Bruce Springsteen

AMEGS

Nieuw lid
12 jun 2023
1
0
benieuwd naar meer eraringen, benieuwd of gemeente Landgraaf geleerd heeft van de laatste Pinkpop's en de parkeer issue's
Een duit in het zakje over P4 dan: ik heb er bijna een uur over gedaan om na afloop van de parkeerplaats af te komen. Het was behoorlijk chaotisch, ieder-voor-zich. In de verte zag ik dat op P5 het verkeer gecoördineerd werd waardoor daar veel beweging was en het daar -zo leek het tenminste- vlot leegliep. Wij stonden gewoon muurvast en vroegen ons af waarom er niemand was om de boel in goede banen te leiden. Uiteindelijk bleek er wel richting de uitrit van P4 een glazig kijkende jongeman te staan die af en toe een lamp in de lucht stak, maar dat was too little, too late. Een aanfluiting.

Verder wel zeer genoten natuurlijk, het was een heerlijke dag.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Stonden ook P4, maar waren heel snel weg en zonder oponthoud. Kwam ook omdat tijdens laatste nummer van Bruce al wat voorgesorteerd hadden richting de uitgang. Geloof dat als we iets later bij auto aankwamen het een hel zou zijn. Sowieso, een geitenpad waar alles over heen moest is natuurlijk gedoemd voor ellende.
Heenweg was wel een drama. Door al die dorpen heen met slechte logistiek bij rotondes en stoplichten. Daardoor niks van voorprogramma kunnen zien.
 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
ja, P4 en P5 lijken me echt geen fijne locatie, je moet dan "even" door de dorpskern

jullie reactie komt dan ook niet als verrassing
 

Heinekes

Nieuw lid
12 jun 2023
1
1
Parkstad stadion was prima locatie om te parkeren en vanaf daar te fietsen! Terug ook geen centje pijn, zaten zo op de weg richting huis!
Was perfect vanaf daar. Eerst wat gegeten zodat we dat op het terrein niet meer hoefden te doen. Na 2 minuten fiets je ook langs de betaalde parkeerplaats. Ook na afloop prima te doen toen we eenmaal van het veld af waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Venderwel

Venderwel

Playlistbediener
6 jun 2023
43
45
Was perfect vanaf daar. Eerst wat gegeten zodat we dat op het terrein niet meer hoefden te doen. Na 2 minuten fiets je ook langs de betaalde parkeerplaats. Ook na afloop prima te doen toen we eenmaal van het veld af waren.
Nou precies dat, broodje bij de Subway, na 2 minuten fietsen zie je de betaalde park en bike en denk je, dat broodje Subway hebben we makkelijk verdient zo. Hahaha. Terugweg vanaf Apeldoorn tot pak hem beet Emmeloord achter iemand gereden met een fiets achter op de auto, moet wel bijna een mede concertganger zijn geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
nou, daar gaat die dan...

We wilde in eerste instantie niet al te vroeg gaan, het was tenslotte 31 graden met een goed zonnetje en m'n pa is al 70. Maar goed met z'n drieen ongeduldig en toen de appjes kwamen dat we alle 3 klaar waren is de stoet op de fiets richting Megaland vertrokken.
Vond de fietsenstalling prima geregeld, een groot scherm met "INGANG FIETSENSTALLING" was absoluut niet over het hoofd te zien, ook gewoon perfect voor de ingang.
Doorgang voor de Golden Circle was goed aangegeven.

1686576828699.png

Voor m'n pa de eerste keer naar zo'n groot evenement (ook nooit op Pinkpop geweest) en dus een soort rondleiding gegeven, toch stiekem een beetje kennismaking ook met Pinkpop van gemaakt.
Binnenkomst liep verrassend goed door, eenmaal op het veld aangekomen waar het nog absoluut niet druk was, overgestoken en met de schrik om het hart de munten aangeschaft.
Met een traditionele selfie, met vers bekertje bier en het podium op de achtergrond, vervolgens de selfie met nodige administratieve handelingen door facebook te vervuilen met Bruce-spam, helemaal klaar voor de dag / rest van de namiddag.

We besloten eerst maar eens in de Golden Circle te kijken, voor the feel en dan zien alvast wat mensen om ons heen onze koppies.
Was al flink wat schaduw in de GC doordat de zon achter de mainstage verdween, dus waarom niet daar blijven hangen en het was tenslotte nog maar een ander half uur tot het voorprogramma. Waarna we een korte route maakte via de toiletten richting de frietkraam, eerste die we tegen kwamen had een flink rijtje mensen. Besloten daarom iets door te lopen voorbij het Skydeck, waar de rij voor de frietkraam half zo lang was. Met een bodempje gelegd weer terug naar links voor... Met inmiddels een klein half uur voor het voorprogramma. Ach ja, leuk en fijne bluesrock, maar niet iets waar ik vrijwillig zomaar naar toe zou gaan. Niet iets wat ik me lang ga blijven herinneren in ieder geval.

1686576786984.png

Hierna nogmaals een laatste strip munten gehaald, rondje toilet en met 3 verse pinten langzaam de voorbereiding, Het wachten op Bruce was inmiddels geslonken, van de kaartjes kopen meer dan een jaar geleden, tot slechts 1 kwartiertje. Mijn voorstel was wel om dan toch maar in dat laatste beetje zon te gaan staan, achterin de Golden Circle midden voor het podium. Uitstekende plekken, uitstekend zicht op het podium, een onwaarschijnlijke bewegingsruimte... Het kon niet meer perfect zijn...

En dan daar komt The E Street Band 1 voor 1 op, met op de achtergrond The Boss die ieder langs zich liet lopen. Om te starten met een "Hallo Nederland / Hallo Limburg" en No Surrender in te zetten. Ja hoor, de hele spanning kwam er bij mij uit... Sterk spul Fisherman's friend!!! ...en dat het hele nummer. Ondanks dat zijn stem tegenviel dat eerste nummer, ondanks dat het geluid wat kraakte en piepte... De spanning won en de emotie maakte zich meester over me, dit is m'n 3de keer Springsteen waar ik zo lang op gewacht heb, ja mensen!!

1686576894606.png

Hierna werd het alleen maar beter, mijn aandacht is alleen nog maar op het optreden geweest. Paar keer een foto en een paar keer achter me kijken over de mensenmassa, paar keer tegen elkaar zeggen hoe fantastisch dat we het vonden. En fuck die 40 euro extra voor deze GC tickets, dit was/is fenomenaal!!

En ja hoor, waar mijn liefde voor Springsteen begon kwam ook langs, de inzet van Badlands was weer een moment van : sterk spul dat Fishermans Friend! Verbazing overigens dat ik vanmorgen m'n stem nog heb, ha ha... Want paar keer ging het gewoon vanzelf, moest mee zingen, uit mijn tenen en handen in de lucht! The Boss maakt wat los! Het voelde wel allemaal wat plots voorbij... met een soort van adrenaline stoot bleven we achter....

1686576937865.png

Voor de verandering (nee tuurlijk niet) tegen de stroom in richting toilet en vervolgens schuifel de schuifel richting de uitgang. Moment van 'boven aan de trap' omkijken over de massa, wat een prachtig gezicht om Megaland zo te zien, laat je roze hart wel een slagje extra maken. We waren al snel terug bij de fiets, wel eerste stuk behoorlijk donker, had wel wat lantaarns bij gemogen. De uitgang was ook wat lastig, omdat iedereen vanaf het terrein hier de bocht om kwam richting P3, P4 en P5 en wij slechts hoefde over te steken.

De hele nacht 'last' gehad van de adrenaline stoot van Bruce, ik geloof dat elk nummer nog 3 maal door mijn hoofd ging. Het was prachtig, magisch, werelds! Het was naar mijn idee niet zo goed als Pinkpop 2009, maar als zelfs de man zelf zichzelf niet kan overtreffen, dan zegt dat ook wel wat!!
Hoe dan ook, geslaade middag/avond en verwachting is wel waar gemaakt. Wat een ras artiest, fenomenaal! .. en dat met 73?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.196
10.576
In het kader van alle generaties samen ter plaatse; ik was met mijn vriendin, moeder en schoonmoeder en dan is het ook bijzonder leuk om heel enthousiast van je ma te horen "deze stond op één van mijn eerste LP's"
Ja mooi is dat he. Ik was met mijn ouders en oom en tante. Die 4 hebben Bruce voor het eerst 38 jaar geleden gezien samen. Uniek dat je er na zo'n lannge tijd weer kunt staan met elkaar
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Oasiss

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Prima optreden van Bruce springsteen gister. Moest er even inkomen. Geluid soms ook niet wat ik gewend ben op pinkpop. Verbaasde ik mij over.
Wel de minste optreden van de 4 keer dat ik hem gezien heb. 2009 2012 2016. Maar goed de man is ook 73 inmiddels.
Ook niet 1 verrassend nummertje in setlist. Toch wel op gehoopt. Zo zie je maar weer. Landgraaf in ook maar een gig van zovelen. Interactie met publiek ook minder dan voorgaande concerten.
Ook gestoord aan kletsende mensen. Worden er steeds meer met de jaren.
Ook mede daardoor minder beleving gevoeld. Snap dat soort mensen niet.
Brand bier heerlijk. Prijs duur. P5 niet aan te bevelen.
Kortom een 8+.

Op naar het veld van Düsseldorf 21 juni. Kan maar zo de laatste keer zijn.
En hopelijk zonder de Nederlandse ziekte.
Uitstekende recensie trouwens.
Zo lees je ze niet vaak.


Maar eerst nog even beyonce te Keulen en wederom landgraaf.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Zürich krijgt vanavond al 2 setlistwijzigingen: Working On The Highway en Darlington County. Dat had ie zondag ook best mogen doen zeg...
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Klopt dat echt?

Er zitten nog weleens grapjassen bij die het een en ander aanpassen bij setlist
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Klopt echt. My Hometown hoor ik nu via en hakkelige livestream. En die andere 2 zijn confirmed op Greasy Lake.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken