Bospop 2020 - Nieuws en Geruchten

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
wenteldave wrote:

sledgehammer wrote:
Als The Australian Pink Floyd Show (weer) hoog op de affiche van Bospop staat, zou ik dat persoonlijk erg armoedig vinden. Ik heb ze ooit op een Arrow Rock Festival voorbij zien komen en zag destijds niet in wat daar nou zo bijzonder aan moet zijn. Zeker niet zolang David Gilmour en Rogers Waters zelf nog met enige regelmaat op tournee gaan. Coverbands hoeven wat mij betreft sowieso niet, maar zeker niet als ze ook nog op een prominente plek worden neergezet (wat bij The Australian Pink Floyd Show waarschijnlijk wel gaat gebeuren.)

Het blijven uiteindelijk toch gewoon een stel bekwame, maar onbekende muzikanten die muziek naspelen waar ze zelf (wat de originele opnames betreft) nooit iets mee te maken hebben gehad. Dan heb ik bijvoorbeeld liever een zanger(es) die licht vals zingt, maar wel een hoop gave nummers als uitvoerend muzikant, laat staan als songwriter op zijn of haar naam heeft staan. Ja, zelfs nog liever een kraai als Bob Dylan dan The Australian Pink Floyd Show (afgezien van de hoge gage die Dylan ongetwijfeld zal verlangen dan).


Van wat ik heb gezien, is The Australian Pink Floyd Show wel aardig goed. Komt goed in de buurt van het origineel. Al zet je die aan het begin van de avond neer, heb ik er geen problemen mee. Ik denk dat ik me er in ieder geval goed mee kan vermaken, aangezien ik Pink Floyd zelf niet meer ga kunnen zien (op de losse artiesten na).

David Gilmour is helaas niet op tour, was anders misschien wel een optie geweest….

Heb destijds APFS ook gezien op Arrow, vond het eigenlijk niet zo verkeerd... heb Pink Floyd zelf ook gezien zoals ook Roger Waters, het heeft allemaal wel iets hoor!
Waters komt ook elke keer met een andere gitarist (én Snowy White!) en/of achtergrondkoor.. is ook niet altijd even goed... kortom: APFS mag van mij gerust in de tent hoor.. maar wél wat later of de avond...als afsluiter ??? Sfeertje zal ongetwijfeld goed zijn dan!
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Ben benieuwd of we deze week nog iets krijgen?
Anders volgende week dinsdag of woensdag..
 

Hennie24

Playlistbediener
6 nov 2019
26
4
Ben benieuwd of we deze week nog iets krijgen?
Anders volgende week dinsdag of woensdag..

Vorig jaar op de woensdag voor de start van de kaartenverkoop.
Dus ik denk nu ook of de donderdag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.352
PJ wrote:
Ben benieuwd of we deze week nog iets krijgen?
Anders volgende week dinsdag of woensdag..

Vorig jaar op de woensdag voor de start van de kaartenverkoop.
Dus ik denk nu ook of de donderdag.
Mijn geduld raakt op... :wink:
 

Hennie24

Playlistbediener
6 nov 2019
26
4
jv wrote:

PJ wrote:
Ben benieuwd of we deze week nog iets krijgen?
Anders volgende week dinsdag of woensdag..


Vorig jaar op de woensdag voor de start van de kaartenverkoop.
Dus ik denk nu ook of de donderdag.

Mijn geduld raakt op…
1f609.svg

Ik ook. Erg benieuwd waar ze mee komen.
 

EddyWally86

Playlistbediener
9 nov 2014
5
0
Ik vermoed dat een paar van deze namen wel op bospop staan:
- Sting
- Neil Young
- Lionel Ritchie
- Pixies
- Roger Hodgson
- Golden Earring
- Danko Jones
- DeWolff
- Richard Hawley
- Cage the elephant

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Neil Young is waarschijnlijk niet op tour.
Pixies denk Ik niet zo vlug al zijn ze wel in de buurt.
Cage the elephant kan ook prima op Pinkpop.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.352
Cage The Elephant kan zeker op Pinkpop, alleen niet voor het tweede jaar op rij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Van Morrison op 12 juli in Gent! Zouden ze Sting en van Morrison delen met Gent Jazz Festival?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
PJ wrote:
Van Morrison op 12 juli in Gent! Zouden ze Sting en van Morrison delen met Gent Jazz Festival?

die kans is nu wel erg groot ja,…

Eerlijk gezegd begin ik ook steeds minder te geloven in namen als Bryan Adams Eros Ramazzotti Neil Young Aerosmith en Status quo maar dat komt omdat zij allemaal tot op heden nog geen enkele tourdatum hebben staan in mei t/m september.....
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
613
315
Van Morrison op 12 juli in Gent! Zouden ze Sting en van Morrison delen met Gent Jazz Festival?

Zou goed kunnen. Bedenk echter wel ook nog even dat North Sea Jazz ook in hetzelfde weekend zit. Sting zal wel komen naar Bospop, maar Van Morrison zou net zo goed in Rotterdam kunnen staan als in Weert.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.352
PJ wrote:
Van Morrison op 12 juli in Gent! Zouden ze Sting en van Morrison delen met Gent Jazz Festival?

Zou goed kunnen. Bedenk echter wel ook nog even dat North Sea Jazz ook in hetzelfde weekend zit. Sting zal wel komen naar Bospop, maar Van Morrison zou net zo goed in Rotterdam kunnen staan als in Weert.
Tuurlijk... Die weekendkaarten voor NSJ zijn ook alweer uitverkocht. Die hoeven nog geen eens namen te hebben en ze verkopen al uit...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Hier zit ik dus totaal niet op te wachten maar denk wel dat Patti Smith met haar huidige tourdata een optie is.
https://www.pattismith.net/jobs.html

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.352
wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
dit lijkt gunstig voor Bospop?


Dat is gunstig voor Bospop, niet alleen maar lijken.

Die 11e en 14e zitten ze helemaal in oost Duitsland.
Zouden ze dan vrijdag de 10e of zondag de 12e naar Limburg komen tussendoor ?
Ja, laat maar. Haalde de data van twee festivals door de war. Dacht dat Bospop pas na hun Duitse shows was, maar het valt er precies middenin.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken