Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.904
Moet ik daar een bron voor hebben? Je krijgt daar honderden leerlingen die allemaal hutjemutje op elkaar gaan staan. Dat kan niet, lijkt me heel makkelijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
De kans is inderdaad klein maar we kunnen nu nog niet met alle stelligheid zeggen dat dat verbod ook voor introductieweken en/of congressen gaat vallen. Misschien komen daar wel aangepaste regels voor of kunnen die onder bepaalde omstandigheden doorgaan.

Het is imo iig nog te vroeg om met 100% zekerheid te kunnen stellen dat beide daadwerkelijk worden verboden. Vandaar dat ik je om een bron vroeg: Zie ook dat artikel van 3voor12 waarin duidelijk is dat wettelijk gezien concerten gewoon nog mogen doorgaan:

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/maart/Overheid-bezorgt-concertwereld-verzekeringsmijnenveld.html

Duur grapje als je iets afzegt wat ondanks het (vrij onduidelijke) verbod gewoon door had kunnen gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Tja, op dit moment mag je nog niet eens met vier vrienden in dezelfde auto zitten (als je niet op hetzelfde adres woont).
Na de meivakantie verwacht ik wel een versoepeling. Maar eerst de scholen (gedeeltelijk) open, kappers weer aan het werk etc.
Hoe de wereld er begin september uit ziet is lastig voorspellen, maar ik gok dat concerten en evenementen nog even niet gaan gebeuren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
wenteldave wrote:
Moet ik daar een bron voor hebben? Je krijgt daar honderden leerlingen die allemaal hutjemutje op elkaar gaan staan. Dat kan niet, lijkt me heel makkelijk.

Ja, inderdaad. Wie zijn gezond verstand gebruikt, kan hier toch niet aan twijfelen.

Raad ik je toch aan dat 3voor12 artikeltje even te lezen. :wink:

Sommige dingen lijken soms simpeler dan ze daadwerkelijk zijn. Als jij nu een studentenweek georganiseerd heb, met bijvoorbeeld artiesten etc of je hebt een zaal en sprekers gehuurd en je cancelt het zelf, dan heeft de verzekeringsmaatschappij niet genoeg aan het argument gezond verstand. :p

Zie ook

Die datum is nog niet definitief: hoewel minister Grapperhaus maandag nog zei dat alle evenementen en bijeenkomsten tot 1 juni niet toegestaan zijn, bleek een dag later dat uiterlijk op 6 april wordt besloten of bijeenkomsten waar geen vergunning voor nodig is verboden blijven.

Albrecht, die de gehele programmering in De Balie tot 1 juni al heeft afgeblazen, reageerde ontzet de verwarring die het kabinet heeft laten ontstaan. “Hoe ingewikkeld kan het communiceren van data zijn?


Bron: https://www.parool.nl/amsterdam/kunstpodia-in-nood-het-spant-erom-of-we-1-juni-halen~be24c59a/
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
wenteldave wrote:
Moet ik daar een bron voor hebben? Je krijgt daar honderden leerlingen die allemaal hutjemutje op elkaar gaan staan. Dat kan niet, lijkt me heel makkelijk.

Ja, inderdaad. Wie zijn gezond verstand gebruikt, kan hier toch niet aan twijfelen.

Nog zoiets: In België mogen vanaf morgen de doe-het-zelf-zaken en de tuincentra terug open. Nu is er een hele discussie hierover. De regel zou niet duidelijk genoeg zijn.
Blijkbaar willen sommige winkels (zoals de Action bijvoorbeeld) ook opengaan omdat ze ook wat doe-het-zelf- en tuingerei verkopen. En bij de lokale en federale overheden regent het dus vragen om duidelijkheid.
Jongens..
Terwijl we het er allemaal over eens zijn dat de Action gewoon een grote brolwinkel is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Omdat ik me kon herinneren dat Davadude volgens mij eerder aangaf dat hij bezig was met het opzetten van een introductieweek....

Als hij daar bv al artiesten voor geboekt had, of een zaaltje gehuurd had of watdanook, dan is het verstandig even af te wachten of dat verbod ook daadwerkelijk op zijn activiteiten toepasbaar is. Het zou zonde zijn als hij onterecht cancelt en daardoor met kosten blijft zitten.

Vandaar in eerste instantie mijn vraag om je bron. :wink:

Het zou iig fijn zijn als er dinsdag voldoende duidelijkheid in de verboden en maatregelen zit.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Tja, op dit moment mag je nog niet eens met vier vrienden in dezelfde auto zitten (als je niet op hetzelfde adres woont).

Erger nog: Als student in een studentenhuis mag ik niet met drie huisgenoten in een auto zitten, ondanks we de keuken, woonkamer, badkamer en wc delen.

Na de meivakantie verwacht ik wel een versoepeling. Maar eerst de scholen (gedeeltelijk) open, kappers weer aan het werk etc.

Denk ook inderdaad dat gesloten plekken in omgekeerde volgorde terugkomen als de volgorde waarin ze gesloten zijn.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Paddy wrote:
Tja, op dit moment mag je nog niet eens met vier vrienden in dezelfde auto zitten (als je niet op hetzelfde adres woont).

Erger nog: Als student in een studentenhuis mag ik niet met drie huisgenoten in een auto zitten, ondanks we de keuken, woonkamer, badkamer en wc delen.


Hebben jullie dan niet jullie domicile op hetzelfde adres staan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.904
Joris wrote:


Paddy wrote:
Tja, op dit moment mag je nog niet eens met vier vrienden in dezelfde auto zitten (als je niet op hetzelfde adres woont).


Erger nog: Als student in een studentenhuis mag ik niet met drie huisgenoten in een auto zitten, ondanks we de keuken, woonkamer, badkamer en wc delen.


Hebben jullie dan niet jullie domicile op hetzelfde adres staan?
Lijkt me wel, maar zijn wat gemeenten, waaronder Utrecht die nog speciaal een omroep heeft gedaan om te zeggen dat studenten gewoon afstand moeten houden van elkaar, ondanks dat ze het hele jaar al op elkaar lip zitten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.519
10.904
Omdat ik me kon herinneren dat Davadude volgens mij eerder aangaf dat hij bezig was met het opzetten van een introductieweek….

Als hij daar bv al artiesten voor geboekt had, of een zaaltje gehuurd had of watdanook, dan is het verstandig even af te wachten of dat verbod ook daadwerkelijk op zijn activiteiten toepasbaar is. Het zou zonde zijn als hij onterecht cancelt en daardoor met kosten blijft zitten.

Vandaar in eerste instantie mijn vraag om je bron. ?

Het zou iig fijn zijn als er dinsdag voldoende duidelijkheid in de verboden en maatregelen zit.
Huub, huub, Barbatruc! Toen was mijn reactie weg.
In ieder geval, ja, dat wist ik niet. Wel leuk dat ie daarmee bezig zou zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.869
John Fogerty heeft zijn korte Europese tour in juni juli van zijn website gehaald. Concerten in NL Belgie en Spanje. Verder geen vermelding van iets erbij. Mocht iemand iets horen over nieuwe data in NL of België dan hoor ik dat graag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Taylor Swift inmiddels haar Europese tour gecanceld.
Wel apart de statements die NOS en Mad Cool uitbrengen, alsof ze heel stellig nog doorgaan in 2020.
Daar begint tegen eind april aan steeds minder geloofwaardigheid in te zitten.
Zeker voor Spanje kan ik me een doorgang niet voorstellen, waar het virus behoorlijk inhakt.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
https://media.globalcitizen.org/thumbnails/b4/ee/b4ee237b-57f5-49a3-8db2-5ed8ee3f30f9/tah-admat_poster.png__2100x3150_q85_crop_subsampling-2_upscale.png

Iemand die dit nog gaat kijken? Lijkt me wel de moeite waard met die namen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Neen.
Die paar goede zal ik later wel apart kunnen vinden als het moet.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik zag dat MTV het uitzend dus daar heb ik het ingesteld om op te nemen dan kan ik het terugkijken en stukken die me niet zo boeien doorspoelen. Ben benieuwd hoeveel muziek er daadwerkelijk gemaakt word en ben er op voorbereid dat dat minimaal zal zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
https://www.youtube.com/watch?v=H5LmbtpuMTI

Voor de trance liefhebbers, nu live. Lekkere setjes vooralsnog.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Ik zag dat MTV het uitzend dus daar heb ik het ingesteld om op te nemen dan kan ik het terugkijken en stukken die me niet zo boeien doorspoelen. Ben benieuwd hoeveel muziek er daadwerkelijk gemaakt word en ben er op voorbereid dat dat minimaal zal zijn.
MTV kennende.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken