Corona Virus en concerten/festivals

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Vanmiddag is het Kamerdebat en daarin komt zeker aan bod het verbod op de massa evenementen en de grote impact die dit heeft aldus net op het NOS journaal.
Als de verwachting is dat een vaccin nog een jaar duurt en festivals ruim van tevoren moeten plannen en starten met het aangaan van verplichtingen zie ik het somber in voor 2021.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Wat ik vrij opvallend (en tegelijkertijd een beetje smerig) vind:

Paradiso is sinds maandag begonnen met de aanvragen voor een voucher / restitutie. Dit kan je op een unieke URL doen die je voor een bestelling kan ontvangen op het emailadres waarmee de bestelling is gedaan. Maandag was op die pagina het heel duidelijk om voor of een voucher, of een restitutie te kiezen, door middel van twee buttons (en daar bovenop een bepaald percentage te doneren aan Paradiso).

Nu heeft Paradiso de restitutiebutton weggehaald, waardoor alleen de optie “credit voucher” beschikbaar is. In een lap tekst op de pagina staat helemaal onderaan opeens dat je een restitutie kan aanvragen via “deze link”, welke doorlinkt naar de algemene contactpagina van Paylogic. Dat wekt bij mij de illusie dat (i) er heel veel restitutieverzoeken gedaan zijn de eerste dagen, en (ii) dat er een vals gevoel van “slechts alleen de optie tot een voucher” gegeven wordt. Weet niet of er zo’n verschil in gemak van aanvraag op een restitutie / voucher mag zitten van de ACM.

Begrijp me natuurlijk niet verkeerd, ik hoop dat elk poppodium, dus ook Paradiso, zo goed mogelijk door deze crisis komt. Maar consumenten een schijngevoel van slechts een optie geven… tsja.

Als aanvulling is ook Ticketmaster vandaag begonnen met de voucheraanvragen, dat kan via https://www.ticketmaster.nl/feature/ticketvoucher/. Op die pagina wordt geen woord gezegd over een restitutie (waar je wettelijk recht op hebt). Dat wordt in de algemene mail die je krijgt wel gedaan. Om die aan te vragen moet je een contactformulier gebruiken (zie: https://help.ticketmaster.nl/hc/nl/articles/360007839478-Moet-ik-de-voucher-credits-accepteren-).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
PJ wrote:
Vanmiddag is het Kamerdebat en daarin komt zeker aan bod het verbod op de massa evenementen en de grote impact die dit heeft aldus net op het NOS journaal.

Als de verwachting is dat een vaccin nog een jaar duurt en festivals ruim van tevoren moeten plannen en starten met het aangaan van verplichtingen zie ik het somber in voor 2021.
en dat vind ik dus echt volkomen kut, godverdomme!

misschien moeten ze eens kijken of het kan als we allemaal mondkapjes dragen naar concerten en evenementen?
niet alleen dat ik het lastig uithou zo lang zonder concert of zo, maar ook omwille van organisaties, podium-uitbaters en artiesten dat die niet geheel ten onder gaan aan alle economsiche schade
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Mondkapjes op een festival? Hoe zit het dan met de horeca daar? Want die kunnen dan niks verkopen. Je kan moeilijk een gaatje voor je rietje in zo'n kapje knippen. :p
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Mondkapjes op een festival? Hoe zit het dan met de horeca daar? Want die kunnen dan niks verkopen. Je kan moeilijk een gaatje voor je rietje in zo’n kapje knippen.
1f61b.svg

Ik hoorde deze week een nieuwsitem waarin een vrouw in de VS trots verkondigde dat ze een gat in haar kapje had gemaakt zodat ze beter kon ademen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ik hoorde deze week een nieuwsitem waarin een vrouw in de VS trots verkondigde dat ze een gat in haar kapje had gemaakt zodat ze beter kon ademen…
daar heb ik ook met verbazing naar gekeken. Hoe dom ben je dan?
heb er wel even over gedaan voordat ik mijn kaak weer opgepakt had...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.748
Jesper wrote:

wenteldave wrote:

Jesper wrote:
Wat ik vrij opvallend (en tegelijkertijd een beetje smerig) vind:

Paradiso is sinds maandag begonnen met de aanvragen voor een voucher / restitutie. Dit kan je op een unieke URL doen die je voor een bestelling kan ontvangen op het emailadres waarmee de bestelling is gedaan. Maandag was op die pagina het heel duidelijk om voor of een voucher, of een restitutie te kiezen, door middel van twee buttons (en daar bovenop een bepaald percentage te doneren aan Paradiso).

Nu heeft Paradiso de restitutiebutton weggehaald, waardoor alleen de optie “credit voucher” beschikbaar is. In een lap tekst op de pagina staat helemaal onderaan opeens dat je een restitutie kan aanvragen via “deze link”, welke doorlinkt naar de algemene contactpagina van Paylogic. Dat wekt bij mij de illusie dat (i) er heel veel restitutieverzoeken gedaan zijn de eerste dagen, en (ii) dat er een vals gevoel van “slechts alleen de optie tot een voucher” gegeven wordt. Weet niet of er zo’n verschil in gemak van aanvraag op een restitutie / voucher mag zitten van de ACM.

Begrijp me natuurlijk niet verkeerd, ik hoop dat elk poppodium, dus ook Paradiso, zo goed mogelijk door deze crisis komt. Maar consumenten een schijngevoel van slechts een optie geven… tsja.


Helemaal mee eens. Dat idee had ik sowieso al bij heel het Bewaar Je Ticket-plan van de sector. Het staat op die site misschien wel duidelijk, maar in de praktijk zegt ieder festival of zaal dat je een voucher krijgt en wordt er geen enkel woord gerept over een volledige restitutie. Ik snap inderdaad dat ze moeten overleven, maar ik vind dit niet echt toelaatbaar. (Al wordt het waarschijnlijk wel toegestaan omdat ze die optie dus wel geven, zij het in de kleine lettertjes…).


In de FAQ bij Ticketmaster staat ook al:

“Juridisch gezien behoud je echter het recht op terugbetaling. We willen je verzoeken deze keuze goed te overwegen, en hier alleen om te verzoeken als je echt geen optie ziet om alsnog naar het verplaatste event toe te gaan, of als je echt geen gebruik kan maken van de voucherregeling. In dat geval kan je via dit contactformulier het geld voor je tickets terugvragen.”

Terwijl de voucheroptie van Ticketmaster “via de link in deze mail” (wanneer de optie bij Ticketmaster beschikbaar is) aan te vragen is. Zij gaan dus ook al dezelfde schijn ophouden als Paradiso…

Ja, echt onbegrijpelijk. Het klinkt een beetje alsof je jezelf moet gaan verantwoorden als je wenst geen gebruik te maken van de voucherregeling. Dat is van de zotte en daarom sta ik bijvoorbeeld ook niet achter het Belgische systeem.
Aan schijnvertoningen moet je gewoon niet beginnen als organisatie.
Ben ook best benieuwd naar de reactie van Ticketmaster als je zo'n contactformulier invult. Ik heb zo het vermoeden dat ze het dan zolang mogelijk proberen uit te stellen. "Heb je er wel goed over nagedacht?" "Je steunt de sector ermee zodat je later ook nog naar concerten kan gaan..." Blabla.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
wenteldave wrote:

Jesper wrote:

wenteldave wrote:

Jesper wrote:
Wat ik vrij opvallend (en tegelijkertijd een beetje smerig) vind:

Paradiso is sinds maandag begonnen met de aanvragen voor een voucher / restitutie. Dit kan je op een unieke URL doen die je voor een bestelling kan ontvangen op het emailadres waarmee de bestelling is gedaan. Maandag was op die pagina het heel duidelijk om voor of een voucher, of een restitutie te kiezen, door middel van twee buttons (en daar bovenop een bepaald percentage te doneren aan Paradiso).

Nu heeft Paradiso de restitutiebutton weggehaald, waardoor alleen de optie “credit voucher” beschikbaar is. In een lap tekst op de pagina staat helemaal onderaan opeens dat je een restitutie kan aanvragen via “deze link”, welke doorlinkt naar de algemene contactpagina van Paylogic. Dat wekt bij mij de illusie dat (i) er heel veel restitutieverzoeken gedaan zijn de eerste dagen, en (ii) dat er een vals gevoel van “slechts alleen de optie tot een voucher” gegeven wordt. Weet niet of er zo’n verschil in gemak van aanvraag op een restitutie / voucher mag zitten van de ACM.

Begrijp me natuurlijk niet verkeerd, ik hoop dat elk poppodium, dus ook Paradiso, zo goed mogelijk door deze crisis komt. Maar consumenten een schijngevoel van slechts een optie geven… tsja.


Helemaal mee eens. Dat idee had ik sowieso al bij heel het Bewaar Je Ticket-plan van de sector. Het staat op die site misschien wel duidelijk, maar in de praktijk zegt ieder festival of zaal dat je een voucher krijgt en wordt er geen enkel woord gerept over een volledige restitutie. Ik snap inderdaad dat ze moeten overleven, maar ik vind dit niet echt toelaatbaar. (Al wordt het waarschijnlijk wel toegestaan omdat ze die optie dus wel geven, zij het in de kleine lettertjes…).


In de FAQ bij Ticketmaster staat ook al:

“Juridisch gezien behoud je echter het recht op terugbetaling. We willen je verzoeken deze keuze goed te overwegen, en hier alleen om te verzoeken als je echt geen optie ziet om alsnog naar het verplaatste event toe te gaan, of als je echt geen gebruik kan maken van de voucherregeling. In dat geval kan je via dit contactformulier het geld voor je tickets terugvragen.”

Terwijl de voucheroptie van Ticketmaster “via de link in deze mail” (wanneer de optie bij Ticketmaster beschikbaar is) aan te vragen is. Zij gaan dus ook al dezelfde schijn ophouden als Paradiso…


Ja, echt onbegrijpelijk. Het klinkt een beetje alsof je jezelf moet gaan verantwoorden als je wenst geen gebruik te maken van de voucherregeling. Dat is van de zotte en daarom sta ik bijvoorbeeld ook niet achter het Belgische systeem.
Aan schijnvertoningen moet je gewoon niet beginnen als organisatie.

Ben ook best benieuwd naar de reactie van Ticketmaster als je zo’n contactformulier invult. Ik heb zo het vermoeden dat ze het dan zolang mogelijk proberen uit te stellen. “Heb je er wel goed over nagedacht?” “Je steunt de sector ermee zodat je later ook nog naar concerten kan gaan…” Blabla.

Ryanair doet precies hetzelfde, moet je ook direct contact met de klantenservice opnemen als je je geld terug wilt en een voucher kun je digitaal via een link in je mail aanvragen. En dan claimen ze ook nog dat het terugbetalen van bedragen nog maanden kan duren...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Timmetje wrote:
Mondkapjes op een festival? Hoe zit het dan met de horeca daar? Want die kunnen dan niks verkopen. Je kan moeilijk een gaatje voor je rietje in zo’n kapje knippen.
1f61b.svg


Ik hoorde deze week een nieuwsitem waarin een vrouw in de VS trots verkondigde dat ze een gat in haar kapje had gemaakt zodat ze beter kon ademen…

En volgende week klaagt ze de fabrikant van de schaar aan voor 20 miljoen vanwege het gezondheidsrisico dat ze daardoor opliep...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
maar echt...

hoe dom


ik weet nog steeds niet of ik hier nu heel hard om moet lachen of uitschelden?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Zojuist mail gehad over het concert van Paul McCartney. Maak ik daar terecht uit op dat het niet wordt ingehaald?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
De tering, daar word ik ook even een potje onredelijke hard chagrijnig door.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
1 van de weinig grote artiesten die niet verplaatst maar definitief zijn tour cancelt. Gaan we hem nog wel terug zien of had hij al andere plannen voor 2021?? Hier baal ik wel van trouwens..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Zal ook wel wat met zijn leeftijd te maken hebben. Met 78 jaar is het nu niet wijs om te reizen en op te treden.

Ook balen voor Glastonbury 2021.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Gisteren McCartney in het Goffertpark afgelast, vandaag ook al Editors in Zuiderpark en Camila Cabello in de Ziggo Dome afgelast. Zijn toch flinke concerten voor MOJO.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
wenteldave wrote:

wenteldave wrote:

Jesper wrote:

wenteldave wrote:

Jesper wrote:
Wat ik vrij opvallend (en tegelijkertijd een beetje smerig) vind:

Paradiso is sinds maandag begonnen met de aanvragen voor een voucher / restitutie. Dit kan je op een unieke URL doen die je voor een bestelling kan ontvangen op het emailadres waarmee de bestelling is gedaan. Maandag was op die pagina het heel duidelijk om voor of een voucher, of een restitutie te kiezen, door middel van twee buttons (en daar bovenop een bepaald percentage te doneren aan Paradiso).

Nu heeft Paradiso de restitutiebutton weggehaald, waardoor alleen de optie “credit voucher” beschikbaar is. In een lap tekst op de pagina staat helemaal onderaan opeens dat je een restitutie kan aanvragen via “deze link”, welke doorlinkt naar de algemene contactpagina van Paylogic. Dat wekt bij mij de illusie dat (i) er heel veel restitutieverzoeken gedaan zijn de eerste dagen, en (ii) dat er een vals gevoel van “slechts alleen de optie tot een voucher” gegeven wordt. Weet niet of er zo’n verschil in gemak van aanvraag op een restitutie / voucher mag zitten van de ACM.

Begrijp me natuurlijk niet verkeerd, ik hoop dat elk poppodium, dus ook Paradiso, zo goed mogelijk door deze crisis komt. Maar consumenten een schijngevoel van slechts een optie geven… tsja.


Helemaal mee eens. Dat idee had ik sowieso al bij heel het Bewaar Je Ticket-plan van de sector. Het staat op die site misschien wel duidelijk, maar in de praktijk zegt ieder festival of zaal dat je een voucher krijgt en wordt er geen enkel woord gerept over een volledige restitutie. Ik snap inderdaad dat ze moeten overleven, maar ik vind dit niet echt toelaatbaar. (Al wordt het waarschijnlijk wel toegestaan omdat ze die optie dus wel geven, zij het in de kleine lettertjes…).


In de FAQ bij Ticketmaster staat ook al:

“Juridisch gezien behoud je echter het recht op terugbetaling. We willen je verzoeken deze keuze goed te overwegen, en hier alleen om te verzoeken als je echt geen optie ziet om alsnog naar het verplaatste event toe te gaan, of als je echt geen gebruik kan maken van de voucherregeling. In dat geval kan je via dit contactformulier het geld voor je tickets terugvragen.”

Terwijl de voucheroptie van Ticketmaster “via de link in deze mail” (wanneer de optie bij Ticketmaster beschikbaar is) aan te vragen is. Zij gaan dus ook al dezelfde schijn ophouden als Paradiso…


Ja, echt onbegrijpelijk. Het klinkt een beetje alsof je jezelf moet gaan verantwoorden als je wenst geen gebruik te maken van de voucherregeling. Dat is van de zotte en daarom sta ik bijvoorbeeld ook niet achter het Belgische systeem.
Aan schijnvertoningen moet je gewoon niet beginnen als organisatie.


Ben ook best benieuwd naar de reactie van Ticketmaster als je zo’n contactformulier invult. Ik heb zo het vermoeden dat ze het dan zolang mogelijk proberen uit te stellen. “Heb je er wel goed over nagedacht?” “Je steunt de sector ermee zodat je later ook nog naar concerten kan gaan…” Blabla.

Ryanair doet precies hetzelfde, moet je ook direct contact met de klantenservice opnemen als je je geld terug wilt en een voucher kun je digitaal via een link in je mail aanvragen. En dan claimen ze ook nog dat het terugbetalen van bedragen nog maanden kan duren…

Bij Ticketmaster (100% Livenation) doen ze voorkomen of je de sector helpt als je een voucher afneemt. De sector (lees podiumbouwers, studenten die een paar euro's bijverdienen als barkeeper en kleinere opkomende bandjes) krijgt geen cent van Ticketmaster, die worden door verwezen naar Overheid om daar hand op te houden. Ticketmaster kan de cash niet missen, omdat anders hun verdienmodel omvalt en er bovenaan de top geen miljoenen bonussen uitgekeerd kunnen worden aan CEO en aandeelhouders. Laat je geen zand in de ogen strooien. Google er gerust even op los, of lees dit artikel even als start..... De wereld kan helemaal prima zonder partijen als Ticketmaster.......

https://decorrespondent.nl/5136/zo-werd-live-nation-het-machtigste-bedrijf-van-de-muziekindustrie/612026930592-e26c2274
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Met die gedachte rechtvaardig ik inderdaad ook dat ik de ticketprijzen voor de kaartjes van Paul McCartney terugvraag. Voor concerten, bijvoorbeeld Bon Iver en The Killers, die wellicht worden ingehaald, houd ik ze wel. BKS idem, die maken altijd wel een goed affiche, al zou ik The Strokes heel erg waarderen haha.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Het was onvermijdelijk, maar Primavera Sound is nu dan toch echt verplaatst naar 2 - 6 juni 2021.

Vanaf 3 juni worden eerste namen bekend gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken