Graspop Metal Meeting 2026

Mja, misschien ben je Tool in 2024 een beetje vergeten..? 😶

Edit: Misschien niet bekend, maar APC is dus een side project van Maynard James Keenan van Tool. ;)
Dat doet toch niks af aan het feit dat APC idd sinds 2018 niet meer op GMM is geweest? Noch in de rest van Europa idd maar ze hebben wel opgetreden in de VS dus ze waren wel actief. Het zijn gewoon twee volledig verschillende bands die met dezelfde zanger werken, APC een side project van MJK noemen doet ze tekort, hij zou het zelf ook niet eens zijn met die woordkeuze. Gitarist Billy Howerdel heeft minstens evenveel invloed op de sound en richting van die band, de verschillende muzikanten maken Tool en APC sowieso hele andere beestjes die op hun eigen manier functioneren. Puscifer zou overigens wel meer als Maynard’s side project omschreven kunnen worden, dat is echt een beetje zijn speeltuin, waar hij zangeres Carina Round in uitnodigt om mee te doen om dat toch ook weer een geheel eigen karakter te geven.

Ik werk Graspop voor het eerst als vrijwilliger. Iemand met ervaring die volgende vragen kan beantwoorden:

- Op de boterhammenstanden zijn vermoed ik ook frisdranken e.d. voorzien? Zijn die ook vlot bereikbaar op momenten dat je gewoon op het terrein bent als bezoeker? Controleren ze of je een drankje mee het terrein opneemt?
- Ik werk 2 nachten. Bij mijn 'goodies' zie ik 2x crew resto (want ik werk 2 nachten) en nog 12 food skullies. Moet ik die skullies gebruiken om in het resto te betalen, of zijn dit skullies die op het terrein bruikbaar zijn?

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Ik werk Graspop voor het eerst als vrijwilliger. Iemand met ervaring die volgende vragen kan beantwoorden:

- Op de boterhammenstanden zijn vermoed ik ook frisdranken e.d. voorzien? Zijn die ook vlot bereikbaar op momenten dat je gewoon op het terrein bent als bezoeker? Controleren ze of je een drankje mee het terrein opneemt?
- Ik werk 2 nachten. Bij mijn 'goodies' zie ik 2x crew resto (want ik werk 2 nachten) en nog 12 food skullies. Moet ik die skullies gebruiken om in het resto te betalen, of zijn dit skullies die op het terrein bruikbaar zijn?
Ja overal zijn standen genoeg met frisdranken en koffie en boterhammen.
Maakt normaal niet uit dat je dat meeneemt.

Zelf nooit blijven slapen dus geen idee.

Sad Patrick Star GIF

fire winter GIF

nog 10dagen!

Vraagje...dit jaar moet ik, na 15 jaar, verstek laten gaan maar volgend jaar wil ik weer komen ( ben dan 70 dus ......).
Ik overweeg dan een Festitent...heeft iemand daar ervaring mee? Op de gewone GP campings zal van nachtrust weinig terecht komen dus ik vroeg me af of het deel waar die festitenten staan rustiger is .....

Voor mij ook de eerste keer vrijwilliger dit jaar! Maar van oude rotten heb ik begrepen dat de 12 muntjes voor eten op het terrein zijn. De resto is echt een los iets waar je twee keer recht op hebt, een warme maaltijd backstage. Verder schijnen de boterhammen stands altijd makkelijk te bereiken zijn en je mag alles mee het terrein op nemen.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Je krijgt bij de crew balie een kaartje met daarop de locatie van de boterhamstanden, de afgelopen jaren lag er 1 achter de marquee, 1 bij de crew village en 1 naast de metal dome (bij reuzenrad). Via de nooduitgangen zijn deze makkelijk te bereiken. Ze controleren er alleen op dat je geen extra drinken meeneemt, 1 flesje pp is volgens mij de regel. Hier kun je o.a. frisdrank, koffie, thee, soep, belegde boterhammen, fruit en geregeld ook zakjes met chips e.d. vinden

Crew resto is los van de food skullies. Daar mag je in jouw geval dus 2 keer een redelijk fatsoendelijke maaltijd gaan nuttigen. De food skullies zijn voor de dagen dat je niet naar de resto mag, dan verwachten ze dat je gewoon op het veld je eten koopt.

Ik begin mij af te vragen of misschien een groot stuk voor de mainstage veranderd is. Op de map op de app is daar nog altijd niets ingevuld, geen dranken stand, geen skydeck etc. Kan natuurlijk zijn omdat ze die nog geplaatst zijn, maar kan ook zijn dat ze die nog niet publiceren omdat er zoveel veranderd is, eventueel terug gelinked met die tip ivm hoog in de lucht...?

Op de 2D map staat het natuurlijk wel, maar die kunnen ze later nog updaten als ze echt de veranderingen zo lang mogelijk verborgen willen houden?

Ik begin mij af te vragen of misschien een groot stuk voor de mainstage veranderd is. Op de map op de app is daar nog altijd niets ingevuld, geen dranken stand, geen skydeck etc. Kan natuurlijk zijn omdat ze die nog geplaatst zijn, maar kan ook zijn dat ze die nog niet publiceren omdat er zoveel veranderd is, eventueel terug gelinked met die tip ivm hoog in de lucht...?

Op de 2D map staat het natuurlijk wel, maar die kunnen ze later nog updaten als ze echt de veranderingen zo lang mogelijk verborgen willen houden?
Het kan aan die 10 citroenen in m'n gat liggen, maar ik ben wat sceptischer t.o.v. de berichten van @Spicebomb gaan kijken.

Het kan nog steeds dat er een aantal (leuke) veranderingen zullen zijn aan de MS, maar vooralsnog is alles zeer vaag.
Zonder spoilers te brengen kan ik meedelen dat het terrein toch echt een vette upgrade zal krijgen. De line up is dit jaar minder van belang, het is de nieuwe beleving die we gaan krijgen die deze editie enorm spectaculaire zal maken.

De nieuwigheden op het terrein zullen zorgen voor een leuke doorstroom van mensen die de upgrades willen ontdekken. Hopelijk neemt de hype nog sterk toe want eerlijk gezegd is er toch wat roet in het eten gegooid (door bijvoorbeeld de wetgeving rond duurdere tickets die ervoor zorgde dat GMM al vroeg naar buiten moest komen met hun line up) en is de GMM-gekte van andere jaren nu wel zichtbaar minder.

Ik kijk ernaar uit jullie allemaal te zien!
"De nieuwigheden op het terrein zullen zorgen voor een leuke doorstroom van mensen die de upgrades willen ontdekken"

Zo nietszeggend en op heden blijkt nu niet dat er her en der op het terrein vette upgrades zijn (buiten de nieuwe tenten en het ietwat vergroot stuk bij de foodtrucks).

Ach, binnen een goede 10 dagen staan we opnieuw op het terrein en zullen we de eventuele veranderingen kunnen aanschouwen.

Het kan aan die 10 citroenen in m'n gat liggen, maar ik ben wat sceptischer t.o.v. de berichten van @Spicebomb gaan kijken.

Het kan nog steeds dat er een aantal (leuke) veranderingen zullen zijn aan de MS, maar vooralsnog is alles zeer vaag.

"De nieuwigheden op het terrein zullen zorgen voor een leuke doorstroom van mensen die de upgrades willen ontdekken"

Zo nietszeggend en op heden blijkt nu niet dat er her en der op het terrein vette upgrades zijn (buiten de nieuwe tenten en het ietwat vergroot stuk bij de foodtrucks).

Ach, binnen een goede 10 dagen staan we opnieuw op het terrein en zullen we de eventuele veranderingen kunnen aanschouwen.

heb die Eline gevraagd of er iets van thema te zien was, dat alvast niet.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread