Concert Aankondigingen

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Bij Tool werd je er vakkundig uit geflikkerd als je op de telefoon zat. Dus zou het maar beter niet proberen.
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Dianne Reeves en Stacey Kent op 27 maart naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Widowspeak op 28 november naar Paradiso. Tickets zijn al in de verkoop.
Het concert van Lindsey Buckingham in Tivoli afgelopen mei werd uitgesteld en is nu verplaatst naar 20 september naar de Philharmonie in Haarlem. Verkoop 28 juli 12.00.
En ik zie voorlopig geen VVK voor Bob Dylan.
Mocht iemand nog een VVK-link tegenkomen voor Bob Dylan hoor ik het graag :)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Dat artiesten blijkbaar bepalen dat je geen telefoon mag gebruiken vind ik wel heel bijzonder. Dat zou voor mij al reden zijn om niet te gaan. Niet omdat ik de hele tijd sta te filmen, maar ik heb een allergie voor dingen die je worden opgelegd. Veel mensen maken gewoon een kort filmpje om eens terug te kunnen kijken of voor op de socials. Dat er dan een paar zijn die alles staan te filmen is natuurlijk vervelend, maar dat is dan maar zo. Lekker laten gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dat laatste lijkt mij niet meteen een nadeel.
Zaterdag bij Jack White ook, benieuwd hoe ze dat gaan afdwingen.
Afgeven of je komt niet binnen ;)

Nee, niet afgeven, maar in een verzegeld zakje bijhouden…



HOE WERKT HET?

Bij aankomst in de zaal zal een medewerker van Yondr (de firma die de buideltjes voorziet) jou helpen en een beveiligd hoesje overhandigen waarin de telefoon bewaard wordt en vergrendelt van zodra u de zaal betreedt. Het hoesje met de telefoon bewaart u zelf gedurende de volledige concertavond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Dat zou voor mij al reden zijn om niet te gaan. Niet omdat ik de hele tijd sta te filmen, maar ik heb een allergie voor dingen die je worden opgelegd. Veel mensen maken gewoon een kort filmpje om eens terug te kunnen kijken of voor op de socials.

Mogen ze wat mij betreft overal opleggen…
Of desnoods, zoals bij de professionele fotografen, enkel de eerste twee nummers ofzo.
Maar dat krijg je natuurlijk moeilijk praktisch geregeld.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Dat artiesten blijkbaar bepalen dat je geen telefoon mag gebruiken vind ik wel heel bijzonder. Dat zou voor mij al reden zijn om niet te gaan. Niet omdat ik de hele tijd sta te filmen, maar ik heb een allergie voor dingen die je worden opgelegd. Veel mensen maken gewoon een kort filmpje om eens terug te kunnen kijken of voor op de socials. Dat er dan een paar zijn die alles staan te filmen is natuurlijk vervelend, maar dat is dan maar zo. Lekker laten gaan.

Eens.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Persoonlijk vond ik het heerlijk, geen telefoons bij Jack White! (Ze keken ons zelfs vreemd aan omdat we de telefoon niet eens meegenomen hadden...)
Ik kan me soms behoorlijk storen aan al die verlichte schermpjes voor m'n neus, vind dat soms behoorlijk storend, kan zijn dat dat komt omdat ik niet zo groot ben en opgegroeid ben in 'n smartphone - loze wereld. 😊😉
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Begrijp sowieso niet waarom zoveel mensen een concert "moeten" filmen. Er is altijd wel iemand met een betere plek en camera die het hele concert opneemt en het ook nog op youtube zet, waarom moet dan 100+ man die telefoon weer tevoorschijn halen? Geniet van het optreden en gooi je handen eens in de lucht i.p.v. die telefoon.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Begrijp sowieso niet waarom zoveel mensen een concert "moeten" filmen. Er is altijd wel iemand met een betere plek en camera die het hele concert opneemt en het ook nog op youtube zet, waarom moet dan 100+ man die telefoon weer tevoorschijn halen? Geniet van het optreden en gooi je handen eens in de lucht i.p.v. die telefoon.
Inderdaad… gewoon enkel en alleen om het in real time te kunnen delen op Instagram en andere sociale media…

“Kijk eens wat voor happy life ik heb… ik sta hier op een concert waarvoor ik 150 euro voor betaald heb en ben al zeker een uur aan het kijken op de belabberde beeldkwaliteit van mijn mobieltje. Maar het wordt nog leuker want als ik straks thuiskom zal ik ook merken dat de microfoon van mijn mobieltje eigenlijk niet in staat was om goede geluidsopnames te maken.
Straks zal er waarschijnlijk nog een moment komen met vuurwerk of confetti…, dan moet ik zeker zien dat ik die scène op video heb, dus ik blijf maar even filmen, want ik heb nu al een FOMO gevoel dat ik bepaalde zaken zou missen“

Zoiets?
(sorry, last van de warmte 😎)
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Dat is helaas wel voor een groot deel deze tijdsgeest. Met snapchat, instagram, facebook, whatsapp. Al-les schijnt maar gedeeld te moeten worden en iedereen moet zien wat jij doet, ziet, beleeft etc.

Tsjah. Ik geniet ook liever van het moment zelf
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hmm. Moet zeggen dat ik 9,9/10 m'n gsm in m'n broekzak hou tijdens concerten. Maar het kan gebeuren dat ik, wanneer m'n favoriet nummer gespeeld wordt, uit euforie m'n gsm pak en een groot deel van 't nummer begin te filmen. En nee, ik zet het niet op social media. Eerder om na een paar maanden/jaren nog eens door je mapje te scrollen en nog eens stil te staan bij wat er allemaal is gebeurd de afgelopen x-aantal tijd.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
kijk eens een willekeurig optreden uit de jaren 90
en geniet van het feit dat er 0 telefoons de lucht in gehouden worden.

ik ben absoluut voor een smartphone verbod.

maar nog mooier zou t zijn als t gewoon algemeen geacepteerd zou zijn als er bij ieder optreden , enkel tijdens 1nummer opnamens gemaakt (mogen) worden
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Ben er ook een voorstander van zeker tijdens indoor concerten.Maar hoe moet dat bij festivals ? Dat is toch onbegonnen werk.En wat wordt de volgende stap wat wel nog mag en niet ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • JP5