Op elk festival zie je altijd wel ergens een eenzaam type staan met een bordje 'free huges'. Nu weet ik eindelijk wie dit is.
Ja nou nee kijk het verschil is, hier horen free hugs er zo bij dat er een paar honderd mee rondlopen, en 90% van wie er geen heeft (ik had geen ruimte met alleen rugzak als gratis baggage, ik had al tetris nodig ?) doet het ook.
Als ik zeg dat ik er minstens 200 zo niet 500+ gefreehugged heb daar is dat niet overdreven. Het hoort gewoon bij de fun en atmosphere, is warm en fluffy ? dus minder "eenzaam" en meer "er zijn er 500 en het zijn de meest happy mensen van de con en 99% gaat er op in" ? stonden ook continue mensen met of zonder bordjes lanfs de kant met open armen daar. Het hoorde gewoon bij de sfeer en het was geweldig om het weer te mogen eindelijk zonder gezeik met 0 beperkingen ?? zo gemist ?
Verder, heel veel kletsen, vrienden maken, random cosplay fun, zingen, dansen, gewoon lol maken XD
En daarnaast is er dan altijd nog een mega programma met cosplay wedstrijden, amv compo, gameroom, honderden board games, kaartspellen als yu gi oh, karaoke, ddr, concerten met Japanse artiesten vaak, workshops lezingen en nog heel heel veel meer.
En het is altijd goedkoop- deze hele con kostte omgerekend voor twee dagen €13,50! In Nederland is de allerduurste (animecon) like 75 voor 3 volle dagen lol.
Het zijn altijd non profits, zonder betaalde staff, allemaal vrijwilligers. Heb zelf ook lezingen gegeven, quizzes gemaakt etc. Maar dat houd het dus cheap.