Bruce Springsteen

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
700
639
BRUCE!!! ❤️

Heel erg genoten! Hoogtepunten waren Last Man Standing, Backstreets, Mary's Place en de swingende versie van Johnny 99

De Dutch disease was wel weer erg aanwezig. Hele tijd dat gepraat en mensen die het halve optreden met de rug naar het podium staan. Wat doe je dan daar.

Vond het juist erg stil tijdens Last Man Standing, en dus erg positief verast hierdoor! Maar ligt maar net aan waar je staat natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Omdat ik morgen niet in de emotie zit hierbij mijn verslag. Deze gaat ook naar mijn persoonlijke concert book haha!

Enjoy als je de tijd hebt!

Kwam aangefietst rond half vier. Even geklooid met de fiets en het slot en toen heeft een man uit Amsterdam mij geholpen en meteen vertelt wat voor grote fan hij is. Hij waarschuwde me wel nog even dat van de twee keer Ticketdwap zijn kaartje een keer niet werkte. Met enige spanning kaartje laten scannen maar kwam gewoon prima binnen!

Vervolgens het terrein opgelopen. Eigenlijk alsof ik het Pinkpop terrein opliep maar dan nog niet helemaal af. Wel een vertrouwd fijn gevoel.

Meteen binnen gehaald en ik hoefde nergens in de rij te staan. Even wat in de schaduw gezeten en toen begonnen met een Pinkpop frietje en kroket. Heerlijk genieten. Verder mij de hele avond geamuseerd met captain Morgan en cola en die is prima te drinken!

Na het eten toch wat onwennig naar voren gelopen want dit was de eerste keer dat ik alleen naar een concert was gegaan. Naast een mevrouw gaan zitten en toch maar het contact gezocht. Samen met haar vader , twee zussen en twee broers waren ze vanuit Utrecht naar Landgraaf gekomen.

“Mijn vader gaat al jaren en wij moeten altijd mee. Maar is super gaaf!” . De vader van de dochter gaf aan dat hij niet van de arena hield vanwege het geluid vandaar bewust Landgraaf gekozen.

“ Je weet niet wat je gaat meemaken “ zei die een paar keer tegen me. Gedurende het voorprogramma af en toe wat gestaan en gezeten maar vond het niet veel. Beetje een rocker die niet echt wist waar hij was en zich zwaar ongemakkelijk voelde.

Toen kwam Bruce. Het begin… ja…drie keer een piep …een raar geluid en die vrouw en ik keken elkaar verbaast aan. Uiteindelijk was het na 2 minuten al prima opgelost! Opluchting.

Na de eerste vijf nummers zijn we verschoven naar links van de MainStage dichtbij de golden circle. We konden Bruce de hele tijd zien inclusief de band en het geluid was echt geweldig!!

Ja ik heb een traantje gelaten vanavond en ik weet niet waarom. Ik heb de muziek van Bruce pas goed leren kennen sinds de laatste twee maanden. Maar de combinatie van de gitaren , de rauwe stem en dan de trompetten, soms de viool zijn een geweldige combinatie. Het voelde gewoon alsof muziek meer deed dan het normaal met mij deed. Niet uit te leggen.

Samen met deze mensen keihard meegezongen en gedanst. Samen foto’s gemaakt en samen gelachen. Zij hebben mijn doping meegemaakt tot de wereld van Bruce Springsteen. Zo voelde het een beetje. “ Ik maak even een foto hoe je van Bruce geniet” die eerste keer moet erop staan zei die vrouw.

Grappige is dat ik door deze live vertoning opeens nieuwe nummers van Bruce ben gaan waarderen. Badlands , Wrecking Ball maar ook het nummer dat hii schreef na 9/11.

Bruce Springsteen is een levende live legende die iedereen eens live moet hebben gezien. Misschien werd ik ook wel emotioneel door het feit dat deze muziek gewoon stervende is en de jeugd dit niet meer luistert. Dit is wat live muziek is en hoe het hoort te zijn. En ja… ik dacht 3 uur is lang maar ze vlogen als een gek voorbij. En ja… geloof het of niet. Maar deze komt in de top drie van artiesten die ik ooit live heb gezien. Kijk ik niet naar de show elementen ? Dan wint Bruce denk ik …ja…

Het moment waarbij Badlands werd gespeeld en er zeker acht vliegtuig strepen in de lucht waren te zien met de oranje gloed was ook geweldig.

Overigens was de doorstroming , logistiek goed geregeld. Geluid ook prima en ik had genoeg plek.

Bruce en de E Street band ik zal je missen en hopelijk tot ooit.
Geweldig man. Welkom bij de Bruce-familie!
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Ben net thuis. Zit nog in een andere dimensie. Deze show moet heel hard gaan landen bij mij. Heb dus ook even geen recensie klaar, behalve: niet normaal wat Bruce vanavond (alweer) heeft neergezet. Voor iedereen die er bij was: koester deze avond, heel héél lang. Je gaat niet snel weer zoiets meemaken.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
148
90
Net thuis en ik moet zeggen: Bruce delivers. 🥰
Ik heb enorm genoten van deze show, sta nog helemaal na te trillen. De hele show was top qua geluid (piepjes daargelaten) maar logistiek op het terrein had veel beter gekund. Ik was er wat laat, rond 6u en de hele linkerkant voorbij de ingang stond helemaal vast. Heb me dus maar naar de rechterkant verplaatst waar veel meer ruimte was.
The Rising, Badlands, Glory Days zitten nu nog als een oorwurm op repeat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Midge3803

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
28
30
Het was weer geweldig hoor. Maar stiekem, heel stiekem, baal ik er wel een beetje van dat het een Landgraaf 1 show was en niet een Nederland 3. We zijn verwend, maar 1:1 dezelfde setlist als m’n eerste avond Parijs had ik toch niet helemaal verwacht.
 

Koekwaus

Playlistbediener
1 jun 2023
26
8
Grappige is dat ik door deze live vertoning opeens nieuwe nummers van Bruce ben gaan waarderen. Badlands , Wrecking Ball maar ook het nummer dat hii schreef na 9/11.
Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor jou nieuwe nummers zijn?
Badlands is alles behalve een nieuw nummer, is uit 1978.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Ik neem aan dat je bedoelt dat het voor jou nieuwe nummers zijn?
Badlands is alles behalve een nieuw nummer, is uit 1978.
Jup klopt. Nieuwe nummers die ik eerst minder waardeerde maar na het optreden van vandaag mijn favorieten zijn.

Maar niet nieuw werk van Bruce nee. Daar refereerde ik niet naar
 

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
BRUCE!!! ❤️

Heel erg genoten! Hoogtepunten waren Last Man Standing, Backstreets, Mary's Place en de swingende versie van Johnny 99



Vond het juist erg stil tijdens Last Man Standing, en dus erg positief verast hierdoor! Maar ligt maar net aan waar je staat natuurlijk
Dit ja! Was ook positief verrast door de stille mensen om me heen (stond net iets voor de tweede geluidsmast achter FOH).

Hier ook nog steeds aan t nabuzzen, zelfs na 2 uur rijden richting Utrecht. Het was m’n eerste keer keer Bruce, en hopelijk zeker niet de laatste keer. Ongelofelijk, wat een energie, ik vind het echt magisch wat ie nog steeds neerzet, met zo’n fantastische band achter zich.

Halve avond met een brok in m’n keel gestaan uit pure bewondering. Deze pakken ze me niet meer af!
 

Venderwel

Playlistbediener
6 jun 2023
43
45
Voor Last Man standing, tijdens zijn praatje was het inderdaad verrassend stil, daarna wel heel verstorend gepraat toen er een groep jongeren plots in de buurt kwam staan.

Zon en temperatuur waren prima te doen. Flesjes MET dop mochten gewoon naar binnen en hervulbaar.

Ehm, al die lovende kritieken. Mwoa heb ik toch gemengde gevoelens over. Ik zeg niet dat het slecht was, maar was zeker geen Malieveld 2016.
Ik vond Bruce weinig interactief, draaide de helaas voorspelde Amsterdam 1 setlist met een kleine variatie af.
En zowel Bruce als Stevie moesten even warm worden, zaten een paar goed valse noten tussen in het begin.
Is het allemaal erg? Nee hoor, nog steeds veel respect voor een 73 jarige man die zo'n show neerzet.
Maar was het fantastisch mega overweldigend? Neuh....goed, dat wel.

En komt ie met candy's room ipv trapped....🙄
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Van de 3x dat ik Bruce heb gezien, vond ik dit veruit de minste versie.
Met name wat Venderwel zegt. Ik miste ook het stuk interactie met het publiek, miste ook een aantal liedjes in de setlist die wat mij betreft prima in plaats van dat gospelliedje weer maar geen einde aan kwam, had gemogen. Deels voelde ook aan dat het op de automatische piloot werd gespeeld.
En het was inderdaad in het begin een paar keer gewoonweg vals.

Het belangrijkste stukje interactie wat er was met het publiek, werd door mij verpest door de ondertitels op de schermen.
Als die ondertiteling er niet was bij zijn verhaal bij last man standing, had ik meer het gevoel dat hij een intiem, persoonlijk verhaal met me deelde.
Nu was het een gescript stukje, waarbij ik soms, door de net voorlopende ondertitels, hem kon vertellen wat hij ging zeggen.

Ergens voelde dit concert ook als een afscheid. Geen idee of er wat achter steekt, maar dat gevoel kreeg ik.

Reden dat ik misschien wat extra kritisch ben: Springsteen is gewoon briljant. Als je hem in optima forma hebt mogen zien, dan is dat bijna een buitenaardse ervaring. Zo ben ik ook fan geworden.

Dus mijn mening: Laat dit Springsteen op 80% zijn geweest, dan is dat nog erg goed. Maar ik ben minder euforisch ook dan de reakties die ik dusver hoor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Hier ook rustig aan het opstaan in de B&B. Heerlijke avond gehad met een beetje mixed feelings. Eerst de mooie gevoelens. Het was heerlijk om weer op het Pinkpopterrein te zijn. We waren er eond half 6 en was al prima te doen met het weer. Plekje bij de middelste geluidspaal met zich op podium omdat het geluidstentje de doeken open had. Bleef de hele avond hier verrassend rustig dus veel ruimte en windje erbij.

Fantastisch om deze oude helden weer te kunnen zien, grofweg de 10e keer dat ik ze zie en laatste keer was 2015 dus heel heel fijn om met dit mooie weertje Bruce en de band weer te zien. En wat wen machine blijft het he, prachtig om het te zien dirigeren. Set had een paar echte muzikale klapper. Last Man Standing maar vooral de directe overgang in Backstreeta, fenomenaal! Daarna was het hek van de dam en tot het einde meezingen. De atart van de encore met Born, machtig!

Maar trgelijkertijd duurde het ook wel echt lang voordat de vlam erin sloeg. Candy's Room was de eerste keer en voor raakte Bruce pas bij Last Man Standing echt de diepere snaar. Daarvoor was het oke maar geroutineerd, daarna kwam er veel speelsheid in de set. Iedereen leek meer onstpannen en losser. Dat is voor mij een beetje het dubbele gevoel. Fantastische tweede helft, met een vrij lange opwarming ervoor. Uiteindelijk mijn minste show van Bruce maar staat ook daarmee nog ver ver boven de middelmaat. Maar ik ga niet verder zeurenz topavond!

Met het naa buiten lopen kwamen we in een stilstaande meute terecht bij de barren aan de rechterkant. Letterlijk 20 minuten stilgestaan met 2 flauwvallende mensen om ons heen. De missen meegetrokken naar links waar het dus wel doorliep en toen waren we zo weg. Nog nooit meegemaakt..
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.600
606
Van de 3x dat ik Bruce heb gezien, vond ik dit veruit de minste versie.
Met name wat Venderwel zegt. Ik miste ook het stuk interactie met het publiek, miste ook een aantal liedjes in de setlist die wat mij betreft prima in plaats van dat gospelliedje weer maar geen einde aan kwam, had gemogen. Deels voelde ook aan dat het op de automatische piloot werd gespeeld.
En het was inderdaad in het begin een paar keer gewoonweg vals.

Het belangrijkste stukje interactie wat er was met het publiek, werd door mij verpest door de ondertitels op de schermen.
Als die ondertiteling er niet was bij zijn verhaal bij last man standing, had ik meer het gevoel dat hij een intiem, persoonlijk verhaal met me deelde.
Nu was het een gescript stukje, waarbij ik soms, door de net voorlopende ondertitels, hem kon vertellen wat hij ging zeggen.

Ergens voelde dit concert ook als een afscheid. Geen idee of er wat achter steekt, maar dat gevoel kreeg ik.

Reden dat ik misschien wat extra kritisch ben: Springsteen is gewoon briljant. Als je hem in optima forma hebt mogen zien, dan is dat bijna een buitenaardse ervaring. Zo ben ik ook fan geworden.

Dus mijn mening: Laat dit Springsteen op 80% zijn geweest, dan is dat nog erg goed. Maar ik ben minder euforisch ook dan de reakties die ik dusver hoor.
Je beschrijft precies het gevoel dat ik ook had. Ook voor mij de 3e keer Bruce, maar bij mij blijft Koln in 2012 op nummer 1.

Heb wel echt paar mooie hoogtepunten gehad gisteren, Het blokje van Darkness on the Edge of Town was alvast lekker vroeg in de set. Later ook nog Badlands. De solo van Nils Lofgren vond ik ook echt genieten. Glory Days knalde er ook heerlijk in.

Edit: Kitty's Back vond ik overigens verrassend goed. Iedereen van de band kwam aan bod en daardoor echt een bandprestatie. Denk alleen dat dit nummer nog beter tot zijn recht zou komen in een zaal. Maja Bruce in een zaal is een illusie.

Uiteindelijk een hele mooie dag/avond!
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
658
520
Van de drie shows dit jaar (Barcelona 1, Amsterdam 1 ook gezien), had Bruce gisteren veruit de langste aanloop nodig. Z'n stem moest waarschijnlijk even warm draaien na de korte stop. Daarnaast vervelende mensen rondom, waarvan een vrouw echt gedurende het gehele concert met een rug naar het podium stond en volgens mij haar hele jaarplanning heeft doorgenomen inclusief grote zomerschoonmaak.

Gelukkig na een tijdje toch kunnen focussen op het podium. Maar ben toch blij dat ik nog een aantal keren in de Golden Circle sta de komende maanden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Hierboven werd Kitty ook aangehaald. Heb er hier geen geheim van gemaakt dat Kitty en Nightshift van mij zo de setlist uit mochten maar toch heb ik van beide erg genoten. Met name Nightshift was enorm sfeervol dus ben wat bijgedraaid op dat punt. Alleen Shuffle vond ik overbodig.
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
28
30
Hierboven werd Kitty ook aangehaald. Heb er hier geen geheim van gemaakt dat Kitty en Nightshift van mij zo de setlist uit mochten maar toch heb ik van beide erg genoten. Met name Nightshift was enorm sfeervol dus ben wat bijgedraaid op dat punt. Alleen Shuffle vond ik overbodig.

Kan zelf Kitty’s Back wel hebben, probleem van dat blok (Kitty’s Back t/m E Street Shuffle) is dat er erg veel muzikale solo-momentjes voor de bandleden zitten, maar dan iets teveel achter elkaar. Daar klopt iets mijns inziens niet qua balans in de lijst.

Maar goed, wil ook niet te negatief zijn, maar ik heb niet de euforie van dit optreden als na Malieveld en Goffertpark.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RimkoW

Campingartiest
30 mei 2023
84
92
Het was enorm genieten! Geen verrassingen in de setlist helaas.

De Dutch disease was wel weer erg aanwezig. Hele tijd dat gepraat en mensen die het halve optreden met de rug naar het podium staan. Wat doe je dan daar.
Wel eens, ik had een groepje van 2,5m lange mensen (niks mis mee, maar als je al m’n zicht blokkeerd, geniet dat in ieder geval!) voor me die tijdens de laatste driekwartier (wat het beste stuk was) waren aan het discussiëren hoe de friet smaakte in vergelijking met thuis. Heb me zwaar geïrriteerd weer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
Kan zelf Kitty’s Back wel hebben, probleem van dat blok (Kitty’s Back t/m E Street Shuffle) is dat er erg veel muzikale solo-momentjes voor de bandleden zitten, maar dan iets teveel achter elkaar. Daar klopt iets mijns inziens niet qua balans in de lijst.

Maar goed, wil ook niet te negatief zijn, maar ik heb niet de euforie van dit optreden als na Malieveld en Goffertpark.
Ja dat klopt inderdaad. Daarna worden de hits er in een recordtempo doorheen gejast (heerlijk) maar zijn de solomomenten inderdaad grotendeels verdwenen. Maar ach, dat is misschien ook het gemijmer van mensen die hem vaker gezien hebben
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken