Down The Rabbit Hole 2016

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Er mist zeker nog een derde headliner, hoor.

Als je kijkt naar de afgelopen twee jaren dan zijn er steeds 12 'grote' blokken op de site geweest. Dat staat ongeveer voor de main stage headliners, sub-headliners, sub-sub-headliners en de B-stage headliner. Je weet dus dat daar waarschijnlijk nog acht namen bij gaan komen. We missen dus nog veel namen.

In de bekendmaking van de eerste namen op Instagram staan de namen 'PJ Harvey' en 'The National' in het groot, en los van alle andere namen. Oftewel: die twee zijn headliners en de rest van de als eerste aangekondigde namen zijn dat niet.
In de aankondiging van de tweede reeks namen staat Savages als eerste. Dit zou de enige grote naam uit dat rijtje kunnen zijn, maar deze staat op de site niet eens als 'groot' vermeld.

Vorig jaar werd er ook al gespeculeerd dat we na headliners Damien Rice en The War on Drugs geen headliner meer erbij kregen en toen werd ook Iggy Pop nog aangekondigd, dus dat komt wel goed.

Conclusie: we missen nog acht namen, waarvan nog minstens een headliner. De laatste lichting namen was gewoon bewust een lading met kleine namen (God weet waarom, maar BKS deed dat eerder ook al - en dat vond ik ook raar) en we krijgen nog de grote toevoeging.

Mogelijke suggesties voor de headliners:
- Tame Impala (m.i. nog steeds een grote kans)
- Massive Attack (zou goed kunnen, dat ze de shows van Massive Attack over twee weken afwachten vóór de aankondiging)
- Moderat (zou kunnen, maar kleinere kans, gezien ze al gedurende het jaar in Nederland spelen)
- Pixies (kan in theorie; momenteel is hun tour aangekondigd om in juli te beginnen, maar misschien spelen ze ook op Glastonbury en begint die tour eerder)
- James Blake (hij tourt, maar is misschien niet een typische headliner, dus misschien headlinet hij de andere tent?)
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Goh, ik hoop met je mee, maar als ik de namen vergelijk dan zou ik het echt niet gek vinden als The National, PJ Harvey, Glen Hansard, Flume, Mac DeMarco, Charles Bradley, Savages, Daughter, Courtney Barnett allemaal al bij die 12 blokken horen, ook al geeft de site dat anders weer. Ik verwacht ook nog wel iets erbij, maar geen Tame Impala meer. Moderat zou ik nog wel een goede optie vinden.

Voornaamste redenen: vaak zitten de meeste grote namen in de eerste lichten (uitzondering als Iggy daargelaten); kaartverkoop DTRH loopt al (voor veel te weinig geld); budget is niet enorm en de aandacht moet nu naar Lowlands.

Neemt niet weg dat ik met je mee hoop hoor, maar in die grotere blokken hebben ook al dingen als Los de Abajo, Balthazer, Parquet Courts en De Staat gestaan.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Het heeft niet zoveel met hopen te maken, hoor. Kijk gewoon naar de aankondigingen, dan kun je zien dat er nog een headliner mist: http://imgur.com/1s4loYU
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Dat zegt natuurlijk niet alles. Een naam kan best doorschuiven qua grootte; bijvoorbeeld als de optie Tame Impala om wat voor reden dan ook niet meer doorgaat.

Goed, we zullen zien. Ik wil ook zeker niet beweren dat er niets groots meer bijkomt (Moderat vind ik best realistisch bv en Tame Impala zelf ook nog niet volledig uitgesloten), maar acht die kans wel ongeveer 50%. We gaan het zien.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Zouden ze Tame Impala achter houden omdat ze de kaartverkoop van Lowlands niet te veel in de wielen willen rijden en DTRH toch wel uitverkoopt nu er al 12.000 + kaarten zijn verkocht?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.473
1.628
MRMantel wrote:
Ik heb eigenlijk nog nooit van Glen Hansard gehoord. Is het heel oud of heel nieuw?

Vindt ik niet zo gek. Is een singer/songwriter die eigenlijk net wat eigenheid mist in zijn stem/liedjes. Hij heeft mooie nummers en zingt zeker met passie maar het mist net wat eigen smoel waardoor hij wat groter zou groeien. Valt wel in de categorie van zijn maatje Damien Rice, maar niet kijkend naar grootte.
Was ook de frontman van the Frames, wat ik dan weer een hele fijne band vind.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Maar als een act doorschuift lijkt me dat toch Flume, die was ook al headliner op Dour. Verbaasde me sowieso wel, dat die al niet direct als headliner was aangekondigd.
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
381
301
Zouden ze Tame Impala achter houden omdat ze de kaartverkoop van Lowlands niet te veel in de wielen willen rijden en DTRH toch wel uitverkoopt nu er al 12.000 + kaarten zijn verkocht?

Dat zou nog wel een verklaring kunnen zijn, ja.

En Flume kan inderdaad ook, maar dan is het wel gek dat die ook nu nog niet in een groot blokje staan op de site.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Die headliners zijn eigenlijk allemaal niet veel soeps, ik ga maar vlotten bouwen terwijl ze spelen denk ik.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dat zegt natuurlijk niet alles. Een naam kan best doorschuiven qua grootte; bijvoorbeeld als de optie Tame Impala om wat voor reden dan ook niet meer doorgaat.
Nee, maar als je op die manier gaat redeneren... dan is alles nog mogelijk: "PJ Harvey is dan misschien als headliner aangekondigd, maar eigenlijk is zij sub-headliner en wordt Fresku headliner."

Er kunnen altijd dingen doorschuiven, maar het ligt gewoon niet voor de hand, als daar op geen enkele manier sprake van lijkt. Er zijn misschien een paar mensen op Graz die dat beweren, maar die baseren zich ook op niks.

We hebben beelden waarop duidelijk te zien is wat de twee headliners zijn. Als ze de afgelopen aankondiging Flume hadden doorgeschoven naar de headliner, dan hadden we dat waarschijnlijk in het laatste filmpje gezien, maar sowieso had de organisatie dat op de site duidelijk gemaakt. Dat is niet gebeurd, dus dat lijkt me 99% niet het geval.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Was ook de frontman van the Frames, wat ik dan weer een hele fijne band vind.

Yep, maar heb niet echt het idee dat veel mensen in Nederland hem daar van kennen.


Die headliners zijn eigenlijk allemaal niet veel soeps, ik ga maar vlotten bouwen terwijl ze spelen denk ik.

Is dat niet veels te gevaarlijk als het donker is? Ik kom je niet redden, Dacht dat jij The National/PJ Harvey wel kon waarderen.

Lana Del Rey zou ik trouwens best wel leuk vinden om die ook nog mee te pakken in die 100 euro. Maar heb niet het gevoel dat Mojo die daar neerzet voor die 100 knaken.


 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Er wordt echt nog wel een derde headliner aangekondigd hoor mensen. Tame Impala hoogstwaarschijnlijk.

Is Yellow Claw nog en optie? Niet qua headliner uiteraard maar zou episch feestje worden :)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Glen heeft al wel Tivoli Ronda uitverkocht, iets dat bijvoorbeeld Suede niet is gelukt.

De wat mindere versie van Damien Rice is inderdaad wel een aardige omschrijving. Geen idee wie dan precies al die fans zijn, maarja.

Verder hoop ik ook nog wel op een grotere headliner hoor, maar die had ik dan toch bij de vorige lichting verwacht.
Suede was misschien op papier niet uitverkocht, maar de zaal zat toch echt bomvol.

En daarnaast heb ik wel het idee dat, voor de mensen die Suede niet kenden, het nieuwe album best veel nieuwe geïnteresseerden aantrekt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Thomas wrote:
Lana del Rey speelt op TW Classic op 9 juli, ik zie haar wel headlinen.


Lana Del Rey is aangekondigd als Benelux exclusive voor TW Classic.
Dat is echt idioot, driekwart koopt daar een kaartje voor Broes en geeft helemaal niets om Lana. Al vind ik het prima, daar niet van. Maar ik begrijp die exclusiviteit niet.


Is Yellow Claw nog en optie? Niet qua headliner uiteraard maar zou episch feestje worden
simple-smile.png
Nee.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Dat is echt idioot, driekwart koopt daar een kaartje voor Broes en geeft helemaal niets om Lana. Al vind ik het prima, daar niet van. Maar ik begrijp die exclusiviteit niet.
Haha, helemaal mee eens!

Yellow Claw zou niet in het dagprogramma passen en voor het nachtprogramma lijken ze me dan weer iets te duur. Lijkt me niet eigenlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken