Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Op Graz schijnt men te weten dat Nick Cave de eerste headliner voor DTRH wordt….

@mattman weet jij daar meer van?

Ja, las het ook. Ik ontdek het met je mee. ;-)

Maar op de één of andere manier komt die user wel credible en zeker van z'n stuk over (naast die username).

Zou ik wel een stuntje vinden van DTRH, als dit lukt. Maar persoonlijk had ik ze liever op BKS gezien.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Maar dan mijn gok: Nick Cave / Elbow / Gorillaz voor DTRH.

In plaats van die laatste wellicht nog Alt-J of Massive Attack (indien die nog iets willen goedmaken).

Weet ook niet zo goed hoe duur Gorillaz is.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Vince Staples op Roskilde. Dat zou ik heel toffe naam vinden voor DTRH. Hij was vorig jaar op Lowlands dus de Mojolink is er wel. Maar zo'n grote hiphopnaam heeft er nog nooit gestaan, dus of het echt te verwachten valt???

Mogwai zou ik ook fantastisch vinden, maar die zie ik toch eerder op BKS.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Vince kan makkelijk op DTRH. Maar die gaat natuurlijk met Gorillaz mee touren, dus zal afhankelijk zijn of ze die kunnen boeken... Zou wel heel vet zijn als ze die binnen weten te hengelen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Op Graz schijnt men te weten dat Nick Cave de eerste headliner voor DTRH wordt….

@mattman weet jij daar meer van?

Nick Cave op DTRH....Ik juich het toe. Hij moet zeker naar een van de midsized festivals komen in NL.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Vince Staples op Roskilde. Dat zou ik heel toffe naam vinden voor DTRH. Hij was vorig jaar op Lowlands dus de Mojolink is er wel. Maar zo’n grote hiphopnaam heeft er nog nooit gestaan, dus of het echt te verwachten valt???

De la soul alweer vergeten ???
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Raskolnikov wrote:
Vince Staples op Roskilde. Dat zou ik heel toffe naam vinden voor DTRH. Hij was vorig jaar op Lowlands dus de Mojolink is er wel. Maar zo’n grote hiphopnaam heeft er nog nooit gestaan, dus of het echt te verwachten valt???


De la soul alweer vergeten
1f609.svg
1f923.svg
?

Helemaal gelijk ;-) Al is dat wel meer een retro-act dan een echte actuele hiphopheadliner. Net als Cypress Hill afgelopen jaar op Lowlands.

Was wel een tof feestje bij De La Soul. Cypress Hill overigens ook.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.462
1.608
Mura Masa lijkt me een goede mogelijkheid voor de spot van Nicolas Jaar gezien zijn bevestiging door Dour.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Tis hier wel stiller dan bij BKS forum terwijl er toch gelijke tour schema's zijn van mogelijke headliners...
Persooonlijk hoop ik op THe XX, Half moon run (sub headliners) en Queens of the Stonage..
Jullie?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Mura Masa zeker goede mogelijkheid. Heeft er al eens gestaan en is Mojo-lieveling lijkt het wel. Dus kans is zeer groot.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Nick Cave week voor DTRH ook op Grieks festival. Hij komt dichterbij ;-)

Verder Future Islands aangekondigd voor Mad Cool, vlak na DTRH. Vorig jaar al op Lowlands, dus best aannemelijk voor DTRH lijkt me.

Grizzly Bear inmiddels ook een mogelijkheid. Ook erg benieuwd naar de tourplannen van Fever Ray; die zou ik ook graag willen zien.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
293
211
Jaaaa, goede suggestie! Fever Ray past echt perfect bij DTRH. Optredens op LL en Paradiso gezien en die waren geweldig. Ik ben niet kapot van de nieuwe single maar live zal het vast weer een beleving worden.

Onder de noemer dromen mag: Nick Cave (please let it be!), Fever Ray, Massive Attack, Beck, Dead Cross (vast te hard voor DTRH), ABRA, Thurston Moore, Royal Blood...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Fever Ray in ieder geval op clubtour dit voorjaar. Plak er maar wat festivals achter aan.

Vorig jaar was DTRH relatief laat met de eerste namen, maar nu heb ik het voorgevoel dat we niet lang meer hoeven te wachten. Denk dat LCD Soundsytem en Nick Cave niet al te lang meer met Nederlandse data zullen wachten. Die worden nou op zoveel plaatsen bevestigd, Nederland zal toch ook wel snel aan de beurt zijn. Maar die kunnen natuurlijk net zo makkelijk op BKS staan. Al heb ik een goed gevoel bij Nick Cave en DTRH :)

Hoe dan ook: ik sluit niet uit dat er deze week een headliner bekend wordt.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Vorig jaar begon de voorverkoop van de Early Rabbits al half oktober. Toen zonder aankondiging van acts. Ik neem aan dat dat toen te maken had met de extra kosten die het festival het regenjaar daarvoor moest maken.
Nu is het toch een beetje angstvallig stil, zou dat inderdaad erop wijzen dat ze met een grote naam willen komen alvorens met de voorverkoop te starten? En zouden daarmee de Early Rabbits sneuvelen?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Volgens mij begon de early bird vorig jaar enigszins hals over kop, vlak nadat bekend werd dat BKS Radiohead en Arcade Fire had. In voorgaande jaren begon de early bird pas eind december/begin januari dacht ik. Hoop wel dat er weer een early bird is.

Dus wellicht was vorig jaar de uitzondering en zijn we gewoon te vroeg met verwachtingen. Maar als Nick Cave er daadwerkelijk staat, geloof ik niet dat ze zo lang zullen wachten met bekendmaken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Ja, verwacht dat Cave tussen nu en half december zowat al zijn festivaldata eruit zal gegooid hebben.

Trouwens: Byrne op Roskilde. Dat vind ik nu eens een erg toffe naam. Maar kan in principe ook op BKS of zelfs Pinkpop (of niet).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.962
538
Nick Cave op 3 juni naar All Points East (volgens Gig Addict). Lijken inderdaad weer nieuwe data aan te komen...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Massive Attack afzegging van vorig jaar goedmaken? Gezien hun komst naar Mad Cool.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Jaaa Massive Attack mag komen goedmaken hoor. Dan is de afzegging volgend jaar snel vergeven.

David Byrne zou ook fantastisch zijn.

Wat is er ongelofelijk veel tofs op tour dit voorjaar. Hopelijk profiteren BKS en DTRH hier optimaal van. Maar als ik zie wat er op de buitenlandse festivals al allemaal is aangekondigd, dan loopt het water gewoon uit de mond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken