Bruce Springsteen

Was die nieuwe La Defense Arena verder nog een goeie zaal?

Zeer goed geluid (redelijk) vooraan! Op dat punt niets aan te merken. Ze mogen alleen wel wat aan crowd-management werken bij de ingang. Heel onduidelijk aangegeven waar je nu wel/niet in een rij kan staan. Uiteindelijk iedereen en z’n moeder in 1 rij terwijl er gewoon een tweede rij was voor general entry.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Zeer goed geluid (redelijk) vooraan! Op dat punt niets aan te merken. Ze mogen alleen wel wat aan crowd-management werken bij de ingang. Heel onduidelijk aangegeven waar je nu wel/niet in een rij kan staan. Uiteindelijk iedereen en z’n moeder in 1 rij terwijl er gewoon een tweede rij was voor general entry.
Wel eens met dat punt over de rijen. Was zeer onduidelijk allemaal, inderdaad.

De setlist van het eerste concert in Dublin en het eerste concert in Parijs zijn volgens mij hetzelfde op 1 nummer na. Het tweede concert in Dublin en het tweede in Parijs zijn helemaal hetzelfde. Dat zal ook gaan gelden voor Amsterdam verwacht ik. Ben wel benieuwd met welke setlist hij in Landgraaf gaat komen. Maar heel weinig verassingen inderdaad tot nu toe helaas.

Het setlist-issue blijft wel een dingetje, ja. Op Greasy Lake beginnen zich zelfs mensen af te vragen wanneer de die-hard front-row mensen er genoeg van hebben en hun tickets gaan verkopen.

Nogmaals: het is een fijne setlist die prima in elkaar zit. Het punt van kritiek dat vaak vermeld wordt (en waar ik het wel een beetje mee eens ben) is dat ten tijde van de ticketverkoop elke fan er (m.i. terecht) vanuit ging dat geen enkel concert hetzelfde zou zijn, net als de afgelopen 25 jaar het geval was. Dat was ook voor mij een grote reden om deze keer voor het eerst meer dan 3 concerten in een tour te doen. Dat pakt nu toch een beetje anders uit. En dat is een heel klein smetje op een verder unieke ervaring :)

Gelukkig ga ik maar 1x naar Bruce dit jaar, maar ik zou het wel erg saai vinden om telkens nagenoeg de zelfde nummers voorgeschoteld te krijgen. Juist de onvoorspelbaarheid vind ik het mooiste van concerten.
Bruce shows zijn eigenlijk altijd heel erg goed, dus dat is wel een goed vooruitzicht.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Bruce shows zijn eigenlijk altijd heel erg goed, dus dat is wel een goed vooruitzicht.
Happy Married At First Sight GIF by Lifetime

Dat was ook voor mij een grote reden om deze keer voor het eerst meer dan 3 concerten in een tour te doen. Dat pakt nu toch een beetje anders uit.
Hier hetzelfde verhaal. Om dezelfde redenen voor het eerst voor meer dan 3 keer in een tour kaarten gekocht.
Ondertussen is duidelijk dat Bruce (voorlopig) de sets deze keer niet zoals de laatste 25 jaar laat evolueren:
1) Geen setlist die meer en meer afwijkt van het initiële plan en verwordt tot een soort van grabbelton-set waarbij Bruce grasduint is zijn eigen werk en elke nacht een extra element opduikt 'welke onverwachte parels gaat hij nu spelen?'
2) Geen set die langer en langer wordt

De huidige show heb ik ondertussen al 2 keer gezien (beide in Barcelona) en die hebben me wel volledig overtuigd (de keuzes die hij maakt, het verhaal dat er achter zit, de arrangementen van de songs, ...) Het is volgens mij niet 'bewust' zijn laatste tour, maar de show is wel zo gemaakt dat als het binnen enkele jaren moest blijken dat het toch de laatste met ESB was, het verhaal wel af is.

Voor de concerten in Nederland ga ik er wel van uit dat zoals altijd I'm on fire gaan verschijnen :) (en stiekem hoop ik op enkele wildere wijzigingen in Landgraaf dat je als 3e concert op één plaats zou kunnen zien)

Wij gaan onze tickets in elk geval niet verkopen. Elk concert van Bruce Springsteen geeft energie om weken op te teren en doet je snakken naar de volgende. Ooit zal het stoppen, dus ondertussen gaan we lekker nog een keer :)

Ik vind elk concert van the boss goed , zeker het ene springt er meer uit dan het andere qua set list en speeltijd. en ja hij is inmiddels aardig op leeftijd.Zijn niet meer de jaren 70/80.En hij is geen jukebox de artiest bepaalt uiteindelijk.

Het setlist-issue blijft wel een dingetje, ja. Op Greasy Lake beginnen zich zelfs mensen af te vragen wanneer de die-hard front-row mensen er genoeg van hebben en hun tickets gaan verkopen.

Nogmaals: het is een fijne setlist die prima in elkaar zit. Het punt van kritiek dat vaak vermeld wordt (en waar ik het wel een beetje mee eens ben) is dat ten tijde van de ticketverkoop elke fan er (m.i. terecht) vanuit ging dat geen enkel concert hetzelfde zou zijn, net als de afgelopen 25 jaar het geval was. Dat was ook voor mij een grote reden om deze keer voor het eerst meer dan 3 concerten in een tour te doen. Dat pakt nu toch een beetje anders uit. En dat is een heel klein smetje op een verder unieke ervaring :)

Uitstekend verwoord. Ga zelf nu 3x naar een show deze tour (waarvan er 2 vorig jaar zijn gekocht (Parijs 1 en Landgraaf) en de tweede (Parijs 2) de afgelopen week erbij is gekocht met de ticketdrop.

De basis setlist is gewoon prima, maar als je inderdaad Bruce door heel Europa afreist, naar locaties gaat waar hij normaliter de 4 uur aantikt, in de hoop dat het weer gaat gebeuren, dan kom je toch wel van de koude kermis thuis wanneer het met grotendeels diezelfde nummers en 2:45 uur klaar is. Dat is natuurlijk gewoon jammer wanneer je je vluchten hebt geboekt en al die (toch wel dure) tickets hebt gekocht.

Ben nu al benieuwd wat er de volgende tour gaat gebeuren. Normaliter doet hij 2 tours redelijk kort achter elkaar voordat er weer een iets langere break komt.

• Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981 en Joslittel
Uitstekend verwoord. Ga zelf nu 3x naar een show deze tour (waarvan er 2 vorig jaar zijn gekocht (Parijs 1 en Landgraaf) en de tweede (Parijs 2) de afgelopen week erbij is gekocht met de ticketdrop.

De basis setlist is gewoon prima, maar als je inderdaad Bruce door heel Europa afreist, naar locaties gaat waar hij normaliter de 4 uur aantikt, in de hoop dat het weer gaat gebeuren, dan kom je toch wel van de koude kermis thuis wanneer het met grotendeels diezelfde nummers en 2:45 uur klaar is. Dat is natuurlijk gewoon jammer wanneer je je vluchten hebt geboekt en al die (toch wel dure) tickets hebt gekocht.

Ben nu al benieuwd wat er de volgende tour gaat gebeuren. Normaliter doet hij 2 tours redelijk kort achter elkaar voordat er weer een iets langere break komt.
Niks blijft voor de eeuwigheid dus ook Bruce's concerten zijn hier aan onderhevig.Als concertbezoeker kun je niks claimen over speelduur en kwaliteit van het gebodene. Bij Bruce zit het meestal wel snor moet je eens bij andere grootheden komen.

De huidige show heb ik ondertussen al 2 keer gezien (beide in Barcelona) en die hebben me wel volledig overtuigd (de keuzes die hij maakt, het verhaal dat er achter zit, de arrangementen van de songs, ...) Het is volgens mij niet 'bewust' zijn laatste tour, maar de show is wel zo gemaakt dat als het binnen enkele jaren moest blijken dat het toch de laatste met ESB was, het verhaal wel af is.
Dit maakt mij toch benieuwd naar de setlist hoor. Zolang Spirit In The Night er maar in zit, ben ik blij. Een nummer van zijn eerste album op zijn laatste tour...

En The River, Badlands, Rosalita, I'm On Fire,...

Users who are viewing this thread