Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.099
Welke positieve geluiden heb je gehoord? Ben wel toe aan wat positief nieuws.

Het laatste nieuws dat ik gelezen heb is dat er vanuit Engeland nieuws kwam dat op het moment lijkt dat de antistoffen van een vaccin na een aantal maanden weer verdwijnen en we dan weer terug bij af zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Tsja ik hoop het, al heb ik een hoop van dat soort verhalen voorbij zien komen dat ik daar niet echt optimistisch over kan zijn helaas.

Ik ga zaterdag nog even genieten van een terrasconcert, want ik vrees dat het weer snel gedaan is met de pret.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Mogelijk waar Matt op doelt: https://www.telegraaf.nl/nieuws/691096484/veelbelovende-eerste-testresultaten-coronavaccin-oxford?utm_campaign=seeding-telegraaf&utm_medium=social&utm_source=twitter

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511

Precies. Ja, we moeten nooit te vroeg juichen, maar dit is wel een momentje hoor. En dan vind ik dat wat voorzichtig (!) optimisme over een snelle verspreiding van een werkend vaccin op zijn plaats is. De bedoeling is om dit AZD1222 nog dit jaar (wat me erg vroeg lijkt, maar kom) al op de markt te brengen.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/oxfordvaccin-geeft-extreem-bemoedigende-resultaten~b7bef1a7/

In principe zijn er nu 3 vaccins in ontwikkeling (naast deze uit de UK ook een in de VS en eentje in Brazilië) waarbij echt sprongen gemaakt worden. En dan zijn er nog tientallen andere pistes wereldwijd. Ja, we moeten realistisch blijven maar zo'n grote wereldwijde race op een genezende inenting hebben we nog nooit meegemaakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.437
6.099
Dat is fijn en opbeurend nieuws!!!!
Thanks voor je reactie.
Zorgt oprecht voor iets meer positiviteit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Ik hoop het echt, maar heb altijd er een "eerst zien, dan geloven" gevoel erbij. En is het volgend jaar pas in omloop dan vind ik het ook prima, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar ?

Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.

Bron? Ik heb alleen die 1-1,5 jaar gelezen waar je idd vanuit kan gaan voor waarschijnlijk geneog mensen wel gevaccineerd zijn om weer met z'n alleen in een hei te kunnen staan. Maar wie zei er dan "waarschijnlijk langer"? want ook van ranst, van damme, en van gucht in België gaan voor zover ik weet uit van "tot half of eind volgend jaar". (1-1,5 dus).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.687
dinofest wrote:

PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar
1f633.svg



Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.

Bron? Ik heb alleen die 1-1,5 jaar gelezen waar je idd vanuit kan gaan voor waarschijnlijk geneog mensen wel gevaccineerd zijn om weer met z’n alleen in een hei te kunnen staan. Maar wie zei er dan “waarschijnlijk langer”? want ook van ranst, van damme, en van gucht in België gaan voor zover ik weet uit van “tot half of eind volgend jaar”. (1-1,5 dus).
Dan is er een vaccin, ja, maar die moet nog wel uitrollen, toch? En mensen laten inenten kost ook tijd, vandaar dat het 'waarschijnlijk' langer is. In ieder geval, knuffelen zit er nog niet in, hè ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
ukefudanshi wrote:

dinofest wrote:

PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar
1f633.svg



Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.


Bron? Ik heb alleen die 1-1,5 jaar gelezen waar je idd vanuit kan gaan voor waarschijnlijk geneog mensen wel gevaccineerd zijn om weer met z’n alleen in een hei te kunnen staan. Maar wie zei er dan “waarschijnlijk langer”? want ook van ranst, van damme, en van gucht in België gaan voor zover ik weet uit van “tot half of eind volgend jaar”. (1-1,5 dus).

Dan is er een vaccin, ja, maar die moet nog wel uitrollen, toch? En mensen laten inenten kost ook tijd, vandaar dat het ‘waarschijnlijk’ langer is. In ieder geval, knuffelen zit er nog niet in, hè ?
Inenten hoeft niet veel tijd te kosten lijkt me? Denk dat productie een groter probleem is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.687
wenteldave wrote:

ukefudanshi wrote:

dinofest wrote:

PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar
1f633.svg



Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.


Bron? Ik heb alleen die 1-1,5 jaar gelezen waar je idd vanuit kan gaan voor waarschijnlijk geneog mensen wel gevaccineerd zijn om weer met z’n alleen in een hei te kunnen staan. Maar wie zei er dan “waarschijnlijk langer”? want ook van ranst, van damme, en van gucht in België gaan voor zover ik weet uit van “tot half of eind volgend jaar”. (1-1,5 dus).


Dan is er een vaccin, ja, maar die moet nog wel uitrollen, toch? En mensen laten inenten kost ook tijd, vandaar dat het ‘waarschijnlijk’ langer is. In ieder geval, knuffelen zit er nog niet in, hè ?

Inenten hoeft niet veel tijd te kosten lijkt me? Denk dat productie een groter probleem is.
Weet niet aan hoelang je zelf zat te denken, maar als je, en ik weet de exacte cijfers niet, tien miljoen mensen moet inenten, zit je toch op een aardige kluif. Tuurlijk wordt de productie ook een dingetje. Beide zullen naar mijn mening best wat tijd in beslag nemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Ik ga er wel vanuit dat festival- en concertgangers vooraan de prioriteitenlijst staan voor de inentingen om die sectoren een steuntje in de rug te geven. Daarna komen de vaste stamgasten van de lokale kroeg.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Het vaccin is er in feite al, dat wordt momenteel getest. Die laatste testfase (voor marktgoedkeuring) is nu gestart en richt zich op effectiviteit en vooral veiligheid & verdraagzaamheid in een groep van tienduizenden mensen. Die fase duurt in een shortcut nog steeds zo'n 3 maanden, waarna registratie en analyse van gegevens ook nog eens 4 a 6 weken zal duren. Die veiligheid is natuurlijk erg belangrijk en ook waar in geneesmiddelonderzoek echt nog een reële kans is dat alles misloopt.

Goede effectiviteit geloof ik gezien de eerste openbare resultaten en het feit dat veel mensen de infectie met het coronavirus op een natuurlijke manier overwinnen en nog niet opnieuw geïnfecteerd raken wel in.

En dan nog de productie: opschalen van (massa)productie is niet eenvoudig om snel te doen. Las deze week dat er al 2 miljard (!!) doses door verschillende allianties en landen zijn besteld. Die productie is momenteel al gestart, zodat op het moment van goedkeuring de eerste batches al beschikbaar zijn. Vond het wel hoopvol dat Nederland in zo'n alliantie met Duitsland, Italië en Frankrijk vorige maand al honderden miljoenen doses heeft gekocht. Verdeling vanuit schaarste zal tegen die tijd nog wel een punt van aandacht en bron van irritatie zijn. Ook als blijkt dat bv. alleen risicogroepen (eerst) worden gevaccineerd.

Kwam net onderstaand perspectief tegen, denk zelf ook dat de afwikkeling van deze crisis zich op deze manier ontvouwt.

De anderhalvemetersamenleving duurt tot volgend voorjaar, zegt Outbreak Management Team-lid Jan Kluytmans in Radio 1-programma Dit is de dag. "We hebben allemaal behoefte aan een stip op de horizon", zegt de arts en microbioloog. "Ga ervan uit dat dit duurt tot volgend voorjaar."

Kluytmans is hoopvol dat de tweede golf mee zal vallen, zegt hij. "We kunnen voorkomen dat we weer zo overspoeld worden. Dan hebben we alleen overal kleine brandjes en dat blussen we dan weer." Hij verwacht geen nieuwe, landelijke lockdown.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Ik ga er wel vanuit dat festival- en concertgangers vooraan de prioriteitenlijst staan voor de inentingen om die sectoren een steuntje in de rug te geven. Daarna komen de vaste stamgasten van de lokale kroeg.
Natuurlijk niet.. Eerst de oudere en zwakkeren onder ons en de zorg.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

ukefudanshi wrote:

dinofest wrote:

PJ wrote:

DennisvdBr wrote:
https://www.nme.com/news/music/lollapalooza-co-founder-predicts-gigs-and-festivals-wont-return-until-2022-2709870


Ik mag toch hopen dat dit niet waar is maar stiekem hou ik er wel rekening mee dat het best wel eens die kant kan op gaan….
Vandaag bij eenvandaag een reportage over carnaval volgend jaar. Ook die organisaties vrezen het ergste.
Mijn eerste concert staat op voor begin feb. Simple Minds in het sportpaleis. Ik hou hoop maar vrees het ergste.
Ik ben iets meer optimistisch voor het concert in juni van Clapton en het weekendje Bospop over bijna 1 jaar
1f633.svg



Idd werd hier in België vrijdag ook al gezegd dat het voor de grote festivals nog minimum 1 tot 1,5 jaar zal duren en naar verwachting zelfs langer.


Bron? Ik heb alleen die 1-1,5 jaar gelezen waar je idd vanuit kan gaan voor waarschijnlijk geneog mensen wel gevaccineerd zijn om weer met z’n alleen in een hei te kunnen staan. Maar wie zei er dan “waarschijnlijk langer”? want ook van ranst, van damme, en van gucht in België gaan voor zover ik weet uit van “tot half of eind volgend jaar”. (1-1,5 dus).


Dan is er een vaccin, ja, maar die moet nog wel uitrollen, toch? En mensen laten inenten kost ook tijd, vandaar dat het ‘waarschijnlijk’ langer is. In ieder geval, knuffelen zit er nog niet in, hè ?


Inenten hoeft niet veel tijd te kosten lijkt me? Denk dat productie een groter probleem is.

Weet niet aan hoelang je zelf zat te denken, maar als je, en ik weet de exacte cijfers niet, tien miljoen mensen moet inenten, zit je toch op een aardige kluif. Tuurlijk wordt de productie ook een dingetje. Beide zullen naar mijn mening best wat tijd in beslag nemen.
Met de griepprik doen we 3 miljoen mensen in 2 maanden tijd. En die die aantallen zijn ook flink te verhogen als je die capaciteit opschroeft en meer prioriteit aan stelt.

En wat ik hierboven schreef, eerst de ouderen en zwakkeren onder ons. Ik en misschien ook per provincie kijken waar vaccines get hardste nodig is. Zoals de cijfers nu zijn heb je in Groningen op dit moment minder nood aan een vaccine dan in Rotterdam om maar wat te noemen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Joslittel wrote:
Ik ga er wel vanuit dat festival- en concertgangers vooraan de prioriteitenlijst staan voor de inentingen om die sectoren een steuntje in de rug te geven. Daarna komen de vaste stamgasten van de lokale kroeg.

Natuurlijk niet.. Eerst de oudere en zwakkeren onder ons en de zorg.

Ja uiteraard, dat snap ik ook wel. Mijn opmerking komt meer voort uit een steeds groter groeiende lamlendigheid na meer dan 4 maanden thuis werken en het vooruitzicht van nog meer maanden zonder mijn grootste uitlaatklep (en ja, ik snap ook dat als dit het enige is ook niet echt veel te klagen heb).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Indiaantje89 wrote:

Joslittel wrote:
Ik ga er wel vanuit dat festival- en concertgangers vooraan de prioriteitenlijst staan voor de inentingen om die sectoren een steuntje in de rug te geven. Daarna komen de vaste stamgasten van de lokale kroeg.


Natuurlijk niet.. Eerst de oudere en zwakkeren onder ons en de zorg.

Ja uiteraard, dat snap ik ook wel. Mijn opmerking komt meer voort uit een steeds groter groeiende lamlendigheid na meer dan 4 maanden thuis werken en het vooruitzicht van nog meer maanden zonder mijn grootste uitlaatklep (en ja, ik snap ook dat als dit het enige is ook niet echt veel te klagen heb).
No hard feelings, ik snap de frustraties wel. Ik ben ook heel benieuwd hoe de sector er uit gaat komen uit deze crisis.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
The Strokes naar NOS Alive. Als daar al wat twijfel over was of ze in begin juli in Europa zitten: niet nodig dus. :)

Ook Faith No More staat er.

Twee keer goed nieuws. :-D
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
The Strokes naar NOS Alive. Als daar al wat twijfel over was of ze in begin juli in Europa zitten: niet nodig dus. ?

Ook Faith No More staat er.

Twee keer goed nieuws. ?
Slechte nieuws is dat je in het verkeerde topic zit ;).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.511
mattman wrote:
The Strokes naar NOS Alive. Als daar al wat twijfel over was of ze in begin juli in Europa zitten: niet nodig dus.
1f642.svg


Ook Faith No More staat er.

Twee keer goed nieuws.
1f600.svg


Slechte nieuws is dat je in het verkeerde topic zit ;).

Zelfs een second tijd om m'n flater weg te werken kreeg ik niet haha.

Maar on topic: ik denk dat het niet eens uitmaakt of iedereen al dan niet gevaccineerd is voor pakweg de festivalsector. Als er een vaccin op de markt is, valt volgens mij de drempel om festivals te organiseren wat weg. Dan is het vanuit ethisch oogpunt wat meer verantwoord.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken