Corona Virus en concerten/festivals

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.313
5.783
Dr. Hannibal wrote:
*jou.

Je hebt het over “de gene die dit liken”, wat ik als een van de zeer weinigen gedaan heb, en je hebt het over “mensen die al weken achter de feiten aanlopen”, waar je mij al eerder van beticht hebt. Als je mij niet bedoelde aan te spreken met dat bericht moet je jezelf toch echt even zorgvuldiger gaan uitdrukken.

Natuurlijk doelde ik op jou. Maar kijk even wat je zelf nu doet. Je ziet een stuk tekst, wat er niet letterlijk staat maar je weet donders goed wat er achter schuilt.

Dus een beetje onnozel dat je mij dan beticht dat ik zoiets bij andere doe. Want iedereen doet dit op het forum namelijk. Maar goed ik heb al gezegd zand erover.

Verschil is dat ik dat kleine stukje subtext dus blijkbaar correct lees, en verder inhoudelijk reageer op wat je letterlijk zegt. Terwijl jij de subtext verkeerd leest (noch het Mental Theo publiek, noch Johan Derksen werd namelijk een ziekte toegewenst), maar wel op basis van die grote aanname reageert. En daar dan gelijk iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft bij betrekt en beschuldigt, terwijl ik mijn reactie puur en alleen op jou en mij richt. En op meerdere punten duidelijk maak dat ik vanuit mijn persoonlijke subjectieve ervaring reageer, en vooral mijzelf aan het uitleggen ben. Terwijl ik bij jou vooral oordelen over anderen lees. Flink verschil hoor.

Kun je proberen mijn verhaal te diskwalificeren door te zeggen dat we hetzelfde doen, maar iedereen die een beetje kan begrijpend lezen kan zien dat dat niet zo is. En nu ga ik stoppen mij aan jou te verantwoorden, want het is bijzonder vermoeiend aan het worden en het leidt nergens toe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Indiaantje89 wrote:

Dr. Hannibal wrote:
*jou.

Je hebt het over “de gene die dit liken”, wat ik als een van de zeer weinigen gedaan heb, en je hebt het over “mensen die al weken achter de feiten aanlopen”, waar je mij al eerder van beticht hebt. Als je mij niet bedoelde aan te spreken met dat bericht moet je jezelf toch echt even zorgvuldiger gaan uitdrukken.


Natuurlijk doelde ik op jou. Maar kijk even wat je zelf nu doet. Je ziet een stuk tekst, wat er niet letterlijk staat maar je weet donders goed wat er achter schuilt.

Dus een beetje onnozel dat je mij dan beticht dat ik zoiets bij andere doe. Want iedereen doet dit op het forum namelijk. Maar goed ik heb al gezegd zand erover.

Verschil is dat ik dat kleine stukje subtext dus blijkbaar correct lees, en verder inhoudelijk reageer op wat je letterlijk zegt. Terwijl jij de subtext verkeerd leest (noch het Mental Theo publiek, noch Johan Derksen werd namelijk een ziekte toegewenst), maar wel op basis van die grote aanname reageert. En daar dan gelijk iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft bij betrekt en beschuldigt, terwijl ik mijn reactie puur en alleen op jou en mij richt. En op meerdere punten duidelijk maak dat ik vanuit mijn persoonlijke subjectieve ervaring reageer, en vooral mijzelf aan het uitleggen ben. Terwijl ik bij jou vooral oordelen over anderen lees. Flink verschil hoor.

Kun je proberen mijn verhaal te diskwalificeren door te zeggen dat we hetzelfde doen, maar iedereen die een beetje kan begrijpend lezen kan zien dat dat niet zo is. En nu ga ik stoppen mij aan jou te verantwoorden, want het is bijzonder vermoeiend aan het worden en het leidt nergens toe.
Mental Theo heb ik al toegegeven dat ik daar mis zat geloof ik, bij Derksen zat ik dat zeer zeker niet. En bij Paypal meneer al helemaal niet. En het feit dat je het onder humor blijft wegschuiven zegt voor mij meer dan genoeg dat je achter de feiten aanloopt ja. Is geen vooroordeel, enkel een constatering.

Maar goed, ga maar lekker door joh. Het is voor mij eveneens vermoeiend.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.708
1.869
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Organisatoren van festivals, theaters, culturele instellingen en evenementen in Limburg draaien overuren nu de maatregelen om de coronacrisis te bezweren zijn verlengd. „Ze zijn nog niet van ons af.”

Voor de organisatoren is het een moeilijke keuze: als ze zelf beslissen te annuleren, zijn ze alle geïnvesteerde kosten kwijt en is er mogelijk ook volgend jaar geen editie. Dat heeft alles te maken met verzekeringen, legt Ruben Brouwer in NRC uit. Hij is bestuurslid van de Vereniging voor Evenementenmakers (VVEM) en CEO van de grootste concertorganisator van het land, Mojo Concerts. „Zelf je festival of evenement afblazen is voor veel organisaties geen optie, want als ze verzekerd zijn, moeten ze wachten tot de overheid besluit of het niet door kan gaan. Anders voldoen ze niet aan de verzekeringsvoorwaarden en krijgen ze hun geld niet terug.”

Een woordvoerder van de Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) schat dat de branche minstens zo’n 30 tot 40 miljoen euro per week kwijt is aan omzet. „Dat is een eerste schatting van schade voor alleen de festivals door misgelopen kaartverkoop en horeca. Concerten zijn nog niet meegerekend.”

Duidelijke info. Bedankt voor het artikel!!!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.313
5.783
En intussen...

http://www.catalannews.com/culture/item/primavera-sound-and-other-european-festivals-march-on-against-coronavirus

"Seventy European music festivals, including Barcelona’s Primavera Sound, have signed a joint statement in which they pledge to hold this summer's editions in spite of the public health emergency due to the coronavirus crisis"


Beetje in dezelfde trant als Trump dus: liever meer mensen dood dan minder geld in hun kas. Lekker dan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
En intussen…

http://www.catalannews.com/culture/item/primavera-sound-and-other-european-festivals-march-on-against-coronavirus

“Seventy European music festivals, including Barcelona’s Primavera Sound, have signed a joint statement in which they pledge to hold this summer’s editions in spite of the public health emergency due to the coronavirus crisis”


Beetje in dezelfde trant als Trump dus: liever meer mensen dood dan minder geld in hun kas. Lekker dan.
Wow, juist van Primavera zou je dit niet verwachten
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Roskilde ook. Belachelijk.

Geen NL of Belgische festivals op die lijst zo te zien.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.956
528
Dr. Hannibal wrote:
En intussen…

http://www.catalannews.com/culture/item/primavera-sound-and-other-european-festivals-march-on-against-coronavirus

“Seventy European music festivals, including Barcelona’s Primavera Sound, have signed a joint statement in which they pledge to hold this summer’s editions in spite of the public health emergency due to the coronavirus crisis


Beetje in dezelfde trant als Trump dus: liever meer mensen dood dan minder geld in hun kas. Lekker dan.

Wow, juist van Primavera zou je dit niet verwachten
Dat is wel een hele vrije vertaling van het statement... Stukje sensatienieuws van Catalan News. In het statement staat dat ze verwachten nog steeds door te gaan (wat natuurlijk al twijfelachtig is, maar een stuk minder sterk omschreven dan dat ze 'ondanks de coronacrisis' beloven door te gaan).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.313
5.783
Of dit is natuurlijk allemaal een spelletje om gedwongen cancelling door de overheid te provoceren natuurlijk, wat dus blijkbaar verzekeringstechnisch handiger is. Mag hopen dat ze uiteindelijk op die manier de industrie willen redden, niet door tienduizenden mensen in gevaar te brengen. Want ze hebben onder de streep natuurlijk wel een punt door op te merken dat het gehele festival seizoen dramatisch is voor de gehele muziekindustrie. Met name de kleine spelers. Hoop echt dat ze niet daadwerkelijk van plan zijn een doorgang van de festivals te forceren, als het nog niet veilig is.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.096
318
https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-coronavirus-aangetroffen-in-rioolwater

Interessant wel. Dit zijn technieken die gebruikt worden waar wij ook allemaal geen rekening mee houden geloof ik. Ergens klinkt het ook eng, maar tevens ook interessant.

Vond dit ook interessant en in zekere zin geruststellend. Geeft aan dat er in een vroeg stadium al pro-actief naar het coronavirus is gezocht. Ook bij de gebruikelijke steekproef bij Nederlandse huisartsen naar welke soorten influenzavirussen er heersen (en hoe die muteren) wordt al enige tijd actief het coronavirus gemonitord.

Verder goed dat er een steekproef wordt gehouden bij bloedbanken naar corona-antilichamen in het bloed om een schatting te kunnen maken welk percentage van de bevolking een infectie met corona heeft doorgemaakt. De cijfers van besmettingen, ziekenhuisopnamen en sterfgevallen die nu het nieuws domineren zijn het topje van de ijsberg, terwijl het voor de verdere aanpak van deze coronacrisis heel erg belangrijk is om te weten hoe groot het percentage geïnfecteerde mensen is dat buiten zicht blijft.

Bloedbanken hebben bovendien de techniek om die antilichamen te isoleren, deze kunnen mogelijk op korte termijn al therapeutisch worden ingezet bij ernstig zieke coronapatiënten. De effectiviteit van deze mogelijke behandeling zal een stuk groter zijn dan die van huidige experimentele behandelingen.

Ook goed dat er onderzoek loopt waarbij coronapatienten gevolgd worden, zowel het individueel ziekteverloop (inclusief follow-up als klachten verdwijnen) als corona in gezinnen met jonge kinderen. Veel is nog onduidelijk over welke rol jonge kinderen spelen in de overdracht en verspreiding van dit virus.

Het is noodzakelijk veel meer informatie te krijgen voordat weloverwogen besluiten genomen kunnen worden. Teveel is nu nog onbekend en daarom is het nodig om dit virus sterk terug te dringen, tijd te winnen en antwoorden te verzamelen. Maak me zelf wat zorgen over de schadelijke effecten op langere termijn bij diegenen die grote moeite hebben om dit virus zelf te verslaan. Dit virus gaat namelijk niet alleen in de luchtwegen zitten, maar nestelt zich ook in slijmvliezen, dunne darm, milt, lever, nieren, hart + bloedvaten en hersenen. In elk van die organen zal in meer of mindere mate schade ontstaan en die is lang niet altijd herstelbaar.

Dit virus is voorlopig alleen met gedrag tegen te gaan. Volg allemaal zo lang als nodig is het advies van de overheid op. Zou echt proberen dit virus zelf niet op te lopen of door te geven zolang er nog geen goede therapie (of vaccinatie) is.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Laten we uitkijken naar betere tijden;
Wat gaat jullie festivalopener van het seizoen worden?
Ik hoop stiekem nog op Melt maar denk dat het Draaimolen gaat worden :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.329
5.024
Laten we uitkijken naar betere tijden;
Wat gaat jullie festivalopener van het seizoen worden?
Ik hoop stiekem nog op Melt maar denk dat het Draaimolen gaat worden ?
Mijn hoop ligt nu op Electronic Family (trance festival). Is op 25 juli.

Al vind ik de stilte van Lowlands/Pukkelpop ook maar niks,
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734

Oeh ik zou dan eigenlijk in het buitenland studeren maar heb dat min of meer afgeblazen. Misschien dat ik hier binnenkort even naar ga kijken.

ps. Als Lowlands doorgaat wil ik alvast een kaartje overnemen van iemand. Ben plots toch nog in Nedrland :)))
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Dr. Hannibal wrote:
En intussen…

http://www.catalannews.com/culture/item/primavera-sound-and-other-european-festivals-march-on-against-coronavirus

“Seventy European music festivals, including Barcelona’s Primavera Sound, have signed a joint statement in which they pledge to hold this summer’s editions in spite of the public health emergency due to the coronavirus crisis”


Beetje in dezelfde trant als Trump dus: liever meer mensen dood dan minder geld in hun kas. Lekker dan.

Wow, juist van Primavera zou je dit niet verwachten

Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar ben het volstrekt met je eens. Verbijsterend. Vooral in een land dat binnenkort net zo hard wordt geraakt als Italië.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken