Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
selurxela wrote:

Oasiss wrote:
Joh, empathie voor VVD’ers, het eens zijn met Johan Derksen, wat zijn het toch gekke tijden..


Vooral dat tweede. Uit principe vind ik nu eigenlijk dat dat festival gewoon door moet gaan.

Erg laag
Hij maakt een grapje, hè.
Niet dat ik 'm leuk vind, maar als we nou ook al humor gaan verbieden dan worden het wel drie treurige maanden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Ik zal mijn lijstje maar niet neerzetten.

Wat denken we over Pearl Jam en Van Morrison in juli? Ik acht het nog best reëel dat die geschrapt gaan worden…

PJ kennende gaat dat sowieso niet door.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Oasiss wrote:
Joh, empathie voor VVD’ers, het eens zijn met Johan Derksen, wat zijn het toch gekke tijden..


Vooral dat tweede. Uit principe vind ik nu eigenlijk dat dat festival gewoon door moet gaan.


Erg laag

Hij maakt een grapje, hè.
Niet dat ik ‘m leuk vind, maar als we nou ook al humor gaan verbieden dan worden het wel drie treurige maanden.
Nee hoor, dit is geen grapje. Iemand ziektes toe wensen zijn geen grapjes.

Groetjes
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.151
wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Oasiss wrote:
Joh, empathie voor VVD’ers, het eens zijn met Johan Derksen, wat zijn het toch gekke tijden..


Vooral dat tweede. Uit principe vind ik nu eigenlijk dat dat festival gewoon door moet gaan.


Erg laag


Hij maakt een grapje, hè.
Niet dat ik ‘m leuk vind, maar als we nou ook al humor gaan verbieden dan worden het wel drie treurige maanden.

Nee hoor, dit is geen grapje. Iemand ziektes toe wensen zijn geen grapjes.

Groetjes
Huh? Zie niet in hoe hij dat doet. Maar goed, ik zal wel weer te naïef zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Grote zomerfestivals als Lowlands, Pinkpop en North Sea Jazz worden vooralsnog niet bedreigd door de nieuwe coronamaatregelen van de overheid. Dat heeft een woordvoerder van concertorganisator MOJO dinsdag laten weten.

Ook kleinere festivals als Down the Rabbit Hole, Bospop en Woohah! gaan vooralsnog gewoon door. "We zijn al maanden bezig met het voorbereiden van deze evenementen, en ze vinden plaats ná de termijn van 1 juni die de overheid nu heeft gesteld", legt de zegsvrouw uit. "Dus we gaan er op dit moment gewoon vanuit dat ze gewoon plaatsvinden."

MOJO maakt wel de kanttekening dat de situatie kan veranderen als de overheid nog meer anti-coronarestricties oplegt voor de periode na 1 juni. "Maar daar gaan wij vooralsnog niet van uit. De fans hoeven zich voorlopig geen zorgen te maken."
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
600
577
Kreeg vandaag een reactie van ticketmaster toen ik het geld terug vroeg voor Elbow, dit is een gedeelte van de reactie:

'Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.'


Het is nu dus niet vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt voor een verplaatst concert... Verder werd er gezegd dat ik de website in de gaten moet houden of de faq....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

wenteldave wrote:

Indiaantje89 wrote:

selurxela wrote:

Oasiss wrote:
Joh, empathie voor VVD’ers, het eens zijn met Johan Derksen, wat zijn het toch gekke tijden..


Vooral dat tweede. Uit principe vind ik nu eigenlijk dat dat festival gewoon door moet gaan.


Erg laag


Hij maakt een grapje, hè.
Niet dat ik ‘m leuk vind, maar als we nou ook al humor gaan verbieden dan worden het wel drie treurige maanden.


Nee hoor, dit is geen grapje. Iemand ziektes toe wensen zijn geen grapjes.

Groetjes

Huh? Zie niet in hoe hij dat doet. Maar goed, ik zal wel weer te naïef zijn.

“behalve Charly Lownoise & Mental Theo en Tino Martin. Dat publiek kan wel aan een virusje bloot gesteld worden?”

En dit festival mag nlekker doorgaan want Derksen. Do the math.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.158
Dat was toch meer in de zin van

Huh, waarom die wel?

Die zullen wel sneller nieuwe data kunnen krijgen waardoor ze bij verplaatsing meteen de datum kunnen doorgeven.

@Cootje: Zuur zeg.... hopelijk komt er snel uitsluitsel over.

Benieuwd of Tyler the Creator doorgaat. Kleine kans. Zal wel wnorm balen maar is even niet anders.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Dat was toch meer in de zin van

Huh, waarom die wel?

Die zullen wel sneller nieuwe data kunnen krijgen waardoor ze bij verplaatsing meteen de datum kunnen doorgeven.

@Cootje: Zuur zeg…. hopelijk komt er snel uitsluitsel over.

Benieuwd of Tyler the Creator doorgaat. Kleine kans. Zal wel wnorm balen maar is even niet anders.
Laat dat nog in een twijfel geval zijn, maar zijn Derksen opmerking was dat degelijk wel. Er gaan duizenden mensen dood op dit moment aan deze ziekte. Ook kennissen, collega’s, vrienden of familie van mensen hier (wij hebben het eerste sterf geval al binnen). Dus een beetje normaal doen kan toch wel lijkt me.

Maak als je zo’n opmerking over kanker dan vinden we het allemaal ook een stuk mindet grappig. Humor prima, maar dit is gewoon een verwensing en dat moeten we niet willen hier. Men mag zoch daar best bewust van zijn. Mijn reactie was ook onnodig misschien, toegegeven. Maar denk wel even na.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.720
1.884
Ik maak me over Bon Iver ook niet heel veel zorgen, dat zal gewoon worden ingehaald.

Maak me zelf meer zorgen om Paul McCartney. Die zit toch op een leeftijd dat hij geen jaren meer zal optreden.

Ik neem aan dat McCartney volgend jaar weer op Glastonbury staat en dat hij in die periode ook weer naar Nederland komt.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Kreeg vandaag een reactie van ticketmaster toen ik het geld terug vroeg voor Elbow, dit is een gedeelte van de reactie:

‘Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.’

Het is nu dus niet vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt voor een verplaatst concert… Verder werd er gezegd dat ik de website in de gaten moet houden of de faq….

Apart...
Tot nu toe van elk afgezegd evenement netjes een mailtje gehad met of een nieuwe datum of geld terug.
Ik snap dat ze niet direct tot terugbetaling overgaan (want veel administratie, cashflow probleem en verzekeringen zullen eerst moeten uitbetalen) maar zoals ze nu in dat mailtje stellen lijkt het haast of ze überhaupt niet tot terugbetaling over zullen gaan? (of in de nabije toekomst althans).

Mocht het echt problemen opleveren en je hebt het geld echt nodig (wat ik goed kan begrijpen, veel mensen zitten zonder werk etc.) zou je altijd kunnen proberen een beroep te doen op je Creditcardmaatschappij als je hiermee betaald hebt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Cootje wrote:
Kreeg vandaag een reactie van ticketmaster toen ik het geld terug vroeg voor Elbow, dit is een gedeelte van de reactie:

‘Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.’

Het is nu dus niet vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt voor een verplaatst concert… Verder werd er gezegd dat ik de website in de gaten moet houden of de faq….

Apart…
Tot nu toe van elk afgezegd evenement netjes een mailtje gehad met of een nieuwe datum of geld terug.
Ik snap dat ze niet direct tot terugbetaling overgaan (want veel administratie, cashflow probleem en verzekeringen zullen eerst moeten uitbetalen) maar zoals ze nu in dat mailtje stellen lijkt het haast of ze überhaupt niet tot terugbetaling over zullen gaan? (of in de nabije toekomst althans).

Mocht het echt problemen opleveren en je hebt het geld echt nodig (wat ik goed kan begrijpen, veel mensen zitten zonder werk etc.) zou je altijd kunnen proberen een beroep te doen op je Creditcardmaatschappij als je hiermee betaald hebt.
Idd vind het ook beetje vreemd. Net alsof ze nu eieren voor hun geld kiezen. Beetje mooi weer gespeeld en nu niet thuis geven. Zo voelt dat aan in ieder geval. Ik denk dat de meeste in NL met iDeal betalen?
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Cootje wrote:
Kreeg vandaag een reactie van ticketmaster toen ik het geld terug vroeg voor Elbow, dit is een gedeelte van de reactie:

‘Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.’

Het is nu dus niet vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt voor een verplaatst concert… Verder werd er gezegd dat ik de website in de gaten moet houden of de faq….


Apart…
Tot nu toe van elk afgezegd evenement netjes een mailtje gehad met of een nieuwe datum of geld terug.
Ik snap dat ze niet direct tot terugbetaling overgaan (want veel administratie, cashflow probleem en verzekeringen zullen eerst moeten uitbetalen) maar zoals ze nu in dat mailtje stellen lijkt het haast of ze überhaupt niet tot terugbetaling over zullen gaan? (of in de nabije toekomst althans).

Mocht het echt problemen opleveren en je hebt het geld echt nodig (wat ik goed kan begrijpen, veel mensen zitten zonder werk etc.) zou je altijd kunnen proberen een beroep te doen op je Creditcardmaatschappij als je hiermee betaald hebt.

Idd vind het ook beetje vreemd. Net alsof ze nu eieren voor hun geld kiezen. Beetje mooi weer gespeeld en nu niet thuis geven. Zo voelt dat aan in ieder geval. Ik denk dat de meeste in NL met iDeal betalen?

Geen idee eigenlijk..
Ik betaal zelf evenementen maar ook reizen en dergelijke eigenlijk altijd met een creditcard, omdat je dan altijd iets beter verzekerd bent bij problemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:

James wrote:

Cootje wrote:
Kreeg vandaag een reactie van ticketmaster toen ik het geld terug vroeg voor Elbow, dit is een gedeelte van de reactie:

‘Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.’

Het is nu dus niet vanzelfsprekend dat je je geld terug krijgt voor een verplaatst concert… Verder werd er gezegd dat ik de website in de gaten moet houden of de faq….


Apart…
Tot nu toe van elk afgezegd evenement netjes een mailtje gehad met of een nieuwe datum of geld terug.
Ik snap dat ze niet direct tot terugbetaling overgaan (want veel administratie, cashflow probleem en verzekeringen zullen eerst moeten uitbetalen) maar zoals ze nu in dat mailtje stellen lijkt het haast of ze überhaupt niet tot terugbetaling over zullen gaan? (of in de nabije toekomst althans).

Mocht het echt problemen opleveren en je hebt het geld echt nodig (wat ik goed kan begrijpen, veel mensen zitten zonder werk etc.) zou je altijd kunnen proberen een beroep te doen op je Creditcardmaatschappij als je hiermee betaald hebt.


Idd vind het ook beetje vreemd. Net alsof ze nu eieren voor hun geld kiezen. Beetje mooi weer gespeeld en nu niet thuis geven. Zo voelt dat aan in ieder geval. Ik denk dat de meeste in NL met iDeal betalen?

Geen idee eigenlijk..
Ik betaal zelf evenementen maar ook reizen en dergelijke eigenlijk altijd met een creditcard, omdat je dan altijd iets beter verzekerd bent bij problemen.
Jep, maar als ondernemer kan creditcards ook fucking kut zijn kan ik je vertellen. Zit een enorme fraudemarkt achter, en bewijs dat je diensten heb geleverd kan soms tevergeefs zijn. Vooral Paypal heeft er een handje van. Maar dat is een andere discussie. Maar van dit soort mails kan ik wel een beetje nijdig worden.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ah, er heeft een kleine psycho analyse van mij plaats gevonden terwijl ik andere dingen aan het doen was. Zal er niet te veel op in gaan, maar sorry voor iedereen die gekwetst is. Die vraag over Chalre LN en Tino Martin was niet eens als grap bedoeld. Meer verbazing dat die shows er nog staan alsof ze door gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
vind wel goed om te lezen dat in China het leven weer wordt opgepakt.
mensen mogen weer de straat op.
het aantal besmettingen blijft al een maand stabiel rond 81.000 hangen en maar slechts circa 3300 doden (land met 1,386 miljard inwoners)
over een tijdlijn van eerste besmetting eind december / begin januari tot halverwege maart, is dat 2,5 maand om het stabiel te krijgen.

Zouden we in Nederland die tijdlijn opzetten, van halverwege februari. Dan zouden we eind april stabiel moeten zijn.
Zou gek moeten lopen willen we dan 0,5 procent van de Nederlandse bevolking besmet hebben?

Dus, laten we ons vooral zo veel mogelijk schikken aan de wensen en eisen van de regering en RIVM.
Zodat cafés, restaurants, uitgaansgelegenheden en concerten weer doorgang vinden.
Maar vooral, wil ik voorstellen, om artiesten te steunen die nu niet kunnen optreden maar daar wel hard voor gewerkt hebben... koop muziek

Bestel CD's of LP's, dit is het moment om artiesten te steunen door fysiek echt muziek te kopen!
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Paypal.... Peter Thiel.... Ik weet dat het not done is om mensen ziektes toe te wensen, maar die man heeft de wereld echt een stuk slechter gemaakt. Meer schade aangericht dan Covid. Maar ik dwaal af.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man... Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Altijd goed om door het geweten en de morele kompas van dit forum op mijn plek gezet te worden. Maar wat was er godsnaam slap aan het excuus? Leg dat nou eens uit zonder je gebruikelijk u-bochten, jij bakken, zwart wit denken, woorden in de mond van anderen leggen en het overschreeuwen van iedereen van wie je denkt dat ze het met je oneens zijn. Je PVV/FVD "discussie"technieken zijn echt heel vermoeiend. Als ik sorry zeg meen ik dat niet? Boeiend. Mijn Peter Thiel opmerking is een grap? Boeiend. Ik begrijp dat deze hufter, over wie ik een opmerking maakte n.a.v. jouw PayPal opmerking, die complot denkers en andere grote waffels de kans heeft gegeven hun vuil maximaal de wereld in te spuien een held voor je is. Maar voor mij is hij dat niet niet. Het was dan ook geen grap. Maar goed dat zie ik verkeerd begrijp ik. Goed dat je weer uitlegt wat ik eigenlijk zeg, want zelf begrijp ik dat zelden. Mijn nederige excuses daarvoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken