Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Benieuwd of Nick Cave nu dan ook snel bekend gemaakt wordt voor een NL festival. Gok dan toch op DTRH.
 

lexisgeheim

Playlistbediener
21 nov 2017
6
0
Nick Cave op BKS is een logische maar niet passend denk ik, dat festival heeft toch meer behoefte aan "Bands" en niet aan mooie acts als afsluiter (even de ingetogen set van Radiohead daargelaten)

Ik zou hem graag zien op DTRH, past ook mooi in lijn met PJ Harvey, Patti Smith en Anhoni!
En vergeet niet het eeuwige pingpong van LL en DTRH ;)
Zet LCD Soundsystem er naast als dance/Electro headliner en Gorillaz voor het "Party" gedeelte. Ik lik mijn vingers af hoor!

Wat betreft de HipHop op DTRH, moet zeker kunnen maar het moetten kwalitatieve acts zijn zoals Vince Staples inderdaad.
Vergeet niet dat Anderson .Paak vorig jaar cancelde! Die moet ook wat goed komen maken! Opgezwolle heeft er overigens ook gestaan!

Ik kijk graag naar de electro/nachten vorig jaar;
Soulwax/2many djs, Nicolas Jaar, Bonobo, Trentemøller, Moderat, Daphni (Beter bekend als Caribou)
Dit jaar;
Caribou, SBTRKT, Underworld, Massive Attack, Fatima Yamaha, Collin Benders(heel graag),

Of de world music?
Projekt Rakija, Shantel, Amsterdam Klezmer Band, Russkaja, Maukovisch Dance Band, Koffie?!

Oh en uh...;
Het is inmiddels weer een jaar geleden dat huisband De Staat op een (echt) podium stond ;)
1e; Podium
2e; Bosrave
3e; Podium
4e; Talkshowshow
5e; podium?... of toch de kerk?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Nick Cave op BKS is een logische maar niet passend denk ik, dat festival heeft toch meer behoefte aan “Bands” en niet aan mooie acts als afsluiter (even de ingetogen set van Radiohead daargelaten)

Ik zou hem graag zien op DTRH, past ook mooi in lijn met PJ Harvey, Patti Smith en Anhoni!
(...)
Welkom!

Leuke eerste post. Ik denk dat Nick Cave naar BKS zal gaan, maar hopen mag... Ik denk overigens juist wel dat hij daar zou passen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Eventim (dat de kaartverkoop voor BKS doet) heeft nu wel de mogelijkheid om een ticketalert in te stellen voor Nick Cave. Dat zou dan wellicht weer eerder duiden op BKS voor hem. Maar volgens mij wordt hij elders in Europa vooral door Live Nation geprogrammeerd. Kan dus nog beide kanten op. Ik vind hem bij beide festivals prima passen, maar hoop keihard op DTRH.

Overigens bood Eventim ook de mogelijkheid om ticketalert in te stellen voor The Killers. Voor acts als Gorillaz, LCD Soundsystem, The War On Drugs en The National juist weer niet.

Dus geen idee hoeveel dat zegt.

Als Massive Attack er staat, dan staan ze niet in de "electro of dance nacht", maar gewoon als headliner. Zelfde geldt denk ik voor Underworld. SBTRKT of Fatima Yamaha zouden daar wel perfect in passen.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
QOTSA deelde gisteravond een afbeelding met daarop 30.06.2018
Iets met DTRH te maken?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
QOTSA deelde gisteravond een afbeelding met daarop 30.06.2017
Iets met DTRH te maken?

Zou zomaar kunnen. Ook echt een naam die mooi op her affiche zou staan. Maar persoonlijk hoop ik op wat anders. Vind QOTSA echt heel gaaf, twee keer live gezien. Alleen: als ik zie wat er verder allemaal op tour is in mijn smaak, dan hoop ik toch meer op Massive Attack, Nick Cave, LCD Soundsystem, Gorillaz, Björk. Twee uit dit rijtje en ik ben dolgelukkig. Dan mag QOTSA er uiteraard gewoon bij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
QOTSA deelde gisteravond een afbeelding met daarop 30.06.2017
Iets met DTRH te maken?
om eerlijk te zijn, denk ik dat niet...
Ik verwacht eerder een aankondiging van Gorillaz dan QOTSA?
voorgevoel
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Heeft je voorgevoel iets te maken met de aanwezigheid van EvE gisteren? ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Als EvE aanwezig is, bestaat de kans natuurlijk ook dat Gorillaz op LL staat. Als ze dan nog touren dan althans.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
QOTSA op 30/6 in Finsbury Park, met o.a. Iggy Pop, Run The Jewels en The Hives
 

lexisgeheim

Playlistbediener
21 nov 2017
6
0
QOTSA is eerder een LL act.
Als je naar de (korte) geschiedenis van de festivals samen kijkt zie je dat de DTRH headliners altijd subheadliners zijn op LL. Iggy, Moderat, PJ, National, oscar and the wolf.

Overigens gisteren Gorillaz gezien, wow. Wat een show, aanradertje en DTRH kan ze maar beter pakken.
Ze staan op werchter dus zijn in de buurt!
KOM OP MET DIE NAMEN!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Als je naar de (korte) geschiedenis van de festivals samen kijkt zie je dat de DTRH headliners altijd subheadliners zijn op LL. Iggy, Moderat, PJ, National, oscar and the wolf.

Als dat zo is, en dat kan best eens kloppen, dan zijn de verwachtingen voor headliners op DTRH komend jaar wellicht veel te hoog gespannen bij mij en bij anderen hier. Want Gorillaz zou op LL ook absolute headliner zijn. Nick Cave was dat al eens. QOTSA ook.

En eerlijk is eerlijk: Als je Gorillaz en Nick Cave vergelijkt met Oscar And The Wolf en Fleet Foxes vorig jaar, zelfs met Moderat, dan zou de aanwezigheid van een van beiden al een forse stap voorwaarts zijn ten opzichte van vorig jaar wat betreft grootte van headliners. Want deze twee verkopen lachend de ziggo uit, terwijl headliners op DTRH tot dusverre de Afas uitverkopen. Oscar And The Wolf is misschien nu ook in staat om de ziggo uit te verkopen. Maar vorig jaar nog níet.

Dan blijft toch eerder het rijtje Massive Attack / Elbow / Björk / Alt-J over voor DTRH. Of iets soortgelijks. Zou overigens ook prachtig zijn hoor. Maar Cave of Gorillaz zouden het voor mij persoonlijk wel helemaal afmaken. En als DTRH echt naar 35000 bezoekers wilt, zul je uiteindelijk natuurlijk ook wel deze categorie moeten gaan boeken. Of dat nu al het geval is?

 

lexisgeheim

Playlistbediener
21 nov 2017
6
0
Cave en Gorillaz zijn ook eerder op LL geweest als headliner.
Maar als je kijkt; Gorillaz heeft de ziggo niet uitverkocht.

Cave is overigens net bevestigd voor Clam Live, 28 juni in oostenrijk.... het zal toch niet he!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Cave en Gorillaz zijn ook eerder op LL geweest als headliner.
Maar als je kijkt; Gorillaz heeft de ziggo niet uitverkocht.

Blijkbaar was de Ziggo bijna instant uitverkocht (uurtje of 3?), maar zijn er kort voor de show wat tickets vrijgekomen. En die waren inderdaad niet de deur uit toen de show startte. Maar dat is in mijn ogen wel de 'Ziggo uitverkopen'.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
28 juni Oostenrijk; dan blijft dtrh kalendermatig gewoon mogelijk.
Hopelijk snel uitsluitsel;dit wachten is niet goed voor me :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
lexisgeheim wrote:
Cave en Gorillaz zijn ook eerder op LL geweest als headliner.
Maar als je kijkt; Gorillaz heeft de ziggo niet uitverkocht.

Blijkbaar was de Ziggo bijna instant uitverkocht (uurtje of 3?), maar zijn er kort voor de show wat tickets vrijgekomen. En die waren inderdaad niet de deur uit toen de show startte. Maar dat is in mijn ogen wel de ‘Ziggo uitverkopen’.

Hoe dan ook zo goed als uitverkocht. Dat is nog steeds ruim drie keer de afas, waar de vorige headliners maximaal in stonden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken