Concertaankondigingen

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
De Britse rockband Foals neemt hun nieuwe plaat ‘What Went Down’ op 4 februari mee naar Heineken Music Hall. Kaartverkoop voor het concert start volgende week vrijdag 16 oktober om 10.00u. Check mojo.nl/foals voor meer info.
Foals is een beetje een manische band: kwetsbare lyrics op meestal snoeiharde muziek, maar evengoed funky en dansbaar. Het beste van postpunk, indierock en postrock ineen eigenlijk. Vorig jaar sloot Foals Down The Rabbit Hole af met een steengoede show. En dat komen zij in Heineken Music Hall nog eens dunnetjes over doen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heerlijke Postrock inderdaad...

Ik ben bang dat ik de HMH gaan overslaan voor die prijs. Zaaltjes van formaat HMH & Ziggo doen me altijd minder, maar bij sommige artiesten helaas weinig keus. Hopelijk komende zomer aanwezig op de festivals dan maar :)
Jij slaat ook over, Matthijs?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ach HMH zal ook nog wel gaan, misschien juist wel tof. Maar nee ik sla ook over 6e keer gaat echt te ver, zeker voor zoveel geld weer. Op BKS zou ik ze nog wel meepakken.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
kleine zaaltjes zijn altijd wel toffer inderdaad. Ik vind het zo jammer dat oude Roosje weg is. Ik ben er maar 1x geweest,maar heeft wel indruk gemaakt. Sindsdien hou ik van zaalshows. Trouwens W2 in Den Bosch is ook nog een vrij oud pand. Oude fabriek dacht ik, super gezellige zaal :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ach HMH zal ook nog wel gaan, misschien juist wel tof. Maar nee ik sla ook over 6e keer gaat echt te ver, zeker voor zoveel geld weer. Op BKS zou ik ze nog wel meepakken.

Er zit inderdaad nog wel wat verschil tussen de Ziggo en HMH. Maar ik vind zelf dat maatje groter naar de HMH ipv Paradiso of Melkweg toch wel wat minder. Daarom sla ik waarschijnlijk deze show ook over.
Ik ben bijvoorbeeld een tijd terug wel naar Ben Howard in de Paradiso geweest, maar voor de HMH twee maanden later, had ik waarschijnlijk anders geen kaartjes gekocht.

Dan zie ik ze toch veel liever ergens op een festivals headlinen voor evenveel volk, lekker buiten met een fris windje.

@neontiger8

Vet! goed om te horen, ik zit er ook nog aan te denken om die Toundra show mee te pakken!
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
(Dankzij het gehype van 3FM): Tame Impala verkoopt HMH uit. Aankondiging voor DTRH/Pinkpop is een kwestie van tijd.
En misschien dankzij twee hele sterke albums en hele goede recensies van de afgelopen tour? Laat de band een beetje in zijn waarde.. Mooi dat ze kunnen groeien toch..
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik vind Tame Impala heel goed, geen enkel negatief wordt daarover.
Waar ik me aan stoor is dat bepaalde bands (voor een bepaalde tijd) gehypet wordt door 3FM, ik zal vanavond of morgen iets duidelijker/uitgebreider reageren.. Je begrijpt me in ieder geval verkeerd :’)
Oke, ik ben benieuwd. Want nu lijkt het alsof je de band geen airplay gunt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ik denk dat je joiw conclusies te ver aan het doortrekken bent. Valt er jou iets op? Het zijn stuk voor stuk hyperpopulaire acts die je daar noemt. Ellie Goulding, Adele, Hozier, ... 6 maanden geleden zaten die ongetwijfeld ook bij de meest gedraaide artiesten. Populaire artiesten staan nu eenmaal in grote zalen. En als ze nieuwe singles uithebben worden die uiteraard platgedraaid.

Begrijp me niet verkeerd, hypen naar aanleiding van een evenement gebeurt weldegelijk. Maar dat gebeurt pas als duidelijk wordt dat die verkoop voor geen meter loopt. En dichter op het evenement zelf, niet in september. Bekijk het eens zo: is 3FM Tame Impala vaker gaan draaien omdat ze net een HMH show aangekondigd hadden, of omdat ze tegenwoordig meer radiovriendelijk klinken en vlak voordien een van de meest geprezen shows op LL speelden voor een uitpuilende tent?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Waar ik me aan stoor is dat 3FM bepaalde bands enorm zit te hypen rondom bepaalde evenementen of vóór bepaalde evenementen, ik vraag me ook af hoeveel 3FM met MOJO samenwerkt.

Waarom stoor je je daar aan? Toch prima als de band voor een volle zaal speelt? Ik mis je punt een beetje. Daarnaast is het niet gek dat ze muziek draaien van artiesten die nu 'relevant' zijn en touren, dat doe ik namelijk zelf ook.
En daarnaast snap ik dat lijstje ook niet helemaal, bij mijn weten verkochten Muse, Editors, Disclosure direct uit. (van de rest heb ik geen idee, maar Adele snap ik ook niet echt, als je je punt wilt ondersteunen).

 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Thomas heeft zeker een punt hier. Het is enorm obvious dat 3FM actief meewerkt aan het vullen van concertzalen bij bepaalde bands/acts. Dat zie je ook heel duidelijk bij Pinkpop, wat natuurlijk heel logisch is aangezien 3FM sponsor is en Pinkpop hèt festival is voor 3FM-publiek, maar toch... Vind het nogal smakeloos dat wanneer Pinkpop geen fatsoenlijke line-up bij elkaar weet te krijgen, het festival alsnog uitverkoopt omdat de bandjes die ze hebben geboekt zo enorm gehyped worden op de radio. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar 't zorgt er wel voor dat 3FM enorm voorspelbaar en op muzikaal gebied vrij saai is. En dat terwijl het 't beste radiostation is dat we hebben in Nederland. Zonde.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
het festival alsnog uitverkoopt omdat de bandjes die ze hebben geboekt zo enorm gehyped worden op de radio.
Nu maak je weer een fout, dit ging andersom. Pinkpop was bijna direct uitverkocht. Oftewel het festival heeft artiesten geboekt, die populair zijn (goh wat gek) en op de radio wordt populaire muziek gedraaid (goh wat gek). Daarnaast hebben festivals zoals lowlands en pinkpop dezelfde doelgroep als 3fm dus is het logisch dat de muziek ook overeen komt. En ja, dat is muziek die erg toegankelijk is, anders bereik je er geen groot publiek mee. Helaas is de meest toegankelijke muziek tegenwoordig niet van al te hoge kwaliteit, dus daar zit het probleem. Qua radio zijn er dan prima alternatieven zoals Red Light Radio of Penguin Radio (al zijn dat wel internet streams).
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Je snapt dat een radiozender als 3FM (die nota bene partner is van Pinkpop) de Pinkpop-namen al ver voordat ze worden aangekondigd weet en daarop inspeelt. Lijkt me gewoon dat daar een heel marketingplan achter zit.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Je snapt dat een radiozender als 3FM (die nota bene partner is van Pinkpop) de Pinkpop-namen al ver voordat ze worden aangekondigd weet en daarop inspeelt. Lijkt me gewoon dat daar een heel marketingplan achter zit.

Heb je een bron?
En dan nog, wat zijn je verwachtingen van een radiozender die probeert een groot publiek aan te spreken? Ook al zijn ze onafhankelijk, die gaan geen Ought draaien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken