Corona Virus en concerten/festivals

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Mooie (en imo rake) column van Jett Rebel in de Volkskrant.

Erg goede column inderdaad! Me oog viel er net op in de krant. Kan me bijna niet indenken hoe het moet zijn voor muzikanten de laatste 1,5 jaar. Thuiswerken is ook geen feest maar we hebben gewoon inkomen en zekerheid.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Gisteren in de oranjezomer werd verteld dat maandag het o.m.t. komt met een advies mbt concerten in het najaar. Dit advies bespreken ze en vrijdag volgt dan de persconferentie. Zomaar even ter info. Alanis Morissette start haar tour volgende week in Amerika en vrij snel speelt ze al 2 keer in de staat Florida welke momenteel zwaar getroffen word door corona. De concerten gaan gewoon door.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Eindelijk een besluit waar ik me volledig in kan vinden. Hoger onderwijs krijgt natuurlijk prioriteit boven festivals en nachtclubs. De eerste singalen zijn dat ze gefaseerd alles opengooien. Het einde lijkt nu toch wel in zicht, al weet je het nooit met dit k virus. Zonde voor de laatste paar festivals, maar daar had denk ik toch al niemand meer hoop voor...

(Btw ben weer terug voor de discussies hoor :))

Ps. Wel benieuwd hoe ze Zandvoort gaan fiksen; was helemaal uitverkocht en nu mag (maar) 2/3e gevuld worden
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Man, wat een kutzooi. Nee, de verwachtingen waren er al niet eens meer. Maar toch: wat een totaal wanbeleid vol met gebroken beloftes en tegengestelde argumenten. Eens van me afgeschreven:

 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Goed artikel Jos. Kan het niet meer met je eens zijn. Dat Formule 1 wel gewoon door kan gaan maar festivals maar 750 mensen kunnen binnenlaten is echt onbegrijpelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik begrijp iets niet; Zandvoort is geen versoepeling toch? Dacht dat sportevenementen sowieso al 2/3e mochten? Het is inderdaad wel scheef...
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Man, wat een kutzooi. Nee, de verwachtingen waren er al niet eens meer. Maar toch: wat een totaal wanbeleid vol met gebroken beloftes en tegengestelde argumenten. Eens van me afgeschreven:

Deze voelde ik aankomen na het luisteren van de podcast (tof trouwens)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Man, wat een kutzooi. Nee, de verwachtingen waren er al niet eens meer. Maar toch: wat een totaal wanbeleid vol met gebroken beloftes en tegengestelde argumenten. Eens van me afgeschreven:

Goed stuk! Goede keuze om dit niet neutraal als nieuws te brengen zoals veel media wel doen. Een kritisch tegengeluid hoort net zo goed bij de rol van media.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Wil mijn berichtje nog even nuanceren, ben het helemaal eens met het stuk hoor. De fout is alleen mijn inziens al gemaakt eind juni, dat ze nu voorzichtig zijn snap ik. Als ze gewoon beter beleid hadden gevoerd was die voorzichtigheid niet nodig geweest. En 60.000+ voor F1 en 750 man voor festivals is genant, die mensen komen natuurlijk massaal met de trein straks...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Wil mijn berichtje nog even nuanceren, ben het helemaal eens met het stuk hoor. De fout is alleen mijn inziens al gemaakt eind juni, dat ze nu voorzichtig zijn snap ik. Als ze gewoon beter beleid hadden gevoerd was die voorzichtigheid niet nodig geweest. En 60.000+ voor F1 en 750 man voor festivals is genant, die mensen komen natuurlijk massaal met de trein straks...
Dat klopt als een bus. Dat hele dansen met jansen fiasco heeft de zomer de kop gekost.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
De festival industrie moet maar gewoon is met gestrekt been in gaan. Zoek de grootste festival locatie van het land uit en zet zo’n beetje iedere act van het land op het affiche met gratis entree. Eens kijken hoe snel ze met de sector serieus om tafel gaan zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
De festival industrie moet maar gewoon is met gestrekt been in gaan. Zoek de grootste festival locatie van het land uit en zet zo’n beetje iedere act van het land op het affiche met gratis entree. Eens kijken hoe snel ze met de sector serieus om tafel gaan zitten.
Eens. Sowieso mag er nu écht wel een tegengeluid komen, op wat voor manier dan ook. Deze aankondiging is slaat ook oprecht weer helemaal nergens op, waar landen om ons heen vrolijk alles kunnen organiseren. Bang rechts kabinet, bah.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Eens. Sowieso mag er nu écht wel een tegengeluid komen, op wat voor manier dan ook. Deze aankondiging is slaat ook oprecht weer helemaal nergens op, waar landen om ons heen vrolijk alles kunnen organiseren. Bang rechts kabinet, bah.
Het ligt echt niet aan het feit dat het een rechts kabinet is, haha.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Positief nieuws:


Ruim twee weken na het einde van Lollapalooza in Chicago blijkt dat het festival allerminst een ‘superspread event’ is geweest. Van de 385.000 aanwezigen werden achteraf 203 mensen positief getest op corona, schrijft Allison Arwady, de commissaris voor Volksgezondheid in Chicago, op Twitter. Volgens Arwady was 90 procent van de festivalgangers gevaccineerd. Zo’n 4 op de 10.000 gevaccineerden liepen een besmetting op, bij niet gevaccineerden was dat 16 op 10.000. ,,Om een lang verhaal kort te maken: het vaccin werkt”, zegt Arwady.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76 en Joslittel

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Minachting naar kunst en cultuur is wel beetje rechts hoor ;).
Excact. Maar wil de discussie niet oplaaien haha.

Ben zeer benieuwd met wat voor slecht excuus ze vanavond komen. Zelf veel festivals staan in september, gelukkig allemaal gekocht via de officiële kanalen en niet via Ticketswap. Veel vrienden lopen daar nu flink verlies op, met name kaartjes voor Lowlands en DTRH.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Zou het? Niet te hard juichen maar potverdorrie wat zou dit ongelofelijk fijn zijn zeg.


Edit: Ik begrijp alleen niet waarom de anderhalve meter eraf zou kunnen maar de clubs en festivals nog tot november moeten wachten? Men gaat dan sowieso met zijn allen in Vondelpark & huisfeestjes staan hoor, dat kan ik je als student garanderen. Want dan is dat ook legaal. Dit keer sta ik er dan zelf bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zou het? Niet te hard juichen maar potverdorrie wat zou dit ongelofelijk fijn zijn zeg.


Edit: Ik begrijp alleen niet waarom de anderhalve meter eraf zou kunnen maar de clubs en festivals nog tot november moeten wachten? Men gaat dan sowieso met zijn allen in Vondelpark & huisfeestjes staan hoor, dat kan ik je als student garanderen. Want dan is dat ook legaal. Dit keer sta ik er dan zelf bij.
Die anderhalve meter eraf geldt dan toch alleen voor in de collegezalen en scholen zelf? En niet voor huizen of parken e.d.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken