Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Nu ben je m'n woorden aan het verdraaien. Laat ik dat stukje over die valse beloftes even liggen, maar ik heb nergens gezegd dat jongeren geen uitlaatklep nodig hebben. Het viel mij alleen op dat daar in mijn omgeving niet over werd gerept. En ook niet dat er geen andere landen zijn waar ze het beter doen op dit gebied, maar er zijn wel een heleboel landen die het slechter voor elkaar hebben, ja.

Dat je de moeite deed om zoiets te typen, kwam inderdaad best gepikeerd over.
Het was gewoon om te laten zien waarom een zoveelste slag om de arm niet meer opging en hoe de festival industrie zich op dit moment voelt. En gepikeerd ben ik niet (en zeker niet naar jou toe), maar wel enorm teleurgesteld in de omgang van onze beleidsbepalers.

Met jaloezie naar Alcatraz gekeken dit weekend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Meerdaagse festivals dus verboden maar Formule 1 krijgt een camping voor overnachtingen.

Totaal niet uit te leggen dit. Compleet absurd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Meerdaagse festivals dus verboden maar Formule 1 krijgt een camping voor overnachtingen.

Totaal niet uit te leggen dit. Compleet absurd.
Tsja ik hoor het nu zelfs van mensen die niks met festivals hebben dat het nergens meer over gaat. Maar we doen er niets aan, en heb niet het idee dat er veel mensen mee gaan lopen met hun protestmars.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Meerdaagse festivals dus verboden maar Formule 1 krijgt een camping voor overnachtingen.

Totaal niet uit te leggen dit. Compleet absurd.
Ja, die doen ze er wel even fraai bij. Niet uit te leggen dit.

Ik woon in de omgeving en heb de afgelopen dagen toevallig naar Zandvoort gereden, maar man, man, het is wel een enorm circus wat die kant op komt. Impressive‼️
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Tsja ik hoor het nu zelfs van mensen die niks met festivals hebben dat het nergens meer over gaat. Maar we doen er niets aan, en heb niet het idee dat er veel mensen mee gaan lopen met hun protestmars.
Dat laatste denk ik ook niet, ga je zelf wel? Ik zat er over te denken, maar dan is Amsterdam het dichtste bij voor mij en denk ik, laat maar….
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik lees overigens best veel haat (niet per direct hier) richting de F1. Ik snap het onbegrip en de vergelijkingen, maar ik ben blij voor die mensen die er wel van kunnen genieten. De bittere nasmaak moeten we misschien wat minder reflecteren op de F1 maar aan de beleidsbepalers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink en Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Vind de haat richting F1 in dit geval ook wel terecht. Je weet dat festivals met overnachtingen niet door mochten gaan en dan kies je zelf schofterig voor zo'n principe. Dat is ook gewoon een middelvinger naar je collega's in de evenementenbranche. Dit heeft niet alleen maar met beleid te maken, ook met collegialiteit.
 
Laatst bewerkt:

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Weet iemand waar je de precieze wetgeving of noodverordening of wat dan ook waar geformuleerd wordt wat wel en wat niet mag rondom meerdaagse evenementen en camping (en andere Corona maatregelen)? Mijn studentenvereniging denkt dat ze de ontgroening moeten aflasten (vanwege meerdaags en overnachting) maar door dit hele gedoe van de F1 in Zandvoort vraag ik me af of dat niet te omzeilen valt. Ik kan het alleen niet vinden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Vind de haat richting F1 in dit geval ook wel terecht. Je weet dat festivals met overnachtingen niet door mochten gaan en dan kies je zelf schofterig voor zo'n principe. Dat is ook gewoon een middelvinger naar je collega's in de evenementenbranche. Dit heeft niet alleen maar met beleid te maken, ook met collegialiteit.
Ok daar kan ik je enigszins in volgen. Maar met alle respect niemand had hier nee tegen gezegd, hadden de festivals wel gemogen en de F1 niet dan hadden ze ook niet zo collegiaal geweest. Iedereen is blij dat hij/zij weer iets kan.. dus als ze de kans krijgen nemen ze het met beide handen aan. Ik kan ze daar geen ongelijk in geven. De middelvinger komt niet van de F1 maar nogmaals van onze beleidsbepalers.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ok daar kan ik je enigszins in volgen. Maar met alle respect niemand had hier nee tegen gezegd, hadden de festivals wel gemogen en de F1 niet dan hadden ze ook niet zo collegiaal geweest. Iedereen is blij dat hij/zij weer iets kan.. dus als ze de kans krijgen nemen ze het met beide handen aan. Ik kan ze daar geen ongelijk in geven. De middelvinger komt niet van de F1 maar nogmaals van onze beleidsbepalers.
Ik heb voor LL en F1 kaarten. Toch had ik het beter begrepen dat LL met al hun ervaring / fieldlab etc. door was gegaan ipv F1. Het is sinds 1985 dat ze een dergelijk evenement organiseren dat is totaal anders dan heden ten dage. Kijk in andere landen gaat F1 ook door, alleen is het hier afhankelijk van de opbrengsten kaartverkoop. Dat is in andere landen niet zo. En bijvoorbeeld Australië heeft toch ook weer gecanceld?

Verder haakte F1 in eerste instantie ook aan bij de rechtszaak aangespannen door dhr. Stutterheim…. samen uit / samen thuis ??‍♂️

Tot slot nog qua kaarten, ik heb nog steeds geen uitsluitsel of ik wel / niet ingeloot ben. Dat hele loten is natuurlijk onzin. Want je kan toch de duinkaarten (vrije plaatsen) toch niet door laten gaan? Wat about 750 bezoekers met vrije plaatsen? Verder zullen ze dure kaarten bij start / finish echt niet uitloten. Zowel qua aangezicht (bij loten heb je de kans dat er heel veel van dat soort kaarten uitgeloot worden en dat is niet wat je wil als organisatie) als financieel is dat niet aantrekkelijk. Het blijft gewoon cash ? = King ? heeft niks met beleid te maken….. wie betaald, bepaald….
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Ik heb voor LL en F1 kaarten. Toch had ik het beter begrepen dat LL met al hun ervaring / fieldlab etc. door was gegaan ipv F1. Het is sinds 1985 dat ze een dergelijk evenement organiseren dat is totaal anders dan heden ten dage. Kijk in andere landen gaat F1 ook door, alleen is het hier afhankelijk van de opbrengsten kaartverkoop. Dat is in andere landen niet zo. En bijvoorbeeld Australië heeft toch ook weer gecanceld?

Verder haakte F1 in eerste instantie ook aan bij de rechtszaak aangespannen door dhr. Stutterheim…. samen uit / samen thuis ??‍♂️

Tot slot nog qua kaarten, ik heb nog steeds geen uitsluitsel of ik wel / niet ingeloot ben. Dat hele loten is natuurlijk onzin. Want je kan toch de duinkaarten (vrije plaatsen) toch niet door laten gaan? Wat about 750 bezoekers met vrije plaatsen? Verder zullen ze dure kaarten bij start / finish echt niet uitloten. Zowel qua aangezicht (bij loten heb je de kans dat er heel veel van dat soort kaarten uitgeloot worden en dat is niet wat je wil als organisatie) als financieel is dat niet aantrekkelijk. Het blijft gewoon cash ? = King ? heeft niks met beleid te maken….. wie betaald, bepaald….
Het beleid bepaalt dat festivals maar 750 bezoekers mogen ontvangen en dat F1, camping en al, door mag gaan toch?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ok daar kan ik je enigszins in volgen. Maar met alle respect niemand had hier nee tegen gezegd, hadden de festivals wel gemogen en de F1 niet dan hadden ze ook niet zo collegiaal geweest. Iedereen is blij dat hij/zij weer iets kan.. dus als ze de kans krijgen nemen ze het met beide handen aan. Ik kan ze daar geen ongelijk in geven. De middelvinger komt niet van de F1 maar nogmaals van onze beleidsbepalers.

Dat denk ik ook. De kritiek is niet dat er meer afgelast moet worden, maar juist dat er meer toegestaan moet worden. Dat er wordt gemeten met twee maten en het kabinet een willekeurig beleid voert, dat onderuit wordt gehaald door onderzoeken en praktijkresultaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Dat denk ik ook. De kritiek is niet dat er meer afgelast moet worden, maar juist dat er meer toegestaan moet worden. Dat er wordt gemeten met twee maten en het kabinet een willekeurig beleid voert, dat onderuit wordt gehaald door onderzoeken en praktijkresultaten.
Geen twee maten, maar geld….
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik had voor mijn zus kaarten gekocht voor een optreden die al 3x is verzet. Nu gaat het wel door maar moeten ze afvallende kaarten gaan verloten, omdat er meer dan 750 kaarten waren verkocht.

Ook ontzettend zuur als je daar bij zit.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ik had voor mijn zus kaarten gekocht voor een optreden die al 3x is verzet. Nu gaat het wel door maar moeten ze afvallende kaarten gaan verloten, omdat er meer dan 750 kaarten waren verkocht.

Ook ontzettend zuur als je daar bij zit.
Zeker, maar wel eerlijk zonder variabelen….. wat dat ook mag zijn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken