Dr. Hannibal wrote:
*jou.
Je hebt het over “de gene die dit liken”, wat ik als een van de zeer weinigen gedaan heb, en je hebt het over “mensen die al weken achter de feiten aanlopen”, waar je mij al eerder van beticht hebt. Als je mij niet bedoelde aan te spreken met dat bericht moet je jezelf toch echt even zorgvuldiger gaan uitdrukken.
Natuurlijk doelde ik op jou. Maar kijk even wat je zelf nu doet. Je ziet een stuk tekst, wat er niet letterlijk staat maar je weet donders goed wat er achter schuilt.
Dus een beetje onnozel dat je mij dan beticht dat ik zoiets bij andere doe. Want iedereen doet dit op het forum namelijk. Maar goed ik heb al gezegd zand erover.
Verschil is dat ik dat kleine stukje subtext dus blijkbaar correct lees, en verder inhoudelijk reageer op wat je letterlijk zegt. Terwijl jij de subtext verkeerd leest (noch het Mental Theo publiek, noch Johan Derksen werd namelijk een ziekte toegewenst), maar wel op basis van die grote aanname reageert. En daar dan gelijk iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft bij betrekt en beschuldigt, terwijl ik mijn reactie puur en alleen op jou en mij richt. En op meerdere punten duidelijk maak dat ik vanuit mijn persoonlijke subjectieve ervaring reageer, en vooral mijzelf aan het uitleggen ben. Terwijl ik bij jou vooral oordelen over anderen lees. Flink verschil hoor.
Kun je proberen mijn verhaal te diskwalificeren door te zeggen dat we hetzelfde doen, maar iedereen die een beetje kan begrijpend lezen kan zien dat dat niet zo is. En nu ga ik stoppen mij aan jou te verantwoorden, want het is bijzonder vermoeiend aan het worden en het leidt nergens toe.