Corona Virus en concerten/festivals

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Denk dat iedereen eerst naar hun eigen portemonnee moet kijken. Wat kan je missen, of wat heb je er van voor over. Wie gun je iets wel en wie gun je het minder.

Ik heb enkel mijn Maiden kaarten terug gevraagd omdat ik de locatie wissel niet tof vond. Voor 013 heb ik soms een donatie gedaan, en soms vouchers behouden. Omdat ik daar vrij veel kom gun ik het hun wat meer.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?
Vind het ook wel een lastige. Vooralsnog is of wordt er voor mijn geplande concerten vervangende data gezocht, volgens mij is er nog niets officieel afgelast. Ik denk dat ik gewoon blij ga zijn met wat verplaatst kan worden en geen geld terug ga vragen voor wat gecanceld zal worden. Ik ben in de positie dat mijn werk ondanks corona gewoon door gaat, het geld voor deze optredens is al lang en breed weg en de eerste concerten en geplande festivals in 2021 voelen daardoor toch min of meer 'gratis' aan. Maar ik begrijp mensen ook heel goed die less fortunate zijn en al hun geld retour willen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Processierups wrote:
Ook Mojo ontslaat een derde van het personeel:
https://3voor12.vpro.nl/update~f73ae222-c2b2-4712-8c98-d15bb55ffd46~ook-mojo-concerts-neemt-afscheid-van-een-derde-personeel~.html

Ik kan dit soort berichten moeilijk aanzien.

Heb al meerdere fases van ‘ik ben hier volledig klaar mee’ achter de rug. Maar echt: ik ben hier volledig klaar mee.

Idem dit. Ik ben schijnbaar toch een persoon dat ik wel echt festivals nodig heb haha. Ik heb in mijn hoofd ook wel de angst dat volgend jaar nog steeds niet alles hetzelfde zal zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?
Vrijwel iedere keer als het georganiseerd is door Mojo vraag ik mijn geld terug, omdat die dat wel op kunnen brengen. Zalen is misschien een ander verhaal, maar ik ga er vanuit dat die zalen dat ook wel op kunnen brengen. Daarom snap ik die 'gedwongen' ontslagen ook niet zo goed.
Voor dingen als Paradiso, Baroeg, Tivoli ligt het aan de prijs van het concert zelf. Hoe duurder, hoe eerder ik geneigd ben om mijn geld terug te vragen. Vaak gaat er dan alsnog minstens driekwart van de prijs terug naar mij en de rest wordt omgezet in een gift. Gelukkig worden er nog best veel concerten verplaatst, dus ik heb er nog niet dusdanig vaak gebruik van moeten maken, maar bijvoorbeeld wel voor Iron Maiden, Epica, Steven Wilson en Santana.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
mattman wrote:

Processierups wrote:
Ook Mojo ontslaat een derde van het personeel:
https://3voor12.vpro.nl/update~f73ae222-c2b2-4712-8c98-d15bb55ffd46~ook-mojo-concerts-neemt-afscheid-van-een-derde-personeel~.html


Ik kan dit soort berichten moeilijk aanzien.

Heb al meerdere fases van ‘ik ben hier volledig klaar mee’ achter de rug. Maar echt: ik ben hier volledig klaar mee.

Idem dit. Ik ben schijnbaar toch een persoon dat ik wel echt festivals nodig heb haha. Ik heb in mijn hoofd ook wel de angst dat volgend jaar nog steeds niet alles hetzelfde zal zijn.
Normaal gesproken had ik nu The Strokes en Eric Clapton afgestreept. Had ik vanaf eind mei eindelijk mijn eerste "rust weekje gehad" zonder festivals, om volgend week lekker te gaan Trancen op Electronic Family. En daarna wachten op de Lowlands blokkenschema's.

Zucht.. good ol' times
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Moniek wrote:
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?

Vrijwel iedere keer als het georganiseerd is door Mojo vraag ik mijn geld terug, omdat die dat wel op kunnen brengen. Zalen is misschien een ander verhaal, maar ik ga er vanuit dat die zalen dat ook wel op kunnen brengen. Daarom snap ik die ‘gedwongen’ ontslagen ook niet zo goed.
Voor dingen als Paradiso, Baroeg, Tivoli ligt het aan de prijs van het concert zelf. Hoe duurder, hoe eerder ik geneigd ben km mijn geld terug te vragen. Gelukkig worden er nog best veel concerten verplaatst, dus ik heb er nog niet dusdanig vaak gebruik van moeten maken, maar bijvoorbeeld wel voor Iron Maiden, Epica, Steven Wilson en Santana.
Mojo heeft gister 1/3e van hun personeel er uit gegooid. Dus ook die hebben het lastig. Al hoewel ik toen met dat JD (Holland Blues Festival) euvel ook zoiets, nja fuck Mojo. Toen had ik er ook gelijk minder moeite mee.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Net helaas ook mijn laatste sprankje hoop op een festival deze zomer zien vervliegen.
Draaimolen Festival gecancelled.
Wel klasse dat zij alle tickets binnen een maand refunden, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
wenteldave wrote:

Moniek wrote:
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?


Vrijwel iedere keer als het georganiseerd is door Mojo vraag ik mijn geld terug, omdat die dat wel op kunnen brengen. Zalen is misschien een ander verhaal, maar ik ga er vanuit dat die zalen dat ook wel op kunnen brengen. Daarom snap ik die ‘gedwongen’ ontslagen ook niet zo goed.
Voor dingen als Paradiso, Baroeg, Tivoli ligt het aan de prijs van het concert zelf. Hoe duurder, hoe eerder ik geneigd ben km mijn geld terug te vragen. Gelukkig worden er nog best veel concerten verplaatst, dus ik heb er nog niet dusdanig vaak gebruik van moeten maken, maar bijvoorbeeld wel voor Iron Maiden, Epica, Steven Wilson en Santana.

Mojo heeft gister 1/3e van hun personeel er uit gegooid. Dus ook die hebben het lastig. Al hoewel ik toen met dat JD (Holland Blues Festival) euvel ook zoiets, nja fuck Mojo. Toen had ik er ook gelijk minder moeite mee.
Las het, ja, maar ik snap dat dus niet helemaal. Voor mijn gevoel hebben die miljoenen aan winst gemaakt, waardoor ik die ontslagen zo vreemd vind. En ze zitten nu nog steeds in HBIF ;) Zijn veel te bang dat de klanten gaan verliezen, denk ik.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?

Als festivals (in mijn geval Best Kept Secret en Le Guess Who?) of concerten worden verplaatst neem ik de kaartjes gewoon mee naar de nieuwe datum. Zeker voor een klein festival als LGW? is de zekerheid dat bezoekers hun kaartjes houden belangrijk. Bij de (kleinere en middelgrote) poppodia, schouwburgen maak ik gebruik van hun eigen regelingen, ook omdat de zalen het heel lastig hebben. Bij Ticketmaster (zoals nu met Steven Wilson) en Eventim heb ik wel de neiging om het geld terug te vragen, omdat dit in feite niet meer dan tussenpersonen zijn. Voelt gevoelsmatig een beetje als een booking.com of vliegwinkel. Vraag me alleen wel af of dat de moeite waard is (binnen de 24 maanden dat het saldo blijft staan zullen er nog voldoende leuke concerten langs komen en gaat dit saldo toch wel op).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan....
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar :oops:
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870

Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar ?

Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar
1f633.svg


Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.

ik ben er ook bang voor, Europa gaat nu weer op vakantie.. men verwacht na de zomervakantie een nieuwe uitbraak van het Covid virus... eer dat dan weer onder controle is zitten we al bijna tegen de carnaval aan... Dat feestje kunnen we dus zowieso vergeten... Ik ben zelfs bang dat dan de festivals in 2021 het niet gaan halen... wat een gedoe allemaal...
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
606
306
Ik ben nog wel wat positiever ingesteld wat betreft volgende zomer. Carnaval wordt wel een ander verhaal aangezien dat altijd al in het griepseizoen valt en ze nu het risico niet zullen willen nemen.

Aan de andere kant: ik hoor dat de antistoffen bij mensen die Covid-19 hebben gehad ook weer schijnen te verdwijnen. Als dat zo is, kunnen we wachten tot we een ons wegen, maar heeft het allemaal geen enkele zin. Dan krijg je het of krijg je het niet en heb je er last van of niet, maar dan gaat inenten net zo goed werken als de griepprik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Voor het volgende festivalseizoen en concerten heb ik mijn hoop volledig gezet op de Corona sneltesten. Van nabijheid zie ik dat er eentje in Nederland al redelijk ver is in de ontwikkeling en als enige de strenge voorwaarden van RIVM haalt qua betrouwbaarheid. Dit lijkt mij een mooie manier om dit soort evenementen door te laten gaan, iedereen bij aankomst testen en bij een slechte uitkomst heb je helaas pech. Maar dan kan de rest nog wel hun feestje gaan vieren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Voor het volgende festivalseizoen en concerten heb ik mijn hoop volledig gezet op de Corona sneltesten. Van nabijheid zie ik dat er eentje in Nederland al redelijk ver is in de ontwikkeling en als enige de strenge voorwaarden van RIVM haalt qua betrouwbaarheid. Dit lijkt mij een mooie manier om dit soort evenementen door te laten gaan, iedereen bij aankomst testen en bij een slechte uitkomst heb je helaas pech. Maar dan kan de rest nog wel hun feestje gaan vieren.
Pech, oké... Maar zou je dan je geld ook terugkrijgen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.216
Joslittel wrote:
Voor het volgende festivalseizoen en concerten heb ik mijn hoop volledig gezet op de Corona sneltesten. Van nabijheid zie ik dat er eentje in Nederland al redelijk ver is in de ontwikkeling en als enige de strenge voorwaarden van RIVM haalt qua betrouwbaarheid. Dit lijkt mij een mooie manier om dit soort evenementen door te laten gaan, iedereen bij aankomst testen en bij een slechte uitkomst heb je helaas pech. Maar dan kan de rest nog wel hun feestje gaan vieren.

Pech, oké… Maar zou je dan je geld ook terugkrijgen?

Hele interessante vraag die ik me ook bedacht tijdens het typen. Geen idee. Zal in de voorwaarden vast iets voor te regelen zijn dat je alleen toegang hebt als je gezond bent. Maar is natuurlijk geen hele klantvriendelijke aanpak. Dit is dan dus weer de volgende zorg voor de festivals. Misschien krijg je dan weer een mooie voucher!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:
#iseralenvaccin?

Ik ben nu met vakantie.. daarna maak ik het af. Stop even met drammen wil je. (was het maar zo’n feest :(, het komt weer helemaal terug lijkt het).

Hahaha. Deal!

Maar de regelmaat waarin er positieve geluiden te horen zijn vanuit die hoek, beurt op.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken