Corona Virus en concerten/festivals

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Om dan na een paar weken/maanden in een nog grotere crisis in Nederland alles weer dicht te moeten gooien?

Dat is juist niet wat ze moeten doen. Absoluut niet zelfs.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Timmetje wrote:
Financieel een enorme strop inderdaad. Maar het is nu even niet anders en er is nu even weinig aan te doen.

imo… na 6 april de boel weer op gang brengen.

Restaurants, Cafe’s, dierentuinen, pretparken, kleine theater zalen (kleinkunst), School, allemaal weer open

Godzijdank heb jij het niet voor het zeggen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Timmetje wrote:
Financieel een enorme strop inderdaad. Maar het is nu even niet anders en er is nu even weinig aan te doen.

imo… na 6 april de boel weer op gang brengen.

Restaurants, Cafe’s, dierentuinen, pretparken, kleine theater zalen (kleinkunst), School, allemaal weer open
Maar wat als alles dan nog in alle hevigheid bezig is?

Bij ons fluistert Ben Weyts dat de kans dat de scholen na Pasen open gaan eerder klein is en Maggie had het een week geleden over 8 weken minimum deze situatie.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Financieel een enorme strop inderdaad. Maar het is nu even niet anders en er is nu even weinig aan te doen.


imo… na 6 april de boel weer op gang brengen.

Restaurants, Cafe’s, dierentuinen, pretparken, kleine theater zalen (kleinkunst), School, allemaal weer open

Godzijdank heb jij het niet voor het zeggen.

Daar ben ik het met je over eens. Ik vind de economische gevolgen ook verschrikkelijk, maar niets gaat boven de volksgezondheid! Pas als daar de grootste risico's verdwenen zijn moeten we met elkaar weer gaan denken aan het openen van voorzieningen. Niet andersom.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
UNICEF: ‘Opleiding van miljoenen kinderen in gevaar door coronacrisis’

De opleiding van miljoenen kinderen wereldwijd loopt gevaar doordat veel scholen dicht zijn vanwege het coronavirus, waarschuwt VN-kinderfonds UNICEF.

De hulporganisatie vreest voor de gevolgen die de huidige situatie heeft op de geestelijke gezondheid van kinderen, ook die in Nederland.

Volgens UNICEF wordt de helft van alle kinderen getroffen door de schoolsluitingen. In Nederland volgen leerlingen nu onder meer thuisstudie, maar in veel andere landen zijn kinderen volgens het fonds verstoken van onderwijs.

„Ze zitten alleen thuis, omdat hun ouders moeten werken, zonder toegang tot schoolmateriaal”, zegt Suzanne Laszlo, directeur van UNICEF Nederland. „De psychosociale impact hiervan is groot. Tegelijk nemen kinderarbeid en de uitbuiting van kinderen toe.”

Dat hun school dicht is, betekent voor veel kinderen ook dat zij minder toegang hebben tot schoon water, nauwkeurige informatie en gezondheidsprogramma’s, stelt de VN-organisatie.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200326_00153600/unicef-opleiding-van-miljoenen-kinderen-in-gevaar-door-coronacrisis
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Timmetje wrote:
Financieel een enorme strop inderdaad. Maar het is nu even niet anders en er is nu even weinig aan te doen.

imo… na 6 april de boel weer op gang brengen.

Restaurants, Cafe’s, dierentuinen, pretparken, kleine theater zalen (kleinkunst), School, allemaal weer open

Wist niet dat je familie bent van Trump, Dennis
Sorry hoor, maar als je dat echt wil/denk dan heb je niet 1 plaat voor je kop, maar een hele betonnen muur
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
UNICEF: ‘Opleiding van miljoenen kinderen in gevaar door coronacrisis’

De opleiding van miljoenen kinderen wereldwijd loopt gevaar doordat veel scholen dicht zijn vanwege het coronavirus, waarschuwt VN-kinderfonds UNICEF.

De hulporganisatie vreest voor de gevolgen die de huidige situatie heeft op de geestelijke gezondheid van kinderen, ook die in Nederland.

Volgens UNICEF wordt de helft van alle kinderen getroffen door de schoolsluitingen. In Nederland volgen leerlingen nu onder meer thuisstudie, maar in veel andere landen zijn kinderen volgens het fonds verstoken van onderwijs.

„Ze zitten alleen thuis, omdat hun ouders moeten werken, zonder toegang tot schoolmateriaal”, zegt Suzanne Laszlo, directeur van UNICEF Nederland. „De psychosociale impact hiervan is groot. Tegelijk nemen kinderarbeid en de uitbuiting van kinderen toe.”

Dat hun school dicht is, betekent voor veel kinderen ook dat zij minder toegang hebben tot schoon water, nauwkeurige informatie en gezondheidsprogramma’s, stelt de VN-organisatie.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200326_00153600/unicef-opleiding-van-miljoenen-kinderen-in-gevaar-door-coronacrisis

Je kunt hier artikels blijven gooien tot je een ons weegt, maar feit blijft dat mensen die massaal dood dreigen te gaan en IC's die volstromen nu de prio hebben.
We beseffen allemaal wel hoe desastreus deze hele ellende is, maar dat betekent niet dat je de boel de boel moet laten. Sterker nog, doe je dat, kom je alleen nog dieper in de stront.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
UNICEF: ‘Opleiding van miljoenen kinderen in gevaar door coronacrisis’

De opleiding van miljoenen kinderen wereldwijd loopt gevaar doordat veel scholen dicht zijn vanwege het coronavirus, waarschuwt VN-kinderfonds UNICEF.

De hulporganisatie vreest voor de gevolgen die de huidige situatie heeft op de geestelijke gezondheid van kinderen, ook die in Nederland.

Volgens UNICEF wordt de helft van alle kinderen getroffen door de schoolsluitingen. In Nederland volgen leerlingen nu onder meer thuisstudie, maar in veel andere landen zijn kinderen volgens het fonds verstoken van onderwijs.

„Ze zitten alleen thuis, omdat hun ouders moeten werken, zonder toegang tot schoolmateriaal”, zegt Suzanne Laszlo, directeur van UNICEF Nederland. „De psychosociale impact hiervan is groot. Tegelijk nemen kinderarbeid en de uitbuiting van kinderen toe.”

Dat hun school dicht is, betekent voor veel kinderen ook dat zij minder toegang hebben tot schoon water, nauwkeurige informatie en gezondheidsprogramma’s, stelt de VN-organisatie.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200326_00153600/unicef-opleiding-van-miljoenen-kinderen-in-gevaar-door-coronacrisis

Leerachterstand kan ingehaald worden. Mensenlevens niet.

Snap niet dat jij de boel weer gaat opengooien, weet je hoeveel mensen hier door ziek worden en mss sterven. Tuurlijk is het voor niemand leuk, en tuurlijk leiden bedrijven verlies. Maar is een mensenleven niet meer waard? Er moet hierna een sterke overheid zijn die maatregelen neemt en de economie weer lanceert. Maar ik heb toch liever dat we op dit moment even voor mekaar zorgen en de ziekte indijken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Je kunt hier artikels blijven gooien tot je een ons weegt, maar feit blijft dat mensen die massaal dood dreigen te gaan en IC’s die volstromen nu de prio hebben.
We beseffen allemaal wel hoe desastreus deze hele ellende is, maar dat betekent niet dat je de boel de boel moet laten. Sterker nog, doe je dat, kom je alleen nog dieper in de stront.

hoe ik er in sta, en daar heb ik een heel ongezoute mening over...
Zoals het al eeuwen gaat met dit soort ziekte uitbraken waar geen medicijn voor is, survival of the fittest en natuurlijke selectie.
Ik weet het, dit is zeker geen populaire of algemene mening, maar ik zeg het gewoon rechtuit.

Maar met maar ca 22.000 doden over de hele wereld. Dat zal vast verdubbelen of verdrievoudigen komende maanden, misschien zelfs verviervoudigen dit jaar.
IC's kunnen het niet aan, dat is zo, inherent aan een uitbraak als dit zolang er geen remedie is.

Dus voor nu, houden aan de richtlijnen. Maar mijn mening is al weken, dat de economie niet te hard onderuit getrokken moet worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Oasiss wrote:
Je kunt hier artikels blijven gooien tot je een ons weegt, maar feit blijft dat mensen die massaal dood dreigen te gaan en IC’s die volstromen nu de prio hebben.
We beseffen allemaal wel hoe desastreus deze hele ellende is, maar dat betekent niet dat je de boel de boel moet laten. Sterker nog, doe je dat, kom je alleen nog dieper in de stront.

hoe ik er in sta, en daar heb ik een heel ongezoute mening over…
Zoals het al eeuwen gaat met dit soort ziekte uitbraken waar geen medicijn voor is, survival of the fittest en natuurlijke selectie.
Ik weet het, dit is zeker geen populaire of algemene mening, maar ik zeg het gewoon rechtuit.

Maar met maar ca 22.000 doden over de hele wereld. Dat zal vast verdubbelen of verdrievoudigen komende maanden, misschien zelfs verviervoudigen dit jaar.
IC’s kunnen het niet aan, dat is zo, inherent aan een uitbraak als dit zolang er geen remedie is.

Dus voor nu, houden aan de richtlijnen. Maar mijn mening is al weken, dat de economie niet te hard onderuit getrokken moet worden.

:-|

Met alle respect, maar dat is echt ronduit idioot, grof en belachelijk.
Dat is geen onpopulaire mening, da's gewoon een absurd debiele mening.

....

En daar laat ik het ook maar bij want laten we hier verder maar geen woorden aan verspillen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Oasiss wrote:
Je kunt hier artikels blijven gooien tot je een ons weegt, maar feit blijft dat mensen die massaal dood dreigen te gaan en IC’s die volstromen nu de prio hebben.
We beseffen allemaal wel hoe desastreus deze hele ellende is, maar dat betekent niet dat je de boel de boel moet laten. Sterker nog, doe je dat, kom je alleen nog dieper in de stront.

hoe ik er in sta, en daar heb ik een heel ongezoute mening over…
Zoals het al eeuwen gaat met dit soort ziekte uitbraken waar geen medicijn voor is, survival of the fittest en natuurlijke selectie.
Ik weet het, dit is zeker geen populaire of algemene mening, maar ik zeg het gewoon rechtuit.

Maar met maar ca 22.000 doden over de hele wereld. Dat zal vast verdubbelen of verdrievoudigen komende maanden, misschien zelfs verviervoudigen dit jaar.
IC’s kunnen het niet aan, dat is zo, inherent aan een uitbraak als dit zolang er geen remedie is.

Dus voor nu, houden aan de richtlijnen. Maar mijn mening is al weken, dat de economie niet te hard onderuit getrokken moet worden.

Was dit een quote van Trump of Bolsonaro?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dat je rare kronkels hebt met betrekking tot Pinkpop is misschien nog aandoenlijk, maar hier heb ik geen woorden voor. Ik zal verder ook niet meer reageren op je krankzinnigheid. Ik hoop dat jouw naasten tot de fittest behoren en je in deze idioterie kunt blijven geloven :).
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Zei hij dit nou echt? :-|

Als jij een ongezouten mening mag hebben dan mag ik dat ook en dat zeg ik met het grootste respect voor die doelgroep.

Ik moet telkens als ik berichten van je lees (aangaande Pinkpop) denken aan die keer dat ik je het podium op zag lopen tijdens de persconferentie met Live.
Ik heb altijd gedacht “die gast is niet helemaal 100 en heeft een beperking”

Nu weet ik het zeker. Diep triest deze reactie.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Indiaantje89 wrote:
https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-coronavirus-aangetroffen-in-rioolwater

Interessant wel. Dit zijn technieken die gebruikt worden waar wij ook allemaal geen rekening mee houden geloof ik. Ergens klinkt het ook eng, maar tevens ook interessant.

Vond dit ook interessant en in zekere zin geruststellend. Geeft aan dat er in een vroeg stadium al pro-actief naar het coronavirus is gezocht. Ook bij de gebruikelijke steekproef bij Nederlandse huisartsen naar welke soorten influenzavirussen er heersen (en hoe die muteren) wordt al enige tijd actief het coronavirus gemonitord.

Verder goed dat er een steekproef wordt gehouden bij bloedbanken naar corona-antilichamen in het bloed om een schatting te kunnen maken welk percentage van de bevolking een infectie met corona heeft doorgemaakt. De cijfers van besmettingen, ziekenhuisopnamen en sterfgevallen die nu het nieuws domineren zijn het topje van de ijsberg, terwijl het voor de verdere aanpak van deze coronacrisis heel erg belangrijk is om te weten hoe groot het percentage geïnfecteerde mensen is dat buiten zicht blijft.

Bloedbanken hebben bovendien de techniek om die antilichamen te isoleren, deze kunnen mogelijk op korte termijn al therapeutisch worden ingezet bij ernstig zieke coronapatiënten. De effectiviteit van deze mogelijke behandeling zal een stuk groter zijn dan die van huidige experimentele behandelingen.

Ook goed dat er onderzoek loopt waarbij coronapatienten gevolgd worden, zowel het individueel ziekteverloop (inclusief follow-up als klachten verdwijnen) als corona in gezinnen met jonge kinderen. Veel is nog onduidelijk over welke rol jonge kinderen spelen in de overdracht en verspreiding van dit virus.

Het is noodzakelijk veel meer informatie te krijgen voordat weloverwogen besluiten genomen kunnen worden. Teveel is nu nog onbekend en daarom is het nodig om dit virus sterk terug te dringen, tijd te winnen en antwoorden te verzamelen. Maak me zelf wat zorgen over de schadelijke effecten op langere termijn bij diegenen die grote moeite hebben om dit virus zelf te verslaan. Dit virus gaat namelijk niet alleen in de luchtwegen zitten, maar nestelt zich ook in slijmvliezen, dunne darm, milt, lever, nieren, hart + bloedvaten en hersenen. In elk van die organen zal in meer of mindere mate schade ontstaan en die is lang niet altijd herstelbaar.

Dit virus is voorlopig alleen met gedrag tegen te gaan. Volg allemaal zo lang als nodig is het advies van de overheid op. Zou echt proberen dit virus zelf niet op te lopen of door te geven zolang er nog geen goede therapie (of vaccinatie) is.

Vorige week maandag werd in de grote persconferentie door Rutte en co nog geroepen dat, op de lange termijn, iedereen in Nederland het virus gehad moet hebben zodat we een groeps-immuniteit creëren. Maar nu wordt er oa. door jou geschreven dat je dit virus absoluut niet moet oplopen totdat er een vaccin in. Dus wat er vorige week werd beweerd is alweer achterhaalt en complete onzin?

Wat mij frustreert is dat iedereen wat anders beweerd over dit virus. Heldere informatie is echt nodig.

Het wordt denk ik ook tijd voor een "virus debunk" site zoals de NASA had gemaakt in 2012 toen mensen astronomische onzin gingen beweren over de maya kalender en het "einde der tijden". Voorbeeld: mijn vriendin kent mensen die thuis hun boodschappen gaan schoonmaken met afwasmiddel en warm water want "er zitten nog steeds virussen op dit pak melk". Euhm is dat nodig? :S
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Maar met maar ca 22.000 doden over de hele wereld. Dat zal vast verdubbelen of verdrievoudigen komende maanden, misschien zelfs verviervoudigen dit jaar.
IC’s kunnen het niet aan, dat is zo, inherent aan een uitbraak als dit zolang er geen remedie is.

Als er niet wordt ingegrepen verdubbelt het dodental elke 4 á 5 dagen. En verviervoudigt het elke 8-10 dagen.

Na een jaar zit je dan op 1000000000000000000 keer zoveel.

Dat dodental is zo beperkt omdat er met name in Azië in een vroeg stadium erg hard is ingegrepen. Als je dit virus de vrije hand geeft is binnen een jaar 3 tot 5 procent van de wereldbevolking overleden. Een groter percentage zal chronische klachten overhouden. De economie, reizen en welvaart zal dan de wereld ook wel uit zijn, denk je niet? Net als het vertrouwen in overheden en elkaar, wat toch belangrijk is voor een goed functionerende economie.

Gezondheid is echt het grootste goed en niet in geld uit te drukken.

De economie overleeft de klap die dit virus uitdeelt wel. Veel mensen niet.


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Als je dit virus de vrije hand geeft is binnen een jaar 3 tot 5 procent van de wereldbevolking overleden. Een groter percentage zal chronische klachten overhouden.
dat zal vast zo zijn

De economie overleeft de klap die dit virus uitdeelt wel. Veel mensen niet.
Ook met de economie weer langzaam op gang is de vraag of diezelfde mensen het uberhaupt gaan overleven, zonder remedie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ook met de economie weer langzaam op gang is de vraag of diezelfde mensen het uberhaupt gaan overleven, zonder remedie.

En je punt is?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Ook met de economie weer langzaam op gang is de vraag of diezelfde mensen het uberhaupt gaan overleven, zonder remedie.

En je punt is?
we kunnen wel allemaal binnen blijven zitten en elkaar ontwijken en sociale onthouding blijven hebben.
Zolang er geen medicijn is gaat dat nog minstens een jaar duren.

Er moet ook een omslag komen dat het leven weer opgepakt met risico van nieuwe golfjes besmettingen.
Dat om groepsimmuniteit op te bouwen, wat waarschijnlijk zo eerder bereikt zal worden dan dat er medicijn is gevonden.
Dat bereik je niet door jezelf te blijven verstoppen voor een onzichtbare vijand.

De IC's kunnen proberen te redden waar het kan, maar er zijn vast ook mensen die (zo goed als) genezen
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ze zeggen vaak dat je in tijd van nood/crisis je je vrienden leert kennen, maar blijkbaar geld dat ook voor je mede forum leden.
Waar ik muzikaal gezien meestal wel op 1 lijn zit met Dennis, en me vaak vreselijk erger aan Timmetje of Oasiss is dat nu precies omgekeerd.

Wat een houding, Je zal wel anders piepen als het e e n van je eigen (oudere )familieleden betreft die op die IC terecht komt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
Ook met de economie weer langzaam op gang is de vraag of diezelfde mensen het uberhaupt gaan overleven, zonder remedie.


En je punt is?

we kunnen wel allemaal binnen blijven zitten en elkaar ontwijken en sociale onthouding blijven hebben.
Zolang er geen medicijn is gaat dat nog minstens een jaar duren.

Er moet ook een omslag komen dat het leven weer opgepakt met risico van nieuwe golfjes besmettingen.
Dat om groepsimmuniteit op te bouwen, wat waarschijnlijk zo eerder bereikt zal worden dan dat er medicijn is gevonden.
Dat bereik je niet door jezelf te blijven verstoppen voor een onzichtbare vijand.

De IC’s kunnen proberen te redden waar het kan, maar er zijn vast ook mensen die (zo goed als) genezen

Ik denk oprecht dat het wijs is je nog even iets meer in het onderwerp te verdiepen en in te lezen ipv random nieuwsartikelen hier neer te gooien.
Wellicht dat je, na jezelf beter geinformeerd te hebben, beseft dat je vrij rare, nare en onmogelijke dingen roept. Tot die tijd is er iig geen normale discussie mogelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken