Concertaankondigingen

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ik heb geen bron (daar is ook vrij weinig over te vinden verder), maar dat lijkt me gewoon vrij logisch, aangezien 3FM ook belang heeft bij een succesvolle Pinkpopeditie.

Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat 3FM bands als Ought moet draaien (zou er ook helemaal niet bij passen), maar er is de laatste tijd genoeg muziek uitgekomen die prima bij 3FM-publiek zou passen maar die gewoonweg niet of nauwelijks gedraaid wordt (Deerhunter's nieuwe singles, DIIV, Mac DeMarco, FKA twigs, om maar wat te noemen). Er is niks mis met het feit dat ze een groot publiek proberen aan te spreken, maar het zou ze op muzikaal gebied wel wat meer credibility geven als ze wat minder op de automatische piloot zouden programmeren. Maar goed, misschien verwacht ik idd te veel van 3FM, haha.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ivo, jouw redenering loopt mank op een specifiek punt: ik weet uit eigen ervaring (stages in de muzieksector) dat festivals hun lineup zo lang mogelijk geheim houden om lekken te voorkomen. Zowel radiozenders als nota bene de eigen platenlabels worden pas kort op voorhand (dan spreek ik over dagen of zelfs uren) ingelicht over welke acts voor een bepaald festival aangekondigd worden.

Er is een zeker verband, maar dat loopt zoals hierboven al gezegd: festivals boeken acts die populair zijn, en de radio is daarvoor een goede graadmeter. En concerten hangen samen met nieuwe albums, dus natuurlijk kent zo'n act toevallig meer airplay op het moment dat er tours aangekondigd worden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik durf ook wel te zeggen dat 3fm helemaal nog niet weet wat er op Pinkpop speelt, voordat zij de namen naar buiten brengen.
Wat er op 3fm wordt gedraaid ligt al jaren dicht tegen de muziekkeuze van 3fm aan (logisch). Omdat er natuurlijk elk jaar veel namen staan die 'relevant' zijn, draaien ze waarschijnlijk al een groot deel van de line-up. Daarna gaan ze die bands simpelweg meer draaien omdat ze op korte termijn dus in NL te vinden zijn. Dat is ook gewoon logisch als je het mij vraagt. Denk dat het zeker gebeurt dat 3fm door een samenwerking met Mojo haar playlist aanpast maar dat vindt ik niet meer dan logisch en deze acts zijn ook vaak gewoon gehyped over heel de wereld dus het is logisch dat ze ook hier op de radio voorbij komen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
MRMantel wrote:
Thomas wrote:
(Dankzij het gehype van 3FM): Tame Impala verkoopt HMH uit. Aankondiging voor DTRH/Pinkpop is een kwestie van tijd.


En misschien dankzij twee hele sterke albums en hele goede recensies van de afgelopen tour? Laat de band een beetje in zijn waarde.. Mooi dat ze kunnen groeien toch..


Ik vind Tame Impala heel goed, geen enkel negatief wordt daarover.
Waar ik me aan stoor is dat bepaalde bands (voor een bepaalde tijd) gehypet wordt door 3FM, ik zal vanavond of morgen iets duidelijker/uitgebreider reageren.. Je begrijpt me in ieder geval verkeerd :’)

Absoluut. Ineens toch maar Let It Happen kiezen als Megahit. Daarmee geven ze gewoon toe dat ze 'm in eerste instantie hadden gemist of de hitpotentie van het laatste album totaal verkeerd hadden ingeschat. En nu is het (plotseling) 3FM Presents en dan is het wel een megahit.
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Ivo, jouw redenering loopt mank op een specifiek punt: ik weet uit eigen ervaring (stages in de muzieksector) dat festivals hun lineup zo lang mogelijk geheim houden om lekken te voorkomen. Zowel radiozenders als nota bene de eigen platenlabels worden pas kort op voorhand (dan spreek ik over dagen of zelfs uren) ingelicht over welke acts voor een bepaald festival aangekondigd worden.

Er is een zeker verband, maar dat loopt zoals hierboven al gezegd: festivals boeken acts die populair zijn, en de radio is daarvoor een goede graadmeter. En concerten hangen samen met nieuwe albums, dus natuurlijk kent zo’n act toevallig meer airplay op het moment dat er tours aangekondigd worden.
Hmm oké, daar geloof ik je dan in. Had eerlijk gezegd wel gedacht dat 3FM en Pinkpop/Mojo wel wat nauwer samenwerken, aangezien 3FM deels als evenementenpromoter fungeert en enigszins bepalend is in welke muziek populair is in Nederland.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bij 3FM zijn ze ook niet dom, ze beginnen met hypen nadat er al is gebleken dat Tame Impala met hun nieuwe album aanslaat bij het doorsnee publiek, in dit geval op Lowlands.

3FM hypet Tame Impala (wederom een VOORBEELD, het is geen aanval richting de band) nu gewoon richting Pinkpop (of Headline-status op DTRH)) om vervolgens uit te kunnen stralen ‘Wij hebben ze ontdekt toen ze nog maar een klein (relatief) bandje waren.’

Of 3FM samenwerkt met festivals/MOJO weet ik niet, het lijkt me in ieder geval wel.. Maar als jij het zegt Kereltje :p.
En 3FM heeft er hoe dan ook baat bij, anders zouden ze geen sponsor zijn, of ‘3FM Presents: ??’ regelen.
Wat is nou je punt? Dat 3fm commercieel is?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Nou, jij vroeg je af waarom ik vind dat Tame Impala (en dergelijke bands) door 3FM gehypet wordt.
Maar laten we deze discussie maar ten einde brengen, we komen er toch nooit uit. Voor de duidelijkheid; ik heb niks tegen Tame Impala, prima bandje met een goed album en een goede show.
Nee ik vroeg me af waarom je het een probleem vindt. Maar is goed.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.692
675


Damn nog geen losse NL show. Zie ze namelijk liever los dan op een festival. Brussel is overigens ook niet handig voor mij.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Zijn ieder geval op tijd met aankondigen. Wat zou daar de reden voor zijn. Festivals voor zijn, zodat ze mensen in de zalen krijgen? Die zalen trouwens liegen er niet om, heel gaaf.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Jammer, paradiso zou echt perfect zijn. Ik denk dat ik dan maar voor AB ga. Wil ze echt niet missen.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Noel Gallagher maakt net wat tourdata bekend:

14-4-16 Munchen, Zenith
15-4-16 Köln, Palladium
17-4-16 Brussel, Vorst Nationaal

Nog geen Nederlandse datum, en aangezien het in April is, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat hij nog op festivals staat.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Savages op 2 maart in Botanique en 16 maart in Melkweg.

Iemand die live gezien? Ben benieuwd wat die live kunnen.


Nog geen Nederlandse datum, en aangezien het in April is, lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat hij nog op festivals staat.

Ik dacht zelf 1 seconde aan Paaspop.... maar dat is iets te gek toch?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.398
596
Savages op 2 maart in Botanique en 16 maart in Melkweg.

Yesss. Ben er zeker bij in de Melkweg.

@Wessel . Heb ze wel gezien samen met Bo Ningen toen ze Words to the Blind speelden. Dat was heel indrukwekkend in elk geval.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken