Concert Aankondigingen

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Bij zo'n zitconcert als dat van Dylan vind ik een telefoonverbod niet zo'n rare regel. Sowieso bij indoorconcerten niet.

Op festivals zou het wel bizar zijn, ook omdat je daar dan in feite een paar dagen zonder telefoon moet rondlopen. :p
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
kijk eens een willekeurig optreden uit de jaren 90
Er waren toen ook helemaal nog geen smartphones haha ;)

Ik zelf vind het echt belachelijk, laat iedereen gewoon lekker en als zijn/haar ervaring er beter door wordt dan moet iemand lekker filmen. Merk dat ik zelf dit jaar veel minder opneem dan daarvoor, maar heb alsnog wel af en toe een filmpje die ik terugkijk van vroeger waar ik kippenvel van heb gekregen puur van de herinnering van de avond en het moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik vind het lastig, net als de praatdiscussie van laatst.
Want dan ga je naar een concert waar je al weken, maanden, jaren naar uit kijkt. Je staat al een paar uur van tevoren bijna vooraan omdat je het beste plekje wil hebben en dan moet je iedereen op zijn eigen manier het maar laten ervaren? Komt er een groep aan gebeukt net voor het begint die het hele concert gaat staan praten. Voor je stond toevallig een groepje 'filmers' die de hele tijd met dat ding voor hun en jouw bek gaat staan en naast je staan schijnbaar een aantal kettingrokers.
Lache man
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik vind het lastig, net als de praatdiscussie van laatst.
Want dan ga je naar een concert waar je al weken, maanden, jaren naar uit kijkt. Je staat al een paar uur van tevoren bijna vooraan omdat je het beste plekje wil hebben en dan moet je iedereen op zijn eigen manier het maar laten ervaren? Komt er een groep aan gebeukt net voor het begint die het hele concert gaat staan praten. Voor je stond toevallig een groepje 'filmers' die de hele tijd met dat ding voor hun en jouw bek gaat staan en naast je staan schijnbaar een aantal kettingrokers.
Lache man
En bij Dylan koop je vermoedelijk gewoon vaste zitplaatsen, dus dan is even verplaatsen er ook niet bij als in de rijen voor je mensen zitten te filmen.

In zo'n setting snap ik die regel wel.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Er waren toen ook helemaal nog geen smartphones haha ;)

Ik zelf vind het echt belachelijk, laat iedereen gewoon lekker en als zijn/haar ervaring er beter door wordt dan moet iemand lekker filmen. Merk dat ik zelf dit jaar veel minder opneem dan daarvoor, maar heb alsnog wel af en toe een filmpje die ik terugkijk van vroeger waar ik kippenvel van heb gekregen puur van de herinnering van de avond en het moment.
En als uw ervaring er minder door wordt (omdat je het concert alleen maar kan zien door de smartphone van de persoon voor u) hoef je dat maar te aanvaarden?

Het is soms schaamtelijk om te zien dat mensen dan zitten te 'tikken' op hun scherm om weer scherp te kunnen stellen,... en dan zou ik moeten geloven dat je nog in 'het moment' zit.

Persoonlijk het ergste is nog als ze gewoon het beeldscherm zitten te filmen.

Het is een verademing een gsm-vrij concert. Ik denk dat al die klagers het gewoon nog nooit hebben meegemaakt. En wat ook opvalt, bij zo telefoonloze optredens wordt ook minder 'gebabbeld' tijdens het optreden. Alleen maar positief!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
En als uw ervaring er minder door wordt (omdat je het concert alleen maar kan zien door de smartphone van de persoon voor u) hoef je dat maar te aanvaarden?
Ik erger mij er eigenlijk nooit aan. Ik snap het wel. En als de flits aan staat hebben ze dat zelf 9 van de 10 keer wel door en anders zeg ik dat. Het komt vrijwel nooit voor dat ik mij irriteer aan die schermpjes.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ik vind het lastig, net als de praatdiscussie van laatst.
Want dan ga je naar een concert waar je al weken, maanden, jaren naar uit kijkt. Je staat al een paar uur van tevoren bijna vooraan omdat je het beste plekje wil hebben en dan moet je iedereen op zijn eigen manier het maar laten ervaren? Komt er een groep aan gebeukt net voor het begint die het hele concert gaat staan praten. Voor je stond toevallig een groepje 'filmers' die de hele tijd met dat ding voor hun en jouw bek gaat staan en naast je staan schijnbaar een aantal kettingrokers.
Lache man
Dus allemaal zoals Noord-Koreaanse militairen zij aan zij staan kijken naar een concert? En o-wee als er iemand een moshpit start of begint te crowdsurfen, want dat vind er gegarandeerd één iemand uit 't publiek niet zo leuk...

Mij boeit het niet zo zeer als er iemand een hele tijd zit/staat te filmen. Ik denk dan ook eens van "betaal jij om een live-concert mee te maken om dat dan uiteindelijk via een schermpje te beleven", maar ach, het is hun leven. Kijk & geniet verder...

Ik val in herhaling maar heb 't gevoel dat sinds corona mensen wat onverdraagzamer zijn. Leef en laat leven... Wat heeft het voor nut om jouw festivalervaring te laten afhangen van anderen? Ja, ik kan ook even gefrustreerd raken als ik sta te genieten en er plots een elleboog in m'n rug wordt geduwd omdat er een halve gare denkt dat 'ie een bulldozer is en naar voor wil. Maar 3 seconden later sta ik weer te genieten...

EDIT: En naast het verdraagzame dat verdwenen lijkt te zijn, is ook het respect naar anderen vaak zoek (sinds corona). Het is inderdaad not done om met je vriendengroep je een weg te beuken naar voor, het is not done om in de voorste regionen even een gezellige koffieklets te houden tijdens het concert. En als je er iets wil van zeggen, moet je het nog doen met fluwelen handschoentjes en de nodige alertheid, of je krijgt nog een klap op je bek tegenwoordig... 🤷‍♂️
 
Laatst bewerkt:

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Ik erger mij er eigenlijk nooit aan. Ik snap het wel. En als de flits aan staat hebben ze dat zelf 9 van de 10 keer wel door en anders zeg ik dat. Het komt vrijwel nooit voor dat ik mij irriteer aan die schermpjes.
Dan heb jij geluk en ben ik blij voor u.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dus allemaal zoals Noord-Koreaanse militairen zij aan zij staan kijken naar een concert? En o-wee als er iemand een moshpit start of begint te crowdsurfen, want dat vind er gegarandeerd één iemand uit 't publiek niet zo leuk...

Mij boeit het niet zo zeer als er iemand een hele tijd zit/staat te filmen. Ik denk dan ook eens van "betaal jij om een live-concert mee te maken om dat dan uiteindelijk via een schermpje te beleven", maar ach, het is hun leven. Kijk & geniet verder...

Ik val in herhaling maar heb 't gevoel dat sinds corona mensen wat onverdraagzamer zijn. Leef en laat leven... Wat heeft het voor nut om jouw festivalervaring te laten afhangen van anderen? Ja, ik kan ook even gefrustreerd raken als ik sta te genieten en er plots een elleboog in m'n rug wordt geduwd omdat er een halve gare denkt dat 'ie een bulldozer is en naar voor wil. Maar 3 seconden later sta ik weer te genieten...
Je trekt het echt enorm naar het extreme hier. :p

Als je vooraan staat en iemand duwt zich voor je zoals in het voorbeeld van Hollandia om vervolgens met een mobieltje je zicht te belemmeren dan is dat respectloos. Dat vervelend vinden heeft niets met minder verdraagzaam zijn te maken. :) En het gaat in dit specifieke geval om een zitconcert in Afas. Als er dan een paar mensen voor je zitten te filmen dan ben jij ook degene die het hele concert via het schermpje beleeft.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Dus allemaal zoals Noord-Koreaanse militairen zij aan zij staan kijken naar een concert? En o-wee als er iemand een moshpit start of begint te crowdsurfen, want dat vind er gegarandeerd één iemand uit 't publiek niet zo leuk...

Mij boeit het niet zo zeer als er iemand een hele tijd zit/staat te filmen. Ik denk dan ook eens van "betaal jij om een live-concert mee te maken om dat dan uiteindelijk via een schermpje te beleven", maar ach, het is hun leven. Kijk & geniet verder...

Ik val in herhaling maar heb 't gevoel dat sinds corona mensen wat onverdraagzamer zijn. Leef en laat leven... Wat heeft het voor nut om jouw festivalervaring te laten afhangen van anderen? Ja, ik kan ook even gefrustreerd raken als ik sta te genieten en er plots een elleboog in m'n rug wordt geduwd omdat er een halve gare denkt dat 'ie een bulldozer is en naar voor wil. Maar 3 seconden later sta ik weer te genieten...
Dat hangt natuurlijk van het concert af. Bij Bob Dylan zou ik een moshpit niet per se fijn vinden nee, bij RATM hoort het erbij en werkt het alleen maar sfeer verhogend ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Je trekt het echt enorm naar het extreme hier. :p

Als je vooraan staat en iemand duwt zich voor je zoals in het voorbeeld van Hollandia dan is dat respectloos. Dat heeft niets met minder verdraagzaam zijn te maken. :) En het gaat in dit specifieke geval om een zitconcert in Afas. Als er dan een paar mensen voor je zitten te filmen dan ben jij ook degene die het hele concert via het schermpje te beleven.
Had net ook even m'n bericht ge-edit en ik kom dan inderdaad uit op het aspect "respect" :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
The Lathums gaan toch mee als voorprogramma bij The Killers zaterdag. Nice. Iemand gisteren nog bij Toto geweest? Hebben die geen voorprogramma? Ik ga er vanavond heen maar zag niets op de site staan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Je trekt het echt enorm naar het extreme hier. :p

Als je vooraan staat en iemand duwt zich voor je zoals in het voorbeeld van Hollandia om vervolgens met een mobieltje je zicht te belemmeren dan is dat respectloos. Dat vervelend vinden heeft niets met minder verdraagzaam zijn te maken. :) En het gaat in dit specifieke geval om een zitconcert in Afas. Als er dan een paar mensen voor je zitten te filmen dan ben jij ook degene die het hele concert via het schermpje beleeft.
Ik trok het breder door het bericht van Hollandia, waar hij het ook had over een vriendengroep die zich een weg naar voor beukt. Dus dat heb je ook niet bij een zitconcert. Vandaar =D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
The Lathums gaan toch mee als voorprogramma bij The Killers zaterdag. Nice. Iemand gisteren nog bij Toto geweest? Hebben die geen voorprogramma? Ik ga er vanavond heen maar zag niets op de site staan.
Niet geweest, ook vanavond, maar die hebben inderdaad geen voorprogramma. Lekker vroeg thuis!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
The Lathums gaan toch mee als voorprogramma bij The Killers zaterdag. Nice. Iemand gisteren nog bij Toto geweest? Hebben die geen voorprogramma? Ik ga er vanavond heen maar zag niets op de site staan.
Geen voorprogramma inderdaad. Gisteren begonnen ze stipt om 20u en waren ze rond 21.50u klaar, dus om 22u was ik al weer thuis.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Geen voorprogramma inderdaad. Gisteren begonnen ze stipt om 20u en waren ze rond 21.50u klaar, dus om 22u was ik al weer thuis.
Zitten of staan? Dacht namelijk dat het volledig zitten was, maar toen keek ik op m'n kaartjes en daar stond dat het staanplaatsen waren.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Zitten of staan? Dacht namelijk dat het volledig zitten was, maar toen keek ik op m'n kaartjes en daar stond dat het staanplaatsen waren.
Nee hoor, zijn volledig staanplaatsen. Altijd al geweest volgens mij (anders is het voor mij een no go waarschijnlijk).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Nee hoor, zijn volledig staanplaatsen. Altijd al geweest volgens mij (anders is het voor mij een no go waarschijnlijk).
Oh, gek. Weet niet waar dat vandaan kwam. Wist natuurlijk wel dat 013 staan is, maar dacht dat ze speciaal hiervoor stoelen hadden neergezet. Zonde, vind zitten altijd wel fijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Oh, gek. Weet niet waar dat vandaan kwam. Wist natuurlijk wel dat 013 staan is, maar dacht dat ze speciaal hiervoor stoelen hadden neergezet. Zonde, vind zitten altijd wel fijn.
Zit je toevallig niet in de war met a.s. zaterdag: Joe Jackson. Dat is wel een seated concert met staanplaatsen op het balkon.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken