Concertaankondigingen

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Kan hem niet terugvinden in dit topic, maar kan me ook weer niet voorstellen dat ze gemist zijn. 18 augustus Sleater-Kinney in Paradiso, 21 augustus Blonde Readhead + Sleater-Kinney in OLT Rivierenhof.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Lion

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.621
7.342
Wel even een dikke shoutout naar Gene Simmons (en/of degene die de ticketprijs bepaald voor een concert):

In 2018 in de 013 voor 55,40. Nu 6 jaar later voor 59,50.

Toch even wat anders dan menig ander prijsverschil (oa AC/DC)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Rincewind

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Loveth Besamoh is support bij L'Rain in Ekko (1 maart).
MarynCharlie en Luna Morgenstern op 7 maart naar Patronaat (onder de noemer Nieuwe Oogst XL). Tickets zijn al in de verkoop. Er komt nog één act bij.
Octopus is support bij The Mocks in Ekko (8 maart).
Butterfly en The Shadols op 24 maart naar Metropool Hengelo (onder de noemer Hengelo 60's Sundays). Tickets zijn al in de verkoop.
Skrapz op 30 maart naar de Melkweg. Verkoop 23 februari 11.00, VVK 22 februari 10.00.
Jamie Miller op 10 april naar de Melkweg. Verkoop 23 februari 10.00.
LONA is support bij Inge Lamboo in Cinetol (12 april).
These Wicked Rivers ook op 14 april naar de Bosuil. Support komt van Marcel Scherpenzeel. Tickets zijn al in de verkoop.
Teddy's Hit is support bij Johan in Hedon (25 april).

Kacey op 1 en 2 mei naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum. Ik ga er vanuit dat het Kacey Musgraves is aangezien die binnenkort nieuw werk uitbrengt en nog geen data aan heeft gekondigd, maar zeker weten doe ik het niet.
Toontje Lager ook op 2 mei naar Patronaat. Verkoop 16 februari 11.00.
Rotimi op 9 mei naar AFAS Live. Tickets zijn al in de verkoop.
Jerry Leger op 13 mei naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Sextile op 15 mei naar Ekko. Tickets zijn al in de verkoop.
C.O.F.F.I.N. ook op 15 mei naar Vera en 16 mei naar Roodkapje. Tickets zijn al in de verkoop.
Mark Tuan op 16 mei naar de Melkweg. Verkoop 1 maart 10.00, VVK 28 februari 10.00.
Kula Shaker op 19 mei naar Muziekgieterij Maastricht. Verkoop 23 februari 10.00.
The Waterboys op 20 mei naar Paradiso. Verkoop 23 februari 10.00.
U2two op 24 mei naar Bibelot. Tickets zijn al in de verkoop.
A. Johanson op 31 mei naar Ekko. Tickets zijn al in de verkoop.
Stochelo Rosenberg, Mozes Rosenberg, Rafael Cortés Sr. & Rafael Cortés Jr. op 31 mei naar Muziekgebouw Eindhoven. Verkoop 16 februari 10.00. Zal wel onderdeel uitmaken van Bridge Festival?

Doodseskader op 8 juni naar Hall of Fame. Verkoop 15 februari 12.00.
Bamba Wassoulou Groove op 13 juni naar de Oosterpoort. Verkoop 15 februari 14.00.
Sheryl Crow op 28 juni naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Vance Joy op 8 juli naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Birdy op 12 juli naar OLT Caprera. Verkoop 7 maart 12.00, VVK 5 maart 12.00.
Will Butler & Sister Squares op 14 juli naar de Melkweg. Verkoop 16 februari 11.00.
Calexico op 22 juli naar OLT Caprera. Verkoop 7 maart 12.00, VVK 5 maart 12.00.
Sheer Mag op 9 augustus naar het Stroomhuis. Verkoop 15 februari 17.00.
Sleater-Kinney op 18 augustus naar Paradiso. Verkoop 16 februari 10.00. Even compleet maken :)
Blonde Redhead ook op 23 augustus naar Mezz. Verkoop 16 februari 10.00.

Ocean Alley op 6 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Gossip op 8 september naar Tivoli. Verkoop 23 februari 10.00, VVK 21 februari 10.00.
Hermanos Gutiérrez op 9 en 10 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Needtobreathe op 11 september met een extra show naar de Melkweg. Tickets zijn al in de verkoop.
Boogie Monster op 13 september naar het Burgerweeshuis. Verkoop 15 februari 12.00.
Shirenc (Plays Pungent Stench) en Bodyfarm op 20 september naar de Nobel. Tickets zijn al in de verkoop.
Fresku op 26 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Apocalyptica op 27 september naar 013. Verkoop 23 februari 10.00, VVK 21 februari 10.00.
Ares op 27 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.

Maan op 5 en 6 oktober naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Kamelot op 12 oktober naar Tivoli. Verkoop 16 februari 11.00.
Ezra Collective op 23 en 24 oktober naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Fink op 1 november naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Jamie Webster op 2 november naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Blind Ego en Marco Glühmann op 21 november naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.

Mostly Autumn op 7 december naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Sylvie Kreusch op 11 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Merol op 12 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Hang Youth op 14 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
IQ op 14 december naar de Boerderij (onder de noemer X-Mas Bash). Tickets zijn al in de verkoop.
Bløf op 16 en 17 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Racoon op 18 en 19 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.

En nog een discutable: David Murray Quartet staat volgens SPOT 2 mei in de Oosterpoort. Echter staat het kwartet die avond ook al in LantarenVenster, dus dat mogen ze wel eens gaan uitvogelen met z'n tweeën.

Voor België:
Miss Angel, ONHA, Mavee, Zedie en Kipili op 2 maart naar Ancienne Belgique (onder de noemer Opening Night Black History Month). Entree is gratis.
Lady Blaxx, Nanakill en Anna Winkin (onder de noemer Lady Blaxx Invites) op 8 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
B O I voegt zich bij The Xcerts en PEER in Kavka Oudaan (10 maart).
Julia Sabaté is support bij Froukje in de Roma en Ancienne Belgique (14 en 24 maart).
Jack Shore op 16 maart naar Ancienne Belgique en 24 maart naar Kavka Oudaan. Verkoop 16 februari 11.00.
Lucie Antunes op 9 april naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
C.O.F.F.I.N. op 13 mei naar Le Chaff (Brussel) en 14 mei naar La Zone. Tickets zijn al in de verkoop.
THOT op 13 juni naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
Blonde Redhead, Sleater-Kinney en Noa Lee op 21 augustus naar OLT Rivierenhof. Verkoop 16 februari 10.00. Ook hier compleet...
Brihang op 31 augustus naar OLT Rivierenhof. Verkoop 16 februari 10.00.
Dakhabrakha op 4 december naar La Madeleine. Verkoop 15 februari 00.00.
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Wel even een dikke shoutout naar Gene Simmons (en/of degene die de ticketprijs bepaald voor een concert):

In 2018 in de 013 voor 55,40. Nu 6 jaar later voor 59,50.

Toch even wat anders dan menig ander prijsverschil (oa AC/DC)
Mooi inderdaad. Wie had dat nou verwacht van de man die al jaren de bijnaam "Greed Simmons" heeft en die met KISS zelfs zakjes airguitar-snaren is gaan verkopen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Die was ze bijna nog langs de neus gegaan. Heel fijn dat het gelukt is. Nieuwe album is erg tof.
Vind het vooral opvallend dat de datum in Paradiso in augustus al eerder bekend is dan de show in mei. Natuurlijk werkt het altijd zo, maar kan me niet voorstellen dat ze vanuit het niets een optie in mei waren.

Verder: fijn album inderdaad!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
(Hopelijk) Kacey Musgraves en Ezra Collective kijk ik erg naar uit, thanks!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.461
1.608
Blonde Redhead in de Mezz, random maar wel gaaf. Sheer Mag op vijf minuten lopen is ook de moeite waard.
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
606
447
Loveth Besamoh is support bij L'Rain in Ekko (1 maart).
MarynCharlie en Luna Morgenstern op 7 maart naar Patronaat (onder de noemer Nieuwe Oogst XL). Tickets zijn al in de verkoop. Er komt nog één act bij.
Octopus is support bij The Mocks in Ekko (8 maart).
Butterfly en The Shadols op 24 maart naar Metropool Hengelo (onder de noemer Hengelo 60's Sundays). Tickets zijn al in de verkoop.
Skrapz op 30 maart naar de Melkweg. Verkoop 23 februari 11.00, VVK 22 februari 10.00.
Jamie Miller op 10 april naar de Melkweg. Verkoop 23 februari 10.00.
LONA is support bij Inge Lamboo in Cinetol (12 april).
These Wicked Rivers ook op 14 april naar de Bosuil. Support komt van Marcel Scherpenzeel. Tickets zijn al in de verkoop.
Teddy's Hit is support bij Johan in Hedon (25 april).

Kacey op 1 en 2 mei naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum. Ik ga er vanuit dat het Kacey Musgraves is aangezien die binnenkort nieuw werk uitbrengt en nog geen data aan heeft gekondigd, maar zeker weten doe ik het niet.
Toontje Lager ook op 2 mei naar Patronaat. Verkoop 16 februari 11.00.
Rotimi op 9 mei naar AFAS Live. Tickets zijn al in de verkoop.
Jerry Leger op 13 mei naar Tivoli. Tickets zijn al in de verkoop.
Sextile op 15 mei naar Ekko. Tickets zijn al in de verkoop.
C.O.F.F.I.N. ook op 15 mei naar Vera en 16 mei naar Roodkapje. Tickets zijn al in de verkoop.
Mark Tuan op 16 mei naar de Melkweg. Verkoop 1 maart 10.00, VVK 28 februari 10.00.
Kula Shaker op 19 mei naar Muziekgieterij Maastricht. Verkoop 23 februari 10.00.
The Waterboys op 20 mei naar Paradiso. Verkoop 23 februari 10.00.
U2two op 24 mei naar Bibelot. Tickets zijn al in de verkoop.
A. Johanson op 31 mei naar Ekko. Tickets zijn al in de verkoop.
Stochelo Rosenberg, Mozes Rosenberg, Rafael Cortés Sr. & Rafael Cortés Jr. op 31 mei naar Muziekgebouw Eindhoven. Verkoop 16 februari 10.00. Zal wel onderdeel uitmaken van Bridge Festival?

Doodseskader op 8 juni naar Hall of Fame. Verkoop 15 februari 12.00.
Bamba Wassoulou Groove op 13 juni naar de Oosterpoort. Verkoop 15 februari 14.00.
Sheryl Crow op 28 juni naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Vance Joy op 8 juli naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Birdy op 12 juli naar OLT Caprera. Verkoop 7 maart 12.00, VVK 5 maart 12.00.
Will Butler & Sister Squares op 14 juli naar de Melkweg. Verkoop 16 februari 11.00.
Calexico op 22 juli naar OLT Caprera. Verkoop 7 maart 12.00, VVK 5 maart 12.00.
Sheer Mag op 9 augustus naar het Stroomhuis. Verkoop 15 februari 17.00.
Sleater-Kinney op 18 augustus naar Paradiso. Verkoop 16 februari 10.00. Even compleet maken :)
Blonde Redhead ook op 23 augustus naar Mezz. Verkoop 16 februari 10.00.

Ocean Alley op 6 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Gossip op 8 september naar Tivoli. Verkoop 23 februari 10.00, VVK 21 februari 10.00.
Hermanos Gutiérrez op 9 en 10 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Needtobreathe op 11 september met een extra show naar de Melkweg. Tickets zijn al in de verkoop.
Boogie Monster op 13 september naar het Burgerweeshuis. Verkoop 15 februari 12.00.
Shirenc (Plays Pungent Stench) en Bodyfarm op 20 september naar de Nobel. Tickets zijn al in de verkoop.
Fresku op 26 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Apocalyptica op 27 september naar 013. Verkoop 23 februari 10.00, VVK 21 februari 10.00.
Ares op 27 september naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.

Maan op 5 en 6 oktober naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Kamelot op 12 oktober naar Tivoli. Verkoop 16 februari 11.00.
Ezra Collective op 23 en 24 oktober naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Fink op 1 november naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Jamie Webster op 2 november naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Blind Ego en Marco Glühmann op 21 november naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.

Mostly Autumn op 7 december naar de Boerderij. Tickets zijn al in de verkoop.
Sylvie Kreusch op 11 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Merol op 12 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Hang Youth op 14 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
IQ op 14 december naar de Boerderij (onder de noemer X-Mas Bash). Tickets zijn al in de verkoop.
Bløf op 16 en 17 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.
Racoon op 18 en 19 december naar Paradiso. Ik heb nog geen zicht op een verkoopdatum.

En nog een discutable: David Murray Quartet staat volgens SPOT 2 mei in de Oosterpoort. Echter staat het kwartet die avond ook al in LantarenVenster, dus dat mogen ze wel eens gaan uitvogelen met z'n tweeën.

Voor België:
Miss Angel, ONHA, Mavee, Zedie en Kipili op 2 maart naar Ancienne Belgique (onder de noemer Opening Night Black History Month). Entree is gratis.
Lady Blaxx, Nanakill en Anna Winkin (onder de noemer Lady Blaxx Invites) op 8 maart naar Ancienne Belgique. Tickets zijn al in de verkoop.
B O I voegt zich bij The Xcerts en PEER in Kavka Oudaan (10 maart).
Julia Sabaté is support bij Froukje in de Roma en Ancienne Belgique (14 en 24 maart).
Jack Shore op 16 maart naar Ancienne Belgique en 24 maart naar Kavka Oudaan. Verkoop 16 februari 11.00.
Lucie Antunes op 9 april naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
C.O.F.F.I.N. op 13 mei naar Le Chaff (Brussel) en 14 mei naar La Zone. Tickets zijn al in de verkoop.
THOT op 13 juni naar Botanique. Tickets zijn al in de verkoop.
Blonde Redhead, Sleater-Kinney en Noa Lee op 21 augustus naar OLT Rivierenhof. Verkoop 16 februari 10.00. Ook hier compleet...
Brihang op 31 augustus naar OLT Rivierenhof. Verkoop 16 februari 10.00.
Dakhabrakha op 4 december naar La Madeleine. Verkoop 15 februari 00.00.
Blonde Redhead in de Mezz, pardon?! Thuiswedstrijd 😎

Geen gigafan maar zo'n legendarische indie-band die om de hoek speelt mag ik niet missen
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
[BE]
Daniel Norgren op 8 oktober in 't Koninklijk Circus. Tickets vanaf 23 februari, 11:00.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Het optreden van Popup Choir in de Nobel wordt verplaatst naar 17 mei (29 februari).
Lézard voegt zich bij Ciao Lucifer in Muziekgieterij Maastricht (onder de noemer 043). Entree is gratis. Winnar van de vi.be-contest komt er nog bij.
Mood Bored is support bij Sløtface in Bibelot (22 maart).
Antonio Lizana en Fábio Almeida op 29 maart naar Mezz (onder de noemer Sound of Europe Presents). Tickets zijn al in de verkoop.
Yxngxr1 op 5 april naar Paradiso. Verkoop 23 februari 10.00.
Guusje Walstra en MINU op 12 april naar de Melkweg. Verkoop 15 februari 10.00.
NYOS is support bij Avalanche Kaito in Vera (12 april). Ja, mooie supportact!
Teddy's Hit is ook support bij Johan in Paard (18 april).
Ziynet Sali op 27 april naar de Effenaar. Tickets zijn al in de verkoop.

Jerub op 1 mei naar Tivoli. Verkoop 16 februari 10.00.
McKinley James op 6 mei naar Muziekgebouw Eindhoven. Tickets zijn al in de verkoop.
Helsloot op 9 mei naar de Melkweg. Verkoop 8 maart 12.00.
Dedublüman op 9 mei naar 013. Tickets zijn al in de verkoop.
Noa Lee op 12 mei naar Mezz. Tickets zijn al in de verkoop.
Naamu (ft. Kankou Kouyaté, Yacouba "Bloffou" Sagara & Aminata Dante) op 16 mei naar de Doelen en 17 mei naar het Bimhuis. Tickets zijn al in de verkoop.
Yung Dada op 18 mei naar Bitterzoet. Verkoop 16 februari 10.00.
Benjamin Herman's Bughouse ook op 24 mei naar Willem Twee. Tickets zijn al in de verkoop.
The Southern River Band op 26 mei naar Toekomstmuziek, 28 mei Merleyn en 29 mei Vera. Tickets zijn al in de verkoop.
Shaye Zadravec op 29 mei naar Muziekgebouw Eindhoven. Tickets zijn al in de verkoop.

Raquel Rodriguez op 7 juni naar de Melkweg. Verkoop 16 februari 10.00.
Snow Coats is support bij Call It Off in Hedon (13 juni).
All Them Witches ook op 16 juni naar het Amsterdamse Bostheater (als onderdeel van Live at Amsterdamse Bos). Verkoop 16 februari 11.00. Da's wel een onverwachte voor deze seriereeks.
Julian Taylor op 22 juni naar Corneel, 24 juni naar Muziekgebouw Eindhoven en 25 juni Q-Bus. Tickets zijn al in de verkoop.
Cradle of Filth ook op 23 juni naar Neushoorn. Net als in Tivoli (25 juni) komt de support van Mimi Barks. Verkoop 16 februari 10.00.
Nick Mason's Saucerful of Secrets op 2 juli naar Tivoli. Verkoop 23 februari 10.00.
Krezip ook op 7 juli naar het Amsterdamse Bostheater (als onderdeel van Live at Amsterdamse Bos). Verkoop 16 februari 10.00.

Ane Brun op 2 augustus naar OLT Caprera. Verkoop 7 maart 12.00, VVK 5 maart 12.00.
A Wilhelm Scream is support bij Less Than Jake in de Melkweg (4 augustus).
Explosions in the Sky ook op 7 augustus naar Paradiso. Verkoop 23 februari 10.00.
Supermunk op 2 september naar Paard. Entree is gratis.
Juliana Riolino is support bij Andrew Combs in het Burgerweeshuis (7 september). Andrew Combs komt ook op 9 september naar Muziekgebouw Eindhoven. Tickets zijn al in de verkoop.
Ozric Tentacles en Silas & Saski ook op 22 september naar Paard. Tickets zijn al in de verkoop.
Mark Lotterman op 11 oktober naar GR8 (Den Haag). Tickets zijn al in de verkoop.
VVK voor Hiromi's Sonicwonder in Tivoli is al bezig (13 oktober).
METZ op 20 november naar Paradiso en 21 november naar Vera. Tickets zijn al in de verkoop voor Amsterdam, verkoop Groningen is 16 februari 11.00.

Voor België:
Rosie Stuart is support bij de gehele tour van Het Zesde Metaal (data tussen 16 februari en 28 maart).
Naamu (ft. Kankou Kouyaté, Yacouba "Bloffou" Sagara & Aminata Dante) op 24 mei naar de Roma. Tickets zijn al in de verkoop.
Julian Taylor op 23 juni naar Rosario B&B (Bever). Tickets zijn al in de verkoop. Ja, echt waar, een bed & breakfast.
Steve Ignorant Band, Les Ramoneurs de Menhirs, UK Subs, Reproach en BrainDead op 7 september naar het Depot (onder de noemer Breaking Barriers). Tickets zijn al in de verkoop.
Austere, Splendidula en Ethereal Darkness op 8 september naar Asgaard. Tickets zijn al in de verkoop.
Our Last Night op 29 september naar Trix. Verkoop 15 februari 11.00.
METZ op 22 november naar Trix. Tickets zijn al in de verkoop.
Puggy op 28 november (2025) naar Vorst Nationaal. Verkoop 16 februari 10.00.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken