De albums van 2019

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Oké even een album vanuit mij die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.
Ik ben zelf een enorme Blues/Americana fan en het liefst met een mooie vrouwelijke stem en kwam van de week toch wel weer echt een heerlijk album tegen.

Het gaat om Elles Bailey – Road I Call Home
De mix van rock, blues, soul en country is echt heerlijk op dit album. (Haar eerste album is ook een aanrader)
https://open.spotify.com/album/7rooTZehVu9pdUIirCwA0a?si=tkwAXaWgSGqHy7u84XFR4w
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik heb een tijdje weinig nieuws geluisterd, maar even het een en ander inhalen de komende tijd. Vooral Westkust bevalt mij erg goed tot nu toe. Die van Flat Worms is eigenlijk een EP, maar mag hier ook wel genoemd worden denk ik. Bandje bestaande uit leden van andere bands uit de garage rock scene, en opgenomen door Ty Segall. Lorelle Meets the Obsolete is geen AOTY materiaal, maar vond het wel een interessant album.

Westkust - Westkust [Shoegaze / Noise Pop]
Flat Worms - Into The Iris (EP) [Garage Punk]
Lorelle Meets the Obsolete - Da Facto [Krautrock / Psychedelic Rock]
 

Verwijderd lid 38324

Playlistbediener
22 feb 2019
17
0
Voor de pop-punk fans is het jaar goed begonnen met de volgende nieuwe platen:

Zebrahead - Brain Invaders
Pkew Pkew Pkew - Optimal Lifestyles
Masked Intruder - III
 

nordoy

Playlistbediener
30 nov 2017
26
2
Bedankt forumgenoten voor de tip van Durand Jones, lekker plaatsje en zal de komende maanden wel nog wat draaien

Onlangs tijdens een avondwandeling naar 'Blushing' van Copeland geluisterd. De sfeer neemt je meteen mee: piano, ijle stemmen, een onverwacht ritme dat invalt, eens een blazer tussendoor. Aangename verrassing.

Belgische Parel: 'Money time' van And They Spoke In Anthems
Nederlandse Parel: 'Folklore III' van Robin Borneman

'This is Not The End' van Spielbergs. Begint verschroeiend. Doet me denken aan de melodie en snedigheid van de Japandroids. Midden in het album dwingen ze je tot een cooldown met 2 rustige nummers naar elkaar. Erna wordt het tempo weer wat opgedreven. Een overtuigend begin. Maar met de overgang naar de rustige nummers om daarna weer tempo op te pikken weet ik niet of het album als geheel zal werken.

Vandaar enkele nummers geluisterd van SWMRS 'Berkeley's on fire' geluisterd. Klonk fun!
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Heel kort: Flume zijn nieuwe mixtape van 17 nummers is net uit. 2x geluisterd. En als diehard kan ik nu al stellen dat dit met verve het hoogtepunt van mijn muzikale jaar is! Enkel het middenstuk is een heel klein beetje minder.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
https://rateyourmusic.com/list/ArcadeJasper/albums-of-2019-rated/
Heb inmiddels ongeveer 100 albums (oké beetje gesmokkeld en EPs ook meegeteld) geluisterd dit jaar en moet zeggen dat het echt een fijn jaar is voor muziek tot dusver.
Ook echt een goede tijd voor post-punk, dance punk en alles wat er op lijkt. Hou er wel van.

Maar goed, wat betreft releases van vandaag heb ik tot dusver Ex Hex, Apparat, American Football en Crows geluisterd, waarvan ik American Football en Apparat het sterkst vond.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wow. 100 is echt al gek veel. Ik probeer niet meer ver over de 100 te gaan per jaar. Dan krijg je wat ik ook in jouw lijstje terug zie. In je top 10 heb je al veel albums die je een 6.5 geeft. Daar begin ik niet meer aan ;) Van je top 10 ken ik trouwens maar twee platen dus ik moet nog aan het werk.

Wel een kleine anticlimax dat je nummer 1 een live album is hahah.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Wow. 100 is echt al gek veel. Ik probeer niet meer ver over de 100 te gaan per jaar. Dan krijg je wat ik ook in jouw lijstje terug zie. In je top 10 heb je al veel albums die je een 6.5 geeft. Daar begin ik niet meer aan ? Van je top 10 ken ik trouwens maar twee platen dus ik moet nog aan het werk.

Wel een kleine anticlimax dat je nummer 1 een live album is hahah.
6.5 is ook gewoon echt goed hoor. Ik scoor niet zo heel snel heel hoog (het is best lastig om dingen in verhouding te raten).

En jup, doet echt niet af aan de kwaliteit van die andere platen maar love LCD Soundsystem.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Elke dag 1 nieuwe plaat beluisteren is echt geen moeite, Wes. :) Door stage zit ik dit jaar nog maar aan ca 35 maar ga weer proberen aan 365 te geraken zoals vorig jaar.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Het ene jaar dat ik 180 geluisterde albums heb gehaald uit dat jaar, ga ik niet meer evenaren anders. Dat vond ik al enorm veel. Deze jaren haal ik er misschien 20 per jaar. Exclusief nieuwe platen uit voorgaande jaren dan wel natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.575
Heb weer eventjes bijgebeend qua nieuwe muziek, twee uitschieters zijn toch wel die laatste van Little Simz en Strand Of Oaks.

Little Simz heeft iets prachtigs afgeleverd dat zowel ruw als rijk is. Het album mag dan wel Grey Area heten, maar ik vind het een heel kleurrijke plaat die barst van de energie, sfeer goede vondstjes en heerlijk gelaagde beats.

Strand Of Oaks was me een beetje kwijt met hun (zijn?) vorige, maar op Eraserland klinken ze ruimer, diverser en voller dan ooit tevoren. Jongens wat een lekkere reeks nummers. Elke track is prijs, maar de mooiste prijzen gaan voor mij naar Visions, Ruby en de titeltrack. En Forever Chords. En Hyperspace Blues. En Weird Ways. En al die anderen eigenlijk ook.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Elke dag 1 nieuwe plaat beluisteren is echt geen moeite, Wes. Door stage zit ik dit jaar nog maar aan ca 35 maar ga weer proberen aan 365 te geraken zoals vorig jaar.

Zeker te doen maar voor mij persoonlijk echt teveel om er nog van te genieten. Ik check nu vooral dingen met goeie recensies, aanraders en acts waar ik zelf fan van ben.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Die nieuwe mixtape van Flume (in combinatie met de visualiser) is echt iets van een andere wereld. Super vet om compleet in de muziek te gaan dankzij de beelden.
Een van de vetste dingen die dit jaar gaat uitkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Als je niet meteen thuis bent in de future bass en wonky scene misschien wel ja. Dit soort muziek werd al op soundcloud ten tijde van Skin nu zo'n al zo'n drie jaar terug gemaakt. Vraag is of Flume op zn artistiek tandvlees zit of dat dit gewoon een soort hersenspinsel is van de afgelopen maanden? Ik vermoed dat het antwoord een beetje in het midden ligt. Flume floreert op zijn collabs het meeste, vind ik en brengt door deze vrij onorthodoxe release wat meer aandacht naar de scene toe. Er zitten, voor Flume zélf als producer en zijn mainstream audience, een aantal cutting edge nummers tussen wat wel oké is na het vrij poppy 'Skin' maar dit is niet baanbrekend maar zoals ik al zei, was dat misschien ook wel niet de intentie.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Afgelopen vrijdag ook weer wat nieuwe releases gecheckt. American Football heeft weer een mooie plaat afgeleverd. Finn Andrews (The Veils) idem dito. Beide echter niet mega bijzonder bij de eerste luisterbeurt. Ik wist niet dat ie eindelijk met zijn debuutalbum op de proppen kwam, maar FIL BO RIVA bracht Beautiful Sadness uit, een album dat ik zeker nog vaker ga luisteren. Zijn stem is erg bijzonder. Ik vond 'Killer Queen' en 'Like Eye Did' destijds twee gigantisch sterke nummers, maar op dit album valt ook genoeg moois te ontdekken. Jammer dat ie toentertijd op Best Kept Secret een beetje tegenviel. Ten slotte is er nog 'Miss Universe' van Nilüfer Yanya, ik was helemaal niet bekend met haar muziek, maar zag dat verschillende blogs als Pitchfork en Dansende Beren erg positief waren, en ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Het zijn 17 nummers en heeft een speelduur van 53 minuten, maar verveelt werkelijk geen moment. Puike plaat die ik hoog zie eindigen in verschillende lijstjes :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Ten slotte is er nog ‘Miss Universe’ van Nilüfer Yanya, ik was helemaal niet bekend met haar muziek, maar zag dat verschillende blogs als Pitchfork en Dansende Beren erg positief waren, en ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Het zijn 17 nummers en heeft een speelduur van 53 minuten, maar verveelt werkelijk geen moment. Puike plaat die ik hoog zie eindigen in verschillende lijstjes

Ja, werkelijk prachtig! Volgende maand zie ik haar live, nu al zin in.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
American Football - LP3. Op eerste luisterbeurt een stuk sterker dan de vorige plaat, omdat het met meer doet dan enkel wegkabbelen. Uncomfortably Numb en vooral het naar een climax opbouwende Doom in Full Bloom vielen me positief op. Deze gaan we nog wel een paar keer opzetten.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Gisteren ontdekte ik het album Pony van ene Orville Peck. Het is in de basis country - waar ik normaal niet gauw naar zou luisteren - maar dan met een mysterieus sausje. Hij croont er op los en levert een puik album af. Gaat dat luisteren mensies, ik ben onder de indruk!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken