Bruce Springsteen

Was inderdaad een heerlijke show, voor mij ook eerste keer Springsteen live.

Wij hadden sowieso mega geluk. We hadden kaarten op de tweede ring, rij 30. Oftewel de allerlaatste rij in het stadion. Daarachter was echter een soort plateau/gang waar je kon lopen, waar wij dus stonden ipv. op onze stoelen te zitten. Na +- 10 minuten kwam er iemand van Live Nation langs met kaartjes voor rij 3 in vak 37. Oftewel, precies voor het podium op de derde rij, perfect om over de hoofden van het veldpubliek heen te kijken. Uitleg was dat ze de voorste rijen ook gevuld wilden krijgen. Deze natuurlijk met alle liefde aangepakt. Dat maakte qua uitzicht en geluid een wereld van verschil! (y)

Ik zag ze later ook in het trappenhuis nog staan met een hele stapel upgrade kaartjes.

• Leuk
Waarderingen: jaydee76 en Jos
Ik overweeg om voor Gothenburg 1 toch te gaan roll-callen. De kroegen zijn dit weekend toch tot 5u 's nachts open ivm Midsommer, dus nog genoeg party-time na het concert :ROFLMAO: Wie weet waar de roll-calls plaatsvinden? Ik land morgenochtend.

Ik overweeg om voor Gothenburg 1 toch te gaan roll-callen. De kroegen zijn dit weekend toch tot 5u 's nachts open ivm Midsommer, dus nog genoeg party-time na het concert :ROFLMAO: Wie weet waar de roll-calls plaatsvinden? Ik land morgenochtend.
Rondje lopen langs Ullevi. Denk dat je 'm dan vanzelf wel vindt. Zou zelf in Stampens Kyrkogård of aan 't water gaan zitten of wellicht Trädgårdsföreningen (maar die is denk ik net te ver voor hey Nya Ullevi). Zitten aan Ullevigatan of Skånegatan is namelijk niet optimaal, dus denk dat die eerste twee je beste opties zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981
Het concert in Düsseldorf was simpelweg een zalige avond. Mijn eerste Bruce-concert in Duitsland en zooo goed had ik het niet verwacht
1)De locatie was perfect. Het is een voetbalstadion, maar voelde best compact en intiem aan. Vanaf de GC kon je eenvoudig drinken kopen en naar echte, nette toiletten gaan. Parking dichtbij. We zaten 20 min na het einde in beweging met de wagen en waren zo op de autostrade (het was van bij aankomst wél duidelijk dat je hiervoor wat geluk ging nodig hebben)
2)Het publiek zat er helemaal in vanaf de start en hield dit vast tot het einde. Iedereen luisterde aandachtig, zong en danste vaak mee (enkel Barcelona Night 2 was nog gekker op dat vlak) De 3 uur Bruce vlogen nog nooit zo snel voorbij.
3) De start met Ties That Bind was heerlijk en gaf direct een euforie in de voorste rijen. Net als in Birmingham en Werchter waren My hometown en The River weer van de partij. Door het vervolg met Last Man Standing en Backstreets heb je 4 tragere nummers. Ik ga akkoord met anderen: op papier keur je dit af wegens te veel van het goede, maar dit pakt in de huidige setlist live fantastisch uit.
4)En dan Bruce Springsteen & The E street band: enkel lof en hulde. Ik kan het enkel omschrijven als pure magie, met de nadruk op zowel puur als magie. Gewoon spelen zonder vuurwerk, videoprojecties etc. De band IS de show! Onevenaarbaar.
Ze lijken nu echt helemaal warmgedraaid. Ik ben jaloers op de mensen die de volgende concerten kunnen bijwonen.

Als kers op de taart kreeg mijn vrouw tijdens Thunder Road een zeer innige handdruk dus onze reeks van 7 concerten dit jaar is prachtig afgesloten. Ik kijk alvast hoopvol naar de toekomst voor een vervolg op deze tour.

Gothenburg. Begon al goed vanochtend met 2u vertraging vanwege iets wat niet klopte met de papieren van het KLM vliegtuig. Gelukkig toch aangekomen. Een vliegtuig dat volgens mij voor minimaal de helft vol zat met Springsteen fans. De KLM-vlucht later vandaag schijnt geannuleerd te zijn. Sneu. Verder best een leuk stadje. Alleen uitgestorven en bijna alles dicht vanwege Midsommar. De meesten Zweden zijn de stad uit om dat te vieren met familie of dansen nu kringetjes rondom een bbq in het park. Dus wat in de stad overblijft zijn Springsteen fans op zoek naar een Pub. Gevonden gelukkig. Golden Circle (framre stanplats) schijnt trouwens het halve veld te zijn. Ben benieuwd.

Ik snap nu waarom elke Springsteen-fan er bij wil zijn in Gothenburg. Dit was buitenaards. 3 uur en 12 minuten pure magie.
Deze verslagen doen me toch wel weer twijfelen om volgend jaar alsnog een keer te gaan. De machine begint steeds beter op stoom te komen lijkt het en in Landgraaf de pech gehad om een van de mindere shows te zien (wat bij Springsteen nog steeds uitmuntend is).

Deze verslagen doen me toch wel weer twijfelen om volgend jaar alsnog een keer te gaan. De machine begint steeds beter op stoom te komen lijkt het en in Landgraaf de pech gehad om een van de mindere shows te zien (wat bij Springsteen nog steeds uitmuntend is).
Ik vond Landgraaf een topshow eigenlijk. Maar kwam ook misschien omdat het voor mij een thuiswedstrijd was.

Volgend jaar gewoon gaan dus! Sprak gisteren iemand die in het stadion van Stockholm werkt en dat was blijkbaar al gereserveerd voor 2024.

Ik vond Landgraaf een topshow eigenlijk. Maar kwam ook misschien omdat het voor mij een thuiswedstrijd was.

Volgend jaar gewoon gaan dus! Sprak gisteren iemand die in het stadion van Stockholm werkt en dat was blijkbaar al gereserveerd voor 2024.
Dit zou super zijn!!
Hoeveel jaren zat er tussen de vorige tour en deze 7 jaar?
Gezien hun leeftijd zullen ze daar niet de tijd voor hebben om na deze tour weer een aantal jaren te wachten.

Maar wie weet het zou ook gek zijn als hij na deze tour in eens zegt ‘ jongens het is mooi geweest we stoppen ermee’
Al voelde het met i’ll see you in my dreams’ wel als een afscheid.

Mooi stukje.... en om nog even in te haken op de vorige post. Goed om te lezen dat ze met de gedachte spelen om de tour te verlengen. Mogelijk volgend jaar en anders 2025. Kom op Bruce, je kan het.......

Wie zijn er bij op zaterdag 8 juli in London? Mijn enige concert deze tour. Wel GC kaarten, geen tijd voor roll calls.

Users who are viewing this thread