Down The Rabbit Hole 2017

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Denk dat alt-J nu bijna zeker is voor een van de headlineslots.

Ja dat zou je wel denken nu. Op zich prima naam, al vond ik het optreden van hen dat ik gezien heb niet extreem bijzonder. Gewoon prima. Beetje vergelijkbaar met The Xx, niet spectaculair goed, maar wel oke.

Verwacht binnen nu en twee weken wel de eerste 10-15 namen. Met hopelijk 1 of 2 headliners erbij. Waarbij ik persoonlijk vooral hoop op Bon Iver. Met daarnaast nog een act uit het rijtje Massive Attack/ Moderat / Justice als derde headliner.

Daarmee zouden ze prima voor de dag komen.

Of zijn er nog andere mogelijke headliners? Oudgedienden zoals ze in het verleden Patti Smith en Iggy Pop hadden staan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Tinderbox komt nu met Kings of Leon en Pet Shop Boys. Die laatste zou ik wel tof vinden om eens te zien. En passen ook wel bij Rabbit Hole.

Dan is meteen voorzien in oudgedienden ;-)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Pet Shop Boys zou echt geweldig zijn !!!!! Wil ik graag nog een keer meepakken :)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
991
119
Ik denk dat DTRH en BKS goed naast elkaar kunnen bestaan. Sterkier nog: ze hebben meer aan elkaar dan tegen elkaar. Meerdere goede festivals in het land betekent een grotere poel van bands waar je uit kan vissen. Ik vind het sterk dat DTRH 10000 kaarten verkoopt zonder ook maar 1 naam te melden......Respect !
Als BKS in 2017 weer early bird kaarten doet, ben ik erbij iig. DTRH moet misschien af van de weekender kaarten. Ik zou best n keer een zaterdag op DTRH willen rondhangen....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Heb nog wel goede hoop op een eerste rij namen voor de kerst.

Het lijkt mij ook dat BKS en DTRH naast elkaar kunnen bestaan. Vorig jaar allebei uitverkocht. Zijn volgens mij ook festivals met net wat andere accenten (al baseer ik me wat dat betreft op vermoedens aangezien ik nooit op BKS ben geweest). Al is er uiteraard flinke overlap in de vijver waarin ze vissen qua bands. Evenals in de vijver waaruit ze hun publiek putten.

Tenzij beide festivals fors groter willen worden, hoeven ze niet per se in elkaars vaarwater te zitten.
 

olivier Teerling

Playlistbediener
24 mrt 2016
5
0
Iedereen praat zo over Bon Iver op DTRH en qua timing met Primavera snap ik dat Prima (haha, sorry). Maar normaalgesproken zal hij half juni toch ook wel Eaux Claires spelen in de US? Denken jullie echt niet dat Bon Iver, zeker nu met zn nieuwe album de gedroomde (sub)-headliner is voor Lowlands met hun jubileum editie? Men vraagt al sinds Bon Iver gestopt is om de terugkeer van Bon Iver. Of zijn er redenen dat het ondenkbaar is dat hij in augustus in Europa is?

 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Volgens mij is het idee dat hij waarschijnlijk op Glastonbury zal staan en DTRH waarschijnlijk een aantal hele mooie namen nodig heeft om te kunnen uitverkopen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Iedereen praat zo over Bon Iver op DTRH en qua timing met Primavera snap ik dat Prima (haha, sorry). Maar normaalgesproken zal hij half juni toch ook wel Eaux Claires spelen in de US? Denken jullie echt niet dat Bon Iver, zeker nu met zn nieuwe album de gedroomde (sub)-headliner is voor Lowlands met hun jubileum editie? Men vraagt al sinds Bon Iver gestopt is om de terugkeer van Bon Iver. Of zijn er redenen dat het ondenkbaar is dat hij in augustus in Europa is?

Hij? Wat bedoel je met hij? Bon Iver is een band hoor, niet 1 persoon?!
 

olivier Teerling

Playlistbediener
24 mrt 2016
5
0
olivier Teerling wrote:
Iedereen praat zo over Bon Iver op DTRH en qua timing met Primavera snap ik dat Prima (haha, sorry). Maar normaalgesproken zal hij half juni toch ook wel Eaux Claires spelen in de US? Denken jullie echt niet dat Bon Iver, zeker nu met zn nieuwe album de gedroomde (sub)-headliner is voor Lowlands met hun jubileum editie? Men vraagt al sinds Bon Iver gestopt is om de terugkeer van Bon Iver. Of zijn er redenen dat het ondenkbaar is dat hij in augustus in Europa is?


Hij? Wat bedoel je met hij? Bon Iver is een band hoor, niet 1 persoon?!

Ow oops, wist niet dat er zo gelet werd op de details. Tuurlijk is bon iver een band, maar hiermee heb je nog niet mijn vraag beantwoord.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Foals ook op tour rondom Rabbit Hole (zijn die overigens wel eens niet op tour?). Zou dat een headliner kunnen zijn?

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nou, Lowlands zet een streep door een fiks aantal potentiële headliners voor Rabbit Hole (en BKS): Editors, The Xx, Alt-J, Moderat,

De spoeling wordt daarmee wel al stuk dunner. Bon Iver nog steeds kandidaat (met inderdaad als mogelijk belemmerende factor Eaux Claires), Franz Ferdinand denk ik dan. Misschien Killers, Massive Attack, Vampire Weekend, eels, Strokes? Al zijn daar nog weinig concrete tourplannen van dacht ik.

James Blake is denk ik wel een serieuze optie.

Gok nu op Bon Iver / Franz Ferdinand / James Blake.

Ben erg nieuwsgierig, verwacht volgende week wel nieuws.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik mag hopen dat ze snel met namen komen.

Bon Iver, Massive Attack, Justice, Die Antwoord nog kanshebbers
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Justice zou zeker ook goede optie zijn, inderdaad. Zou ik zelfs fantastisch vinden.

Die Antwoord hoop ik persoonlijk niet op. Al heel vaak gezien inmiddels, eerste keer heel leuk, maar de grap is er wat mij betreft wel af.

Denk dat er snel nieuws komt. Wel verrassend dat ze Lowlands 'voor' laten gaan met de bekendmaking van de eerste namen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Ik ben twee jaar achter elkaar geweest. Ik twijfel nog steeds om early bird tickets te kopen. Ik wil toch wel weten wat er zoal komt qua namen.

Massive Attack zou ik zeker blij van worden. Neil Young is denk ik te duur maar zou zeker passen op dit festival.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Wat snap je niet? Als The War on Drugs op DTRH kan staan, dan ook Neil Young. Qua muziekstijl aan elkaar gewaagd.
Iggy Pop stond ook op DTRH dus "oude rockers" zijn zeker welkom in Beuningen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Neil Young lijkt me inderdaad aan de dure kant voor DTRH.

Oude rockers passen daar overigens zeker. In het verlengde daarvan zouden the Pixies wel een haalbare optie zijn, denk ik. Sterker nog, hoe langer ik erover nadenk, hoe waarschijnlijker het me in de oren klinkt.
 

Lazycat

Playlistbediener
14 dec 2016
7
4
Nou, Lowlands zet een streep door een fiks aantal potentiële headliners voor Rabbit Hole (en BKS): Editors, The Xx, Alt-J, Moderat,

De spoeling wordt daarmee wel al stuk dunner. Bon Iver nog steeds kandidaat (met inderdaad als mogelijk belemmerende factor Eaux Claires), Franz Ferdinand denk ik dan. Misschien Killers, Massive Attack, Vampire Weekend, eels, Strokes? Al zijn daar nog weinig concrete tourplannen van dacht ik.

James Blake is denk ik wel een serieuze optie.

Gok nu op Bon Iver / Franz Ferdinand / James Blake.

Ben erg nieuwsgierig, verwacht volgende week wel nieuws.

Ik hoop dat je gelijk hebt, Franz Ferdinand/The Strokes/The Killers, daar zou ik allemaal heel blij van worden! The Killers zijn wel bezig met een nieuw album, dus wie weet...
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Justice zou erg tof zijn! Ik hoop dat ze geboekt worden, anders hopelijk op Lowlands!

Gister werd bekend dat Foster the People op een Tsjechisch festival staat. Wat zou dat een toffe zijn voor DTRH zeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken