Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Eens - ik snap Träcksäck niet, Rowwen Hèze is een serieuze band, Träcksäck is iets voor de braderie - een gimmick, heeft zo’n Tren ook niet nodig (hij wil het, dat snap ik, maar hij heeft het niet nodig).
Ik vond dat hele Träcksäck niet wat. Gelukkig hadden wij wat anders te doen op dat moment met wat forum genoten ;)
Voor zo'n headliner openstaan is toch waar het begint lijkt me. Geweldige band, als je dan naar huis gaat voor het begonnen is, sla je de plank toch mis.
Het was echt heel leeg. Er waren 5000 man meer die dag dan de vrijdag, maar bij Simply Red stond het toch voller. Zonde, want Porcupine Tree speelde weer geweldig. Niet zo goed als die Ziggo Dome show natuurlijk (want daar waren meer fans + meer tijd), maar nog steeds geweldig.

Toch heb ik dan wel weer liever dat de bezoekers die het niks vinden vertrekken ipv door he toptreden gaan lallen, dus ook weer prima dat ze gaan ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.844
Herkenbaar Brian. Daarom genoot ik nog meer van de opnames van fans van PT die helemaal vooraan stonden en alles meezongen. Vooral die mooie dame met donkere haren en prachtige ogen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.190
We zijn dan ook supersnobs. De typische Bospop 2024 bezoeker pakte en masse de telefoon/camera erbij toen Ed & stagiaires Overcum speelde.
Zag ook weer zat mensen voorbijkomen die speciaal voor Racoon en Son Mieux vandaag wilden meepakken. Ja, sorry hoor... Dat ga ik echt nooit snappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Zag ook weer zat mensen voorbijkomen die speciaal voor Racoon en Son Mieux vandaag wilden meepakken. Ja, sorry hoor... Dat ga ik echt nooit snappen.
Advocaat van de duivel hier.
Als je in Weert of omstreken woont, je hebt zin in een gezellig dagje weg met vrienden/familie en jo vindt met zijn allesn Racoon, Di-rect en Son Mieux leuk die op dezelfde dag speelt...

Staat ver af van mijn werkelijkheid, maar ik kan er ergens wel inkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.844
De driehoek Weert-Helmond-Venlo. Live heeft daar wel een treffend nummer voor: Shit Towne.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.844
Ray Wilson was prima (niet hoogstaand verder), maar ED LIVE was een aanfluiting. Prima voor Bospop weliswaar, maar MOJO mag dit echt niet meer op een major neerzetten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Ray Wilson was prima (niet hoogstaand verder), maar ED LIVE was een aanfluiting. Prima voor Bospop weliswaar, maar MOJO mag dit echt niet meer op een major neerzetten.
Ieder z'n mening maar ik zag toch een vol veld die het naar z'n zin had. En nee, ik ben geen die hard LIVE fan. Nile Rodgers is bv ook niet mijn ding maar muzikaal gezien ook dik in orde ook al was het optreden een kopie van zijn laatste passage. Snap ook niet dat ze die weer geboekt hadden....
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Ik snap die harde kritiek op het optreden van Live eerlijk gezegd niet. Volgens mij is dit vooral het resultaat van het negatieve beeld wat mensen al van deze band hebben (wat Ed zelf veroorzaakt heeft). Ook ik was teleurgesteld om te vernemen dat dit niet Live was maar Ed met anonieme muzikanten. Maar laten we eerlijk zijn: de originele bandleden van Live zijn alles behalve beeldbepalend voor die band en muzikaal is het niet zo ingewikkeld en kan dit door elke serieuze muzikant gespeeld worden. Het was zeker niet het beste optreden dat ik ooit gezien heb maar het was degelijk en de hits werden gespeeld. En soms heb je niet meer nodig om 5 kwartier (of 1,5 uur in dit geval) van een optreden te genieten. De muziekpurist in me werd daarna meer dan genoeg gekieteld.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
In de Limburger staat een premium artikel waaruit je in ieder geval kan opmaken dat mensen hun geld terug krijgen voor tickets. Heel netjes want ze hadden er denk ik ook voor kunnen kiezen om verkochte tickets door te schuiven naar volgend jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Ik snap die harde kritiek op het optreden van Live eerlijk gezegd niet. Volgens mij is dit vooral het resultaat van het negatieve beeld wat mensen al van deze band hebben (wat Ed zelf veroorzaakt heeft). Ook ik was teleurgesteld om te vernemen dat dit niet Live was maar Ed met anonieme muzikanten. Maar laten we eerlijk zijn: de originele bandleden van Live zijn alles behalve beeldbepalend voor die band en muzikaal is het niet zo ingewikkeld en kan dit door elke serieuze muzikant gespeeld worden. Het was zeker niet het beste optreden dat ik ooit gezien heb maar het was degelijk en de hits werden gespeeld. En soms heb je niet meer nodig om 5 kwartier (of 1,5 uur in dit geval) van een optreden te genieten. De muziekpurist in me werd daarna meer dan genoeg gekieteld.
Precies, 10 jaar geleden ging Ed ook solo door het leven met eigen band, speelde bijna een complete set van LIVE en toen hoorde je niemand. Het zal misschien zaterdag niet z'n allerbeste optreden geweest zijn. Maar ik ben geen muzikant en hoor bepaalde dingen minder snel die anderen hier dan wel opvangen. Voor mij was het gewoon goed en ik heb niemand horen klagen, behalve hier dan een beetje maar dat mag ook. Het is een forum👍
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Vol goede moed op naar Weert voor een dagje Bospop. Voornamelijk voor Porcupine Tree natuurlijk, die ik helaas vorig jaar in de Ziggo heb moeten missen vanwege vakantie. Mijn vriendin en ik trekken de hitte allebei wat minder, en zijn daardoor pas tijdens Stahlzeit het terrein op gelopen. Wat me direct opvalt is dat ik het gevoel krijg dat ik 15 jaar terug de tijd in ga vergeleken met andere festivals. Alles voelt een beetje.... oubollig. Daar bovenop zijn wij denk ik de helft van de leeftijd van de gemiddelde bezoeker. De sfeer is echter wel heel gemoedelijk en gezellig! Daarnaast meer dan genoeg faciliteiten zoals toiletten, barren en watertappunten. Nooit ergens in de rij hoeven staan.

Dan de optredens. We hadden zin in Nile Rodgers & Chic, Live en Riverside als "voorprogramma" voor PT. Echter vielen twee van die drie een beetje tegen.

Rowwen Heze (6): al vaak tegengekomen. Niet mijn muziek, maar Weert maakte een feestje. Tja, prima, degelijk.
The White Buffalo (7): ongeveer 20 minuutjes staan kijken. Wat een stem heeft deze man. Heel sobere setup met 3 man op het podium en een vlag die ze provisorisch opgehangen hebben. Draait echt volledig om te muziek, wat te prijzen valt. Zodra de zanger zijn keel opentrekt komt er ook een geluid uit om U tegen te zeggen. We hadden het wel heel warm, dus even de schaduw opgezocht. Zodat we daarna konden dansen bij...
Nile Rodgers & Chic (6): vorig jaar op pinkpop ook met een half oor meegekregen en dat leek toch wel een groot feest met hele sympathieke band te zijn. Helaas was de heer Rodgers nogal vol van zichzelf en moest hij na elk nummer vertellen hoeveel samenwerkingen, grammys en nummer 1 hits hij gescoord heeft. Zo vaak, dat daar uiteindelijk helemaal niet meer voor geklapt werd. Top band wel, en de stemmen van de zangeressen waren ook meer dan prima. Uurtje lekker staan dansen, maar toch een beetje teleurgesteld toen het afgelopen was.
Heavy Hoempa (9): grapje natuurlijk, maar we liepen tegen een pop-up optreden aan van Heavy Hoempa wat toch wel heel leuk klonk. Nog net Nothing Else Matters en Run to the Hills mee kunnen krijgen. Sympathieke en grappige mannen ook!
Ray Wilson (7): zie verhaal bij The White Buffalo. Geweldige stem, tent stond goed vol. Had er wel langer bij willen krijgen, maar we kregen trek. Dus weg gegaan.
Live (6.5): Meh. Dat gevoel kan ook komen door het publiek wat om ons heen stond. Omgeven door oude mannen die zichzelf door de drank niet meer overeind konden houden. Zo klonk de band ook een beetje. Geen enkel nummer klonk helemaal strak. En toen ik een filmpje terugkeek.... oef die zang. Gaat ie ook nog eens te lang door. Nee, niet happy.
Riverside (8): hier keek ik toch wel heel erg naar uit. Flink lege tent, terwijl de band erg in vorm was. Mijn vriendin trok het alleen niet meer, is niet zo van het hardere gitaarwerk, dus nog even wat drinken gehaald om op tijd klaar te staan voor...
Porcupine Tree (9.5): op zo ongeveer de 5e rij stonden we. Geen telefoons voor ons gezicht. Geen kletsende mensen. Iedereen om ons heen zat vanaf seconde 1 vol in de muziek. Meezingen waar ze konden, doodstil wanneer niet gezongen werd. De mix van euforie en melancholie was te voelen bij de mensen die om ons heen stonden. Ik denk niet dat ik ooit in zo'n respectvol publiek heb gestaan. De band was in vorm, speelde loepzuiver. Ik zei het al eerder, maar dit is muziek verheven tot een kunst. Precies van elke milimeter van je instrument weten welk geluid het maakt als je het op een bepaalde manier bespeelt in plaats van blind rammen. Dit was fantastisch. De enige manier waarop dit nog beter kon, was een langere set in een zaal. Voor de rest, subliem. Zelfs mijn vriendin was achteraf overdonderd. Voldaan gingen we weer naar huis. Al moet ik heel eerlijk zijn: ik denk niet dat ik snel weer naar Bospop afreis.
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
In de Limburger staat een premium artikel waaruit je in ieder geval kan opmaken dat mensen hun geld terug krijgen voor tickets. Heel netjes want ze hadden er denk ik ook voor kunnen kiezen om verkochte tickets door te schuiven naar volgend jaar?
Zelfs compensatie voor weekendkaarten las ik. Maar ik las ook dat het nog niet zeker is of ze deze klap te boven komen. Als dat zo is dan mogen ze onze twee keer eenderde weekendkaart houden en in de donatiepot stoppen - en de bonnen die we nog hebben ook…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.178
10.527
Zelfs compensatie voor weekendkaarten las ik. Maar ik las ook dat het nog niet zeker is of ze deze klap te boven komen. Als dat zo is dan mogen ze onze twee keer eenderde weekendkaart houden en in de donatiepot stoppen - en de bonnen die we nog hebben ook…
Pfoe, serieus? Dat zou echt een enorm droevig einde zijn van dit symphatieke festival. In dat geval mogen ze van mij de bezoekers de keuze geven om terug te vragen of een donatie te doen om het festival in de lucht te houden. Qua verkoop van de kaarten en de omzet op het terrein (met die hitte wordt er echt minder verkocht) was dit ook de slechtst mogelijke timing voor een afgelasting.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Zelfs compensatie voor weekendkaarten las ik. Maar ik las ook dat het nog niet zeker is of ze deze klap te boven komen. Als dat zo is dan mogen ze onze twee keer eenderde weekendkaart houden en in de donatiepot stoppen - en de bonnen die we nog hebben ook…
Ik kan niet het hele artikel lezen. Maar deze klap komen ze wel te boven financieel gezien want anders hadden ze die kaarten wel doorgezet naar 2024. Tenminste dat denk ik. Die rekensom is vlug gemaakt door de organisatie. Geen idee of Mojo hierin ook wat betekent??
 

SureD

Playlistbediener
12 jun 2023
33
24
Ik kan niet het hele artikel lezen. Maar deze klap komen ze wel te boven financieel gezien want anders hadden ze die kaarten wel doorgezet naar 2024. Tenminste dat denk ik. Die rekensom is vlug gemaakt door de organisatie. Geen idee of Mojo hierin ook wat betekent??
Op 1 limburg nu een positievere toon gelukkig!

De passage in de Limburger:

Of er volgend jaar weer een Bospop is, daar kan Klomp nu nog geen uitsluitsel over geven. „We zijn een sterke organisatie, maar hoe groot de gevolgen van deze afgelasting zullen zijn valt nu nog niet in kaart te brengen. Maar dat dit een enorme financiële klap is, moge duidelijk zijn. Wat de gevolgen precies zullen zijn, daar kunnen we nu echt nog niets over zeggen. Dat kan alle kanten op.”
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Op 1 limburg nu een positievere toon gelukkig!

De passage in de Limburger:

Of er volgend jaar weer een Bospop is, daar kan Klomp nu nog geen uitsluitsel over geven. „We zijn een sterke organisatie, maar hoe groot de gevolgen van deze afgelasting zullen zijn valt nu nog niet in kaart te brengen. Maar dat dit een enorme financiële klap is, moge duidelijk zijn. Wat de gevolgen precies zullen zijn, daar kunnen we nu echt nog niets over zeggen. Dat kan alle kanten op.”
Ik zou zeggen. De vrijdag houden voor tribute bands. De zaterdag en zondag worden volledige festival dagen met bv Bryan Adams en Joe Bonamassa als headliners.....
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en SureD

JK79

Dagopener
11 sep 2021
503
1.238
Als buiten Limburg wonende Limburger ook maar eens voor het eerst een dagje Bospop gedaan want Porcupine Tree.

Ondanks de hitte een zeer positief begin doordat de weg naar de Parking duidelijk stond aangegeven alles goed gewezen werd en je geen pokke eind naar de ingang hoefde te lopen en daar ook weer zo binnen was(lezen jullie mee Graspop ;)). Terrein ziet er lekker overzichtelijk uit maar wel al direct doorgekregen dat dit iets anders is dan een festival voor muziekliefhebbers maar eerder een festival met muziek.

Stahlzeit (6): Eerste vreemde gewaarwording bij binnenlopen van de tent. Er liggen overal kleedjes met mensen in de doorgangen van de tent die je kwaad aankijken wanneer je over hun kleedje heen stapt. Het klinkt wel aardig en het zal zeker meer punten scoren wanneer je Rammstein zelf nog nooit hebt gezien maar het is niet mijn ding. Ik heb niets tegen coverbands maar vind het wel meer de moeite waard wanneer je niet probeert elke seconde van een show exact te kopiëren en je eigen ding eraan geeft.
Rowwen Heze (7): Ik kan alle nummers van de setlist in principe uit volle borst meezingen. Het was een degelijke set met de hits en er was zowaar ondanks de hitte wel beweging op de wei. Alleen in mijn beleving kijk je Rowwen Heze in een theater wanneer ze de onbekendere nummers ook spelen of wanneer je deze setlist krijgt in een sporthal of tent waar de hele zaal of tent volledig losgaat en je moe, bezweet en voldaan uit de tent strompelt aan het einde.

