Corona Virus en concerten/festivals

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Het beleid bepaalt dat festivals maar 750 bezoekers mogen ontvangen en dat F1, camping en al, door mag gaan toch?

Waarbij er alleen voor die camping al een capaciteit is van 5000. Maar gelukkig is dat helemaal niet te vergelijken met een festival en wordt er ook helemaal niet meer meer maten gemeten...:


Ik kan me de reactie van Michiel Veenstra goed voorstellen! Het is fijn voor de F1-liefhebbers dat dit kan, maar niet goed uit te leggen richting de festival/cultuursector.

Edit: zojuist ook Eric van Eerdenburg bij NOS Journaal met eenzelfde boodschap. De camping van de F1 strooit opnieuw zout in de wonden bij de festivalsector. En het is al helemaal niet uit te leggen dat F1 ook accomodaties aanbiedt met namen als 'Delta' en 'Festihut'.
 
Laatst bewerkt:

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ondertussen komen er vrijwel geen eerste prikken meer bij bij mijn leeftijdscategorie (18-25). Blijft steken op 65%, terwijl het RIVM uitging van 85% bereidheid. Ook in andere categorieën is er een groot verschil tussen de voorspellingen van het RIVM en de werkelijkheid. Het hoger onderwijs en mbo gaan straks dus open en 1/3e is niet gevaccineerd. Ik raak zo gefrustreerd van het feit dat de goede onder die ongelofelijke dombo's moeten lijden. Domheid wordt in Nederland beloond. 1/3e hoe is het mogelijk...

Ik hoop dat die indirecte dwang zo snel mogelijk wordt doorgevoerd zodat we dit soort discussies over de F1 niet meer hoeven te voeren. Het is echt van de zotte...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.732
Ik zou met die van de RIVM wel in een toto-poultje willen zitten. Ze zitten er namelijk altijd vrij ver naast
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

jarne

Support act
14 feb 2013
966
290
Enig idee in welke landen er nu al indoor events mogen doorgaan? Lijkt me wel handig om in te schatten hoe groot de kans is dat internationale tours doorgaan. In België kan vanaf september terug gewoon naar het sportpaleis, de Ancienne Belgique of het depot worden gegaan! Z A L I G! Nu hopen dat het internationaal Touren snel terug op gang komt!

Landen waar het dus mogelijk is om binnen optredens te geven ongeacht de capaciteit zijn dus:

- België
- Verenigd Koninkrijk
- Denemarken
- Frankrijk?

Aanvullen mag :D
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Schitterend om te zien hoe druk het was gisteren. Had niet verwacht dat het zo massaal zou zijn. Ik hoop dat als er na 20 september nog steeds niks kan de demonstratie gewoon herhaald wordt (zo vaak als moet); met zo'n gigantische opkomst moeten ze toch op een gegeven moment gaan inzien dat er geen draagvlak meer is voor het verbieden van evenementen.

Ik merk trouwens dat het op een bepaalde manier wel fijn is dat de F1 in Zandvoort doorgaat voor de evenmentenbranche. Op mijn werk en elders hoor ik mensen die niks met festivals hebben ook klagen over dat het belachelijk is dat F1 wél mag en festivals niet. Hoe lager het draagvlak hoe beter voor de branche.

Ook al zie ik zelf nog een groot verschil tussen zo'n zitevenement en festivals qua risico's, we gaan niet voor ongevaccineerden nog langer hele branches aan banden laten leggen. Die tweedeling in de samenleving komt er op deze manier ook, alleen zijn het dan de mensen die in de sector werken die als tweederangsburgers worden behandeld. Alleen kunnen dié er niks aan doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.722
1.887
Gezien de ontwikkelingen in de landen om ons heen en het feit hoe ze daar versoepelen en dat met name de manier waarop. Ook hoe ze daar omgaan met concerten kan ik me haast niet voorstellen dat ze bij ons niets veranderen na 20 sept. Besmettingen lopen niet op en ziekenhuizen stromen ook niet vol...
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink en Timmetje

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Haha hoe voorspelbaar. De Jonge is de keutel alweer in aan het trekken. Zin in de volgende demonstratie, hopelijk nog groter.

De Jonge twijfelt over versoepelingen: ’Onzekerheden zijn te groot’​


https://archive.vn/sYVhg (Is een premium artikel maar heb hem via een omweg gevonden)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Wat een sensatiekop van de Telegraaf. Hij zegt nergens dat hij over de versoepelingen twijfelt en zegt ook nergens dat de onzekerheden "te groot" zijn. Hij zegt zelfs
Er zit immers ’een grens aan de termijn waarop je beperkende maatregelen kunt stellen’, zegt De Jonge. „Zeker nu iedereen de kans heeft gehad zich te laten vaccineren.”
Ben geen fan van de Jonge maar dit is imo een vrij clickbaiterige kop van de Telegraaf.
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Maar de reactie van de politiek richting #UnmuteUs blijft dus weg.

Ik ben zelf niet geweest maar veel beelden voorbij zien komen. Ik had ook het idee dat het meer een halve rave was dan inhoudelijk protest. Waar ik eigenlijk al een beetje bang voor was.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.252
2.192
Maar de reactie van de politiek richting #UnmuteUs blijft dus weg.

Ik ben zelf niet geweest maar veel beelden voorbij zien komen. Ik had ook het idee dat het meer een halve rave was dan inhoudelijk protest. Waar ik eigenlijk al een beetje bang voor was.
Er is in de media vooral veel aandacht geweest voor de volle voetbalstadions en het kamperen bij de Formule 1. En de vraag of dat nou echt anders is dan een festival.

Maar voor de vraag hoe festivals en concerten snel weer veilig kunnen was weinig aandacht.

Ik denk dat voor de sector zelf de eerste weken van september ook al wel hebben opgegeven. De focus begint langzamerhand meer te liggen bij het volgende festivalseizoen (wanneer heb je voldoende zekerheid om verkoop voor 2022 te starten) en wat er komend najaar en winter mogelijk is in de concertzalen. En dan is dus de vraag of #UnmuteUs voldoende duidelijk heeft gemaakt dat er komende tijd echt meer aandacht nodig is voor de cultuur- en evenementensector.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Wat een sensatiekop van de Telegraaf. Hij zegt nergens dat hij over de versoepelingen twijfelt en zegt ook nergens dat de onzekerheden "te groot" zijn. Hij zegt zelfs

Ben geen fan van de Jonge maar dit is imo een vrij clickbaiterige kop van de Telegraaf.
Ik ben zijn uitspraken nergens meer tegengekomen inderdaad. Ik vind de Telegraaf ook een trieste krant (met hun walgelijke hetze's tegen Kaag / Halsema / 'Klimaatdrammers') maar had nog wel de hoop dat het in ieder geval geen desinformatie zou verspreiden. Had beter moeten weten ?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Er is in de media vooral veel aandacht geweest voor de volle voetbalstadions en het kamperen bij de Formule 1. En de vraag of dat nou echt anders is dan een festival.

Maar voor de vraag hoe festivals en concerten snel weer veilig kunnen was weinig aandacht.

Ik denk dat voor de sector zelf de eerste weken van september ook al wel hebben opgegeven. De focus begint langzamerhand meer te liggen bij het volgende festivalseizoen (wanneer heb je voldoende zekerheid om verkoop voor 2022 te starten) en wat er komend najaar en winter mogelijk is in de concertzalen. En dan is dus de vraag of #UnmuteUs voldoende duidelijk heeft gemaakt dat er komende tijd echt meer aandacht nodig is voor de cultuur- en evenementensector.
Ik weet niet... er waren best veel mensen. Maar de meeste heb ik eigenlijk niet meer zien doen dan enkel feesten. Best logisch bij zo'n demonstratie, maar ergens had de toon wat mij betreft best harder gemogen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik denk dat ze ook de pech hebben dat we in een iets te lange periode zitten waarin er voor je gevoel 100 demonstraties/protesten per week zijn. Want er is genoeg aan de hand in het land/de wereld, en daar komt alle Coronagerelateerde shit nog eens bovenop, al 1,5 jaar lang. En hoewel sommige aandachtspunten ogenschijnlijk groter en belangrijker zijn dan andere, is het toch best moeilijk om het kaf van het koren te scheiden. Hier op Festileaks zal UnmuteUs erg hoog in de pikorde staan, maar hoe is dat in Den Haag? Die hebben de tijd nog nieteens om fatsoenlijk een regering te vormen, naast al hun dagelijkse werkzaamheden. En dan moeten ze ook nog iets vinden of handelen naar al die demonstraties en protesten...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken