA er mogen staan, dan toch ook FnM. Heerlijk zo buiten op dat veld!

DTRH zal (zo komt het in ieder geval over) niet veel uitgeven aan nachtprogrammering wat leidt tot dit vaak zwakke programma.
Mall Grab, Ben UFO, Palms Trax & Giant Swan (om maar wat te noemen) lijken me een groot publiek aanspreken en zouden DTRH ten goede komen, dit soort namen zullen echter wel in de Teddy moeten denk ik, want het is al zo druk in de Fuzzy Lop…
Deze namen zijn niet groter dan wat de afgelopen jaren 's nachts in de Fuzzy Lop stond.

Persoonlijk vind ik een breed en sterk dagprogramma ook veel belangrijker dan de headliners. Vorig jaar vond ik alleen Janelle Monaé onder de headliners echt interessant.

Maar ik denk dat 1 naam uit de categorie Tame Impala/ Arcade Fire / Beck / Alt J / Chemical Brothers toch gewoon haalbaar moet zijn voor een festival van formaat DTRH? Met 35000 bezoekers? Zijn op CB na allemaal acts die niet snel een grote major zullen headlinen.

Naar mijn idee dus helemaal geen absurde verwachtingen.
Behalve als je denkt dat ze er allemaal zullen staan. Dat lijkt me ook niet erg realistisch. Ook in de wetenschap dat dtrh vaak een kleinere, wat apartere headliner erbij heeft zitten.

James wrote:
Mall Grab, Ben UFO, Palms Trax & Giant Swan (om maar wat te noemen) lijken me een groot publiek aanspreken en zouden DTRH ten goede komen, dit soort namen zullen echter wel in de Teddy moeten denk ik, want het is al zo druk in de Fuzzy Lop…

Deze namen zijn niet groter dan wat de afgelopen jaren ’s nachts in de Fuzzy Lop stond.

De afgelopen drie edities hebben er 20 namen in het nachtprogramma van de Fuzzy gestaan.
4 namen daarvan zijn ongeveer even groot als de eerste drie namen die ik noemde (The Black Madonna, George Fitzgerald, Daniel Avery en Daphni & Hunee) en die stonden altijd op andere avonden.
Dat is dus het hele probleem, dat je heel af en toe één grotere naam in je nachtprogramma hebt en dan weer overgaat naar de goedkope Nederlandse acts.

Edit: en George Fitzgerald was zelfs tijdens Editors...

"Als eerste op de hoogte van de #DTRH20 bevestigingen? Abonneer je dan nu alvast op de Spotify-playlist: http://bit.ly/DTRH20playlist ?"

Aankondiging morgen, lijkt me.

“Als eerste op de hoogte van de #DTRH20 bevestigingen? Abonneer je dan nu alvast op de Spotify-playlist: http://bit.ly/DTRH20playlist
1f3b6.svg

In het bijhorend filmpje op hun Instagram Stories kan je in het begin het startscherm van de gsm zien. De datum en tijd die daar staat is dinsdag 17 december, 12:34. Een kleine hint naar wanneer we precies namen mogen verwachten, me dunkt.

Scherp! Morgenmiddag dus eindelijk:) hopen op Tyler the Creator, Alt-J, floating points, Idles, Wilco, Cage the elephant, Rosin Murphy, Mount Kimbie, Paula Temple

Alright, ik heb dus een theorie. Keek net op het Instagram-account van DTRH en ging kijken wie ze eigenlijk allemaal volgen. Nu lijkt het me vrij vreemd omdat deze artiest al op een ander Nederlands festival headlined, maar ze volgen dus enkel Kendrick Lamar(ik heb bijna de hele lijst door gescrolld en kon buiten Sunny Sjoerd geen andere artiest vinden zo snel). Verklaar me voor gek, maar het zal toch niet voor niets zijn?

Ik zie zo 1-2-3 o.a. Calexico, Stippenlift, Tangarine, Wende Snijders, Confidence Man, John Talabot, Nicholas Jaar, Sohn, Jamie XX, Moderat, Yungblud, De La Soul en Iguana Death Cult.

Woo-Hah! en DTRH hebben natuurlijk niet-overlappende doelgroepen en dezelfde boeker, dus is niet onmogelijk.

Ik zie zo 1-2-3 o.a. Calexico, Stippenlift, Tangarine, Wende Snijders, Confidence Man, John Talabot, Nicholas Jaar, Sohn, Jamie XX, Moderat, Yungblud, De La Soul en Iguana Death Cult.

Woo-Hah! en DTRH hebben natuurlijk niet-overlappende doelgroepen en dezelfde boeker, dus is niet onmogelijk.

Jamie XX zou me zeker blij verbazen, maar Yungblud lijkt me dan weer wat ver gezocht.

Alright, ik heb dus een theorie. Keek net op het Instagram-account van DTRH en ging kijken wie ze eigenlijk allemaal volgen. Nu lijkt het me vrij vreemd omdat deze artiest al op een ander Nederlands festival headlined, maar ze volgen dus enkel Kendrick Lamar(ik heb bijna de hele lijst door gescrolld en kon buiten Sunny Sjoerd geen andere artiest vinden zo snel). Verklaar me voor gek, maar het zal toch niet voor niets zijn?

Kendrick Lamar lijkt me gewoonweg financieel onhaalbaar voor DTRH, die zal toch wel enorm duur zijn?

Wat mij ook gaat benieuwen is waar ik dit jaar m'n tent neergooi, tweede keer pas dus iemand enige tips op wat lekker staat?

Yannick wrote:
“Als eerste op de hoogte van de #DTRH20 bevestigingen? Abonneer je dan nu alvast op de Spotify-playlist: http://bit.ly/DTRH20playlist
1f3b6.svg

In het bijhorend filmpje op hun Instagram Stories kan je in het begin het startscherm van de gsm zien. De datum en tijd die daar staat is dinsdag 17 december, 12:34. Een kleine hint naar wanneer we precies namen mogen verwachten, me dunkt.
1 2 3 4 kan ook misleidend zijn, rond 11:00 zou me niet verbazen

zworp4 wrote:

Jamie XX zou me zeker blij verbazen, maar Yungblud lijkt me dan weer wat ver gezocht.

Sjoerd wrote:

Kendrick Lamar lijkt me gewoonweg financieel onhaalbaar voor DTRH, die zal toch wel enorm duur zijn?

Wat mij ook gaat benieuwen is waar ik dit jaar m’n tent neergooi, tweede keer pas dus iemand enige tips op wat lekker staat?
Woo hah kan het. Stel je voor? Ze hebben The Killers en Kendrick Lamar om maar wat te noemen. Laat de critici maar lullen, je gaat uitverkopen met enkel deze 2 namen.

Users who are viewing this thread