Bruce Springsteen

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.068
1.070
Das niet OK voor de toekomst, waar gaat dit eindigen...
Dat zeiden we pakweg 15 jaar geleden ook toen bv Werchter ineens 30 euro erbij lapte bij een combi. Op deze planeet is het vrij simpel: het is de zot die het geeft. En schrijf maar op: binnen 15 jaar betalen we nog een pak meer.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.885
8.891
Dat zeiden we pakweg 15 jaar geleden ook toen bv Werchter ineens 30 euro erbij lapte bij een combi. Op deze planeet is het vrij simpel: het is de zot die het geeft. En schrijf maar op: binnen 15 jaar betalen we nog een pak meer.
binnen 15 jaar? je kunt gerust volgend jaar zeggen
Bruce kan gewoon volgend jaar weer 30 euro extra vragen en het resultaat zal wel hetzelfde zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

glider5

Campingartiest
1 mei 2023
65
14
Waarom is Gofferpark zo idioot duur? Zelfs Zweden, waarvan Nederlanders altijd (tegen mij) zeggen dat het zo'n duur land is, heeft veel goedkopere tickets. Praag en Milaan zijn begrijpelijk goedkoper i.v.m. inkomensverschil.
 

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
17
43
Wat maakt het nog uit welke prijs ze vragen voor zulke artiesten…
Onderschat zeker ook het effect van de 'exclusieve' pre sale links niet. De laatste tijd wordt dit structureel gedaan voor de A+acts. Eigenlijk is dat gewoon slimme marketing om het concert snel te doen uitverkopen: je geeft mensen een exclusieve link (die iedereen eigenlijk kan krijgen) => mensen gaan allemaal kopen op DAG-1 want ze hebben speciale link => de hype versterkt => je raakt via de link niet aan tickets want beperkte ticketdrop => je wil, neen MOET er bij zijn => je koopt een ticket aan een hogere prijs dan dat je rationeel zou doen.

Voor Wembley ging men gisteren nog een stapje verder: initieel waren via de presale enkel packages met een hotelovernachting te koop: startend vanaf 400 pond per ticket
 

ycagwyw

Randprogramma
11 sep 2023
186
106
Ben ik de enige die zich daar ook een beetje aan stoort af en toe. Van die Springsteen liefhebbers die op Facebook en Fora zo vaak mogelijk laten weten voor hoeveel steden ze kaarten hebben en daarmee pochen. Geniet vooral, je spaarrekening is je gegund. Maar het is geen wedstrijd waarmee je andere fans hoeft te verslaan die niet die financiële ruimte hebben.
Het is m.i geen pochen. Ik ga voor de Stones ook de hele tour af in de pit. Waarom? Omdat ik daar intens blij van wordt. Je komt telkens dezelfde mensen tegen, het is een soort lange vakantietrip.

Dat enthousiasme mag je toch delen?
 

ycagwyw

Randprogramma
11 sep 2023
186
106
zelfs de Rolling Stones hun laatste tour ging niet zo hard toch met die belachelijk hoge prijzen?
Of waren die prijzen nog hoger dan Bruce?
Ik heb voor de Stones over de €500,- betaald voor de Diamond Pits in Duitsland (Munchen, Berlijn, Gelsenkirchen). Nederland, Italie,Frankrijk, Spanje waren rond de €350,-. London en Belgie zat ook tegen de €500 aan als ik me goed herinner.

En daarbij komt dan eigenlijk nog de VIP package on-top als je echt aan de rail wilt staan. Want met VIP had je early access. Dan zat je in Duitsland op €850. De rest weet ik niet meer.

De Diamond pit is wel heel veel kleiner dan de GC bij Bruce.
 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Martinez

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.380
953
Onderschat zeker ook het effect van de 'exclusieve' pre sale links niet. De laatste tijd wordt dit structureel gedaan voor de A+acts. Eigenlijk is dat gewoon slimme marketing om het concert snel te doen uitverkopen: je geeft mensen een exclusieve link (die iedereen eigenlijk kan krijgen) => mensen gaan allemaal kopen op DAG-1 want ze hebben speciale link => de hype versterkt => je raakt via de link niet aan tickets want beperkte ticketdrop => je wil, neen MOET er bij zijn => je koopt een ticket aan een hogere prijs dan dat je rationeel zou doen.
Dit is denk ik wel een goeie analyse!

Voor Wembley ging men gisteren nog een stapje verder: initieel waren via de presale enkel packages met een hotelovernachting te koop: startend vanaf 400 pond per ticket
Volgens mij niet hoor. Ken genoeg mensen die gisteren tickets zonder hotel voor Londen hebben gekocht.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.026
3.373
Jezus, een hele tour diamond pit is wel duur zeg. Daar kan je een complete wereldreis van betalen.
Voor 1,5 diamond pit vlieg ik volgend jaar heen en weer naar Guatemala, dus voor een hele tour kan je inderdaad leuk reizen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.638
7.617
Blijft het dan ook echt elk concert leuk? Of zijn er dan ook weleens momentjes waar toch de verveling toekruipt? Zo van, shit, straks weer dat ene blokje.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.380
953
Blijft het dan ook echt elk concert leuk? Of zijn er dan ook weleens momentjes waar toch de verveling toekruipt? Zo van, shit, straks weer dat ene blokje.
Goeie vraag. Zeker gezien de statische Bruce setlist van afgelopen tour. Maar een concert van Bruce is voor mij meer dan een concert. Dat is echt een hoogmis voor mij. Daar komt zoveel emotie en gelukzaligheid bij los. Daar kan ik dagen, weken op teren.

Maar toegegeven: Kitty's Back was altijd het plasblokje.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.026
3.373
Ja, en ik geef dus niks om lange vakanties in Guatemala of waar dan ook. Iedereen spendeert zijn geld anders.

Laten we dit onderwerp afsluiten :)
Ik geef je groot gelijk hoor, ik ga ook wel eens naar het buitenland voor een concert/festival omdat het een mooie ervaring is. Ben alleen minder fan van extra betalen voor een voorvak, maar dat komt wellicht ook omdat ik tot voorkort arme student was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Gebruikers die dit onderwerp bekijken