wenteldave wrote:
sledgehammer wrote:
Als The Australian Pink Floyd Show (weer) hoog op de affiche van Bospop staat, zou ik dat persoonlijk erg armoedig vinden. Ik heb ze ooit op een Arrow Rock Festival voorbij zien komen en zag destijds niet in wat daar nou zo bijzonder aan moet zijn. Zeker niet zolang David Gilmour en Rogers Waters zelf nog met enige regelmaat op tournee gaan. Coverbands hoeven wat mij betreft sowieso niet, maar zeker niet als ze ook nog op een prominente plek worden neergezet (wat bij The Australian Pink Floyd Show waarschijnlijk wel gaat gebeuren.)
Het blijven uiteindelijk toch gewoon een stel bekwame, maar onbekende muzikanten die muziek naspelen waar ze zelf (wat de originele opnames betreft) nooit iets mee te maken hebben gehad. Dan heb ik bijvoorbeeld liever een zanger(es) die licht vals zingt, maar wel een hoop gave nummers als uitvoerend muzikant, laat staan als songwriter op zijn of haar naam heeft staan. Ja, zelfs nog liever een kraai als Bob Dylan dan The Australian Pink Floyd Show (afgezien van de hoge gage die Dylan ongetwijfeld zal verlangen dan).
Van wat ik heb gezien, is The Australian Pink Floyd Show wel aardig goed. Komt goed in de buurt van het origineel. Al zet je die aan het begin van de avond neer, heb ik er geen problemen mee. Ik denk dat ik me er in ieder geval goed mee kan vermaken, aangezien ik Pink Floyd zelf niet meer ga kunnen zien (op de losse artiesten na).
David Gilmour is helaas niet op tour, was anders misschien wel een optie geweest….
Heb destijds APFS ook gezien op Arrow, vond het eigenlijk niet zo verkeerd... heb Pink Floyd zelf ook gezien zoals ook Roger Waters, het heeft allemaal wel iets hoor!
Waters komt ook elke keer met een andere gitarist (én Snowy White!) en/of achtergrondkoor.. is ook niet altijd even goed... kortom: APFS mag van mij gerust in de tent hoor.. maar wél wat later of de avond...als afsluiter ??? Sfeertje zal ongetwijfeld goed zijn dan!