De volgende 2 acts hebben we niet (The White Buffalo) of met pijn aan de oren van een afstand (Nile Rodgers & Chic) meegekregen. Ik was met vrienden en dan heeft de inwendige alcoholist af en toe ook wat aandacht nodig. En zoals Jos al eerder aangaf kon je bij de speciaalbier bar lekker in de schaduw genieten van een Triple Karmeliet in een glas (zo noemden ze het plastic ding in de vorm van een glas). Daarna een pasta gaan eten (gezien het aanbod kun je keuzestress krijgen maar ik kies meestal voor dat waar geen rij staat want honger). Om niet te dichtbij het podium te zijn waar Nile Rodgers zelfbevlekking tot een hoger kunstvorm was aan het brengen zijn we over het marktje gaan lopen. Vooral interessant om ze zien dat de meeste merchandise daar is van de Metal Line-ups dan van bands op Bospop.

Ray Wilson (7): Klonk lekker en een drummer in een corona proof setting gezien. Dit is normaliter niet echt mijn muziek maar was goed te doen voor een niet fan. Helaas werd het wel stikbenauwd in de tent en hebben we het helaas niet afgekeken.

Live (7): Eigenlijk al meer dan genoeg over gezegd. Ik geef het een 7 omdat het gewoon een flink stukje nostalgie was om alle hits van mijn tienerjaren (volgens mij Throwing Copper 2 keer gekocht omdat de eerste cd al helemaal kapot gedraaid was) nog een keer live te kunnen horen. Leuk om op een festival als Bospop (waar je geen keuzes hoef te maken) mee te pakken maar ik zal er niet snel nog eens naar gaan kijken. Als het de nostalgie niet had gehad dan had het nog geen voldoende gescoord.

Riverside (8): Ik kon hier tot nu to weinig mee maar werd toch aangetrokken op weg naar de bar en eetkraampjes om toch een kijkje te nemen in de tent. Heb een paar nummers gevolgd en het was op dat moment het beste wat ik de hele dag gehoord had. Ik kreeg echt het idee dat er nu een echte band met muzikanten stond te spelen. Het geluid leek ook een heel stuk beter dan bij de rest wat ik tot dan had gezien. Ik was dit keer met vrienden en dan moet je je ook wel eens aanpassen (dit was niet hun muziek en hadden dorst en honger). Volgende keer dat ze in de buurt zijn ga ik zeker een volledige set van ze meepakken.

Porcupine Tree (9): Totaal de verkeerde plek voor deze band (idem voor Riverside) maar dan toch zo strak en goed spelen daar dwing je zelfs bij mij gewoon respect mee af. Genoten van de muziek en de sfeer vanaf het podium. Daar ik met vrienden was niet helemaal vooraan gaan staan (stonden toch nog redelijk vooraan ergens ter hoogte van halverwege de tent) en dat was een grote fout. Ik had af en toe het idee dat ik in een dorpskroeg stond in plaats van bij een optreden. Toch redelijk van kunnen afsluiten met een beetje verplaatsen om er minder last van te hebben. Dit ga ik zeker vaker live zien maar dan wel in een andere setting.

Algemeen (8): Dit is nog een 8 geworden doordat ik een topdag met vrienden gehad heb en heb genoten van Porcupine Tree. Het is alleen geen festival waar je naar mijn mening heen moet gaan om van de muziek te genieten maar het moet doen als dagje uit met wat nostalgische muziek erbij en heel af en toe een pareltje zoals zaterdag met de afsluiter. Het vermelden zeker ook nog waard was het wegkomen van het terrein. Ik ben Graspop gewend waar je met het lampje van je telefoon moet manoeuvreren over de parkeerplaatsen om je auto te vinden en daarna op hoop van zegen proberen weg te komen van de parkeerplaatsen. Hier waren de parkeerplaatsen verlicht en waren er meer dan genoeg vrijwilligers om alles in goede banen te leiden.

Of ik in de toekomst nog eens ga zal afhangen van mijn vrienden (die niet zo in de muziek zijn als mij maar wel houden van een gezellig dagje met voldoende goudgele versnaperingen). Zelf zal ik er denk ik niet snel in mijn eentje of samen met mijn vriendin heengaan dan ga ik toch liever naar Prognosis, Roadburn, Graspop, etc...).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken