Indiaantje89 wrote:
wenteldave wrote:
Indiaantje89 wrote:
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.
Dat laatste wilde ik net inbrengen… Was wel benieuwd hoe je daar tegenaan keek.
Ik denk het prima uit te leggen is dat we in uitgaansgelegenheden niet overal kinderen rond laten lopen. Of het 18 moet zijn of 16 of 21.. daar valt over te discussiëren, maar heb je eenmaal die leeftijd bereikt, dan kan je zo lang gaan als je wil.
Nu ga je een generatie een soort superioriteit aanbieden die ze niet hebben. Stel voor je bent nu 39 en 10 maanden oud.. wil je dan echt tegen zo iemand zeggen dat hij over 2 maanden niet weg mag gaan? Ik denk dat je maatschappelijk ook veel scheven gezichten gaat krijgen. Die jongeren lekkere clubben en ik moet binnen blijven, donder op.. ik ga ook lekker de stad in. Hoe ga je het doen met artiesten, crew, beveiliging? Moeten die ook die leeftijd hebben? Mag dat meisje van 25 die overdag in een bejaardentehuis werkt savonds lekker gaan lebberen in een discotheek (want hé, drugs en alcohol liggen op de loer natuurlijk).
Hoe vind jij dan de maatregel om te sporten? Dat is ook tot je achttiende. Stel je bent 10 mei jarig en je wordt 19, dan mag je dus heel eventjes gaan sporten, maar daarna mag je niks meer doen.