Corona Virus en concerten/festivals

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Vraag me nu des te meer af waar al die Fieldlabs evenementen goed voor zijn geweest.... want ze doen blijkbaar niets met die resultaten?
Dit dus, heb er ook weinig vertrouwen in dat paaspop door gaat.

En dan wel een tilburgse kermis door laten gaan (zonder je te hoeven laten testen volgens mij)
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Oh wat erg!

Weet je wat hongarije, zwitserland, Oostenrijk, tsjechie en ik geloof nog meer landen allemaal gemeen hebben?

Dat het daar allemaal wel mag, je voor bijna niets op en neer vliegt, en je bij terugkomst ook niet in quarantine moet of wat dan ook!

Werkte voor mij dus ook prima vorig weekend, vrijdag heen, maandag terug, weekend heerlijk vrij event gehad. Kwam zo binnen met coronacheck. Dinsdag werkte ik weer!

Oktober ga ik terug naar zelfde event, vlucht hostel en event samen zijn dan 100 euro.

Waarom doet iedereen dat niet gewoon? Lol.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Okay iedereen, ff naar aanleiding van die geannuleerd festivalzomer, een korte handleiding/tips:

In hongarije, zwitserland, Oostenrijk, en tsjechie gebruiken ze ons tvt systeem nog wel en mogen evenementen dus wel volledig als vanouds doorgaan al. Volgens mij meer landen maar bij die zeker.

Door het veranderd beleid hoef je als Gevaccineerde ook nooit in quarantine ofzo bij terugkomst. Hoewel dat bv bij mij vorig weekend zowieso niet was, ik vloog vrijdagmiddag, maandag terug, dinsdag weer werken. Had 0 testen of wat dan ook nodig, was volledig effortless.

Qua vliegen: wizz air! Absolute aanrader, fijne moderne vliegtuigen, veel bestemmingen, en achterlijk goedkoop! Let wel op dat je niet extras betaald, vooral bij de stoelselectie en baggage uiteraard! En check van te voren in, op vliegveld is 30 euro extra! Gebruik de handige app ?

Als je naar Hongarije gaat voor een festival of weekend clubben ofzo, neem een hostel! Die kosten echt niets, like 20 euro voor 3 nachten, zelfs in budapest!

Binnenkomen op events etc kan gewoon met coronacheck! Toch adviseer ik ook de papieren versie uit te printen voor als je telefoon leeg is, had ik ook.

Op de terugweg heb je één ding meer nodig, zo'n formulier dat je paar vinkjes zet dat je gezond bent! Vergeet dat niet!

Voor de rest kan je bv in hongarije of zwitserland dus gewoon zo een festival gaan bezoeken of een heel weekend stoppen of allebei, niemand houd je tegen, je hoeft niet te testen, geen quarantine niets!

En het is dus voor bijna iedereen te betalen!

Veel plezier iedereen, het heeft mij iig weer helemaal de oude gemaakt, corona bestaat niet meer voor mij, nu al zin in zelfde event weer binnenkort ;3

Okay, dat was hem weer, ik ga verder werken, maar wilde ff deze tips delen voor iedereen die een festival oid wil nog deze zomer! Have Fun en dm leuke verhalen als je gaat~!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Je hebt voordat je ging werken wel een testje gedaan toen je thuiskwam toch?

  • Doe bij thuiskomst voor de zekerheid een zelftest, ook als u gevaccineerd bent.

Nog niet iedereen is volledig gevaccineerd en je kunt het virus ondanks je vaccin nog wel doorgeven.
 
Laatst bewerkt:

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Je hebt voordat je ging werken wel een testje gedaan toen je thuiskwam toch?



Nog niet iedereen is volledig gevaccineerd en je kunt het virus ondanks je vaccin nog wel doorgeven.
Ja natuurlijk. Die zelftest die je krijgt.

Overigens mag het daar omdat er praktisch 0 corona is in hongarije dus de kans dat ik het daar op zou lopen was praktisch nul.

Ik was meer bang DAAR een nieuwe golf te beginnen met 2 dagen gezelligheid en free hugs, dus heb ik van tevoren 6 (3x2) zelftests gedaan. Twee dagen van tevoren, een dag van tevoren, en dag zelf.

Dat was allemaal niet verplicht of zelfs maar geadviseerd, maar leek me wel slim.

Vervolgens frits Roosendaal gevraagd of het dan idd gewoon veilig was met de cijfers daar, en die stond er ook volledig achter en wenste me veel plezier :) en bevestigde dat wij idd het gevaar waren voor hun, niet andersom.

Maar goed, ik had weer een event lekker als vanouds, niet alsof corona over was, maar alsof het nooit bestaan had. Heerlijk. Echt 200 of 500 leuke weebs ge free hugged en zoveel gezelligheid en cosplay fun. Ik ben weer helemaal de oude in m'n eigen wereldje :3

Oktober dus lekker nog twee dagen, zelfde event, en dan neem ik ook zelf free hug bordje mee, ik maak wel iets schattigs ook als in die foto's ?

Hostel is alweer geboekt!
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Dit is een uiterst retorische vraag, ben ik bang.

Nou ja, dus wel, maar zie hierboven, ik en Roosendaal waren banger dat ik DAAR een nieuwe golf zou beginnen, werk in Amsterdam, dus van te voren 6 zelftests gedaan lol.

Ik doe uni master bioinformatica, ik snap echt wel hoe dit werkt, ik had alleen zin om gezellig weebs te free huggen en lekker mezelf te zijn weer een weekend XD
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
De reden waarom Frits dat zegt is simpel.

In Oostenrijk, hongarije, zwitserland, en meer landen werkt exact hetzelfde systeem als wat wij probeerden wel perfect en doen ze het al een maand of langer zonder een grote toename in besmettingen.

Dit komt simpelweg door basale statistiek. Toen hongarije bv het invoerde zaten ze omgerekend ongeveer 15 keer lager (!!) in besmettingen per dag dan toen Nederland het eind juni halsoverkop ineens deed 4 weken eerder dan stap 5 oorspronkelijk gepland was.

Dan krijg je niet bergen valsnegatieven, en met ons niveau van besmettingen wat op moment van invoering nog relatief hoog was wel. Zo simpel is het gewoon, daarom werkt het in al die landen wel prima... dat zien we dus al meer dan een maand in de praktijk in hun cijfers die niet of nauwelijks stijgen.

Als wij het eind juli hadden gedaan zoals het plan was met nog veel verder doorgedaalde cijfers, was het waarschijnlijk ook prima gegaan. En had iedereen naar lowlands gekund en ik naar tomocon.

Nu werd dat door m'n neus gehoord omdat de jonge een debiel is, en dus sprong ik met liefde op die airbus, want ik had nu ECHT gewoon ff een onbeperkte ouderwets gezellige con nodig met een heleboel free huggies. Man dat was genieten. En oktober dus weer :3

Maar ja in half Europa gaat dat prima, echt alleen hier werkte het niet... omdat we ineens 4 weken eerder moesten doen. (En direct toegang na janssen hielp ook niet).
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
En ja ik geef zonder meer toe als het daar net zo erg was geweest als hier was ik ook zonder twijfel gegaan, ik had nu gewoon zin in een anime con, vrienden maken, een paar honderd hugs, en cosplay fun, delta-vleermuis-griep of niet ?

Oktober ga ik zowieso weer, orban lijkt me niet iemand die beperkingen oplegt voor de languh schmovid zolang de ziekenhuizen niet opnieuw ontploffen, dus dat komt vast wel goed~ dat laatste voorkomen de vaccins wel!

Nu al zin in oktober, want ik ga zowieso weer en opnieuw lekker helemaal los en nergens aan denken verder, heerlijk!
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Timmetje

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Ik zie de react Timmetje, maar nogmaals ik doe bioinformatica, ik weet wat milde klachten na vaccinatie betekent, een week in bed met hoofdpijn heb ik er graag voor over, kan ik mooi napraten, maar ik ben gewoon blij dat ik weer helemaal als vanouds naar die events mag en iedereen mag free huggen en lekker mezelf mag zijn, want zonder wil ik oprecht dood. Ik voel me zo ongelooflijk veel vrolijker en beter nu! XD

En ja ik weet dat het hier volgemd jaar ook allemaal wel weer mag als het endemisch is, maar als het sneller kan door in oktober weer daar te gaan ga ik gewoon niet mezelf martelen door langer te wachten dan nodig, punt ?
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Op elk festival zie je altijd wel ergens een eenzaam type staan met een bordje 'free huges'. Nu weet ik eindelijk wie dit is.
Ja nou nee kijk het verschil is, hier horen free hugs er zo bij dat er een paar honderd mee rondlopen, en 90% van wie er geen heeft (ik had geen ruimte met alleen rugzak als gratis baggage, ik had al tetris nodig ?) doet het ook.

Als ik zeg dat ik er minstens 200 zo niet 500+ gefreehugged heb daar is dat niet overdreven. Het hoort gewoon bij de fun en atmosphere, is warm en fluffy ? dus minder "eenzaam" en meer "er zijn er 500 en het zijn de meest happy mensen van de con en 99% gaat er op in" ? stonden ook continue mensen met of zonder bordjes lanfs de kant met open armen daar. Het hoorde gewoon bij de sfeer en het was geweldig om het weer te mogen eindelijk zonder gezeik met 0 beperkingen ?? zo gemist ?

Verder, heel veel kletsen, vrienden maken, random cosplay fun, zingen, dansen, gewoon lol maken XD

En daarnaast is er dan altijd nog een mega programma met cosplay wedstrijden, amv compo, gameroom, honderden board games, kaartspellen als yu gi oh, karaoke, ddr, concerten met Japanse artiesten vaak, workshops lezingen en nog heel heel veel meer.

En het is altijd goedkoop- deze hele con kostte omgerekend voor twee dagen €13,50! In Nederland is de allerduurste (animecon) like 75 voor 3 volle dagen lol.

Het zijn altijd non profits, zonder betaalde staff, allemaal vrijwilligers. Heb zelf ook lezingen gegeven, quizzes gemaakt etc. Maar dat houd het dus cheap.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Wat ik me afvraag he. Wat zou ukefudanshi doen op zo'n event? Iemand enig idee?


Deze officiele video en mijn fotoalbum geven ook wel een leuk beeld XD

Ik kan alleen nooit lachen op foto's, weet niet waarom. Ik had de tijd van mn leven, had super veel energie, free hugde iedereen en was een ball fluff en energy, maar op foto's kan ik gewoon nooit enthousiast kijken of lachen al ben ik het wel, misschien omdat ik het probeer, idk~ zelfs als ik de hele tijd lach en hug en hyper en enthousiast ben lijk ik op foto's altijd half dood lol ?

Anyway, ik heb dus zowieso 1.5 jaar aan fluffy free huggies ingehaald en verder gewoon heel veel gezelligheid en een berg con vrienden gemaakt~

In oktober is diezelfde event weer en ga ik weer, vriendjes weer zien, meer huggies, meer gezelligheid, en dan ga ik ook meer programma doen... zowieso amv compo en cosplay show kijken dan :3
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Even wat anders in dit topic. We zitten nu anderhalf jaar in deze crisis. Hebben jullie al muziek gehoord wat geschreven of gelinked kan worden aan de afgelopen anderhalf jaar?

je zou zeggen dat deze tijden er heel veel emoties spelen en dus ook bij de muzikanten. Maar ok hoor het eigenlijk nergens terug of heb ik het mis?
 
  • Leuk
Waarderingen: ukefudanshi

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Even wat anders in dit topic. We zitten nu anderhalf jaar in deze crisis. Hebben jullie al muziek gehoord wat geschreven of gelinked kan worden aan de afgelopen anderhalf jaar?

je zou zeggen dat deze tijden er heel veel emoties spelen en dus ook bij de muzikanten. Maar ok hoor het eigenlijk nergens terug of heb ik het mis?
Ik ook nooit, en dat zou je eigenlijk wel verwachten.

Zouden mensen bang zijn met welke tekst dan ook dat ze altijd wel iemand op de tenen trappen?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Ik denk dat ik daar toch weg blijf met al dat gehug, daar moet ik nu eens niet van weten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Even wat anders in dit topic. We zitten nu anderhalf jaar in deze crisis. Hebben jullie al muziek gehoord wat geschreven of gelinked kan worden aan de afgelopen anderhalf jaar?

je zou zeggen dat deze tijden er heel veel emoties spelen en dus ook bij de muzikanten. Maar ok hoor het eigenlijk nergens terug of heb ik het mis?
Op Van Morrison na kan ik ook eigenlijk niks bedenken.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Ik denk dat ik daar toch weg blijf met al dat gehug, daar moet ik nu eens niet van weten.
Hey each their own right? ? ik leef er echt voor en voel me zoooooo veel beter nu echt onbeschrijfelijk!

En ik ga zowieso in oktober weer!

BTW, niemand wordt gedwongen hoor, de enkele uitzondering die niet ervan houd hoeft niet mee te doen :3 so you're safe ?

Maar God wat was het heerlijk om weet lekker een paar honderd vrolijke leuke mensjes te kunnen knuffelen XD
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken