Hier ook gemengde gevoelens, al denk ik dat je wat geluk moet hebben met de plaats waar je terecht komt op zo'n weide. Zowel voor het geluid en zeker voor de beleving.
Bruce en The E Street Band konden er niet veel aan doen, ze waren weer top en vol energie, ookal had Bruce zijn stem inderdaad wat opwarming nodig. Ik had ook op nog 1 à 2 extra nummers gehoopt bovenop de standaard setlist.
Het duurde even voor het geluid goed was in het begin. Rondom mij (ergens tussen de twee lichtmasten) énorm veel storend gepraat. Ongelooflijk dat mensen een heel concert lang niet kijken, (luid!) praten en tijdens Born in the USA dan maar eens een leuk filmpje maken voor op hun Instagram. Om nadien weer verder te praten tijdens Bobby Jean en co. En jammer genoeg niet enkelingen. Zelf tijdens het laatste nummer was er een groep die er op gewezen moest worden even stil te zijn, ongelooflijk. Ik had ook het gevoel dat de weide maar heel laat op gang kwam en nooit helemaal los ging. Ik probeerde me op Bruce en de band te focussen en te genieten maar dat was gewoon soms moeilijk doordat het gepraat het geluid oversteeg.
Dan was Barca voor mij persoonlijk veel intenser. Als ik daar achteraan naar het toilet ging, moest ik door de menigte, en stond iedereen tot helemaal achteraan te dansen, mee te zingen, intens gelukkig te zijn. Ik heb weken nagenoten van dat concert.
Maar voor hetzelfde geld had ik een betere beleving gehad op een andere plek op de weide met andere mensen rondom mij. Al zal ik de volgende keer het geluk niet tarten en voor een Golden Circle ticket gaan.
Het klinkt misschien niet zo maar ondanks dit toch ook weer genoten en vol bewondering gekeken naar deze man. Ik had een collega meegenomen en die was toch zéér onder de indruk van zijn eerste keer Bruce. Hij wou al meteen tickets zoeken voor Londen
.
Verder vond ik het parkeren en de pendelbussen top. Heel vlot gegaan bij mij, rekening houdend met zo'n massa. Zowel toekomen als vertrekken. Al had ik hier misschien meer geluk dat we een goede parkeerplaats hadden niet ver van de uitgang van de parking, doordat we vrij laat waren.
Op naar Werchter Classic!