Corona Virus en concerten/festivals

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Situatie in Brabantse ziekenhuizen is toch wel dramatisch te noemen hoor.

Patiënten die maar aan blijven stromen en ziekenhuizen die halsoverkop extra capaciteit moeten creëren en geplande afspraken af moeten zeggen. Personeel dat extra lange diensten moet draaien en stress rond een tekort aan benodigdheden en risico op besmetting. Maar ook op het oog gezonde patiënten die plotseling achteruit gaan en op de intensive care terecht komen. Het ziekteverloop van dit virus is bij de ernstige gevallen ongekend heftig.

Alle gevallen in het ziekenhuisopnamen hebben zuurstoftekort, je kunt je misschien voorstellen hoe die mensen zich voelen en wat voor sfeer er op zorgafdelingen hangt. Bezoek is er niet welkom en het is maar afwachten of je volledig opknapt. Dat is de realiteit van dit virus, ook in Noord-Brabant.

Het is goed te realiseren dat mensen op de intensive care kunstmatig in slaap worden gebracht en door een ingebrachte buis beademd worden. Dat is zeer ingrijpend en laat diepe sporen na, als mensen dat al overleven. Lang niet iedereen herstelt daarvan.

Echt reden om dit virus hard aan te pakken, gevallen steeds te isoleren en contacten na te gaan. En niet te luchtig doen over maatregelen en dat het wel meevalt omdat de maximumcapaciteit van de zorg nog niet bereikt is. Dit virus en de gevolgen ervan zijn verschrikkelijk. Zou er persoonlijk alles aan doen om te zorgen dat je dit virus zelf niet oploopt of doorgeeft aan je meer kwetsbare dierbaren.

Helemaal als je in een stad of gebied met veel besmettingen woont.

Dit ontken ik ook helemaal niet, maar het zijn nog geen Italiaanse toestanden. Een kennis van mij is arts in het Amphia en die geeft ook wel duidelijk aan dat het alle hens aan dek is. Maar de capaciteit van de IC is nog niet opgebruikt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Eigen conclusie.... een week na 1 juni met zoveel mensen op elkaar zie ik niet gebeuren.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Eigen conclusie…. een week na 1 juni met zoveel mensen op elkaar zie ik niet gebeuren.

had er nog wel een huisje gehuurd. Ik ga er overigens vanuit dat alle festivals niet doorgaan
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Wij hebben voor de hele week een huisje gehuurd.
Bij de eerste afkondiging van de maatregelen tot 6 april, kregen de mensen hun huursom terug als cheque die ze dan later kunnen besteden bij Center Parcs.
Ik neem aan dat dat ook geldt voor de boekingen tot 1 juni.
Na 1 juni wachten we maar af, dan gewoon een weekje Drenthe zonder festival.
Tenzij de maatregelen weer verlengd worden.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Ik vraag me af of Rammstein in de Goffert nog wel door kan gaan. Is wel 3,5 week na 1 juni maar toch.

Ik ben ook benieuwd of er in april of mei iets van versoepeling komt. 2,5 maanden mijn familie en vrienden niet zien gaat wel heel erg ver. :cry:
Merk dat ik vooral rebels werd na de persconferentie van gisteren, maar de strenge toon was natuurlijk gericht op die idioten en niet op wij verstandige mensen.

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rammstein in Oostende op 10 juni was toch ook wel iets waar ik hard naar uitkeek, maar ik zie het niet gebeuren. Zelfs al zijn de regelingen tegen dan versoepeld, ga je echt geen 50 000 man samenduwen op een weide. Dat zou ook totaal onverantwoord zijn. Het wordt inderdaad een saaie zomer zo ...
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Timmetje wrote:
Dat verhaal over die horeca is wel lekker onduidelijk zeg….

De grondslag om dit juridisch te “doen” ligt wat anders dan de grondslag op basis waarvan ze nu een aanscherping doen.

Kan me niet voorstellen dat e.e.a. niet voor horeca gaat gelden.

Anyhow, geen Bon Iver en Paul McCartney

Bericht op Facebook: voor Bon Iver wordt een vervangende datum gezocht.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436
Voor wat betreft het concert van Paul McCartney staat het volgende op het FB evenement:

CONCERT UITGESTELD
De Nederlandse overheid heeft een aantal maatregelen getroffen om de verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) zoveel mogelijk te voorkomen. Eén van deze maatregelen is dat er momenteel een verbod geldt op evenementen en concerten in heel Nederland.

Wij zijn op zoek naar een vervangende datum voor dit concert en jouw kaarten blijven geldig voor deze alternatieve datum. Zodra we hier nieuws over hebben ontvangen alle kaartkopers een e-mail en plaatsen we dit op onze website.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Eric Clapton in de Ziggo een jaar opgeschoven. Van 19 juni 2020 naar 11 juni 2021. Goed om te weten dat er de intentie is om het gewoon in te halen.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Nou, ik zal gelijk de belangrijkste vraag maar stellen waar veel mensen hier aan zullen denken.

Wie heeft er een lijst met goede films en series? Ik ga het geen 2 maanden volhouden zonder zo’n lijst namelijk.

Ik vind persoonlijk letterboxd een fijne film site.
Je kan je door de "populair" lijst heen gaan werken, daar ben je wel even zoet mee:

https://letterboxd.com/films/popular/
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Pim wrote:
Nou, ik zal gelijk de belangrijkste vraag maar stellen waar veel mensen hier aan zullen denken.

Wie heeft er een lijst met goede films en series? Ik ga het geen 2 maanden volhouden zonder zo’n lijst namelijk.

Ik vind persoonlijk letterboxd een fijne film site.
Je kan je door de “populair” lijst heen gaan werken, daar ben je wel even zoet mee:

https://letterboxd.com/films/popular/
Jaaaa, Letterboxd is ook mijn favo filmsite! Wat cool om ook hier gebruikers te zien. Ben al member sinds de beta invite-only tijd en ik beheer inmiddels hun officiële Top 250 lijst: https://letterboxd.com/visdave34/list/official-top-250-narrative-feature-films/

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Johan Derksen: ‘Blues Festival in Grolloo gaat niet door, onverantwoord’

Het Holland International Blues Festival in Grolloo gaat dit jaar niet door. Dat laat een van de drijvende krachten achter het immens populaire festival, Johan Derksen, desgevraagd weten aan het Dagblad van het Noorden.

Het internationale bluesfestival in Grolloo zou op 11, 12 en 13 juni worden gehouden. ,,Ik kan nu al vertellen: het bluesfestival gaat niet door. Het is onverantwoord. Zelfs als op 1 juni door het kabinet wordt besloten dat alles mag zal het onverantwoord zijn. Er zijn 36.000 kaarten verkocht.”

Derksen heeft zich er al bij neergelegd. ,,Als het wel zou mogen, dan zijn er mensen die niet durven te komen. En ik vind het zelf ook onverantwoord.”
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Joh, empathie voor VVD'ers, het eens zijn met Johan Derksen, wat zijn het toch gekke tijden..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken