Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.699
1.856
Ik heb net als vele hier kaartjes voor System of a Down in Ziggo Dome begin juni. Het verbaast mij dat deze tour nog steeds niet afgezegd is door de band. Het lijstje optredens op hun site wordt steeds kleiner. Deze tour zal waarschijnlijk ook wel 1 op 1 naar de zomer van volgend jaar over getild worden.

Er zijn er wel meer die nog met nieuws moeten komen. John Fogerty had ook enkele optredens staan in juni. Nog geen nieuws over uitstel of dat het definitief geannuleerd is.
In sommige gevallen duurd het misschien wat langer echter in beide gevallen zal er wel snel nieuws te verwachten zijn denk ik.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Na heel lang wachten is ook besloten om voor het grootste concert van 2020 (denk een controversiële mening qua muzieksmaak (mijzelf inclusief), maar financieel gezien zeker een feit) de pre-sale van morgen en de kaartverkoop van vrijdag uit te stellen: BTS in de Kuip op 8 juli. Dat concert zou sowieso al verplaatst worden, maar door de kaartverkoop is nu ook (bijzonder laat) een streep gezet.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Na heel lang wachten is ook besloten om voor het grootste concert van 2020 (denk een controversiële mening qua muzieksmaak (mijzelf inclusief), maar financieel gezien zeker een feit) de pre-sale van morgen en de kaartverkoop van vrijdag uit te stellen: BTS in de Kuip op 8 juli. Dat concert zou sowieso al verplaatst worden, maar door de kaartverkoop is nu ook (bijzonder laat) een streep gezet.
Ik hoor het donderen in Keulen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
Ik heb net als vele hier kaartjes voor System of a Down in Ziggo Dome begin juni. Het verbaast mij dat deze tour nog steeds niet afgezegd is door de band. Het lijstje optredens op hun site wordt steeds kleiner. Deze tour zal waarschijnlijk ook wel 1 op 1 naar de zomer van volgend jaar over getild worden.

Volgens de Ziggo Dome site is nu alles dat tot september stond ingepland uitgesteld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Joslittel wrote:
Ik heb net als vele hier kaartjes voor System of a Down in Ziggo Dome begin juni. Het verbaast mij dat deze tour nog steeds niet afgezegd is door de band. Het lijstje optredens op hun site wordt steeds kleiner. Deze tour zal waarschijnlijk ook wel 1 op 1 naar de zomer van volgend jaar over getild worden.

Volgens de Ziggo Dome site is nu alles dat tot september stond ingepland uitgesteld.

Kreeg ook toevallig een mail van Mojo vandaag, ik was net iets te ongeduldig. Er wordt een nieuwe datum gezocht en tickets blijven geldig
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
Ook alle concerten t/m september (waaronder oa Faith No More, Thom Yorke en Tyler the Creator) in Afas staan nu als uitgesteld op de site van Afas Live.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.795
1.710
davadude wrote:
Door een nieuwe noodverordening vallen alle poppodia en nachtclubs nu ook onder evenementen, dus niks tot en met 1 September.

Het is inmiddels ook bij alle podia doorgesijpeld zie ik. 013 heeft alles al afgezegd, Rotown ook. Natuurlijk had ik nog wat naïeve hoop op een concert deze zomer maar eigenlijk was het altijd al onrealistisch. Wordt een lange zit tot 1 september.

Het enige is dus dat er nog een kleine ruimte wordt geboden voor culturele instellingen die de 1,5 meter wel kunnen waarborgen.

Is totaal irrelevant voor je normale concertje natuurlijk, maar ik zie klassieke concerten en kinderconcerten nog wel kans maken, al moet je zeker bij klassiek natuurlijk wel in acht nemen dat je met een risicogroep werkt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.795
1.710
en dan heb je ook nog dit: https://www.at5.nl/artikelen/201669/clubs-pleiten-voor-leeftijdsgrens-in-plaats-van-15-meterregel?fbclid=IwAR2_HlCS8LzAtfDArPz7VW2pWSX3ERDhQS0a6STpJHkyNW5oCt59P4cLDiY

Gaat niet gebeuren natuurlijk, maar zou mij wel goed uitkomen haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.568
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.
Dat laatste wilde ik net inbrengen... Was wel benieuwd hoe je daar tegenaan keek.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Indiaantje89 wrote:
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.

Dat laatste wilde ik net inbrengen… Was wel benieuwd hoe je daar tegenaan keek.
Ik denk het prima uit te leggen is dat we in uitgaansgelegenheden niet overal kinderen rond laten lopen. Of het 18 moet zijn of 16 of 21.. daar valt over te discussiëren, maar heb je eenmaal die leeftijd bereikt, dan kan je zo lang gaan als je wil.

Nu ga je een generatie een soort superioriteit aanbieden die ze niet hebben. Stel voor je bent nu 39 en 10 maanden oud.. wil je dan echt tegen zo iemand zeggen dat hij over 2 maanden niet weg mag gaan? Ik denk dat je maatschappelijk ook veel scheven gezichten gaat krijgen. Die jongeren lekkere clubben en ik moet binnen blijven, donder op.. ik ga ook lekker de stad in. Hoe ga je het doen met artiesten, crew, beveiliging? Moeten die ook die leeftijd hebben? Mag dat meisje van 25 die overdag in een bejaardentehuis werkt savonds lekker gaan lebberen in een discotheek (want hé, drugs en alcohol liggen op de loer natuurlijk).

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.516
10.568
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.


Dat laatste wilde ik net inbrengen… Was wel benieuwd hoe je daar tegenaan keek.

Ik denk het prima uit te leggen is dat we in uitgaansgelegenheden niet overal kinderen rond laten lopen. Of het 18 moet zijn of 16 of 21.. daar valt over te discussiëren, maar heb je eenmaal die leeftijd bereikt, dan kan je zo lang gaan als je wil.

Nu ga je een generatie een soort superioriteit aanbieden die ze niet hebben. Stel voor je bent nu 39 en 10 maanden oud.. wil je dan echt tegen zo iemand zeggen dat hij over 2 maanden niet weg mag gaan? Ik denk dat je maatschappelijk ook veel scheven gezichten gaat krijgen. Die jongeren lekkere clubben en ik moet binnen blijven, donder op.. ik ga ook lekker de stad in. Hoe ga je het doen met artiesten, crew, beveiliging? Moeten die ook die leeftijd hebben? Mag dat meisje van 25 die overdag in een bejaardentehuis werkt savonds lekker gaan lebberen in een discotheek (want hé, drugs en alcohol liggen op de loer natuurlijk).
Hoe vind jij dan de maatregel om te sporten? Dat is ook tot je achttiende. Stel je bent 10 mei jarig en je wordt 19, dan mag je dus heel eventjes gaan sporten, maar daarna mag je niks meer doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik ben daar erg op tegen. Is gewoon leeftijdsdiscriminatie. Zou het ook totaal niet solidair vinden om onder dit soort omstandigheden te gaan genieten met de kennis dat iemand van 40 er niet in zou mogen. En nee dit vind ik niet te vergelijken met 18+ deurbeleid.


Dat laatste wilde ik net inbrengen… Was wel benieuwd hoe je daar tegenaan keek.


Ik denk het prima uit te leggen is dat we in uitgaansgelegenheden niet overal kinderen rond laten lopen. Of het 18 moet zijn of 16 of 21.. daar valt over te discussiëren, maar heb je eenmaal die leeftijd bereikt, dan kan je zo lang gaan als je wil.

Nu ga je een generatie een soort superioriteit aanbieden die ze niet hebben. Stel voor je bent nu 39 en 10 maanden oud.. wil je dan echt tegen zo iemand zeggen dat hij over 2 maanden niet weg mag gaan? Ik denk dat je maatschappelijk ook veel scheven gezichten gaat krijgen. Die jongeren lekkere clubben en ik moet binnen blijven, donder op.. ik ga ook lekker de stad in. Hoe ga je het doen met artiesten, crew, beveiliging? Moeten die ook die leeftijd hebben? Mag dat meisje van 25 die overdag in een bejaardentehuis werkt savonds lekker gaan lebberen in een discotheek (want hé, drugs en alcohol liggen op de loer natuurlijk).

Hoe vind jij dan de maatregel om te sporten? Dat is ook tot je achttiende. Stel je bent 10 mei jarig en je wordt 19, dan mag je dus heel eventjes gaan sporten, maar daarna mag je niks meer doen.
Blijft anders, een transitie van 17 naar 18 (kind naar volwassen) is er altijd geweest, ook in de sport (je gaat bij de senioren spelen ipv de jeugd, als dat al niet eerder is gebeurt). Ja dat is ook lastig, maar het verschil volwassen > geen volwassen is toch echt heel anders uit te leggen dan je bent 39 of je bent 40 zeker maatschappelijk gezien.

Daarnaast vind ik sport ook nog eens een heel ander essentie hebben dan een avondje stappen. En je mag als volwassenen al aan lichaamsbeweging doen op je zelf, dat is niet verboden op dit moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
in Italie is men toch best verbaasd waarom er nog geen uitspraak is over wel/niet doorgaan van evenementen?

https://fotografierock.it/cronaca-rock/concerti-in-italia-il-silenzio-degli-organizzatori?fbclid=IwAR2rEF0TkNOy6Xq7NLTqpO-hkmxApqbxPtSR04lsMeb3SVf0GR-wiWacIK8

met name Firenze Rocks, I-Days Milano, Rock the Castle e Rock in Roma.
kanttekening, Firenze weet nagenoeg zeker dat het evenement in 2021 doorgang vind, men is alleen niet zeker of ze de nu al aangekondigde namen mee kunnen nemen naar volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Dit is de boodschap van Rutte vanavond: enige versoepeling en een stappenplan uit de coronacrisis

Het kabinet neigt ernaar enkele coronamaatregelen terug te schroeven. Zo overweegt premier Rutte cafés en restaurants vanaf 1 juni hun terrassen weer te laten openen. Kappers kunnen waarschijnlijk volgende week alweer aan de slag.

....

Evenementen
Het verbod op evenementen blijft evenwel gelden tot 1 september. De ‘intelligente lockdown’ waarvan het kabinet repte, wordt ook zeker niet helemaal losgelaten, zegt een betrokkene. ,,Maar we zoeken wel naar een slimme manier om na de fase van indammen en het ontzien van de zorg een uitweg te vinden naar de fase waarin de samenleving wat meer lucht krijgt.”
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
238
349
Dit is de boodschap van Rutte vanavond: enige versoepeling en een stappenplan uit de coronacrisis

Het kabinet neigt ernaar enkele coronamaatregelen terug te schroeven. Zo overweegt premier Rutte cafés en restaurants vanaf 1 juni hun terrassen weer te laten openen. Kappers kunnen waarschijnlijk volgende week alweer aan de slag.

….

Evenementen
Het verbod op evenementen blijft evenwel gelden tot 1 september. De ‘intelligente lockdown’ waarvan het kabinet repte, wordt ook zeker niet helemaal losgelaten, zegt een betrokkene. ,,Maar we zoeken wel naar een slimme manier om na de fase van indammen en het ontzien van de zorg een uitweg te vinden naar de fase waarin de samenleving wat meer lucht krijgt.”

Naast dit alles gaan podia blijkbaar ook vanaf 1 Juni open, volgens de Telegraaf.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.795
1.710
DennisvdBr wrote:
Dit is de boodschap van Rutte vanavond: enige versoepeling en een stappenplan uit de coronacrisis

Het kabinet neigt ernaar enkele coronamaatregelen terug te schroeven. Zo overweegt premier Rutte cafés en restaurants vanaf 1 juni hun terrassen weer te laten openen. Kappers kunnen waarschijnlijk volgende week alweer aan de slag.

….

Evenementen
Het verbod op evenementen blijft evenwel gelden tot 1 september. De ‘intelligente lockdown’ waarvan het kabinet repte, wordt ook zeker niet helemaal losgelaten, zegt een betrokkene. ,,Maar we zoeken wel naar een slimme manier om na de fase van indammen en het ontzien van de zorg een uitweg te vinden naar de fase waarin de samenleving wat meer lucht krijgt.”



Naast dit alles gaan podia blijkbaar ook vanaf 1 Juni open, volgens de Telegraaf.

30 man inclusief personeel. Ja dat wordt hem nog niet voor mijn werk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
davadude wrote:

DennisvdBr wrote:
Dit is de boodschap van Rutte vanavond: enige versoepeling en een stappenplan uit de coronacrisis

Het kabinet neigt ernaar enkele coronamaatregelen terug te schroeven. Zo overweegt premier Rutte cafés en restaurants vanaf 1 juni hun terrassen weer te laten openen. Kappers kunnen waarschijnlijk volgende week alweer aan de slag.

….

Evenementen
Het verbod op evenementen blijft evenwel gelden tot 1 september. De ‘intelligente lockdown’ waarvan het kabinet repte, wordt ook zeker niet helemaal losgelaten, zegt een betrokkene. ,,Maar we zoeken wel naar een slimme manier om na de fase van indammen en het ontzien van de zorg een uitweg te vinden naar de fase waarin de samenleving wat meer lucht krijgt.”



Naast dit alles gaan podia blijkbaar ook vanaf 1 Juni open, volgens de Telegraaf.

30 man inclusief personeel. Ja dat wordt hem nog niet voor mijn werk.
Het is tenminste een stap. 1 juli hopen ze al op 100 man te kunnen. Nu is het tijd voor akoestische set of een dj set.

Ik ben blij dat er in ieder geval kleine stapjes worden gedaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken