Corona Virus en concerten/festivals

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Dat klopt, maar dat is weer wat anders dan het aanvoeren van “psychische problemen” als reden om festivals door te laten gaan. Ik begrijp heus wel dat er dwarsverbanden zijn, maar dat is hetzelfde gelul dat de fitnessclubs open moesten van de branche omdat de mensen te zwaar werden. Volgens mij word je te zwaar als je teveel eet….. dat heeft niks te maken met fitnessclubs die open moeten…..
Ik raad je ten zeerste aan om de aflevering van Zomergasten van 2 weken terug te kijken (in ieder geval het eerste uur) met kinderpsychiater Robert Vermeulen. Voor jongeren is de crisis pas écht voorbij als ze weer kunnen feesten, en deze man legt heel goed uit waarom dat is.

En voor mensen die in de branche werken zijn psychische problemen natuurlijk helemaal urgent nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Dat is de reden dat ik het protest van festivals niet snap (wat, als het goed is, ook op die site staat). Daar staat daterbeloftes zijn gedaan die niet worden nageleefd en dat iedereen geprikt is, terwijl dat niet het geval is. Ze hebben, mijn inziens, daarom nog geen recht van spreken.
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Twijfel om te gaan. Van de ene kant wil ik de branche een hart onder de riem steken, van de andere kant vind ik deze versoepeling wel een stuk lagere prioriteit hebben dan onderwijs. Wat nou als ze het wel vanaf 1 september doen en het gaat mis door de toch nog te lage vaccinatiegraad (OMT adviseerde uni's en hogescholen eigenlijk ook pas open te gooien vanaf half september om die reden). Moeten al die studenten dan straks weer maanden thuiszitten? Ik baal natuurlijk enorm dat nu zelfs (in mijn geval) Into The Woods niet doorgaat maar ik denk dat we als samenleving onderwijs voor moeten willen laten gaan op vertier. En dan voor die 3 weken geen risico's moeten willen nemen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Een ander vraagje : ik zie dat het vaccinatiebewijs een jaar geldig is na de 2e prik, wordt deze dan automatisch verlengd ? of komt er volgend jaar eventueel een nieuwe prikronde ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Ik raad je ten zeerste aan om de aflevering van Zomergasten van 2 weken terug te kijken (in ieder geval het eerste uur) met kinderpsychiater Robert Vermeulen. Voor jongeren is de crisis pas écht voorbij als ze weer kunnen feesten, en deze man legt heel goed uit waarom dat is.

En voor mensen die in de branche werken zijn psychische problemen natuurlijk helemaal urgent nu.
Ook gezien, ja. Ik kan me niet voorstellen dat ik één van de weinige jongeren ben die er geen moeite mee hadden. Als ik mijn vrienden spreek, hoor ik eigenlijk niemand erover dat ze het super lastig vinden en dat ze verlangen naar een feestje. Dat kan natuurlijk aan mijn vriendengroep liggen, maar statistisch gezien had dat wel gemoeten. Ook als ik mede-studenten spreek, hoor ik er vrijwel niemand over. Zou ik dan echt met de 'verkeerde' mensen omgaan?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Vind het altijd wat verwonderlijk dat in die discussies alleen wordt gesproken over jongeren. Net alsof wanneer je ouder ben dan 18 je tevreden bent met thuiswerken van 9 tot 5 en daarna koken en naar bed. Als ik hier om me heen kijk is de gemiddelde leeftijd een jaartje of 35 schat ik. Veel jongeren maar ook heel veel 30 en 40 plussers die dit echt ff nodig hebben.

Iedereen heeft een uitlaatklep nodig. Voor mij en veel andere zijn dat festivals. Het gevoel gisteren bij Emporer waar ik een uur lang alleen intens heb staan genieten en knallen en alleen maar aan dat nummer op dat moment dacht en niet aan werk, aankomende verbouwing van mijn huis of financien. Dat gevoel haal je nergens anders vandaan. Je loopt herboren die tent uit. En dat dan een paar keer op een dag. En met mijn 34 jaar wil ik me geen jongeren meer noemen (helaas).
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Dat is de reden dat ik het protest van festivals niet snap (wat, als het goed is, ook op die site staat). Daar staat daterbeloftes zijn gedaan die niet worden nageleefd en dat iedereen geprikt is, terwijl dat niet het geval is. Ze hebben, mijn inziens, daarom nog geen recht van spreken.
Ah zo, klopt. Er is constant verandering en meer wetenschap. Alleen dat je een sportevenement met zoveel mensen wel toestaat is best raar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Dat is de reden dat ik het protest van festivals niet snap (wat, als het goed is, ook op die site staat). Daar staat daterbeloftes zijn gedaan die niet worden nageleefd en dat iedereen geprikt is, terwijl dat niet het geval is. Ze hebben, mijn inziens, daarom nog geen recht van spreken.
Jezus man, geen beloftes gedaan? Al 2 jaar lang zit een hele sector op slot en dan hebben ze geen “recht van spreken”? Hoe dan?

we lopen zwaar achter op de rest van de wereld op dit gebied. Mensen die 2 jaar hun werk niet meer kunnen doen, maar ze mogen absoluut niet klagen hoor!!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Jezus man, geen beloftes gedaan? Al 2 jaar lang zit een hele sector op slot en dan hebben ze geen “recht van spreken”? Hoe dan?

we lopen zwaar achter op de rest van de wereld op dit gebied. Mensen die 2 jaar hun werk niet meer kunnen doen, maar ze mogen absoluut niet klagen hoor!!
Geen recht van spreken op de grond waar ze het nu op baseren. Je kan 'zwaar' achterlopen op de rest van de wereld, maar dat is ook niet zo. Wil best weten wat in dit geval de hele wereld is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
In Belgie en een aantal andere landen laten ze nu bijvoorbeeld zien dat een festival met meer dan 750 bezoekers mogelijk is. Die grens van 750 mensen is echt belachelijk en onbegrijpelijk.

Het feit dat festivals in september nu gewoon moeten cancelen maar b.v. Formule 1 wel doorgaat gaat er bij mij ook echt niet in. Dat is absurd.
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Een ander vraagje : ik zie dat het vaccinatiebewijs een jaar geldig is na de 2e prik, wordt deze dan automatisch verlengd ? of komt er volgend jaar eventueel een nieuwe prikronde ?
Hou er maar rekening mee dat er nog een derde prik komt. Familie van mij werkt in de thuiszorg en daar was er al een lijst met medewerkers die na de zomer weer geprikt worden. Hetzelfde zal gebeuren met mensen met een medische indicatie en ik verwacht eigenlijk dat iedereen die dat wil een derde prik gaat krijgen. In andere landen doen ze het ook al of gaan ze het doen. De werking van vaccin neemt sterk af 9 maanden na de tweede prik heb ik ook al gelezen..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Geen recht van spreken op de grond waar ze het nu op baseren. Je kan 'zwaar' achterlopen op de rest van de wereld, maar dat is ook niet zo. Wil best weten wat in dit geval de hele wereld is.
Er zijn festivals in o.a. VS, UK, België, Duitsland, Servië, Oostenrijk, Polen, Oekraïne en vast nog wel meer landen. En ook de gronden kloppen gewoon, dat het niet voor jouw zo is wil niet zeggen dat het voor anderen niet geldt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Vind het altijd wat verwonderlijk dat in die discussies alleen wordt gesproken over jongeren. Net alsof wanneer je ouder ben dan 18 je tevreden bent met thuiswerken van 9 tot 5 en daarna koken en naar bed. Als ik hier om me heen kijk is de gemiddelde leeftijd een jaartje of 35 schat ik. Veel jongeren maar ook heel veel 30 en 40 plussers die dit echt ff nodig hebben.

Iedereen heeft een uitlaatklep nodig. Voor mij en veel andere zijn dat festivals. Het gevoel gisteren bij Emporer waar ik een uur lang alleen intens heb staan genieten en knallen en alleen maar aan dat nummer op dat moment dacht en niet aan werk, aankomende verbouwing van mijn huis of financien. Dat gevoel haal je nergens anders vandaan. Je loopt herboren die tent uit. En dat dan een paar keer op een dag. En met mijn 34 jaar wil ik me geen jongeren meer noemen (helaas).
Nogmaals, kijk zomergasten terug. Echt. Juist voor iedereen van 25+. Het brein werkt zo cruciaal anders voor jongeren dan voor deze leeftijdsgroep waar jij het over hebt. Het is reuze interessant, en legt juist aan 'ouderen' uit waarom het voor 'onvolwassenen' zo veel zwaarder is. Dat is niet klagend bedoeld, het is gewoon de realiteit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Er zijn festivals in o.a. VS, UK, België, Duitsland, Servië, Oostenrijk, Polen, Oekraïne en vast nog wel meer landen. En ook de gronden kloppen gewoon, dat het niet voor jouw zo is wil niet zeggen dat het voor anderen niet geldt.
Ja, de grond 'iedereen is geprikt' klopt gewoon... Juist de doelgroep van de meeste festivals is nog niet volledig gevaccineerd i.t.t. bijvoorbeeld de F1. Daar kan je kort of lang over discussiëren, maar die stelling klopt voor zowel jou als mij niet. En nogmaals, er is niks beloofd. Er is altijd gezegd dat er ten alle tijde een slag om de arm werd gehouden. Hoe kan je nou bij allebei zeggen dat die gronden gewoon kloppen?

Rest van de wereld staat dus gelijk aan een paar landen. Er zijn nog zat plekken op de wereld waar ze dit risico niet aandurven. Denk aan Australië, Taiwan, Japan. In de VS zetten ze het daarentegen door, ondanks het hoge aantal besmettingen, wat regionale overheden op forse kritiek komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Is de doelgroep van F1 dan zo verschillend van de doelgroep die festivals bezoekt?
Er teren er toch echt wat op de groep tot 25. Zeker als ik bekijk welke de actie Unmute Us hebben getekend. Dat is anders dan de F1, waar dat ongetwijfeld hoger ligt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Nogmaals, kijk zomergasten terug. Echt. Juist voor iedereen van 25+. Het brein werkt zo cruciaal anders voor jongeren dan voor deze leeftijdsgroep waar jij het over hebt. Het is reuze interessant, en legt juist aan 'ouderen' uit waarom het voor 'onvolwassenen' zo veel zwaarder is. Dat is niet klagend bedoeld, het is gewoon de realiteit.
Vermeiren zei in Zomergasten dat het voor jongeren momenteel zwaarder is omdat zij niet de langetermijnperspectief hebben die volwassenen wel hebben. Ik vraag me af hoeveel ''ouderen'' er zijn die op dit moment dat langetermijnperspectief zo langzamerhand wat kwijtraken. Met Jos eens dat vrijwel iedereen, ongeacht de leeftijd, die uitlaatklep volgens mij wel nodig heeft en mist.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ja, de grond 'iedereen is geprikt' klopt gewoon. Juist de doelgroep van de meeste festivals is nog niet volledig gevaccineerd i.t.t. bijvoorbeeld de F1. Daar kan je kort of lang over discussiëren, maar die stelling klopt voor zowel jou als mij niet. En nogmaals, er is niks beloofd. Er is altijd gezegd dat er ten alle tijde een slag om de arm werd gehouden. Hoe kan je nou bij allebei zeggen dat die gronden gewoon kloppen?

Rest van de wereld staat dus gelijk aan een paar landen. Er zijn nog zat plekken op de wereld waar ze dit risico niet aandurven. Denk aan Australië, Taiwan, Japan. In de VS zetten ze het daarentegen door, ondanks het hoge aantal besmettingen, wat regionale overheden op forse kritiek komt te staan.
Snap je het echt nu echt niet of doe je net als of? Ik durf best te zeggen dat de vaccinatiegraad bij Lowlands of BKS stukken hoger dan bij de F1 of bij de F-side van Ajax. En meen je dat nu echt "een slag om de arm houden"?

Maandag: Indiaantje tegen wenteldave: je mag vandaag geen koekje, als er geen gekke dingen mag je morgen een koekje.
Dinsdag: Wenteldave: Hey indiaan, mag ik een koekje? Nee het kan vandaag echt niet hoor. Het kan gewoon niet vandaag.
Woensdag: Dave blijft braaf van de koekjestrommel af
Donderdag: Wenteldave: Het is donderdag nu mag het toch wel? Even kijken hoor Dave, nee vandaag kan ECHT eventjes niet. Morgen kijken we nog eens.
Vrijdag: Indiaan: Sorry Dave, geen koekjes vandaag. Ik heb even nagevraagd en anderen mogen het ook niet. Dave: Hoezo andere mogen het ook niet? Daan, Piet, Klaas, Jan, Dirk, Mohammed, Dirk, Erik, Pim, Dries mogen het allemaal wel? Indiaan: JA MAAR DAT ZIJN UITZONDERINGEN! Maar als alles goed gaat. Mag je zondag een koekje pakken.
Zaterdag: Dave zit huilend op de bank, zit iedereen koekjes eten behalve hij.
Zondag : Dave: Indiaan, nu ben ik het wel een beetje beu hoor. Je zegt steeds dat ik later deze week een koekje mag en dan krijg ik maar niets? Indiaan: Hoe durf je dit te zeggen, het was steeds onder voorbehoud. Er zijn mensen die het veel erger hebben dan jij met je koekjes

Zo gaat het dus een beetje, maar dan 2 jaar lang in plaats van een week. En natuurlijk gebruik ik vergelijkbare landen als Nederland of ga je nu de hele wereld super letterlijk nemen? Maar goed, ga maar lekker kritiekloos verder hoor, er hoeft niemand van mij op te stappen of wat dan ook. Alleen er moet wel serieus aandacht naartoe gaan, en daarom is het volkomen terecht dat de festivalindustrie hier over gaat klagen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Snap je het echt nu echt niet of doe je net als of? Ik durf best te zeggen dat de vaccinatiegraad bij Lowlands of BKS stukken hoger dan bij de F1 of bij de F-side van Ajax. En meen je dat nu echt "een slag om de arm houden"?

Maandag: Indiaantje tegen wenteldave: je mag vandaag geen koekje, als er geen gekke dingen mag je morgen een koekje.
Dinsdag: Wenteldave: Hey indiaan, mag ik een koekje? Nee het kan vandaag echt niet hoor. Het kan gewoon niet vandaag.
Woensdag: Dave blijft braaf van de koekjestrommel af
Donderdag: Wenteldave: Het is donderdag nu mag het toch wel? Even kijken hoor Dave, nee vandaag kan ECHT eventjes niet. Morgen kijken we nog eens.
Vrijdag: Indiaan: Sorry Dave, geen koekjes vandaag. Ik heb even nagevraagd en anderen mogen het ook niet. Dave: Hoezo andere mogen het ook niet? Daan, Piet, Klaas, Jan, Dirk, Mohammed, Dirk, Erik, Pim, Dries mogen het allemaal wel? Indiaan: JA MAAR DAT ZIJN UITZONDERINGEN! Maar als alles goed gaat. Mag je zondag een koekje pakken.
Zaterdag: Dave zit huilend op de bank, zit iedereen koekjes eten behalve hij.
Zondag : Dave: Indiaan, nu ben ik het wel een beetje beu hoor. Je zegt steeds dat ik later deze week een koekje mag en dan krijg ik maar niets? Indiaan: Hoe durf je dit te zeggen, het was steeds onder voorbehoud. Er zijn mensen die het veel erger hebben dan jij met je koekjes

Zo gaat het dus een beetje, maar dan 2 jaar lang in plaats van een week. En natuurlijk gebruik ik vergelijkbare landen als Nederland of ga je nu de hele wereld super letterlijk nemen? Maar goed, ga maar lekker kritiekloos verder hoor, er hoeft niemand van mij op te stappen of wat dan ook. Alleen er moet wel serieus aandacht naartoe gaan, en daarom is het volkomen terecht dat de festivalindustrie hier over gaat klagen.
Ben je nou serieus dusdanig gepikeerd over mijn standpunt dat je de moeite hebt genomen om een fantastisch verhaal te schrijven? Ik vind 't prima dat we van mening verschillen, hoor, en ik snap je standpunt volledig, maar ik ben het er niet mee eens. Overigens, volgens mij zat je dit weekend toch eerder in mijn positie met 'Dave zit huilend op de bank, zit iedereen koekjes eten behalve hij.' :)

De vraag is of het kritiekloos is of, en zo kijk ik er liever na, iets realistischer...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ben je nou serieus dusdanig gepikeerd over mijn standpunt dat je de moeite hebt genomen om een fantastisch verhaal te schrijven? Ik vind 't prima dat we van mening verschillen, hoor, en ik snap je standpunt volledig, maar ik ben het er niet mee eens. Overigens, volgens mij zat je dit weekend toch eerder in mijn positie met 'Dave zit huilend op de bank, zit iedereen koekjes eten behalve hij.' :)

De vraag is of het kritiekloos is of, en zo kijk ik er liever na, iets realistischer...
Je zet hier pertinent onwaarheden neer. Dat heeft niets met een standpunt of mening te maken. En ja ik kan me niet voorstellen dat je als liefhebber van concerten zo blind bent voor de realiteit. Je mag van mij verder vinden wat je wil... maar zeggen dat er geen beloftes zijn gedaan, dat jongeren een uitlaatklep nodig hebben wegschrijven als onzin en zeggen dat er geen andere landen zijn waar ze het beter doen op dit gebied klopt gewoon niet.

Verder lame om te stellen dat ik gepikeerd ben omdat ik 2 minuten een verhaal heb weggetikt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Je zet hier pertinent onwaarheden neer. Dat heeft niets met een standpunt of mening te maken. En ja ik kan me niet voorstellen dat je als liefhebber van concerten zo blind bent voor de realiteit. Je mag van mij verder vinden wat je wil... maar zeggen dat er geen beloftes zijn gedaan, dat jongeren een uitlaatklep nodig hebben wegschrijven als onzin en zeggen dat er geen andere landen zijn waar ze het beter doen op dit gebied klopt gewoon niet.

Verder lame om te stellen dat ik gepikeerd ben omdat ik 2 minuten een verhaal heb weggetikt.
Nu ben je m'n woorden aan het verdraaien. Laat ik dat stukje over die valse beloftes even liggen, maar ik heb nergens gezegd dat jongeren geen uitlaatklep nodig hebben. Het viel mij alleen op dat daar in mijn omgeving niet over werd gerept. En ook niet dat er geen andere landen zijn waar ze het beter doen op dit gebied, maar er zijn wel een heleboel landen die het slechter voor elkaar hebben, ja.

Dat je de moeite deed om zoiets te typen, kwam inderdaad best gepikeerd over.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken