Een vervelend bijeffect is echter dat je, bij uitverkochte festivals, je nu twee jaar toegang moet missen. Tenminste als je geen kaartje had. Ik had bv geen kaartje voor Lowlands (ik bekijk dat per jaar). De mensen die voor 2020 een kaartje hebben, kunnen die meenemen naar 2021. De personen die, om wat voor reden dan ook, hadden besloten een jaar over te slaan, grijpen volgend jaar ook mis. Dat vind ik wel zuur, ook al is het begrijpelijk. Je hebt dus weer kans om bv pas in 2022 naar Lowlands te gaan (en dat geldt natuurlijk voor meerdere festivals).
Nou dat dus enorm. Zouden dit jaar doordat de data net verkeerd vielen naar DTRH ipv LL, met toch wel pijn in het hart. Èn het voornemen om dan volgend jaar wanneer de schoolvakantie in onze regio weer verschuift, keihard weer naar LL te gaan, met al een beetje de zenuwen of we een kaart zouden kunnen gaan bemachtigen aangezien dit jaar zo snel ging.
Nu zijn onze DTRH kaarten geldig voor volgend jaar maar valt dat dus in 2021 in onze regio bout met de kindervakantie (die ik toch echt bij oppas moet onderbrengen als ik ga festivallen en ze dus wel naar nog naar school moeten) en is LL 2021 bij voorbaat al uitverkocht. Ik heb een klein beetje hoop op het nieuwe fan2fan platform van ticketmaster, al is de kans op een sloot aan kaarten daar heel erg klein gezien de festivalbehoefte die we allemaal aan het opbouwen zijn.