Indiaantje89 wrote:
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man…
Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..
Ondanks dat de strijd al redelijk gestreden lijkt, wil ik hier toch nog even zelf op reageren, aangezien ik mij in het bovenstaande stukje erg persoonlijk aangesproken voel. Je mag me ook gewoon bij naam noemen de volgende keer hoor ?
Wat betreft mijn ‘likes’: ik like gewoon wat ik grappig vind. Of de morele grappenpolitie het nu met me eens is of niet. Ik heb zelf best een zwart gevoel voor humor, maar je weet wat ze zeggen:
“dark humor is like food; not everybody gets it”. Ik ben dus wat minder gevoelig voor humor over gevoelige onderwerpen, maar ik snap dat dat bij anderen anders ligt. Dus like ik daarnaast ook reacties waar ik mij ook in kan vinden, die jou uitleggen dat jouw opvatting over die Mental Theo opmerking op een misvatting berust.
Uit die paar likes haal jij blijkbaar de conclusie dat ik het virus nog steeds niet serieus neem, en daarbij heb je blijkbaar het beeld dat ik al weken achter de feiten aan loop. Dat is gewoon pertinent onwaar. Ja, ik probeer mij er vanaf het begin af aan zo nuchter mogelijk in op te stellen, en zeker niet hier op het forum paniek te lopen zaaien. Ik volg echter zeker wel de feiten, als ik ergens op iets
feitelijks gecorrigeerd word geef ik dat ook direct toe, en ik neem alle maatregelen en risico’s rondom dit virus bijzonder serieus. Jij kent mij niet, jij weet niet hoe ik mij thuis gedraag, jij weet niet hoe onzeker en angstig dit virus mij ook maakt. Maar op basis van een handjevol reacties en likes ga je mij wel even op
moreel vlak lopen corrigeren. Daar ben ik dus niet van gediend. Dus kan ik mij volledig vinden in de reacties die je daar van
@selurxela op krijgt. Die like ik dan ook weer. Zal mezelf daarmee voor jou wel weer neerzetten als een monster dat de hele wereld corona wenst, maar dat leed ik blijkbaar toch al geschied, dus dat is dan toch een hopeloze zaak. Ook al slaat het nergens op.
Indiaantje89 wrote:
Ik leg niemand woorden in de mond. Als ik het mis heb over de Derksen opmerking. Welke insteek had je dan anders? Je zegt gewoon indirect dat het festival van hem doorgaan zodat hij Corona krijgt. Of waar zit ik dan mis?
Ook in deze heb je het in mijn ogen mis namelijk. Ik interpreteerde die opmerking alleszins als “ik ben het altijd oneens met die man, dus eigenlijk heb ik de behoefte om nu ook uit principe het oneens te zijn”. Dat zeg je juist als je het, tot je eigen verbazing, opeens met zo iemand eens bent. Uit de context haal ik dus dat iedereen het erover eens is dat dat festival niet door moet gaan, dat Johan Derksen gelijk heeft, en dat iedereen beschermd moet worden tegen corona. Best een onschuldige opmerking toch?
Dus, als je in het vervolg nog een appeltje met mij te schillen hebt, noem me dan ook persoonlijk en verschuil je niet achter vage algemeenheden. Maar bedenk je eerst even of je het wel daadwerkelijk bij het juiste eind hebt, en niet als een soort Don Quichot tegen allemaal reuzen aan het vechten bent die in werkelijkheid windmolens blijken te zijn.