Down The Rabbit Hole 2016

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Savages en John Talabot wil ik sws zien, verder ook veel onbekende namen. Prima namen opzich.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Uh, wie had dat gedacht? Alle namen die we gisteren nog niet wisten zijn gewoon matige namen.

Savages, Car Seat Headrest, Kelela en John Talabot zijn erg goeie namen, en ook namen waarvan ik niet direct had verwacht dat DTRH ze zou boeken, dus dat is eigenlijk alleen maar tof. My Baby is niet echt mijn type muziek geloof ik, maar is vast niks mis mee. En Daughter, ik moet eerlijk bekennen dat het me nog nooit gelukt is daar echt in te verdiepen.

En de rest? Laten we het daar niet over hebben.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Op zich prima rijtje namen hoor. Maar meer voor het midden en de onderkant van het programma. En die moeten nu eenmaal ook een keer bekend gemaakt worden ;-). Misschien wordt Tame Impala binnenkort wel apart aangekondigd, kan natuurlijk zomaar. Deed Lowlands nu ook al twee keer (Sigur Ros en Foals). Denk nog steeds dat zij de laatste headliner worden. Al was dit het ideale moment geweest om bekend te maken, natuurlijk. Na de show in HMH van vorige week.

Ik kan me ook niet voorstellen dat alle headliners nu al op affiche staan. Mac de Marco of Glenn Hansard zouden (met alle respect) toch geen aansprekende afsluiter zijn?

Al zaten de grootste namen vorig jaar wel echt in de eerste twee aankondigingen (Damian Rice/Patti Smith/War on Drugs/Iggy Pop). In latere lichtingen waren Roisin Murphy, Seastick Steve en Leftfield de 'grotere' namen.

Maar we zijn ook nog niet eens op de helft van het aantal namen van vorig jaar. We zullen het zien, zal wel weer een paar weken duren voordat we nieuwe namen mogen verwachten.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Denk dat Gorillaz iets te groot zijn voor DTRH ja, die zouden prima Lowlands of Rock Werchter kunnen headlinen denk ik zo.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Misschien Gorillaz?! Dat ze moeten wachten doordat andere festivals de primeur hebben… Of zijn die te groot?

Lijken mij ook iets aan de grote kant ja, maar zou wel tof zijn. De Black Keys sloten twee jaar geleden ook af, dat is natuurlijk wel een forse naam. Die ook veel grotere festivals kunnen headlinen.

Wellicht wel een plausibele verklaring waarom er gewacht wordt met derde headliner, dat ze primeur elders moeten afwachten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wel een oke pakketje maar niet echt namen waar ik op hoopte. Kom maar op met die headliner en wat goede kleine namen!!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Massive Attack? Zijn pas net begonnen met het aankondigen van Europese festivaldata en hebben nog Nederlandse zaalshows staan deze maand (wat de aankondiging kan uitstellen). Anderzijds wel een grote naam voor een festival dat al verzekerd is van uitverkopen, en de tourdata spreken ook niet echt in het voordeel (1 festival midden juli en 1 midden augustus). Zal van Glastonbury afhangen lijkt me.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Massive Attack zou best kunnen, goed formaat. Show in HMH is al geruime tijd uitverkocht, Effenaar nog niet. Misschien wordt daar wel op gewacht.

Bon Iver wellicht?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Massive Attack zou best kunnen, goed formaat. Show in HMH is al geruime tijd uitverkocht, Effenaar nog niet. Misschien wordt daar wel op gewacht.

Bon Iver wellicht? Of komt die komende zomer nergens?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Massive Attack? Zijn pas net begonnen met het aankondigen van Europese festivaldata en hebben nog Nederlandse zaalshows staan deze maand (wat de aankondiging kan uitstellen). Anderzijds wel een grote naam voor een festival dat al verzekerd is van uitverkopen, en de tourdata spreken ook niet echt in het voordeel (1 festival midden juli en 1 midden augustus). Zal van Glastonbury afhangen lijkt me.

Zat ik ook aan te denken na die aankondiging van FIB. Zou ook een hele mooie 3e headliner zijn.

Kwam dit bericht net tegen op Graz, kan ik me helemaal in vinden trouwens.
'Wat ik vooral merk is dat bij BKS de namen die ik nog niet ken heel vaak redelijk tot erg goed blijken. Een (zeer) snelle rondgang door de onbekende DTRH namen doet juist ongeveer hetzelfde als een rondje langs de onbekende Lowlands-namen: meeeh.'
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bon Iver wellicht? Of komt die komende zomer nergens?

Deze zomer nog niet, ze doen wat optredens in Azie zeer binnenkort maar voor de zomer staat alleen zijn Eaux Claires festival in Canada op de planning. Eerder iets voor in het najaar.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Misschien Gorillaz?! Dat ze moeten wachten doordat andere festivals de primeur hebben… Of zijn die te groot?
Lijkt me uitgesloten als Damon Albarn die week met The Syrian National Orchestra tourt.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Kwam dit bericht net tegen op Graz, kan ik me helemaal in vinden trouwens.
‘Wat ik vooral merk is dat bij BKS de namen die ik nog niet ken heel vaak redelijk tot erg goed blijken. Een (zeer) snelle rondgang door de onbekende DTRH namen doet juist ongeveer hetzelfde als een rondje langs de onbekende Lowlands-namen: meeeh.’
Dat is ook wel het grootste verschil tussen BKS en DTRH denk ik. Waar DTRH vooral focust op het boeken van avant-saaie singer-songwriters en opkomende 3voor12-bandjes, boekt BKS acts die daadwerkelijk interessant zijn.

Best saaie namen btw, het enige wat ik echt boeiend vind is Savages, en ik denk dat die band veel beter tot z'n recht komt op BKS.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
359
283
Kereltje wrote:
Massive Attack? Zijn pas net begonnen met het aankondigen van Europese festivaldata en hebben nog Nederlandse zaalshows staan deze maand (wat de aankondiging kan uitstellen). Anderzijds wel een grote naam voor een festival dat al verzekerd is van uitverkopen, en de tourdata spreken ook niet echt in het voordeel (1 festival midden juli en 1 midden augustus). Zal van Glastonbury afhangen lijkt me.

Zat ik ook aan te denken na die aankondiging van FIB. Zou ook een hele mooie 3e headliner zijn.

Kwam dit bericht net tegen op Graz, kan ik me helemaal in vinden trouwens.
‘Wat ik vooral merk is dat bij BKS de namen die ik nog niet ken heel vaak redelijk tot erg goed blijken. Een (zeer) snelle rondgang door de onbekende DTRH namen doet juist ongeveer hetzelfde als een rondje langs de onbekende Lowlands-namen: meeeh.’

Haha, hier kan ik me ook wel in vinden ;)
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik hoop op Massive Attack maar denk dat het Tame Impala wordt.

Hoe groot achten jullie de kans op Odesza? Zou in het rijtje van Flume perfect passen en vorig jaar Flying Lotus en FKA Twigs.

Ben alleen bang dat Pitch ze ook boeken
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Zouden ze het aandurven om James Blake te laten headlinen indien Tame Impala niet komt? Heeft net een nieuw nummer gedropt + aangekondigd dat hij een dagje Field Day afsluit (PJ Harvey sluit de andere dag af).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken