Ja, de grond 'iedereen is geprikt' klopt gewoon. Juist de doelgroep van de meeste festivals is nog niet volledig gevaccineerd i.t.t. bijvoorbeeld de F1. Daar kan je kort of lang over discussiëren, maar die stelling klopt voor zowel jou als mij niet. En nogmaals, er is niks beloofd. Er is altijd gezegd dat er ten alle tijde een slag om de arm werd gehouden. Hoe kan je nou bij allebei zeggen dat die gronden gewoon kloppen?
Rest van de wereld staat dus gelijk aan een paar landen. Er zijn nog zat plekken op de wereld waar ze dit risico niet aandurven. Denk aan Australië, Taiwan, Japan. In de VS zetten ze het daarentegen door, ondanks het hoge aantal besmettingen, wat regionale overheden op forse kritiek komt te staan.
Snap je het echt nu echt niet of doe je net als of? Ik durf best te zeggen dat de vaccinatiegraad bij Lowlands of BKS stukken hoger dan bij de F1 of bij de F-side van Ajax. En meen je dat nu echt "een slag om de arm houden"?
Maandag: Indiaantje tegen wenteldave: je mag vandaag geen koekje, als er geen gekke dingen mag je morgen een koekje.
Dinsdag: Wenteldave: Hey indiaan, mag ik een koekje? Nee het kan vandaag echt niet hoor. Het kan gewoon niet vandaag.
Woensdag: Dave blijft braaf van de koekjestrommel af
Donderdag: Wenteldave: Het is donderdag nu mag het toch wel? Even kijken hoor Dave, nee vandaag kan ECHT eventjes niet. Morgen kijken we nog eens.
Vrijdag: Indiaan: Sorry Dave, geen koekjes vandaag. Ik heb even nagevraagd en anderen mogen het ook niet. Dave: Hoezo andere mogen het ook niet? Daan, Piet, Klaas, Jan, Dirk, Mohammed, Dirk, Erik, Pim, Dries mogen het allemaal wel? Indiaan: JA MAAR DAT ZIJN UITZONDERINGEN! Maar als alles goed gaat. Mag je zondag een koekje pakken.
Zaterdag: Dave zit huilend op de bank, zit iedereen koekjes eten behalve hij.
Zondag : Dave: Indiaan, nu ben ik het wel een beetje beu hoor. Je zegt steeds dat ik later deze week een koekje mag en dan krijg ik maar niets? Indiaan: Hoe durf je dit te zeggen, het was steeds onder voorbehoud. Er zijn mensen die het veel erger hebben dan jij met je koekjes
Zo gaat het dus een beetje, maar dan 2 jaar lang in plaats van een week. En natuurlijk gebruik ik vergelijkbare landen als Nederland of ga je nu de hele wereld super letterlijk nemen? Maar goed, ga maar lekker kritiekloos verder hoor, er hoeft niemand van mij op te stappen of wat dan ook. Alleen er moet wel serieus aandacht naartoe gaan, en daarom is het volkomen terecht dat de festivalindustrie hier over gaat klagen.