Bruce Springsteen

tom93

Dagopener
24 apr 2019
620
296
Dan nog even over de organisatie: P5 was dus daadwerkelijk 40 minuten lopen. Ik vind dat eigenlijk schandalig omdat je daarvoor €22 moet aftikken. Ik moet wel zeggen dat het wegrijden prima ging, we konden in een stuk door rijden, maar je zag onderweg mensen echt helemaal kapot gaan van dat stuk lopen in combinatie met de hitte. Voor mensen die slecht ter been zijn was het niet te doen, vooral dat stuk door bos zonder licht en veel losliggende stenen.

Op het terrein vond ik het wel prima geregeld. We hadden snel munten, rijen bij de bars viel erg mee, flesjes vullen bij de wc’s, wachten op het eten duurde een kwartiertje (Pinkpop-frietje is wel heeeeel erg weinig, volgende keer maar de XXL wat dan een normaal frietje is denk ik..)
 

Jean.

Playlistbediener
30 apr 2014
8
3
Hier ook gemengde gevoelens, al denk ik dat je wat geluk moet hebben met de plaats waar je terecht komt op zo'n weide. Zowel voor het geluid en zeker voor de beleving.

Bruce en The E Street Band konden er niet veel aan doen, ze waren weer top en vol energie, ookal had Bruce zijn stem inderdaad wat opwarming nodig. Ik had ook op nog 1 à 2 extra nummers gehoopt bovenop de standaard setlist.

Het duurde even voor het geluid goed was in het begin. Rondom mij (ergens tussen de twee lichtmasten) énorm veel storend gepraat. Ongelooflijk dat mensen een heel concert lang niet kijken, (luid!) praten en tijdens Born in the USA dan maar eens een leuk filmpje maken voor op hun Instagram. Om nadien weer verder te praten tijdens Bobby Jean en co. En jammer genoeg niet enkelingen. Zelf tijdens het laatste nummer was er een groep die er op gewezen moest worden even stil te zijn, ongelooflijk. Ik had ook het gevoel dat de weide maar heel laat op gang kwam en nooit helemaal los ging. Ik probeerde me op Bruce en de band te focussen en te genieten maar dat was gewoon soms moeilijk doordat het gepraat het geluid oversteeg.

Dan was Barca voor mij persoonlijk veel intenser. Als ik daar achteraan naar het toilet ging, moest ik door de menigte, en stond iedereen tot helemaal achteraan te dansen, mee te zingen, intens gelukkig te zijn. Ik heb weken nagenoten van dat concert.

Maar voor hetzelfde geld had ik een betere beleving gehad op een andere plek op de weide met andere mensen rondom mij. Al zal ik de volgende keer het geluk niet tarten en voor een Golden Circle ticket gaan.

Het klinkt misschien niet zo maar ondanks dit toch ook weer genoten en vol bewondering gekeken naar deze man. Ik had een collega meegenomen en die was toch zéér onder de indruk van zijn eerste keer Bruce. Hij wou al meteen tickets zoeken voor Londen :D.

Verder vond ik het parkeren en de pendelbussen top. Heel vlot gegaan bij mij, rekening houdend met zo'n massa. Zowel toekomen als vertrekken. Al had ik hier misschien meer geluk dat we een goede parkeerplaats hadden niet ver van de uitgang van de parking, doordat we vrij laat waren.

Op naar Werchter Classic!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Verder vond ik het parkeren en de pendelbussen top. Heel vlot gegaan bij mij, rekening houdend met zo'n massa. Zowel toekomen als vertrekken. Al had ik hier misschien meer geluk dat we een goede parkeerplaats hadden niet ver van de uitgang van de parking, doordat we vrij laat waren.
goed om te lezen, was ik wel benieuwd naar... heb al meerdere mensen moeten zeggen P6 en P7 moet je sowieso niet willen lopen

benieuwd naar meer eraringen, benieuwd of gemeente Landgraaf geleerd heeft van de laatste Pinkpop's en de parkeer issue's
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Wel eens, ik had een groepje van 2,5m lange mensen (niks mis mee, maar als je al m’n zicht blokkeerd, geniet dat in ieder geval!) voor me die tijdens de laatste driekwartier (wat het beste stuk was) waren aan het discussiëren hoe de friet smaakte in vergelijking met thuis. Heb me zwaar geïrriteerd weer.
Ook mee eens. Naast me stond een groep mannen grappen te maken over vrouwen. Ze kenden geen enkel nummer. Dat waren dat soort mensen die vandaag op het werk zeggen dat ze naar Bruce waren en geen verstand hebben van zijn muziek. Gelukkig heb ik super leuke echte fans leren kennen daar! Dus had er niet veel last van
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en RimkoW

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.527
Ik snap dat echt niet. Da's toch een weggegooide 100 euro, om daar dan in de bloedhete zon met elkaar te staan ouwehoeren? Ga dan lekker de kroeg in.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Ik snap dat echt niet. Da's toch een weggegooide 100 euro, om daar dan in de bloedhete zon met elkaar te staan ouwehoeren? Ga dan lekker de kroeg in.
Ik vroeg waarom ze naar Bruce waren gekomen. Het waren “fans” uit Assen. “ Ja om lekker bier te drinken in het zonnetje met Born In The USA” zucht….
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Venderwel

Playlistbediener
6 jun 2023
43
45

Jean.

Playlistbediener
30 apr 2014
8
3
Ik denk dat er veel gaan enkel om er eens bijgeweest te zijn en om het meegemaakt te hebben, zeker na alle lovende recensies van zijn vorige passages. Gewoon even afvinken, het is misschien de laatste keer. Ik wou er geen negatieve energie in steken en ze aanspreken, maar toch proberen te genieten. En de blikken die je krijgt bij het meezingen die neem je er maar bij :).
 

Venderwel

Playlistbediener
6 jun 2023
43
45
Mocht hij ooit nog een keer weer komen (wat ik niet verwacht), dan denk ik dat het GC wordt of helemaal niet. Ik heb hem nu 3x van veraf mogen zien, overigens op nog een prima afstand hoor vergeleken met helemaal achteraan, maar dat hoeft van mij niet nog een x, zeker niet als het zo gaat als gister. Maar GC lijkt me dan toch nog wel een keer fantastisch.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
455
399
Was voor mij de eerste keer Bruce, wij stonden rechts naast de linker geluidspaal. Zicht was erg beperkt, had het idee dat we een beetje in een kuil stonden. Maar met 163cm is mijn zicht al snel beperkt haha. Ook het idee dat de geluidstoren zelf amper of helemaal niet aan stond, wel fijn als je er dichtbij staat, maar ik kan de klachten over geluid achterin het veld hierdoor prima begrijpen. Geluid waar wij stonden was prima, alleen tijdens Born in the USA ging er ineens een basknop open??? Was een beetje te naar mijn idee, bij het volgende nummer was dit ook gelijk weer weg.

Maar wat een show, hoe de sfeer open trok bij de eerste tonen van Badlands en dit niet meer weg ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
alleen tijdens Born in the USA ging er ineens een basknop open??? Was een beetje te naar mijn idee, bij het volgende nummer was dit ook gelijk weer weg.
DIT KAN IK BEVESTIGEN!
hele asfalt in de GC trilde er van, niet normaal, alsof er een brom open ging...
volgens mij was die bas nog open tijdens B.T.R. overigens

maar maakte de kwaliteit van de geluidinstallatie wel duidelijk, het brommen van de bas was tegen pijnlijk aan (en ja, ik had doppies in)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken