De albums van 2019

4 zalige nieuwe albums (die van Yak is om eerlijk te zijn al een maandje oud ondertussen):
Yak - Pursuit Of Momentary Happiness
Sundara Karma - Ulfilas' Alphabet
Pond - Tasmania
Durand Jones & The Indications - American Love Call

Verder hebben RY X en Calva Louise wel fijne albums uitgebracht.

Voor de hiphopliefhebbers: Little Simz: wat een album! Beste wat ik dit jaar heb gehoord.

Als je als gastartiest de headlineshow van Gorillaz in één klap tien keer vetter weet te maken ben je wel een goeie ja! Thanks voor de tip, ga hem eens opzetten.

Nieuwe van Rolling Coastal Blackout Fever is ook lekker.
De eerste single van The National is wel even wat anders dan we gewend zijn maar die valt nog wel.

NME heeft de nieuwe van Foals 5/5 gegeven. Solange vorige week ook al...

4 zalige nieuwe albums (die van Yak is om eerlijk te zijn al een maandje oud ondertussen):
Pond – Tasmania
Durand Jones & The Indications – American Love Call

Verder hebben RY X en Calva Louise wel fijne albums uitgebracht.

Pond vind ik ook wel een fijn album, heb alleen bij elk album van hun altijd een paar nummers die ik wat moeilijker behapbaar vind.
Durand Jones is echt heel sterk inderdaad. Heb die echt al meerdere keren opgehad.

Voor de hiphopliefhebbers: Little Simz: wat een album! Beste wat ik dit jaar heb gehoord.
Ik had dit al in het Woo-Hah forum gezegd, maar wat een album inderdaad ! Gewoon 36 minuten goed, geen minder nummer ! TOP :-)

Solange vorige week ook al…
Solange heb ik nu 3x helemaal geluisterd, maar vind het toch een veel moeilijker album als de vorige, te moeilijk om op te zetten tijdens (bijv.) werk en in de auto vind ik hem dan weer net niet uit de verf komen. Is echt nodig om hem in je huiskamer hard aan te zetten en je volledig erop te focussen.

Nieuwe Hozier vind ik ook echt een topplaat ! Echt van genoten.

Daarnaast nog even een dikke vette Big Up naar het album van Yola (walk Through fire), wat een album is dat. Elke soul/Country liefhebber moet deze plaat opzetten.
Nieuwe Gary Clark & The cat Empire zijn ook lekkere albums.

Nieuwe Foals heeft 5/5 sterren gekregen van NME, nou is Foals wel een typisch NME bandje dus we zullen zien. Ben benieuws iig

Nieuwe Foals heeft 5/5 sterren gekregen van NME, nou is Foals wel een typisch NME bandje dus we zullen zien. Ben benieuws iig
Ben het album nu voor de 2de keer aan het beluisteren. Ligt voor mij korter bij een 3.5/5. Leuk album maar ze kunnen wel beter vind ik, hopelijk met deel 2 in het najaar!

Foals - Everything Not Saved Will Be Lost

Toch echt een goede plaat geworden. Ik vond persoonlijk de uitgebrachte singles al goed, maar de andere nummers op het album zijn misschien wel nog beter. In Degrees is echt een uitschieter, met LCD Soundsytem esque geluid, maar alsnog dat herkenbare Foals gitaartje tussendoor. White Onions is toch even raggen, wat ik eigenlijk niet had verwacht op deze plaat (er was gezegd dat Part 1 wat meer groovy zou zijn en Part 2 wat harder). Syrups is dan wel echt lekker groovy, maar klinkt echt heel lekker. Cafe D' Athens heeft een soort xylofoon door het nummer heen, wat mij vrij verraste.

Top album! Kan niet wachten op Paradiso & Down the Rabbit Hole. Ben ook heel erg benieuwd naar het tweede album later dit jaar.

Foals – Everything Not Saved Will Be Lost

Toch echt een goede plaat geworden. Ik vond persoonlijk de uitgebrachte singles al goed, maar de andere nummers op het album zijn misschien wel nog beter. In Degrees is echt een uitschieter, met LCD Soundsytem esque geluid, maar alsnog dat herkenbare Foals gitaartje tussendoor. White Onions is toch even raggen, wat ik eigenlijk niet had verwacht op deze plaat (er was gezegd dat Part 1 wat meer groovy zou zijn en Part 2 wat harder). Syrups is dan wel echt lekker groovy, maar klinkt echt heel lekker. Cafe D’ Athens heeft een soort xylofoon door het nummer heen, wat mij vrij verraste.

Top album! Kan niet wachten op Paradiso & Down the Rabbit Hole. Ben ook heel erg benieuwd naar het tweede album later dit jaar.

Niks aan toe te voegen!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SD7BCqc1Juw[/video]

Overigens ook een nieuwe single + album aankondiging van de Mac!
Goeie single en veel zin in het album

The Twilight Sad is voor mij een van de betere albums van dit jaar.

Het album van Juice WRLD valt me ook niet tegen. Goobye & Good Riddance heeft enkele uitschieters die het album dragen. Toen kwam de opvolger waar Juice samen met zijn held Future een heel overbodig album in elkaar sleutelde. Met Death Race For Love heeft ie weer die chille groove te pakken van zijn debuut. Wel net wat anders maar zeker minstens zo chill!

Heb nog heel wat in te halen qua luisterwerk. De albums van 2019 die mij tot dusver het meest tot de verbeelding spreken zijn:
Balthazar - Fever
Cass McCombs - Tip Of The Sphere
De Staat - Bubble Gum
Foals - Everything Not Saved Will Be Lost - Part 1
Indian Askin - Another Round
James Blake - Assume Form
Mozes & The Firstborn - Dadcore
The Twilight Sad - IT WON/T BE LIKE THIS ALL THE TIME
Yak - Pursuit Of Momentary Happiness

Met Balthazar, James Blake en Yak als echte uitschieters naar boven!

Nieuwe Weval was hier volgens mij al genoemd: excellent album. Ze staan dit jaar op 23 maart in Utrecht samen met o.a. Jon Hopkins, dus dat is zeker het overwegen waard. Later ook nog in Amsterdam, Brussel en op Lowlands.

Daarnaast Panda Bear en Pond geluisterd, die vielen allebei toch tegen.

Lekker album. Moet alleen enorm wennen aan die soort Sean Connery op zang…..

Ik moet wel toegeven dat het me wel een beetje tegenvalt dat deze band zo weinig progressie toont. Ze komen elke keer wel met een prima album maar deze nieuwe songs konden ook op eerdere albums staan.

Vannacht me ondergedompeld in het album ALL van Yann Tiersen en wauw, het was magisch. Heerlijk tot rust komen met af en toe bombast à la Sigur Rós. Prachtig.

Users who are viewing this thread