Down The Rabbit Hole 2018 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
In de Amersfoortse editie van het AD een leuk interview met de kunstenaars die veel doen op Down the Rabbit hole (en voor andere festivals): https://www.ad.nl/amersfoort/amersfoorters-maken-toegangspoort-voor-festival-down-the-rabbit-hole~a5b89573/
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Dennis heb je lowlands shirt aan? Want dan heb ik je ap gespot denk ik?
Met OATW-tas en joint?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Veel plezier mensen!

Weet dat er thuis eentje heel jaloers zit te wezen. ;-)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
ik ben benieuwd hoe de live stage gaat bevallen, het ziet er goed uit in ieder geval. have fun ! Niet te veel gras roken he ? ;)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Iedereen die gaat veel plezier inderdaad.

Het is dat een erg groot deel van de line-up overlapt met Werchter(qua acts die ik op DTRH zou willen zien), maar wat een heerlijke line-up dit jaar zeg. Geniet er van en kijk al uit naar alle verslagen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Veel plezier allemaal! Vorige week had ik nog een beetje spijt dat ik geen kaartje had gekocht dit jaar, maar nu zit ik toch ziek thuis. In elk geval is de line-up mooi, vooral morgen, dus geniet ervan!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Nu al veel verrassingen, Claw Boys Claw, Ploegendienst (met Ray Fuego) en Roskalnikov tegenkomen :D

De main is idd een kortere Alpha
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Nu al veel verrassingen, Claw Boys Claw, Ploegendienst (met Ray Fuego) en Roskalnikov tegenkomen
1f600.svg


De main is idd een kortere Alpha

He said Roskalnikov.....:) :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Zo, wat een lekker weekend was dat zeg. Allereerst natuurlijk alleen al door het weer. Heerlijk gewoon, zorgde echt voor ultiem vakantiegevoel. Maar vooral het muzikale programma was heel dik in orde. Waanzinnig mooie dingen gezien.

Vrijdag qua drinken iets te enthousiast van stapel gegaan, waardoor ik uiteindelijk zo loomlam was, dat ik veel minder heb gezien dan ik hoopte. Begonnen bij Fufanu, waar ik Dennis1808 meteen spotte. Fufanu was goed, fijn begin. Toen invalact Claw Boys Claw vanaf de zijkant van de tent geluisterd. Ouderwets prima optreden. Toen voor het eerst naar het nieuwe hoofdpodium voor de Jeugd van Tegenwoordig. Bekende formule, maar de Jeugd pakt het veld meteen weer in. Goed podium ook, die nieuwe Hotot. Wel wat weinig schaduw, waardoor je nu letterlijk wegfikte in de zon. Klein stukje Rival Sons gekeken, beetje rondgehangen en uiteindelijk beland bij BRMC. Tja, het viel me niet mee. Pompte loom door, maar niet op een wat mij betreft fijne wijze. MGMT vervolgens, vond ik prima, maar mijn maten waren er snel klaar mee. Op weg naar Jon Hopkins. En die was een partij hard,. Geweldig gewoon, absolute hoogtepunt van de dag. Vervolgens stukje QOTSA gezien, maar het licht was inmiddels aardig uit bij mij. Baalde ik wel gruwelijk van. Stippenlift, IAMDBB en Curtis Harding daardoor gemist.

Zaterdag verstandiger van start gegaan. Yungblud was lekker energiek, heerlijk Brits. Daarna de surfrock van La Femme, beviel heel goed. Lekker vrolijk. Toen bij Karel geweest, dat was wel een belevenis. Maar om hen nu in de top 3 van de beste acts te zetten zoals 3voor12 deed??? Vervolgens James Holden gezien, ik vond het goed. Toen vanaf een afstandje naar Calexico gekeken. Vriendelijke muziek, prima om zittend in het gras te horen. Daarna mee met de groep naar First Aid Kit. Mijn god, die muziek is zo lieflijk dat je er bijna agressief van wordt. Hemeltergend gewoon. Gelukkig kwam Fever Ray daarna. Lekker bizar, beetje shockact maar muzikaal heel indrukwekkend. Daardoor wel iets te laat bij David Byrne en dat was verdorie jammer. Wat een fenomenaal optreden. Had het wel goed verwacht, maar zo? Muzikaal zag het er schitterend uit met alle bandleden op een rij, het klonk goed en hij was waanzinnig goed bij stem. En de aankleding en uitstraling in stemmig grijs was werkelijk fantastisch, zo smaakvol en helemaal af. Wow. Tenslotte Anderson.Paak. Die viel me wel wat tegen. Veel minder goed dan paar jaar geleden op lowlands. Uiteindelijk toch iets te licht om een festivaldag te dragen wat mij betreft. Het was niet slecht hoor, maar ik had er gewoon meer van verwacht.

Zondag langzaam op gang gekomen bij The Breeders. Ze hadden er wel zin en het was lekker om al die oude nummers weer eens te horen. Toen naar Portugal.The Man geweest. Ik vond het werkelijk lachwekkend slecht. Vlees noch vis. Maar waarschijnlijk was ik een van de enigen met die mening, want ik had de indruk dat het volk om mij heen het wel tof vond. Na mezelf een kwartier gefolterd te hebben, snel weg bij die act. Fink vervolgens gezien, lekker vanuit het gras. Sfeervol muziekje, niets mis mee. En toen het volgende hoogtepunt: St Vincent. Wauw. Net als bij David Byrne zoveel oog voor de vormgeving op het podium. Prachtig gewoon! En wat speelt ze heerlijk gitaar, en wat was ze zuiver van stem. Een absoluut topoptreden. Daarnee even bijkomen bij Jameszoo voordat we naar het hoofdpodium trokken voor het optreden van Franz Ferdinand. Dat was echt goed. Wist niet zo goed wat ik nog van hen mocht verwachten, maar was dik in orde. Enthousiast gespeeld ook. Helemaal klaar voor het hoogtepunt van het weekend: Nick Cave And The Bad Seeds. En wat loste hij de verwachtingen weer in. Prachtige afsluiter van een prachtig festival. Heb nu alweer zin in volgend jaar!

En oh ja: wat was het terrein weer helemaal af. Dat doen ze toch echt wel goed. Met de drukte vond ik het wel te doen. Sowieso had ik de indruk dat de tenten beter toegankelijk waren dan vorig jaar. Maar dat had er misschien ook wel mee te maken dat veel mensen buiten bleven vanwege het weer.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Eerste Dtrh ervaring, maar wat een lekker relaxed festival in vergelijking tot LL. Alle afstanden zijn een factor 2 korter, camping 2 een oase van rust. Hoogte punten voor mij:
queens of the stone age,rete strakke show, beukend, stuwend,heerlijk!
Tamino: overhoop geblazen door zijn prachtige nummers en fenomenale stem. Kippenvel. Een uur lang.
La femme: vrolijke Franse rock, heerlijk.
Idles: zelden zo'n pak agressie en energie gezien op een podium.
Niks Frahm: wow, overhoop geblazen door de passie en hartstocht van die man. Heerlijke muziek. Al kan ik me indenken dat dit in je huiskamer wat minder goed werkt.
Verder nog zoveel meer gezien, deze knalden er voor mij boven uit.

Het terrein beviel goed, vooral de optie om te zwemmen was met dit weer een uitkomst. Main stage hebben we overdag een beetje gemeden door een gebrek aan schaduw. Vind trouwens het geluid achteraan de main stage niet best ( wat uit de speakerzuilen kwam). Vooraan prima. De vele kleine bosachtige pleintjes boden gelukkig genoeg schaduw.

Al met al een zeer gemoedelijk festival, kom er zeker nog eens terug!
En als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven: de bar bezetting was werkelijk om te huilen. 20 minuten wachten op wat drankjes was geen uitzondering. Heb een hoop gefrustreerde mensen aan de bar zien staan..
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Eerste keer op 'DTRH geweest en vind het echt een geweldig festival. Ben er niet persoonlijk heengeweest maar heb er 3 dagen gewerkt achter de bar. Veel personeel tekort vanwege de vele festivals die dit weekend te vinden waren door heel Nederland. Ik stond zondag de hele dag bij de bar achterin het veld van de main...stonden op een gegeven moment met 3 personen in de bar. Was behoorlijk stressvol inderdaad. Verder vond ik dat de meeste mensen hier wel rustig onder bleven, wat de sfeer van het festival voor mij verbeterd. Franz Ferdinand en Nick Cave waren de hoogtepunten van het weekend!!
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ook voor mij het eerste jaar DTRH en ik denk dat ik een nieuwe vaste prik heb gevonden voor mijn komende festivalzomers! Helaas de derde dag eerder moeten vertrekken ivm verhuizing maar ik heb me tweeënhalve dag erg vermaakt. Je leest overal dat DTRH 'het kleine broertje van' is maar ik vind dat DTRH erg op zichzelf staat. Ik heb veel optredens gezien maar heb ook veel ruimte in mijn programma gehad om te relaxen en de randprogrammering te bekijken. Zo heb ik gedanst bij de Bureaucratische Balkan Bash in de Porto Parties, gezwommen in het meer, diverse feestjes gepakt op het Future Fuzzy Field, anderhalf uur gelachen bij Broadcastaway Teevee. Ook na de headliners was er nog genoeg te doen en hebben we nog wat late uren gemaakt op het Vuige Veld en hebben we bijna een uur met takken staan drummen bij het Future Fuzzy Field-bord.

Het publiek was fantastisch, aardig en nog leuker dan het al leuke Lowlands-publiek. Het terrein is werkelijk prachtig en de Hotot (de Alpha van Lowlands maar dan zonder dak) die zowel technisch als in publiekaantallen grotere shows aankan gaat denk ik volgend jaar ook weer een plek geven aan fantastische headliners.
Mijn enige kritiek naar het festival: de Avant Garden voelde erg misplaatst op het festival en was dan ook nog eens oerlelijk. Het voelde als een apart festival in een ander festival. Nu is het Future Fuzzy Field dat misschien ook, maar stylistisch en programmatechnisch paste het wél bij het festival. En de rijen bij de bars en eettentjes waren altijd overal erg druk. Ik weet zeker dat er genoeg plekken waren om eten te halen en drinken te halen maar toch was het altijd druk, is dat niet een teken van teveel mensen? Nu snel bijkomen en mezelf opmaken voor Lowlands :D



Top 10:
01. IDLES
02. David Byrne
03. Jon Hopkins
04. Oh Sees
05. Anderson .Paak
06. J. Bernardt
07. Ploegendienst
08. Bernadete Astari Trio
09. Warmduscher
10. Muyayo Rif
 

Rob Nijmegen

Playlistbediener
8 feb 2015
18
0
Het was weer een prachtige editie dit jaar! Verrassend hoogtepunt was voor mij David Byrne.
Ik vond het wel behoorlijk druk: lange rijen bij het eten met name en de leuke chillplekken overbezet.Voor mij is de grens wel aardig bereikt nu.
Ik ben nog bij elke editie van DTRH geweest en met veel plezier, maar als Mojo de groeiplannen doorzet, dan wordt het volgend jaar BKS...
 

Duin

Campingartiest
13 mei 2017
54
1
Zo...ook weer terug in de echte wereld...

Mijn 1e DTRH maar zeker niet mijn laatste... wat heb ik genoten, wat een geweldig festival zeg....

Muzikaal:

Niet mijn ding: Suuns
Kwam niet over: Calexico, Fink, Portugal the man
Aardig/Leuk: Rival Sons, Black Rebel Motorcycle Club, MGMT, First Aid Kit, OhSees
Top: Claw boys Claw , Leon Bridges, Yungblud, Muyayo Rif, Idles, Wende, Breeders, Franz ferdinand
Uitzonderlijk goed: QOTSA, David Byrne, St Vincent, Nick Cave

Had mij nog nooit in Nick Cave verdiept, kende zijn muziek ook niet, maar het pakte van de eerste minuut en was echt heel indrukwekkend....heel bijzonder..

Aankleding was top, Idyllische Veldje was heerlijk om te relaxen, Vuige Veld ook top. Heerlijk gezwommen in het meer...

Zoals eerder al gezegd 1 minpunt: de bar.
Geen idee of hier professionele krachten voor ingehuurd waren, maar het kwam over als een stel vrijwilligers van de plaatselijk voetbal club die ieder voor zich maar wat liepen aan te klooien zonder enig systeem.

Verder echt helemaal top. Wat mij betreft tot volgend jaar.
 

Ridder Kale Knikker

Campingartiest
10 jan 2017
78
0
Vijf jaar own the Rabbithole, ook mijn 5e keer daar. Vrees alleen dat het mijn laatste keer zal zijn, want vind het echt onnozel hoe druk het was. Snap dat je als organisatie wil groeien, er hangt immers ook financieel een dikke worst voor de grijpgrage bek van Mojo. Maar de groeispurt van 22.000 naar 35.000 toeschouwers is te groot, voor mij althans. Waar het festival in de eerste 4 jaren uitblonk door de ruime opzet is er wat mij betreft op dat gebied echt te veel ingeleverd. Veel te druk, te lange rijen en overvolle tenten. Jammer! Heel jammer, want ik wil een oude zeur zijn want ik besef me dat ik het geluk heb gehad DTRH in de oude setting te hebben leren kennen. Mijn referentiekader zit me dus in de weg, maar kan me voorstellen dat de nieuwe bezoekers dit niet zo hebben ervaren.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Mooi die verslagen. Volgend jaar zit er, geloof ik, vier weken tussen BKS en DTRH. Dan toch ook maar eens naar Beuningen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken