Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Als ik een budget vliegmaatschappij zou zijn zou ik nu een magische cirkel tekenen en chanteren "verbied ze! verbied ze!"

Ze hebben tegelijk namelijk het reizen en vooral terugkomen super versoepeld binnen de eu, dus als het niet mag, dan gaan de Zwitserse, Oostenrijkse, Hongaarse, Engelse, Poolse, Tjeschische, en meer festivals nog redelijk wat Nederlandse bezoekers krijgen de komende weken ROFL
Ik geloof dat je punt wel duidelijk is met je laatste vijf posts...
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Als ik een budget vliegmaatschappij zou zijn zou ik nu een magische cirkel tekenen en chanteren "verbied ze! verbied ze!"

Ze hebben tegelijk namelijk het reizen en vooral terugkomen super versoepeld binnen de eu, dus als het niet mag, dan gaan de Zwitserse, Oostenrijkse, Hongaarse, Engelse, Poolse, Tjeschische, en meer festivals nog redelijk wat Nederlandse bezoekers krijgen de komende weken ROFL
Ik bevestig. Na enkele dagen janken over beslissingen van overheden en festivals in BE & NL, beetje op onderzoek uitgegaan naar een alternatief dat niet zittend en in bubbels was. Moet zeggen dat er echt voor elke muziekliefhebber er wel wat opties zijn in Europa, heel veel leuke dingen in UK die ticket resales doen nu. Gezien de knaldrang en feestjesdrang, en een reeds geplande reis naar Roemenë, is het hier Untold Festival geworden.

Misschien leuk voor iedereen met knaldrang als we hier zo wat festivals oplijsten eventueel? Daarmee kan iedereen een leuk alternatief zoeken!
 
  • Leuk
Waarderingen: ukefudanshi

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Voor mij Dynamo, heb een kaartje voor de zondag. Verder ook zaken zoals Dauwpop.
Ik vind het begrip eendaags een beetje raar in dat geval. Want je kan gewoon weekend kaarten kopen? Is de definitie van een meerdaags festival dan per direct een camping die erbij hoort? Of geld dat pas vanaf 3-daags of meer?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059

Zeker 130 bezoekers van het Verknipt Festival waren waarschijnlijk al met het coronavirus besmet voordat ze bij het evenement arriveerden. Uit onderzoek van GGD Utrecht blijkt dat een derde van de besmette festivalbezoekers uit die regio het virus al bij zich droeg

In het weekend dat Verknipt plaatsvond, konden bezoekers binnenkomen met een negatieve test van Testen voor Toegang, die veertig uur oud mocht zijn. Dit werd na het festival door een aanscherping van de maatregelen teruggebracht tot 24 uur. Tevens kregen gevaccineerden direct na hun tweede prik (of eerste met Janssen) een QR-code om een evenement te bezoeken, terwijl de prik pas na ongeveer twee weken goed genoeg werkt. De GGD ziet geen aanwijzingen voor grootschalige fraude met de QR-codes van Testen voor Toegang.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik vind het begrip eendaags een beetje raar in dat geval. Want je kan gewoon weekend kaarten kopen? Is de definitie van een meerdaags festival dan per direct een camping die erbij hoort? Of geld dat pas vanaf 3-daags of meer?
Het verbod ging specifiek over meerdaagse festivals met camping. Dynamo heeft geen camping waardoor je het als twee losse dagen achter elkaar zou kunnen zien.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Ik bevestig. Na enkele dagen janken over beslissingen van overheden en festivals in BE & NL, beetje op onderzoek uitgegaan naar een alternatief dat niet zittend en in bubbels was. Moet zeggen dat er echt voor elke muziekliefhebber er wel wat opties zijn in Europa, heel veel leuke dingen in UK die ticket resales doen nu. Gezien de knaldrang en feestjesdrang, en een reeds geplande reis naar Roemenë, is het hier Untold Festival geworden.

Misschien leuk voor iedereen met knaldrang als we hier zo wat festivals oplijsten eventueel? Daarmee kan iedereen een leuk alternatief zoeken!
Welkom bij de club!

Ik heb voor mezelf qua anime conventies een spreadsheet gemaakt per land waarbij ik als land weer gezeik krijgt die groep in een keer op rood kan zetten, echt handig.

Verder meerdere geboekt met annuleringsmogelijkheid tot vlak van tevoren, dan hoeft er steeds maar één door te gaan :3

Dat zou iemand ook voor festivals kunnen doen idd!

Veel plezier in Roemenië, geniet ervan! Geloof me als hoe blij en opgelucht ik nu twee weken later bijna nog ben enige indicatie is gaat het echt geweldig zijn ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik vraag me oprecht af wat je op dit forum doet. Het gaat hier totaal nergens over anime of cosplay festivals, daar zullen toch wel eigen fora voor zijn?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nee, niet echt. We bespreken hier met name muziekfestivals, concerten en de invloed van corona hierop. Animecons en algemene corona artikelen die niet van toepassing zijn op muziekfestivals of concerten zijn imo niet echt relevant voor dit topic.

Op deze manier wordt dit topic steeds onnodig gebumpt met informatie die voor een groot gedeelte totaal niet relevant is voor de meeste users hier.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Nee, niet echt. We bespreken hier met name muziekfestivals, concerten en de invloed van corona hierop. Animecons en algemene corona artikelen die niet van toepassing zijn op muziekfestivals of concerten zijn imo niet echt relevant voor dit topic.

Op deze manier wordt dit topic steeds onnodig gebumpt met informatie die voor een groot gedeelte totaal niet relevant is voor de meeste users hier.
Het ging me meer om erop wijzen hoe makkelijk het dus is lol

Ik zit erover te denken aan mijn mega spreadsheet van het weekend ook festivals en andere grote evenementen toe te voegen en hem open op Google docs te gooien ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Vandaag een dagje pretpark Toverland. Als ik de drukte hier zo zie en hoe lang de wachtrijen zijn voor de attracties dan denk ik bij mezelf. Wat is het verschil tussen de drukte op een pretpark of een festival......?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
  • Leuk
Waarderingen: Mink

Gebruikers die dit onderwerp bekijken