Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Wat me opvalt is dat eigenlijk iedereen hier op dit forum klaagt dat het te druk was.
Het was mijn eerste DTRH na jaren Lowlands, dus de drukte viel me relatief gezien mee. Ik sta niet gek te kijken als er volgend jaar 40.000 kaarten in de verkoop gaan.
Ik vraag me dan nog wel af of ik weer voor DTRH zal kiezen. Het intieme sfeertje is juist hetgeen wat me erg is bevallen op dit festival.

Gaat de organisatie voor het grote geld, of houden ze het festival bewust wat kleiner om zich zo te onderscheiden van LL?
De bezoekers van het eerste uur zullen wellicht afhaken, maar wordt hier rekening mee gehouden? Ik ben benieuwd.

Hoe denken jullie hierover?

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Volgens mij zei Ide dat dit (35000 bezoekers per dag) ongeveer is waar DTRH naar toe wil groeien. Maar ik ben benieuwd !
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Persoonlijk vond ik de drukte goed te doen. Mijn belangrijkste referentiekader is ook Lowlands, dat festival voelt veel en veel drukker. In 2017 vond ik de drukte in de tenten op DTRH een probleem. Dat was dit jaar voor mijn gevoel goed verholpen, door het vergroten van de Teddy en het openluchtpodium van de Hotot. Dus ik zie geen enkele belemmering om volgend jaar weer te gaan, ook niet als ze 5000 kaarten meer gaan verkopen. Het terrein moet dan wel iets verruimd worden denk ik, om de relaxte sfeer te behouden. En qua faciliteiten zullen ze dan ook iets moeten opschalen.

Maar er zullen dan ongetwijfeld ook mensen afhaken, voor wie juist de intieme, kleine sfeer belangrijkste reden was om te gaan. Aan de andere kant boor je met grotere namen ongetwijfeld ook weer nieuwe doelgroepen aan. Uit het interview met de festivaldirecteur kreeg ik de indruk dat ze enkel overwegen om meer kaarten te verkopen, als ze daarmee een hele goede act kunnen binnenhalen. Als ze er bijvoorbeeld in slagen om een act als The Cure daarmee te boeken, dan heb ik er geen moeite mee als ze om dat te bewerkstelligen meer kaarten verkopen.

Waar hopen we qua headliners op voor volgend jaar? Ik zou bijvoorbeeld The Cure, Sigur Ros, Tame Impala, Massive Attack, Radiohead/Atoms For Peace, Jack White, Bon Iver, Frank Ocean en Bjork de mooiste opties vinden. Los van de vraag of ze allemaal op tour zijn en of ze geschikt zijn.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
et was mijn eerste DTRH na jaren Lowlands, dus de drukte viel me relatief gezien mee.

Dit merkte ik zelf dus ook. Ja het was op momenten erg druk bij sommige barretjes en vrijwel elke wc maar bij de stages? elke keer goed te doen.
Lowlands, Werchter, Pinkpop, voelt allemaal toch wat drukker aan. Dat zijn ze dan ook maar you get what i mean.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Ik snap je. Waar ik het met wat vrienden over had was het feit dat ze door schaalvergroting de kloof met Lowlands kleiner maken. Wat programma betreft zou ik dan kiezen voor Lowlands, simpelweg door het grotere aanbod artiesten. Ik denk dat de 'kleine hoeveelheid bezoekers' juist de onderscheidende factor moet zijn.

Maar goed, de bezoekers die al vaker op DTRH zijn geweest die ik het weekend gesproken heb waren het allemaal met elkaar eens: het was te druk, de intimiteit is weg, 35.000 is de grens. Ik ben gewoon erg benieuwd naar de toekomst van dit mooie festival.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ik snap je. Waar ik het met wat vrienden over had was het feit dat ze door schaalvergroting de kloof met Lowlands kleiner maken. Wat programma betreft zou ik dan kiezen voor Lowlands, simpelweg door het grotere aanbod artiesten. Ik denk dat de ‘kleine hoeveelheid bezoekers’ juist de onderscheidende factor moet zijn.

Maar goed, de bezoekers die al vaker op DTRH zijn geweest die ik het weekend gesproken heb waren het allemaal met elkaar eens: het was te druk, de intimiteit is weg, 35.000 is de grens. Ik ben gewoon erg benieuwd naar de toekomst van dit mooie festival.

Dat geluid hoor ik ook van sommigen om mij heen hoor, van de intimiteit die verloren gaat. En als dat je keuze bepaalt, dan begrijp ik dat je misschien afhaakt.

Aan de andere kant is Mojo vanaf het begin duidelijk geweest over dit festival: we willen binnen enkele jaren naar 35.000 bezoekers. Dus ik denk dat voor Mojo intimiteit en de kleine hoeveelheid bezoekers vanaf het begin geen bepalende factoren zijn geweest voor DTRH.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Dan ben ik zéker weer van de partij!!!

Was dit jaar m'n 1ste DTRH en wat n geweldig festival is dit zeg! Heb n fantastisch weekend gehad met als muzikaal hoogtepunt David Byrne en een zeer indrukwekkende Nick Cave ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken