Corona Virus en concerten/festivals

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.176
10.518
Ik ben erg benieuwd wat de persconferentie ons vanavond gaat leren. Dat festivals tot 1 september verboden worden lijkt me een gegeven, en tevens een wijs besluit. Ik zie ook circuleren dat een verbod tot oktober mogelijk is. Daar zou ik best van balen want dan vallen ook Baroeg Open Air en (mogelijk ga ik er ook heen) Prognosis weg. Dan is het seizoen helemaal weg. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat er gezegd gaat worden over concerten. Waarschijnlijk is het hopen tegen beter weten in, maar ergens hoop ik dat concerten op kleine schaal (max 200 man?) weer doorgang mogen vinden vanaf 1 juni. Dan hebben we in ieder geval nog iets. Maar ik verwacht het ook niet. Weet iemand hoe dit in oa België, Duitsland en Frankrijk zit? In de berichten die ik zie wordt alleen gesproken over grote festivals en concerten die afgezegd worden, maar waar ligt de grens?

We gaan het zien :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ja, we gaan het zien...

Ik moet zeggen, ik geraak er langzaam wel in een andere gemoedstoestand van.
Ik snap wel die mensen in Texas en Parijs die protesteren tegen lockdown.

Zelf zie ik ook graag weer concertzalen, theaters, pretparken en dierentuinen open gaan.
Idem voor scholen en restautants...
Kan geen kant op, zo'n keurslijf bevalt me allerminst.
Ik haal nog een beetje genoegen uit een boswandeling of een rit met de auto (om de auto uit te laten, advies ANWB), radio aan of muziekjes in de oren.
Ik weet niet hoe het met jullie zit?
Maar ik, begin me langzaam behoorlijk te ergeren aan de maatregelen, het keurslijf, de betutteling, reclame van ASR (en dergelijke spotjes), van die schijt-hart-onder-de-riem-liedjes, een belachelijke idee als Woningsdag en mensen die roepen dat je binnen moet blijven maar wel een beertje in het raam zetten? Het duurt me te lang! Het lijkt ook nog ver weg...

Hoe simpel, zaaltje, podium, optreden... Ik mis het...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Ik moet zeggen, ik geraak er langzaam wel in een andere gemoedstoestand van.
Ik snap wel die mensen in Texas en Parijs die protesteren tegen lockdown.

Die mensen die protesteren tegen een lockdown zorgen er alleen maar voor dat zo'n lockdown langer gaat duren.

Zelf zie ik ook graag weer concertzalen, theaters, pretparken en dierentuinen open gaan.

En dat is zo ongeveer het allerslechtste idee mogelijk. Je wilt toch niet dat die IC's weer volstromen? Dat is op dit moment gewoon nog onmogelijk.

en mensen die roepen dat je binnen moet blijven maar wel een beertje in het raam zetten?

Kinderen mogen nog gewoon buitenspelen. Ik zie het probleem daarin niet echt. Houdt de kinderen ook een beetje happy en het geeft wat afleiding. Ook voor hen is het een lastige tijd.

Moet wel zeggen dat ik het wel eens ben met die hele ''we doen het samen'' reclames. Helemaal als duidelijk is dat dit helemaal niet klopt omdat veel mensen nog steeds hun gang gaan.

Het is vrij vervelend maar we hebben er allemaal last van. Heb vooral te doen met de mensen die nu helemaal niemand kunnen zien of spreken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
Ja, we gaan het zien…

Ik moet zeggen, ik geraak er langzaam wel in een andere gemoedstoestand van.
Ik snap wel die mensen in Texas en Parijs die protesteren tegen lockdown.

Zelf zie ik ook graag weer concertzalen, theaters, pretparken en dierentuinen open gaan.
Idem voor scholen en restautants…
Kan geen kant op, zo’n keurslijf bevalt me allerminst.
Ik haal nog een beetje genoegen uit een boswandeling of een rit met de auto (om de auto uit te laten, advies ANWB), radio aan of muziekjes in de oren.
Ik weet niet hoe het met jullie zit?
Maar ik, begin me langzaam behoorlijk te ergeren aan de maatregelen, het keurslijf, de betutteling, reclame van ASR (en dergelijke spotjes), van die schijt-hart-onder-de-riem-liedjes, een belachelijke idee als Woningsdag en mensen die roepen dat je binnen moet blijven maar wel een beertje in het raam zetten? Het duurt me te lang! Het lijkt ook nog ver weg…

Hoe simpel, zaaltje, podium, optreden… Ik mis het…

Hoe het met ons zit? We missen het allemaal enorm, dit wordt de vervelendste zomer en waarschijnlijk gaan we hier nog veel langer last van hebben. Maar laten we in godsnaam wel proberen het enigszins te relativeren. Balen mag, boos zijn ook, maar snappen dat mensen gaan protesteren? Dat is toch wel het allerdomste wat je nu kan doen (misschien na met tienduizenden zwetende mensen op een veldje gaan staan).
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Tja... de zomer zal een eenzame zomer gaan worden, hopelijk kunnen we nog iets van een vakantie beleven, iedereen heeft daar tenslotte hard voor gewerkt.. hopelijk kunnen we nog ergens veilig op een camping terecht in België, Duitsland, gewoon even eruit met de caravan om dan met de anderhalve meter regeling nog iets van een vakantie te kunnen hebben.. dan ben je er toch nog even uit... een andere omgeving.. Verder houden we ons natuurlijk aan de richtlijnen van de overheid... als het niet kan/mag dan maar niet... Het jammere is natuurlijk wel dat de muziek/festivalzomer naar de knoppen is...
Trouwens: Heeft dit Forum ook last van het virus ???? Ben 2 dagen in de ban gezet op dit forum... géén toegang...????? waar heb ik dat aan verdiend ??? Kreeg telkens de melding: U bent tijdelijk verbannen... vreemd, laat me niet kwetsend uit over anderen en behandel ieder met respect, en dan toch een tijdelijke verbanning van 2 dagen ??? kom op zeg!!!!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik had er ook last van, maar slechts een paar uur. Bij mij trokken ze natuurlijk als eerste de conclusie dat het niet klopte :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Iemand kaartjes voor het Oktoberfest ???? Helaas dan…

zo ja...
in september ook pas.

De annulering is een grote klap voor de economie. Het feest van 2019 had volgens de stad een economische waarde van circa 1,23 miljard euro.
zo dan... 1,23 miljard euro??
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Viel te verwachten natuurlijk. Is september en oktober al.

Het zou me verbazen als er überhaupt nog iets doorgaat in 2020.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Fireball wrote:
Iemand kaartjes voor het Oktoberfest ???? Helaas dan…

zo ja…
in september ook pas.

De annulering is een grote klap voor de economie. Het feest van 2019 had volgens de stad een economische waarde van circa 1,23 miljard euro.

zo dan… 1,23 miljard euro??
7 Miljoen liter bier vorig jaar.

De hemel op aarde.
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
DennisvdBr wrote:

Fireball wrote:
Iemand kaartjes voor het Oktoberfest ???? Helaas dan…


zo ja…
in september ook pas.

De annulering is een grote klap voor de economie. Het feest van 2019 had volgens de stad een economische waarde van circa 1,23 miljard euro.


zo dan… 1,23 miljard euro??

7 Miljoen liter bier vorig jaar.

De hemel op aarde.

Mein himmel... :lol:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
https://nos.nl/artikel/2331198-advies-aan-kabinet-kinderen-weer-naar-opvang-deels-naar-basisschool-en-sport.html

Dat is een van de adviezen (.pdf) van het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet over de coronacrisis, het Outbreak Management Team (OMT).

Pagina 7 van 13
2.5 Openbare ruimte

Welk effect hebben de extra vervoersbewegingen?
Wat is het gezamenlijk effect van alle bovenstaande aanpassingen?
In hoeverre zou het gebruik van mondkapjes een plek kunnen krijgen in de exitstrategie; met name in situaties waarbij het bewaren van de 1,5 m afstand moeilijk is? Welke kwaliteitseisen moeten worden gesteld aan deze mondkapjes?
In hoeverre kan het meer en gericht testen een bijdrage leveren aan de exitstrategie? Welke groepen komen bij voorrang in aanmerking voor testen?
Is er een gerede kans dat evenementen ook na 1 juni geschrapt zouden moeten worden?

OMT-adviezen:
De nu geadviseerd e vers oepeling van maatre gelen heeft naar verw achting een beperk te invloed op vervoers bewegingen. De scholen word en geadviseerd knelpunten op dit vlak te voork omen door mi ddel van spre iding van start tijden en derg elijke.
Het openen van kinderopvang en basisscholen zou het reproductiegetal in het beste geval nauwelijks beïnvloeden en in het slechtste scenario met 0,2verhogen (zoals afgemeten en geschat naar aanleiding van ziekenhuisopnames).
In het OMT is er in afwachting van het afwegingskader voor contactberoepen nog geen consensus over het gebru ik van adembescherming buiten de zorg .
Dit vra agstuk word t in het eers tvolgende OMT nader uitgewerk t en bespro ken.
Het OMT acht het van belang dat er voldoende testcapaciteit beschikbaar is om personen te testen die bij de versoepeling van maatregelen betrokken zijn, zoals bijvoorb eeld lerare n van basisscholen.
Het OMT schat in dat het risico voor de volksgezondheid dat gepaard gaatmet het toestaan van evenementen, een reëel risico op te snelle en te bre de verspreiding van het virus oplevert. Omdat het OMT niet verwacht dat dit op korte termijn verandert adviseert het OMT het verbod op evenementen voor langere tijd te verlengen.

Pagina 13 van 13
2.5 Openbare ruimte
Overwegingen m.b.t evenementen
Op evenementen komen grote groepen mensen samen waarbij het redelijkerwijs niet mogelijk is fysiek contact te voorkomen.
Bij hoesten en niesen, maar ook bij praten en zingen, komen aerosolen vrij.
Analyses van clusters van patiënten wijzen uit dat verspreiding ook plaatsvindt door personen die (nog) geen klachten of symptomen hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
God allemachtig wat is die eerste vraag vanuit de journalisten dom. Onvoorstelbaar. We doen het allemaal zo goed dus waarom mag er niet meer vraagt die man. Luisteren die mensen niet naar wat er voor hun vragenrondje vertelt wordt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.166
Zei die vrouw nou echt "Mogen dikke kinderen nog wel naar school?

Wat een bewoording.

Ze sturen volgens mij altijd de snuffelstagiares naar die conferentie. :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken