Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.832
De regeling was eerst tot april. Misschien was dat financieel nog haalbaar.
Zit wat in. Het is dan wel zo eerlijk om mensen hun geld terug te geven, als ze dat natuurlijk willen, voor evenementen tot 6 april, zoals met Elbow. Die mogen dan in ieder geval niet achter het net vissen.
Dit is dus het nadeel van naar zoveel concerten gaan. Dit wordt mijn faillissement :wink:
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
In België is dit de tijdelijke maatregel:

De organisator hoeft geen terugbetaling te doen van de tickets wanneer hetzelfde evenement op een latere datum binnen een redelijke termijn (ongeveer een jaar) wordt georganiseerd
Kan de consument aantonen dat het niet mogelijk is om op die nieuwe datum het evenement bij te wonen (bv. ziekte, beroepsredenen) kan een terugbetaling van de tickets wel
Kan het evenement niet op een later moment worden georganiseerd, moet de organisator voldoende tijd krijgen om de terugbetalingen te doen zodat terugbetalingen in de tijd kunnen worden gespreid
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
In België is dit de tijdelijke maatregel:

Misschien dat zo'n maatregel in Nederland nog komt. Wettelijk gezien moet een organisatie de mogelijkheid tot terugbetaling geven in het geval een evenement wordt verplaatst. Bij annulering van een evenement is een organisatie wettelijk niet verplicht tot terugbetaling, gezien dit coronavirus onder overmacht valt.

Die mail die hier gister rondging leek vooral dat het nu niet direct mogelijk is om geld terug te vragen of te krijgen, maar op een (iets) later moment wel. Of dat is wat ik erin las in ieder geval en lijkt me logisch gezien de hectische situatie. Zou daar niet uit concluderen dat geld terug krijgen niet mogelijk is. Nogmaals die mail:

‘Het kan zijn dat je hier eerder een ander bericht over ontvangen hebt, waarin werd aangegeven dat je ticketgeld direct terugbetaald of teruggevraagd kon worden. Door de vele afgelastingen en verplaatsingen moeten we -voor nu- helaas terugkomen op dat bericht.’

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.206
4.445
Ik denk dat Ticketmaster weer wat juridische procedures mag gaan voeren als ze de mogelijkheid van restitutie niet bieden.
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Om even een duit in het zakje te doen, ik kreeg onderstaande mail nadat ik een refund aanvroeg voor een evenement in de Melkweg:

"Bedankt voor je bericht.

De Melkweg is momenteel druk bezig met de herprogrammering van zoveel mogelijk events. Daar ligt voor hen de allereerste prioriteit, om ervoor te zorgen dat we in de (hopelijk nabije) toekomst weer ongestoord en samen kunnen genieten van de mooiste optredens op deze mooie locatie.

Uiteraard vinden zowel De Melkweg als Ticketmaster ook de financiële kant voor kaartkopers heel belangrijk, bijvoorbeeld als je op de nieuwe datum van het event verhinderd bent. Ook hier wordt aan gewerkt, en de verwachting is er begin april meer zicht is op deze situatie.

Dat betekent dat we jouw tickets -ondanks eventueel eerder verstuurd bericht- momenteel nog niet kunnen annuleren of terugbetalen. Zodra hier meer duidelijkheid over is zal er per mail opnieuw over gecommuniceerd worden. Inclusief eventueel te volgen instructies.

We bedanken je voor begrip en geduld in deze zeer uitzonderlijke situatie."
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.832
Om even een duit in het zakje te doen, ik kreeg onderstaande mail nadat ik een refund aanvroeg voor een evenement in de Melkweg:

“Bedankt voor je bericht.

De Melkweg is momenteel druk bezig met de herprogrammering van zoveel mogelijk events. Daar ligt voor hen de allereerste prioriteit, om ervoor te zorgen dat we in de (hopelijk nabije) toekomst weer ongestoord en samen kunnen genieten van de mooiste optredens op deze mooie locatie.

Uiteraard vinden zowel De Melkweg als Ticketmaster ook de financiële kant voor kaartkopers heel belangrijk, bijvoorbeeld als je op de nieuwe datum van het event verhinderd bent. Ook hier wordt aan gewerkt, en de verwachting is er begin april meer zicht is op deze situatie.

Dat betekent dat we jouw tickets -ondanks eventueel eerder verstuurd bericht- momenteel nog niet kunnen annuleren of terugbetalen. Zodra hier meer duidelijkheid over is zal er per mail opnieuw over gecommuniceerd worden. Inclusief eventueel te volgen instructies.

We bedanken je voor begrip en geduld in deze zeer uitzonderlijke situatie.”
Heb vooral mailtjes gehad in deze trant, ja. Vind het niet zo erg om op m'n geld te wachten, als ik het maar terugkrijg.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Zou het zelf wel prettig vinden als je het wel direct al zou kunnen omzetten naar een tegoedbon die 3 jaar geldig is ofzo. Dan zijn zij mijn geld niet kwijt en ik ook niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Jesper wrote:
Om even een duit in het zakje te doen, ik kreeg onderstaande mail nadat ik een refund aanvroeg voor een evenement in de Melkweg:

“Bedankt voor je bericht.

De Melkweg is momenteel druk bezig met de herprogrammering van zoveel mogelijk events. Daar ligt voor hen de allereerste prioriteit, om ervoor te zorgen dat we in de (hopelijk nabije) toekomst weer ongestoord en samen kunnen genieten van de mooiste optredens op deze mooie locatie.

Uiteraard vinden zowel De Melkweg als Ticketmaster ook de financiële kant voor kaartkopers heel belangrijk, bijvoorbeeld als je op de nieuwe datum van het event verhinderd bent. Ook hier wordt aan gewerkt, en de verwachting is er begin april meer zicht is op deze situatie.

Dat betekent dat we jouw tickets -ondanks eventueel eerder verstuurd bericht- momenteel nog niet kunnen annuleren of terugbetalen. Zodra hier meer duidelijkheid over is zal er per mail opnieuw over gecommuniceerd worden. Inclusief eventueel te volgen instructies.

We bedanken je voor begrip en geduld in deze zeer uitzonderlijke situatie.”

Heb vooral mailtjes gehad in deze trant, ja. Vind het niet zo erg om op m’n geld te wachten, als ik het maar terugkrijg.
Zal bij jou om veel gaan denk ik.

Ik zit een beetje in dubio.. Ik kan het gelukkig financieel best hebben (had dat geld toch al uitgegeven, plus alle vervoerskosten, eten/drinken, festival voorbereidingen) kost het me op het einde van de rit toch een stuk minder geld. Alleen je krijgt er niks voor terug. Ga er wel bewust voor kiezen om bepaalde venues niet mijn geld terug te vragen.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.750
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man… Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..

Ondanks dat de strijd al redelijk gestreden lijkt, wil ik hier toch nog even zelf op reageren, aangezien ik mij in het bovenstaande stukje erg persoonlijk aangesproken voel. Je mag me ook gewoon bij naam noemen de volgende keer hoor :wink:

Wat betreft mijn 'likes': ik like gewoon wat ik grappig vind. Of de morele grappenpolitie het nu met me eens is of niet. Ik heb zelf best een zwart gevoel voor humor, maar je weet wat ze zeggen: "dark humor is like food; not everybody gets it". Ik ben dus wat minder gevoelig voor humor over gevoelige onderwerpen, maar ik snap dat dat bij anderen anders ligt. Dus like ik daarnaast ook reacties waar ik mij ook in kan vinden, die jou uitleggen dat jouw opvatting over die Mental Theo opmerking op een misvatting berust.

Uit die paar likes haal jij blijkbaar de conclusie dat ik het virus nog steeds niet serieus neem, en daarbij heb je blijkbaar het beeld dat ik al weken achter de feiten aan loop. Dat is gewoon pertinent onwaar. Ja, ik probeer mij er vanaf het begin af aan zo nuchter mogelijk in op te stellen, en zeker niet hier op het forum paniek te lopen zaaien. Ik volg echter zeker wel de feiten, als ik ergens op iets feitelijks gecorrigeerd word geef ik dat ook direct toe, en ik neem alle maatregelen en risico's rondom dit virus bijzonder serieus. Jij kent mij niet, jij weet niet hoe ik mij thuis gedraag, jij weet niet hoe onzeker en angstig dit virus mij ook maakt. Maar op basis van een handjevol reacties en likes ga je mij wel even op moreel vlak lopen corrigeren. Daar ben ik dus niet van gediend. Dus kan ik mij volledig vinden in de reacties die je daar van @selurxela op krijgt. Die like ik dan ook weer. Zal mezelf daarmee voor jou wel weer neerzetten als een monster dat de hele wereld corona wenst, maar dat leed ik blijkbaar toch al geschied, dus dat is dan toch een hopeloze zaak. Ook al slaat het nergens op.

Ik leg niemand woorden in de mond. Als ik het mis heb over de Derksen opmerking. Welke insteek had je dan anders? Je zegt gewoon indirect dat het festival van hem doorgaan zodat hij Corona krijgt. Of waar zit ik dan mis?

Ook in deze heb je het in mijn ogen mis namelijk. Ik interpreteerde die opmerking alleszins als "ik ben het altijd oneens met die man, dus eigenlijk heb ik de behoefte om nu ook uit principe het oneens te zijn". Dat zeg je juist als je het, tot je eigen verbazing, opeens met zo iemand eens bent. Uit de context haal ik dus dat iedereen het erover eens is dat dat festival niet door moet gaan, dat Johan Derksen gelijk heeft, en dat iedereen beschermd moet worden tegen corona. Best een onschuldige opmerking toch?

Dus, als je in het vervolg nog een appeltje met mij te schillen hebt, noem me dan ook persoonlijk en verschuil je niet achter vage algemeenheden. Maar bedenk je eerst even of je het wel daadwerkelijk bij het juiste eind hebt, en niet als een soort Don Quichot tegen allemaal reuzen aan het vechten bent die in werkelijkheid windmolens blijken te zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.832
wenteldave wrote:

Jesper wrote:
Om even een duit in het zakje te doen, ik kreeg onderstaande mail nadat ik een refund aanvroeg voor een evenement in de Melkweg:

“Bedankt voor je bericht.

De Melkweg is momenteel druk bezig met de herprogrammering van zoveel mogelijk events. Daar ligt voor hen de allereerste prioriteit, om ervoor te zorgen dat we in de (hopelijk nabije) toekomst weer ongestoord en samen kunnen genieten van de mooiste optredens op deze mooie locatie.

Uiteraard vinden zowel De Melkweg als Ticketmaster ook de financiële kant voor kaartkopers heel belangrijk, bijvoorbeeld als je op de nieuwe datum van het event verhinderd bent. Ook hier wordt aan gewerkt, en de verwachting is er begin april meer zicht is op deze situatie.

Dat betekent dat we jouw tickets -ondanks eventueel eerder verstuurd bericht- momenteel nog niet kunnen annuleren of terugbetalen. Zodra hier meer duidelijkheid over is zal er per mail opnieuw over gecommuniceerd worden. Inclusief eventueel te volgen instructies.

We bedanken je voor begrip en geduld in deze zeer uitzonderlijke situatie.”


Heb vooral mailtjes gehad in deze trant, ja. Vind het niet zo erg om op m’n geld te wachten, als ik het maar terugkrijg.

Zal bij jou om veel gaan denk ik.

Ik zit een beetje in dubio.. Ik kan het gelukkig financieel best hebben (had dat geld toch al uitgegeven, plus alle vervoerskosten, eten/drinken, festival voorbereidingen) kost het me op het einde van de rit toch een stuk minder geld. Alleen je krijgt er niks voor terug. Ga er wel bewust voor kiezen om bepaalde venues niet mijn geld terug te vragen.
Het loopt redelijk op, maar ik houd me hoofd wel boven water. Ik had dat laatste zeker willen doen, maar ik heb vooral concerten gepland staan bij wat grotere venues, die het naar mijn mening wel redelijk kunnen hebben, al ken ik hun situatie natuurlijk niet. Bij stages als Baroeg of een of andere lokale gelegenheid ligt het wat anders en daar ben ik dan ook eerder geneigd om het niet of niet alles terug te vragen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.750
(...) Zal mezelf daarmee voor jou wel weer neerzetten als een monster dat de hele wereld corona wenst, maar dat leed ik blijkbaar toch al geschied, dus dat is dan toch een hopeloze zaak. Ook al slaat het nergens op. (...)

En voor alle duidelijkheid: met het leed dat al geschied is en dus een hopeloze zaak is, bedoel ik het beeld wat jij blijkbaar van mij hebt. Niet het corona virus zelf. Voordat je nu weer denkt dat ik letterlijk de hele wereld corona wens, of de maatregelen niet serieus neem alsof dát een hopeloze zaak is. Want zo denk ik dus niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.017
6.059
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200324_00153387/overuren-voor-organisatoren-festivals-door-coronacrisis

Organisatoren van festivals, theaters, culturele instellingen en evenementen in Limburg draaien overuren nu de maatregelen om de coronacrisis te bezweren zijn verlengd. „Ze zijn nog niet van ons af.”

Voor de organisatoren is het een moeilijke keuze: als ze zelf beslissen te annuleren, zijn ze alle geïnvesteerde kosten kwijt en is er mogelijk ook volgend jaar geen editie. Dat heeft alles te maken met verzekeringen, legt Ruben Brouwer in NRC uit. Hij is bestuurslid van de Vereniging voor Evenementenmakers (VVEM) en CEO van de grootste concertorganisator van het land, Mojo Concerts. „Zelf je festival of evenement afblazen is voor veel organisaties geen optie, want als ze verzekerd zijn, moeten ze wachten tot de overheid besluit of het niet door kan gaan. Anders voldoen ze niet aan de verzekeringsvoorwaarden en krijgen ze hun geld niet terug.”

Een woordvoerder van de Vereniging van Evenementenmakers (VVEM) schat dat de branche minstens zo’n 30 tot 40 miljoen euro per week kwijt is aan omzet. „Dat is een eerste schatting van schade voor alleen de festivals door misgelopen kaartverkoop en horeca. Concerten zijn nog niet meegerekend.”
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Indiaantje89 wrote:
Eerst kom je met een slappe lul excuus. En dan doe je het nog eens direct er na? Zogenaamd semi-verkapt. Man man man… Geld ook voor de gene die dit liken trouwens. Zijn dezelfde mensen die hier al weken achter de feiten aanlopen. En totaal de ernst van deze ziekte blijkbaar nog steeds niet inzien. Doe eens een rondje in het ziekenhuis van Bergamo en kijk wat jij anderen aan het toewensen bent. Of in Breda, Tilburg of Erp. Lachen joh..

Ondanks dat de strijd al redelijk gestreden lijkt, wil ik hier toch nog even zelf op reageren, aangezien ik mij in het bovenstaande stukje erg persoonlijk aangesproken voel. Je mag me ook gewoon bij naam noemen de volgende keer hoor ?

Wat betreft mijn ‘likes’: ik like gewoon wat ik grappig vind. Of de morele grappenpolitie het nu met me eens is of niet. Ik heb zelf best een zwart gevoel voor humor, maar je weet wat ze zeggen: “dark humor is like food; not everybody gets it”. Ik ben dus wat minder gevoelig voor humor over gevoelige onderwerpen, maar ik snap dat dat bij anderen anders ligt. Dus like ik daarnaast ook reacties waar ik mij ook in kan vinden, die jou uitleggen dat jouw opvatting over die Mental Theo opmerking op een misvatting berust.

Uit die paar likes haal jij blijkbaar de conclusie dat ik het virus nog steeds niet serieus neem, en daarbij heb je blijkbaar het beeld dat ik al weken achter de feiten aan loop. Dat is gewoon pertinent onwaar. Ja, ik probeer mij er vanaf het begin af aan zo nuchter mogelijk in op te stellen, en zeker niet hier op het forum paniek te lopen zaaien. Ik volg echter zeker wel de feiten, als ik ergens op iets feitelijks gecorrigeerd word geef ik dat ook direct toe, en ik neem alle maatregelen en risico’s rondom dit virus bijzonder serieus. Jij kent mij niet, jij weet niet hoe ik mij thuis gedraag, jij weet niet hoe onzeker en angstig dit virus mij ook maakt. Maar op basis van een handjevol reacties en likes ga je mij wel even op moreel vlak lopen corrigeren. Daar ben ik dus niet van gediend. Dus kan ik mij volledig vinden in de reacties die je daar van @selurxela op krijgt. Die like ik dan ook weer. Zal mezelf daarmee voor jou wel weer neerzetten als een monster dat de hele wereld corona wenst, maar dat leed ik blijkbaar toch al geschied, dus dat is dan toch een hopeloze zaak. Ook al slaat het nergens op.


Indiaantje89 wrote:
Ik leg niemand woorden in de mond. Als ik het mis heb over de Derksen opmerking. Welke insteek had je dan anders? Je zegt gewoon indirect dat het festival van hem doorgaan zodat hij Corona krijgt. Of waar zit ik dan mis?

Ook in deze heb je het in mijn ogen mis namelijk. Ik interpreteerde die opmerking alleszins als “ik ben het altijd oneens met die man, dus eigenlijk heb ik de behoefte om nu ook uit principe het oneens te zijn”. Dat zeg je juist als je het, tot je eigen verbazing, opeens met zo iemand eens bent. Uit de context haal ik dus dat iedereen het erover eens is dat dat festival niet door moet gaan, dat Johan Derksen gelijk heeft, en dat iedereen beschermd moet worden tegen corona. Best een onschuldige opmerking toch?

Dus, als je in het vervolg nog een appeltje met mij te schillen hebt, noem me dan ook persoonlijk en verschuil je niet achter vage algemeenheden. Maar bedenk je eerst even of je het wel daadwerkelijk bij het juiste eind hebt, en niet als een soort Don Quichot tegen allemaal reuzen aan het vechten bent die in werkelijkheid windmolens blijken te zijn.
Wie zegt dat ik jouw bedoelde?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.750
*jou.

Je hebt het over "de gene die dit liken", wat ik als een van de zeer weinigen gedaan heb, en je hebt het over "mensen die al weken achter de feiten aanlopen", waar je mij al eerder van beticht hebt. Als je mij niet bedoelde aan te spreken met dat bericht moet je jezelf toch echt even zorgvuldiger gaan uitdrukken.

Edit: althans, ik likete wat reacties die de opmerkingen verdedigden. De bewuste opmerkingen zelf hebben helemaal geen likes, dus ik nam aan dat je dat dan bedoelde.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
*jou.

Je hebt het over “de gene die dit liken”, wat ik als een van de zeer weinigen gedaan heb, en je hebt het over “mensen die al weken achter de feiten aanlopen”, waar je mij al eerder van beticht hebt. Als je mij niet bedoelde aan te spreken met dat bericht moet je jezelf toch echt even zorgvuldiger gaan uitdrukken.
Natuurlijk doelde ik op jou. Maar kijk even wat je zelf nu doet. Je ziet een stuk tekst, wat er niet letterlijk staat maar je weet donders goed wat er achter schuilt.

Dus een beetje onnozel dat je mij dan beticht dat ik zoiets bij andere doe. Want iedereen doet dit op het forum namelijk. Maar goed ik heb al gezegd zand erover.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.307
5.750
In ander nieuws, ik vond deze best lollig:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=AnZ_5cm5eXA[/video]

Onthou, hij speelt een overdreven karakter, het is satire. Dus nou niet weer gelijk boos worden.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kunnen we in deze tijden (het hoort sowieso niet op een forum, maar bon) persoonlijke geschillen en discussies in privé berichten houden? Het schiet hier ook niets op als je even in dit topic wil kijken en blijkt dat er voornamelijk op elkaar wordt moeilijk gedaan. We leven allemaal in een rare en moeilijke situatie, wij vallen ook van 2 inkomens terug naar 0,7 inkomen - dus ingrijpend is het zeker. Hoeft niet te betekenen dat je daarom elkaar moet aanvallen.

Wees allemaal eens wat lief voor elkaar en als je toch per se een privé discussie wil voeren, daarvoor bestaan privéberichten. Om even terug on topic te komen. Het aantal ziekenhuisopnames en doden is, in tegenstelling tot de vorige 2 dagen, opnieuw heel fel gestegen in België. De zogenaamde "knik" of "piek" in de curve is dus zeker nog niet bereikt. Je leest ook meer en meer dat niemand nog gelooft in opening van de scholen na de paasvakantie, etc. Als ik een gokje moet wagen, zeg ik: geen festivals deze zomer. Met wat geluk wel terug wat concerten vanaf september, maar zelfs dan ...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
Hier ga ik niet boos om worden hoor. Dit is idd satire/humor. en dat is prima.. Mijn standpunt was volgens mij vrij duidelijk dat het ging om verwensingen naar personen/groepen toe.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.326
5.021
https://www.rivm.nl/nieuws/nieuwe-coronavirus-aangetroffen-in-rioolwater

Interessant wel. Dit zijn technieken die gebruikt worden waar wij ook allemaal geen rekening mee houden geloof ik. Ergens klinkt het ook eng, maar tevens ook interessant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken