Bospop 2017

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
noem het de wens als vader van de gedachte, maar als ik kijk naar voorgaande headliners, is Aerosmith dan echt zoveel groter dan ZZ Top, Dream Theater, Crosby, Stills & Nash, Lenny Kravitz, Joe Cocker, Toto, Foreigner en daardoor te groot voor Bospop? Ik denk serieus dat Bospop ze wel eens kon hebben aankomend jaar, met wellicht op de andere dag een wat jongere headliner om de balans te houden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
noem het de wens als vader van de gedachte, maar als ik kijk naar voorgaande headliners, is Aerosmith dan echt zoveel groter dan ZZ Top, Dream Theater, Crosby, Stills & Nash, Lenny Kravitz, Joe Cocker, Toto, Foreigner en daardoor te groot voor Bospop? Ik denk serieus dat Bospop ze wel eens kon hebben aankomend jaar, met wellicht op de andere dag een wat jongere headliner om de balans te houden.

Groter niet, duurder wel.... Ook The Scorpions hebben hun eerste data voor de zomer van 2017 bekend gemaakt. Zijn op tour door Europa dus wie weet..........................
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Aerosmith zie ik idd niet snel op Bospop.

Denk dat we Aerosmith kunnen we afschrijven voor Bospop?
JUL8 ESTADIO HELIODORO RODRIGUEZ LOPEZ (SATADIUM) SANTA CRUZ DE TENERIFE
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Gezien het concert op de 8e en de rest van het tourschema valt aerosmith dus af, erg jammer!

Hoe staan we qua mogelijke headliners?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Gezien het concert op de 8e en de rest van het tourschema valt aerosmith dus af, erg jammer!

Hoe staan we qua mogelijke headliners?

In ieder geval afgevallen zijn Sting en Bryan Adams. Die touren elders. Simple Minds is unplugged op tour door heel Europa tot begin juni. Lijkt me sterk dat ze een maand later dan weer terug komen. Neil Young heeft vorige maand nog een concert afgezegd voor Australie dit jaar waarbij de organisatie heeft gezegd dat hij in 2017 niet op tournee zal gaan dus die valt ook af. À-ha is ook met een unplugged project bezig waarbij de eerste datums voor jan 2018 al bekend zijn gemaakt dus die worden het ook niet.
Wat dan wel zou je zeggen. Op basis van wat komende zomer op tournee is denk ik dat de volgende wel een goede kans maken.
Bon Jovi - John Fogerty - Placebo - Scorpions - Toto - Live.
Aanvullingen zijn welkom!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Pieperke wrote:
Gezien het concert op de 8e en de rest van het tourschema valt aerosmith dus af, erg jammer!

Hoe staan we qua mogelijke headliners?


In ieder geval afgevallen zijn Sting en Bryan Adams. Die touren elders. Simple Minds is unplugged op tour door heel Europa tot begin juni. Lijkt me sterk dat ze een maand later dan weer terug komen. Neil Young heeft vorige maand nog een concert afgezegd voor Australie dit jaar waarbij de organisatie heeft gezegd dat hij in 2017 niet op tournee zal gaan dus die valt ook af. À-ha is ook met een unplugged project bezig waarbij de eerste datums voor jan 2018 al bekend zijn gemaakt dus die worden het ook niet.
Wat dan wel zou je zeggen. Op basis van wat komende zomer op tournee is denk ik dat de volgende wel een goede kans maken.
Bon Jovi – John Fogerty – Placebo – Scorpions – Toto – Live.
Aanvullingen zijn welkom!
The Cult, ZZ Top of Status Quo misschien?

Edit:
Overigens met Live weet ik het niet... Weet niet zeker, zie ze best Pinkpop aandoen hoor. Op Bospop zijn ze zeker weten headliner, mogen ze er staan, maar weet niet...
In België zie ik ze wel verschijnen in de lineup van Boutique of TW.
Daarmee zou een combi als bijvoorbeeld TW/Pinkpop een optie zijn. Afgelopen editie deelde TW en Pinkpop Lionel als sub...
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Toto / Scorpions zijn allebei aan het touren rond de datum van Bospop. En ze doen beide festivals. Dus ik zie het nog wel gebeuren dat één van hun Bospop komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Klopt helemaal voor Live maar ik had ze erbij gezet omdat ze bij Bospop voor zeker als headliner zouden staan en daar hadden we het net over. Maar PP zou voor hen ook zeker kunnen. Ben ik helemaal met je eens. ZZ top tourt elders dus dat valt af en Status Quo zou kunnen echter alleen op de zaterdag en dat valt voor hun dan weer midden in een tourweek door Duitsland dus ik acht de kans klein. The Cult zie ik niet Bospop headlinen eerlijk gezegd....
Zou Maroon 5 hier een optie zijn???
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Weert ligt vrijwel in Duitsland, dus dat maakt niet zoveel uit.
 

Kenny

Playlistbediener
11 nov 2016
10
0
Is niet op de valreep van 2016 de gitarist van Status Quo overleden?
Lijkt me dan niet dat ze kunnen komen.. Stonden erg hoog op het lijstje bij mij en mijn pa.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Is niet op de valreep van 2016 de gitarist van Status Quo overleden?
Lijkt me dan niet dat ze kunnen komen.. Stonden erg hoog op het lijstje bij mij en mijn pa.

Die speelde live al niet meer mee, dus zal geen invloed hebben.

Rick Parfitt overleed 24 december aan een infectie na complicaties aan een schouder. In juni had hij al een fikse hartaanval gehad. Is destijds al een stap uit de groep gedaan.
De tour is in 2016 zonder hem afgemaakt en was ook niet bij de groep in 2017 tour.

Rossi is toch ook de echte frontman hoor ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Ik heb die tourdata van hen nog eens wat beter bekeken maar de zaterdag van Bospop zou zeker kunnen. Ook hebben ze voor 2017 nog geen enkele tourdatum staan in de Benelux..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Van Morrisson zou ook wel top zijn vind ik zelf. Hij staat begin juni op 2 festivals in Spanje dus wie weet........
 

Kenny

Playlistbediener
11 nov 2016
10
0
Thanks voor de info Eddie en Dennis!

(dit forum is een ware ontdekking. niks dan hulde voor de deelnemers aan de vele threads)

 

Damian

Playlistbediener
4 feb 2016
45
2
Roger Hodgson doet dit jaar ook een uitgebreide tour door Europa. Vanaf half juni tot half juli staan er nog geen optredens gepland. Zou ook een mooie aanvulling zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Roger Hodgson doet dit jaar ook een uitgebreide tour door Europa. Vanaf half juni tot half juli staan er nog geen optredens gepland. Zou ook een mooie aanvulling zijn.
Staat wel al op Retropop... Volgens mij was er weinig overlap afgelopen jaar.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Bij mijn weten helemaal geen overlap. Daarbij is Hodgson de laatste jaren geloof ik al meerdere malen geweest al was zijn laatste passage in 2013. Maar hij geeft geloof ik ook nog losse shows in Nederland dus die zie ik niet op Bospop staan eerlijk gezegd...
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Sting zou tof zijn maar die is helaas niet beschikbaar. Mark Knopfler eveneens passend maar heeft niets qua tour in planning.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken