Het gaat dan uiteindelijk meer om iemand die zich naar voren beukt. Want als ik uren vooraan sta te wachten, maar de persoon voor mij heeft dat ook gedaan en gaat dan alles filmen, dan is dat gewoon zijn manier van naar een concert gaan.
Het is fijn als mensen zich aan jou aanpassen, maar soms zal je ook zelf je moeten aanpassen aan de ander. Het gaat dan al dus meer om met respect met elkaar omgaan om niet jezelf naar voren te beuken in plaats van het daadwerkelijke filmen. Hetzelfde geldt voor het praten tijdens concerten. Als iemand vanaf het openen van deuren al staat te wachten aan de frontrow dan heeft ie er toch wat voor over om zo ver voorin te staan om vervolgens op zijn eigen manier het concert te beleven; praten, sms’en, facetimen.
Ergens benoemde iemand nog moshpits, daar ben ik zo iemand van dat het niet hoeft. Als ik ergens redelijk vooraan sta, ga ik ook niet mensen verplichten om niet te moshen. Jammer voor mijn beleving, maar dan verplaats ik gewoon. Als men zich wil vermaken bij een moshpit prima, maar ik snap niet hoe mensen dan nog van de muziek kunnen genieten. Wat niet meteen betekent dat ze niet meer van de muziek genieten.