Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Mja, zolang je niet en masse kan genieten van een goed concert zonder mooi in een vakje te blijven staan of braaf aan een tafeltje te blijven zitten is er toch ook maar weinig aan?

Heb anders wel al enkele zittende concerten gedaan die echt de moeite waren.

Tenzij je doelt op festivals.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.210
mdekens wrote:

Joe wrote:
Mja, zolang je niet en masse kan genieten van een goed concert zonder mooi in een vakje te blijven staan of braaf aan een tafeltje te blijven zitten is er toch ook maar weinig aan?


Dit. Daarnaast mag er in stadions niet gejuicht worden, dus in concerten waarschijnlijk ook niet gezongen.

Wat ik me afvraag is hoe men dit alles in vredesnaam gaat handhaven?
Denken ze nu echt dat alle mensen bij een goed rock concert na 12 bier in de mik netjes 1,5 uit elkaar blijven staan en de lippen stijf op elkaar?
Krijgt iedereen een persoonlijke bewaker of zoiets?

En zodra er in een stadion een lied wordt gezongen, gaat de ME dan meteen het vak leeg vegen?

Ik zie nu al dat er in winkels en horeca door bezoekers nauwelijks met de 1,5 meter rekening wordt gehouden dus ik ben heel benieuwd hoe dit straks gaat in concertzalen en evenementen.
Verschil met de horeca (ook al zal dat per tent/stad verschillen) is dat je daar niet per se in hokjes bent opgedeeld, alleen dat de tafels op 1,5 meter staan. Dat is inderdaad iets lastiger te controleren dan in zo'n hokje in een concertzaal. Zodra er drie mensen in een vak staan, weet je dat het foute boel is, zeg maar.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.948
1.993
Joe wrote:
Mja, zolang je niet en masse kan genieten van een goed concert zonder mooi in een vakje te blijven staan of braaf aan een tafeltje te blijven zitten is er toch ook maar weinig aan?

Heb anders wel al enkele zittende concerten gedaan die echt de moeite waren.

Tenzij je doelt op festivals.
Ja. Er zullen wel concerten zijn waar dat kan meevallen.
Maar het overgrote deel van concerten dat ik bezoek sta ik dus gewoon liever recht.
Moeten zitten of niet in de menigte voor het podium kunnen staan neemt voor mij het concertervaring weg.
Laat staan inderdaad dat je niet eens iets kan drinken.

Festivals, daar gaan we echt nog op moeten wachten tot dat vaccin er is.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
Voor mensen die wel willen gaan naar exit, kijk op Google, er is kennelijk een Nederlandse agency die reizen verkoopt inclusief hotel en tickets ervoor voor augustus. Apparently nnu al een paar honderd Nederlanders die tickets hebben o te gaan, en ik zag zelf ook de Facebook ad, het liep storm in de comments met mensen die wilden gaan en er was niet één persoon te vinden met ook maar een hint kritiek ?
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
En Dutch Comic Con gaat door in november, dus dat impliceert toch wel dat die regel "zitplaatsen" niet zo strict is - kennelijk valt een congrescentrum als de jaarbeurs onder "doorstroming" net als een kermis enzo. Dat is natuurlijk BS, dat daar weinig contact tussen mensen zou zijn, het hele idee van een conventie is dat iedereen contact met elkaar heeft, maar ik ben erg blij met deze kennelijke interpretatie van de regels door de veiligheidsregio ^_^ Ik ga er zeker twee dagen heen! (en iedereen knuffelen die wil, geen enthousiaste cosplayer gaat zich naturlijk een fuck aantrekken van die 1,5meter als ze hun favo karakter zien, en handhaven gaat ook niet kunnen, dus wat wordt gewoon bijna normaal waarschijnlijk met alleen iets minder mensen. XD
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.210
En Dutch Comic Con gaat door in november, dus dat impliceert toch wel dat die regel “zitplaatsen” niet zo strict is – kennelijk valt een congrescentrum als de jaarbeurs onder “doorstroming” net als een kermis enzo. Dat is natuurlijk BS, dat daar weinig contact tussen mensen zou zijn, het hele idee van een conventie is dat iedereen contact met elkaar heeft, maar ik ben erg blij met deze kennelijke interpretatie van de regels door de veiligheidsregio ^_^ Ik ga er zeker twee dagen heen! (en iedereen knuffelen die wil, geen enthousiaste cosplayer gaat zich naturlijk een fuck aantrekken van die 1,5meter als ze hun favo karakter zien, en handhaven gaat ook niet kunnen, dus wat wordt gewoon bijna normaal waarschijnlijk met alleen iets minder mensen. XD

...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En Dutch Comic Con gaat door in november, dus dat impliceert toch wel dat die regel “zitplaatsen” niet zo strict is – kennelijk valt een congrescentrum als de jaarbeurs onder “doorstroming” net als een kermis enzo. Dat is natuurlijk BS, dat daar weinig contact tussen mensen zou zijn, het hele idee van een conventie is dat iedereen contact met elkaar heeft, maar ik ben erg blij met deze kennelijke interpretatie van de regels door de veiligheidsregio ^_^ Ik ga er zeker twee dagen heen! (en iedereen knuffelen die wil, geen enthousiaste cosplayer gaat zich naturlijk een fuck aantrekken van die 1,5meter als ze hun favo karakter zien, en handhaven gaat ook niet kunnen, dus wat wordt gewoon bijna normaal waarschijnlijk met alleen iets minder mensen. XD

Nee. Dutch Comic Con zegt nu dat het doorgaat. Hetzelfde dat Pinkpop en Lowlands in maart zeiden dat de festivals doorgingen.

Tegen oktober weten we pas echt of dat het geval gaat zijn. Geen kans trouwens dat er dan grote internationale acteurs enzo zullen zijn.

En ik ga al jaren naar de Comic Con maar absoluut niet met de intentie voor contact. De doorstroming daar is voor de handel. Mensen lopen langs kraampjes enzo. Het is in principe gewoon een verkoopbeurs. Free hugs? No thanks. :p
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
En Dutch Comic Con gaat door in november, dus dat impliceert toch wel dat die regel “zitplaatsen” niet zo strict is – kennelijk valt een congrescentrum als de jaarbeurs onder “doorstroming” net als een kermis enzo. Dat is natuurlijk BS, dat daar weinig contact tussen mensen zou zijn, het hele idee van een conventie is dat iedereen contact met elkaar heeft, maar ik ben erg blij met deze kennelijke interpretatie van de regels door de veiligheidsregio ^_^ Ik ga er zeker twee dagen heen! (en iedereen knuffelen die wil, geen enthousiaste cosplayer gaat zich naturlijk een fuck aantrekken van die 1,5meter als ze hun favo karakter zien, en handhaven gaat ook niet kunnen, dus wat wordt gewoon bijna normaal waarschijnlijk met alleen iets minder mensen. XD
En wat is precies de bedoeling van jouw posts hier? Bewijzen hoe graag je de regels aan jouw laars zou lappen? Mensen aansporen naar een dancefestival in Servië te gaan om daar te doen alsof er niks aan de hand is? Of wat is het opzet precies ...
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
ukefudanshi wrote:
En Dutch Comic Con gaat door in november, dus dat impliceert toch wel dat die regel “zitplaatsen” niet zo strict is – kennelijk valt een congrescentrum als de jaarbeurs onder “doorstroming” net als een kermis enzo. Dat is natuurlijk BS, dat daar weinig contact tussen mensen zou zijn, het hele idee van een conventie is dat iedereen contact met elkaar heeft, maar ik ben erg blij met deze kennelijke interpretatie van de regels door de veiligheidsregio ^_^ Ik ga er zeker twee dagen heen! (en iedereen knuffelen die wil, geen enthousiaste cosplayer gaat zich naturlijk een fuck aantrekken van die 1,5meter als ze hun favo karakter zien, en handhaven gaat ook niet kunnen, dus wat wordt gewoon bijna normaal waarschijnlijk met alleen iets minder mensen. XD

Nee. Dutch Comic Con zegt nu dat het doorgaat. Hetzelfde dat Pinkpop en Lowlands in maart zeiden dat de festivals doorgingen.

Tegen oktober weten we pas echt of dat het geval gaat zijn. Geen kans trouwens dat er dan grote internationale acteurs enzo zullen zijn.

En ik ga al jaren naar de Comic Con maar absoluut niet met de intentie voor contact. De doorstroming daar is voor de handel. Mensen lopen langs kraampjes enzo. Het is in principe gewoon een verkoopbeurs. Free hugs? No thanks. ?

Nee, ze zeiden specifiek na deze versoepelingen dat ze groen licht gekregen hadden om alsnog door te gaan. Het gaat door. Kennelijk heeft de veiligheidsregio besloten dat de dealer room idd genoeg doorstroming heeft om de 1,5m *mogelijk* te maken, en geld voor cosplay compo, panels etc dat er vaste zitplaatsen zijn. Of de gemiddelde hyper weeb, of wie dan ook die langs de kramen loopt, zich in de praktijk beter aan die afstand, pijlen of waar ze ook mee komen dan ze nu doen in winkels, straat etc waar ze massaal genegeerd worden, over 5 maanden, wel eh... "dat zullen we zien". Maar kennelijk zag de veiligheidsregio dat het technisch zou kunnen, en vond het goed ?

En eh, ik weet dat sommigen erheen gaan vooral voor kopen, maar ik ga zelf toch echt 99% voor gezelligheid naar cons (sinds 2009 al) altijd, meeste van mn vrienden ook, ook bij tomofair bv.

En de organisatie zegt letterlijk in de groen licht announcement dat ze een event gaan neerzetten waar "mensen elkaar kunnen ontmoeten en vrienden maken" dus dat is toch echt wél een insteek ervan. Op de Facebook announcement comment iedereen ook dat ze super blij zijn, dat het gezellig wordt, en sommigen al over wat ze gaan cosplayen...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
November is nog ver weg hé. Kan een hoop gebeuren binnen een paar maanden. De Comic Con lijkt me met die drukte sowieso vrij onmogelijk met de 1,5 meterregel. Dat is eigenlijk ook wat iedereen onder die FB announcement zegt. We zullen zien maar de kans dat die Con echt doorgaat lijkt me vrij klein.
 

ukefudanshi

Campingartiest
13 jun 2020
70
3
November is nog ver weg hé. Kan een hoop gebeuren binnen een paar maanden. De Comic Con lijkt me met die drukte sowieso vrij onmogelijk met de 1,5 meterregel. Dat is eigenlijk ook wat iedereen onder die FB announcement zegt. We zullen zien maar de kans dat die Con echt doorgaat lijkt me vrij klein.

Klopt, maar veel zijn ook blij dat het doorgaat. En vergeet niet, het is de voorzitter van de lokale veiligheidsregio die bepaalt of het doorgaat, als die het mooi vind...

Maar ze zeiden dit echt specifiek na de persco, nu ken ik de voorzitter van tomo, die houden een event in september, dat is nu ook ineens van 2 uur tijdslots naar iedereen mag hele dag blijven gegaan, NA overleg met de voorzitter van de veiligheidsregio daar, ik neem haast aan dat dcc ook alvast heeft gevraagd bij hun persoon of die het okay vond en dit net als tomo niet zomaar de wereld in yeeten.

Zo ja, gaat het door, want het is toch echt het *lokale* bestuur wat besluit of zij vinden dat het "mogelijk is 1,5meter aan te houden"... en niemand anders. Zonder daarbij stiekem te kijken naar het economische belang enzo natuurlijk... en het feit dat meerdere burgemeesters (Dordrecht, Hilversum,...) weken terug al publiekelijk in de krant riepen dat "we meer open moeten en we echt niet onze politiecapaciteit gaan gebruiken om die 1,5 meter te handhaven in de horeca etc" heeft er natuurlijk ook niets mee te maken...

En als die vergunning er is, zullen ze vast uitverkopen, tomo had 2000 tickets en die waren op in like een dag :O

Maar ja lang verhaal kort: ik ben het met die comments eens dat het een fantasie is,,1,5m daar. Ik denk dat ook de veiligheidsregiovoorzitter dat wel begrijpt. De vraag is of het het stiekem niet zo veel boeit als er formeel gezien aan de letters van de regels wordt voldaan ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
https://www.ad.nl/show/toch-streep-door-groot-servisch-dancefestival-in-augustus-we-moeten-extra-voorzichtig-zijn~a3ca4363/

Lang leek het erop dat het vierdaagse Exit Festival in Servië als een van de weinige grote Europese festivals deze zomer ‘gewoon’ zou doorgaan. Nu de coronacrisis in verschillende delen van het land weer de kop opsteekt, is dat ineens hoogst onzeker geworden. Sterker nog, de organisatie heeft de capaciteit van het dancefestival al moeten terugschroeven.

Gaat dus misschien niet door!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Hoe is jullie ervaring met de Mojo vouchers?

Ik had een mail gehad van Iron Maiden (Bospop terrein), die verzet is naar Arnhem. Gezien de locatie veranderd had ik dus een voucher aangevraagd.

Nu krijg ik vandaag voor een tweede keer een zelfde mail, en doen ze net alsof ze niets van me gehoord hebben. En dat mijn kaartje nog gewoon geldig is voor volgend jaar? Meer mensen dit probleem?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.374
10.210
Hoe is jullie ervaring met de Mojo vouchers?

Ik had een mail gehad van Iron Maiden (Bospop terrein), die verzet is naar Arnhem. Gezien de locatie veranderd had ik dus een voucher aangevraagd.

Nu krijg ik vandaag voor een tweede keer een zelfde mail, en doen ze net alsof ze niets van me gehoord hebben. En dat mijn kaartje nog gewoon geldig is voor volgend jaar? Meer mensen dit probleem?
Bij Iron Maiden niet (inmiddels helaas hetzelfde gedaan), bij sommige andere wel. Daarna nog een keer gedaan en daarna niks meer gehad. Kan anders ook een contactformulier en daar zeggen dat je 'm twee keer hebt gehad. Ben best benieuwd wat ze te zeggen hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Indiaantje89 wrote:
Hoe is jullie ervaring met de Mojo vouchers?

Ik had een mail gehad van Iron Maiden (Bospop terrein), die verzet is naar Arnhem. Gezien de locatie veranderd had ik dus een voucher aangevraagd.

Nu krijg ik vandaag voor een tweede keer een zelfde mail, en doen ze net alsof ze niets van me gehoord hebben. En dat mijn kaartje nog gewoon geldig is voor volgend jaar? Meer mensen dit probleem?

Bij Iron Maiden niet (inmiddels helaas hetzelfde gedaan), bij sommige andere wel. Daarna nog een keer gedaan en daarna niks meer gehad. Kan anders ook een contactformulier en daar zeggen dat je ‘m twee keer hebt gehad. Ben best benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Ja heb ik gedaan. Vond het opvallend dat ik weer opnieuw de mail kreeg. En aangegeven is aangegeven, geen poespas verder. Ben benieuwd wat andere ervaringen hier zijn, want als ze het bewust een beetje die kant opsturen dan vind ik het toch wel een nare streek. En dan gaat het me niet om het geld maar om het principe.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Ook Mojo ontslaat een derde van het personeel:
https://3voor12.vpro.nl/update~f73ae222-c2b2-4712-8c98-d15bb55ffd46~ook-mojo-concerts-neemt-afscheid-van-een-derde-personeel~.html
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
En mijn laatste festivalhoop voor deze zomer heeft nu ook het hoofd gebogen. Baroeg Open Air wordt een jaar verplaatst naar half september 2021. Wat een armzalige kaalslag.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Hoe bepalen jullie voor welke concerten je wel of niet je geld terug vraagt? Er zijn bij mij ondertussen 3 shows waar ik naartoe zou gaan volledig afgelast en ik vind deze keuze best lastig. Merkt een zaal er veel van als je je geld terug vraagt of wie benadeel ik daar precies mee? Ik dacht eerst een grote zaal zoals de Ziggo Dome waar SOAD zou staan die kan ik wel terug vragen want die kunnen het wel hebben maar qwa ontslagen lopen alle poppodia toch ongeveer gelijk op. Ben benieuwd hoe jullie hier mee om gaan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken