Corona Virus en concerten/festivals

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Het is mij onduidelijk wat dit betekend voor indoor concerten. Nachtclubs blijven dicht, maar de Melkweg is een concertzaal waar ook feesten gehouden worden. Iemand die weet hoe dit werkt?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Excact. Maar wil de discussie niet oplaaien haha.

Ben zeer benieuwd met wat voor slecht excuus ze vanavond komen. Zelf veel festivals staan in september, gelukkig allemaal gekocht via de officiële kanalen en niet via Ticketswap. Veel vrienden lopen daar nu flink verlies op, met name kaartjes voor Lowlands en DTRH.
Juist de discussie moet gevoerd worden. Altijd maar de discussie ontwijken heeft geen zin. En het enge aan deze kwestie is dat veel self proclaimed linkse mensen in deze crisis er behoorlijk rechtse gedachtegoed op na blijkt te houden komt nu ook als een paal boven water.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Heerlijke persconferentie weer.........
Ik voorzie nu al grote problemen als ze het na half september niet open gooien en ik ben bang dat ze dat ook niet gaan doen. Er zijn gewoon te veel mensen die zich niet willen laten vaccineren en dus zijn ze bang dat de druk op de zorg te groot wordt... Langs de ene kant snap ik dat wel maar aan de andere kant........... Ergens moet je eens een streep trekken....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Dus er kan weer een streep door bv Tom Jones in de Ziggo Dome begin september. Benieuwd of Elbow 4 weken later wel door zal gaan......
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Paaspop dus gecanceld maar Formule 1 gaat door. Onvoorstelbaar.
Totale waanzin dit….. en dan ook nog dit…. welke kaarten denk je dat er uitgeloot gaan worden om niet te gaan, vast niet de “goedkope” kaarten. Kansloos….. Cash ? = King ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Paaspop dus gecanceld maar Formule 1 gaat door. Onvoorstelbaar.
Alsnik het goed begrijp kan een festival wel doorgaan op 66% capaciteit? Aardig onuitvoerbate regel, benieuwd hoe ze die keuze gaan maken in Zandvoort. Is een escape voor festivals dan niet om het terrein 1/3 groter te maken, dan heb je ook een capaciteit van 66% met een uitverkocht huis ?

En toch blijft het raar. Hier in Kortrijk staan 12000 bezwete mensen tegen elkaar aan te springen en wat km verderop niks..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Alsnik het goed begrijp kan een festival wel doorgaan op 66% capaciteit? Aardig onuitvoerbate regel, benieuwd hoe ze die keuze gaan maken in Zandvoort. Is een escape voor festivals dan niet om het terrein 1/3 groter te maken, dan heb je ook een capaciteit van 66% met een uitverkocht huis ?

En toch blijft het raar. Hier in Kortrijk staan 12000 bezwete mensen tegen elkaar aan te springen en wat km verderop niks..
Nee, festivals kunnen doorgaan met maximaal 750 man. De geplaceerde events kunnen doorgaan met 2/3 capaciteit. Althans, dat is hoe ik het begrepen heb. :p
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Alsnik het goed begrijp kan een festival wel doorgaan op 66% capaciteit? Aardig onuitvoerbate regel, benieuwd hoe ze die keuze gaan maken in Zandvoort. Is een escape voor festivals dan niet om het terrein 1/3 groter te maken, dan heb je ook een capaciteit van 66% met een uitverkocht huis ?

En toch blijft het raar. Hier in Kortrijk staan 12000 bezwete mensen tegen elkaar aan te springen en wat km verderop niks..
Ten eerste ben ik superblij voor jullie. Hoe gaaf is dat!

Zandvoort gaan ze “loten”….. kijk ze gaan de dure tickets echt niet uitloten. Stel dat je die moet terugbetalen ?
Ik denk dat de “goedkope duinkaarten” de pisang zijn. Want die hebben geen vaste zitplaatsen. Dus die 12.000 tot 19.000 (schat ik zo in) vervallen al. Hoe ze het daarna gaan doen met de overige 18.000 tot 11.000. Geen idee. Ik heb weekendkaarten, maar rekenen al nergens meer op. (Had ik beter in Alcatraz kunnen steken dat geld, had ik geld over en in ieder geval een tof weekend gehad ?).

Hoop echt dat er 0 corona gevallen zijn zodat ze lekker een dikke fuck you kunnen geven aan alles en iedereen die tegen het doorgaan van festivals is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mink en Joslittel

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Sluit u aan.

Eh waar….. btw die psychische problemen daar kan ik niks mee, beetje een kutreden….

Laat je gewoon allemaal als de donder vaccineren en klaar…. dat is waar gewoon de schoen wringt, die strijd wordt nu over onze ruggen (brave burgers) gevoerd….. Of je doet mee of je blijft lekker thuis
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Eh waar….. btw die psychische problemen daar kan ik niks mee, beetje een kutreden….

Laat je gewoon allemaal als de donder vaccineren en klaar…. dat is waar gewoon de schoen wringt, die strijd wordt nu over onze ruggen (brave burgers) gevoerd….. Of je doet mee of je blijft lekker thuis
Hoezo is dat nou weer een kutreden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Laat je gewoon allemaal als de donder vaccineren en klaar…. dat is waar gewoon de schoen wringt, die strijd wordt nu over onze ruggen (brave burgers) gevoerd….. Of je doet mee of je blijft lekker thuis
Zijn nog zat mensen die nog niet volledig geprikt zijn en laat dat nou precies de doelgroep zijn van de meeste festivals (wat anders is bij o.a. Zandvoort). Ook worden er nooit beloftes gedaan, maar wordt er altijd een slag om de arm gehouden als het gaat om versoepelingen en dergelijke. Ik vind het, wederom, weer makkelijk om voor eigen parochie te spreken, maar ik ben hier toch echt één van de weinigen die er zo over denkt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Er zijn geen nuances in depressies.
Dat klopt, maar dat is weer wat anders dan het aanvoeren van “psychische problemen” als reden om festivals door te laten gaan. Ik begrijp heus wel dat er dwarsverbanden zijn, maar dat is hetzelfde gelul dat de fitnessclubs open moesten van de branche omdat de mensen te zwaar werden. Volgens mij word je te zwaar als je teveel eet….. dat heeft niks te maken met fitnessclubs die open moeten…..
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Zijn nog zat mensen die nog niet volledig geprikt zijn en laat dat nou precies de doelgroep zijn van de meeste festivals (wat anders is bij o.a. Zandvoort). Ook worden er nooit beloftes gedaan, maar wordt er altijd een slag om de arm gehouden als het gaat om versoepelingen en dergelijke. Ik vind het, wederom, weer makkelijk om voor eigen parochie te spreken, maar ik ben hier toch echt één van de weinigen die er zo over denkt.
Ligt wellicht aan mij, maar snap je redenatie niet helemaal ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Ligt wellicht aan mij, maar snap je redenatie niet helemaal ?
Dat is de reden dat ik het protest van festivals niet snap (wat, als het goed is, ook op die site staat). Daar staat daterbeloftes zijn gedaan die niet worden nageleefd en dat iedereen geprikt is, terwijl dat niet het geval is. Ze hebben, mijn inziens, daarom nog geen recht van spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Gebruikers die dit onderwerp bekijken